roxan
Wees jezelf...anderen zijn er al genoeg!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #186 Gepost op: 15 Januari 2011, 02:19:18 » |
Dank je joanci.. Ben net eens naar boven gelopen..bedacht me ineens dat ik vanaf boven naar Zwijndrecht kan kijken En kan de brand dus gewoon live vanuit mijn slaapkamerraam bekijken...blijkt dus nu Maar dat ga ik maar niet doen Hou nu maar gewoon de tv in de gaten...dat voelt toch veiliger (ik weet het...gaat nergens over...maar toch voelt het zo) Daar gaat mijn nachtrust weer Gaat lekker hier de laatste tijd.. begin vorig jaar was de vuurwerkbrand toen dat Milly verhaal rond oud en nieuw die bommeldingen 2 dagen achter elkaar vorige week moerdijk en nu dit weer Ben er intussen ZO klaar mee
|
« Laatste verandering: 15 Januari 2011, 02:20:51 door roxan »
|
|
Eerlijkheid duurt het langst!
|
|
|
joanci
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #185 Gepost op: 15 Januari 2011, 02:00:58 » |
Roxan heel veel sterkte daar , je zult er maar wonen het lijkt mij vreselijk .
|
|
|
|
|
|
roxan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #184 Gepost op: 15 Januari 2011, 01:56:30 » |
Ik heb net weer gehoord dat iedereen binnen een straal van 1 km geevacueerd word ivm ontploffingsgevaar De politie gaat nu alle deuren langs Heb intussen van interne connecties weer begrepen, dat de kans dat het verkeerd gaat vrij klein is, omdat vloeistoffen die er zijn niet zomaar ontploffen.. het is me net uitgelgt waarom..maar ben het om eerlij kte zijn alweer een beetje vergeten hoe het precies zat had te maken met onstekingsverhoudingen of zoiets Alle ethanol word nu intussen verdunt met water, zodat het ook niet zo lang meer zal branden als het eventueel uitloopt. De brandweer uit de Botlek is intussen ook aanwezig...dus dat stelt wel weer een beetje gerust Ze zijn nu als ik het goed begrepen heb een speciale stof aan het maken of aanvoeren om een alcohol(schuim)blusdeken te vormen dat kan niet met gewoon schuim, omdat alcohol te warm is en dan vebrand het gewone schuim meteen Dit was het laatste nieuws van een ongeruste omwonende 
|
|
|
|
|
|
roxan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #183 Gepost op: 15 Januari 2011, 00:38:42 » |
Kreeg net al een smsje via de politiedienst .. En hoe ik dit nu zit te typen komt er een tweede binnen staat in.. wagan in brand rangeerterrein kijfhoek. lading ethanol of alcohol. Geen direct gevaar voor omwonenden. Oproep blijf uit de buurt van de brand Het is hemelsbreed echt weer superdichtbij..schat nog geen kilometer En mocht het via de spoorweg dichterbij komen dan word het ineens wel heel dichtbij, want ik woon hier (behoorlijk) vlak achter he station (1ste rij huizen) Denk je met Moerdijk alles gehad te hebben...krijg je dit weer  toch niet normaal meer Ik word hier echt niet blij van 
|
|
|
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #182 Gepost op: 14 Januari 2011, 23:40:55 » |
Zwijndrecht - In Zwijndrecht, Zuid-Holland, is vrijdagavond een goederentrein met gevaarlijke stoffen verongelukt. Dat melden diverse media. De goederentrein is in brand gevlogen nadat hij ontspoorde. Daarom wordt het luchtalarm al afgegeven. Ook is er een GRIP 3 situatie afgekondigd. Later meer Update: De A16 wordt afgesloten tussen Ridderkerk en Drechttunnel. Dat meldt RTL4 nieuwslezer Antoin via Twitter. Update 22:20: 112Meldingen meldt twee 'ketelwagons' in brand. Andere bronnen meldden echter vijf wagons. http://www.112-nieuws.nl/008856/trein-met-gevaarlijke-stoffen-verongelukt-bij-kijfhoek-zwijndrecht/
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #181 Gepost op: 14 Januari 2011, 22:22:21 » |
Bron:Telegraaf
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #180 Gepost op: 14 Januari 2011, 01:41:59 » |
'Brandweer faalde bij aanpak brand Moerdijk'
MOERDIJK - De brandweer heeft de chemiebrand in Moerdijk mogelijk nog groter gemaakt. Dat denkt directeur Ben Janssen van de Gezamenlijke Brandweer in het Botlekgebied in Rotterdam. Hij zet grote vraagtekens bij de aanpak van de brand. Volgens hem is er onnodig veel bluswater gebruikt, terwijl de brand beter gelijk al bestreden had kunnen worden met een schuimdeken. Door het bluswater is de brand mogelijk groter geworden.
Het korps in het Botlekgebied heeft veel kennis van de bestrijding van chemische branden. Janssen vindt het dan ook vreemd dat zijn korps pas drie uur na het uitbreken van de brand om assistentie is gevraagd. Verder verbaast het hem dat veel brandweerlieden in Moerdijk zonder perslucht rondliepen. Volgens Janssen is dat onnodig gevaarlijk en zeer ongebruikelijk bij dit soort chemische branden. De brandweerlieden uit het Botlekgebied waren goed beschermd en liepen geen gezondheidsproblemen op. Dit in tegenstelling tot andere hulpverleners.
Burgemeester Peter van der Velden van Breda, die voorzitter is van het Regionaal beleidsteam Midden-en West-Brabant, wil lopende het onderzoek niet op de uitspraken van Janssen reageren.
Bron:OmroepBrabant
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #179 Gepost op: 14 Januari 2011, 01:20:19 » |
In ieder geval vijf onderzoeken brand Moerdijk
ZEVENBERGEN - De Moerdijkse burgemeester Wim Denie kende ze niet allemaal, maar hij wist in ieder geval zeker dat er vijf onderzoeken komen naar aanleiding van de chemiebrand op industrieterrein Moerdijk.
Dat vertelde de burgemeester vanavond aan de raadsleden. Die werden geïnformeerd over de brand bij Chemie-Pack vorige week woensdag. Denie somde op dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid onderzoek gaat doen, de arbeidsinspectie, de VROM-Inspectie, de Inspectie Openbare Orde en Veiligheid en dan is er nog het strafrechtelijk onderzoek van het Openbaar Ministerie. Daarnaast worden er nog onderzoeken gedaan door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) naar onder meer de roetdeeltjes die vooral in de Hoeksche Waard en ten zuiden van Dordrecht zijn neergekomen. Daarvan kon het RIVM donderdag geen overzicht van geven.
Bron:VK
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #178 Gepost op: 13 Januari 2011, 17:45:33 » |
Vanavond in #penw: burgemeester van Breda Peter van der Velden over de laatste ontwikkelingen rond de brand in Moerdijk.
|
|
|
|
|
|
roxan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #177 Gepost op: 13 Januari 2011, 17:35:14 » |
Het vreemde er van is, is dat ik het heel ergens nog wel een beetje kan begrijpen ook waarom ze er niets over zeggen
punt a...ze weten veel nog niet, omdat je pas op lange termijn echt kan zien/merken wat de gevolgen zijn
punt b...stel dat ze wel allerlei dingen zeggen...wat dan?? moet heel Nederland (bij wijze van) geevacueerd worden?..hoe dan?? en waarheen?? of moet iedereen aan de antigif tabletten (als dat natuurlijk al bestaat) of wat?? en de paniek e.d die dat zal veroorzaken..wat voor ellende zal dat met zich meebrengen Het zal een eigen leven gaan lijden ...en alle mensen gaan elkaar gek maken iedereen zal ineens verstand hebben van zaken, waar ze eigenlijk met hun beste verstand nog nieteens in de buurt van de waarheid komen...en de chaos is compleet
en het ergste kwaad is toch al geschied denk ik..
dus tja....wat is wijsheid??
Ik denk dat ze niet weten wat ze er mee aan moeten
|
« Laatste verandering: 13 Januari 2011, 17:43:48 door roxan »
|
|
|
|
|
girly-do
If you're not honest, you're nothing at all
|
 |
|
|
|
« Antwoord #176 Gepost op: 13 Januari 2011, 17:22:14 » |
Dat is zeker waar Roxan... Gelukkig maar ook!!!
Alleen die informatievoorziening... daar hebben ze blijkbaar niks van geleerd, de fouten die toen gemaakt zijn!
|
|
|
|
|
|
roxan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #175 Gepost op: 13 Januari 2011, 17:02:29 » |
Maar je kan Moerdijk (glukkig) niet helemaal vergelijken met Tsjernobyl Daar kwam radioactieve zooi en kernenergie e.d. vrij dat is hier natuurlijk niet het geval Hier hebben we het voornamelijk over giftige stoffen
Maargoed....de hele doofpotkwestie zou je misschien wel kunnen vergelijken de tijd zal het leren vrees ik..
|
|
|
|
|
|
girly-do
If you're not honest, you're nothing at all
|
 |
|
|
|
« Antwoord #174 Gepost op: 13 Januari 2011, 14:20:30 » |
Ik heb even wat achtergrond informatie gelezen over Chernobyl en inderdaad precies wat hier op de site ook al is geroepen... Na die ramp bracht de regering ook een bericht naar buiten dat ''alles onder controle'' was en dat er ''geen gevaar voor de gezondheid'' was. De cijfers werden gemanipuleerd en verkeerde informatie werd expres naar buiten gebracht. Nu, jaren later, weten we hoe afschuwelijk de gevolgen van die ramp zijn geweest. Nu nog sterven er mensen aan aandoeningen die direct te herleiden zijn naar de ramp. Lees deze wiki maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl#Controverse_over_berichtgeving_en_effecten en dan vooral het kopje ''controverse over berichtgeving en effecten'' Onderaan de wiki staat een link naar een pagina met de chronologische volgorde van de ramp en de nasleep. Daar gingen mijn haren pas echt van overeind staan.... Overheid daar die hun eigen familie en kinderen evacueerde, maar tegelijkertijd tegen de bevolking zei ''niks aan de hand! Niks om je zorgen over te maken!''
|
|
|
|
|
|
roxan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #173 Gepost op: 13 Januari 2011, 14:09:44 » |
Oohh wat erg..die foto's van chernobyl.. wat een ghost town is dat geworden....zelfs de bomen zien grauw
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #172 Gepost op: 13 Januari 2011, 13:52:16 » |
|
|
|
|
|
|
roxan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #171 Gepost op: 13 Januari 2011, 13:47:04 » |
Het word tijd dat ze eens dingen gaan vertellen die we nog niet weten Vooral hier in de regio Al de berichtgeving die nu naar buiten komt..loopt wat mij betreft een beetje achter de feiten aan Dat is allemaal al bekend
Vind het ook wel appart dat het in de lokale media word doodgezwegen Bij Dordt tv hoor je er gewoon geen woord meer over Ben wat dat aangaat wel blij dat ik zelf mijn connecties (netwerk) aan informatie heb dan weet je tenminste nog iets
Neem dat laatste bericht wat Bobbie heeft neergezet dat heb ik een paar dagen geleden al geschreven en nu pas komen ze daar in de media mee heel bizar allemaal Dat ik als burger nog sneller aan dit soort info weet te komen dan de media die de mensen voor moet lichten
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #170 Gepost op: 13 Januari 2011, 13:45:06 » |
15.30 uur - Spoeddebat over de brand in Moerdijk ----> http://tvtime.nl/?page_id=785
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #169 Gepost op: 13 Januari 2011, 02:08:42 » |
Chemie-Pack vaker heeft een flinke traditie
Het afgebrande bedrijf Chemie-Pack in Moerdijk heeft een flinke traditie van overtredingen en dwangsommen opgebouwd in de afgelopen jaren. Uit onderzoek van de NOS in stukken van de gemeente Moerdijk blijkt dat de officier van justitie in Den Bosch in 2002 al een dwangsom in het vooruitzicht heeft gesteld als niet heel snel de vergunningsvoorschriften zouden worden nageleefd.
"Indien u aan de in de voornoemde brief genoemde voorwaarde(n) niet voldoet binnen die termijn, zal ik de politie opdracht geven tot het opmaken van proces-verbaal", schrijft de officier van justitie op 23 oktober 2002.
In de jaren daarna moet de gemeente Moerdijk als bevoegd gezag keer op keer optreden. Op het spoor gezet door rapporten van de brandweer, de Arbeidsinspectie of de Regionale Milieudienst moet de gemeente herhaaldelijk aandringen op verbeteringen en aanpassingen omdat Chemie-Pack wetten en vergunningen overtreedt.
Het gaat daarbij bijvoorbeeld om de kwaliteit van de brandblusinstallaties, het opslaan van gevaarlijke stoffen die niet bij elkaar mogen staan, het onveilige gedrag van vorkheftruck-chauffeurs, een onbeschermde dieseltank en open vuur op plaatsen waar dat uit den boze is . Daarnaast gaat het ook om talloze procedurele maatregelen zoals het actualiseren van het noodplan of compleet maken van het verplichte Veiligheidsrapport.
Driemaal legde de gemeente een dwangsom op, een keer wordt hij ook daadwerkelijk geïnd: in 2006 moet Chemie-Pack 13.000 euro betalen, omdat het maar bleef talmen met de certificering van de brandblusinstallatie. In de andere gevallen voldeed Chemie-Pack uiteindelijk steeds aan de gestelde eisen. De laatst bekende dwangsom dateert uit juni 2009.
Bron:NOS
|
|
|
|
|
|
roxan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #168 Gepost op: 13 Januari 2011, 01:58:54 » |
In de rapporten staat ook dat hier in Dordt een te hoge concentratie viezigheid gevonden is en daar hebben ze het verder ook niet echt over je hoort alleen ...hou je kinderen thuis...eet niet van het land...en met klachten naar de dokter heb je toch ook geen hol aan
ben zelf al aan de volle melk gegaan.. dat is normaal het enige wat echt een beetje helpt tegen loodvergiftiging ik zeg niet dat ik het heb (zeker niet zelfs)...maar probeer het wel te voorkomen op deze manier zolang ze niet eerlijk en duidelijk zijn neem ik vast zelf maatregelen voorkomen is betr dan genezen denk ik dan maar
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #167 Gepost op: 13 Januari 2011, 00:00:04 » |
Verrassingsbezoek minister Schippers aan Moerdijk
MOERDIJK - Minister Edith Schippers van Volksgezondheid heeft een onverwachts bezoek gebracht aan Moerdijk. In gemeenschapshuis de Ankerkuil sprak zij met acht betrokkenen van de brand bij Chemie Pack. Het ging om hulpverleners van het eerste uur en enkele directe omwonenden. De minister wilde van hun horen hoe zij de brand ervaren hebben. Schippers heeft geen toezeggingen gedaan.
Dinsdag werd op een persconferentie nog gezegd dat er weinig tot niets aan de hand is. Later bleek dat op 3 kilometer van Moerdijk een enorme hoeveelheid lood is gevonden. Ook zijn er toxicologen die vraagtekens zetten bij de conclusies dat er weinig aan de hand is qua volksgezondheid.
Bron:OmroepBrabant
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #166 Gepost op: 12 Januari 2011, 21:53:54 » |
Het is toch wel te hopen dat er in de toekomst beter en met veel meer toezicht gewerkt gaat worden. Wist niet eens dat er zoveel bedrijven waren.....272  Deze brand, dit drama, mag nooit meer voorkomen.... Grote onzekerheid voor zoveel mensen, en dat door nalatigheid..... Volksgezondheid op het spel ! Ben ook benieuwd naar morgen ----> 15.30 uur - Spoeddebat over de brand in Moerdijk
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #165 Gepost op: 12 Januari 2011, 21:51:49 » |
De gevaarlijkste plekken van Nederland
Moerdijk heeft twaalf gevaarlijke bedrijven binnen de gemeentegrenzen. Dat blijkt uit de lijst van zogeheten BRZO-bedrijven, die zo gevaarlijk zijn dat ze een Veiligheidsrapport moeten opstellen.BRZO staat voor Besluit Risico's Zware Ongevallen. Dat is regelgeving over de preventie en beheersing van de gevaren van zware ongevallen waarbij gevaarlijke stoffen betrokken zijn. Het toezicht op deze bedrijven ligt bij gemeenten en provincies. In totaal vallen in Nederland 272 bedrijven, verdeeld over zeventig gemeenten, onder de regeling. Ook het afgebrande bedrijf Chemie-Pack staat op de lijst. Lees de lijst: http://nos.nl/artikel/210927-de-gevaarlijkste-plekken-van-nederland.html
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #164 Gepost op: 12 Januari 2011, 19:09:36 » |
|
|
|
|
|
|
roxan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #163 Gepost op: 12 Januari 2011, 15:18:20 » |
 ...Zal me niets verbazen als je nu dat soort brandjes krijgt door allerlei chemische samenstellingen die op elkaar in beginnen te werken Klinkt waarschijnlijk raar...maar dacht een tijdje terug (half uur geleden ofzo) nog dat ik ineens wat vreemds rook (soort verf lucht) en moest meteen aan Moerdijk denken zal heus niet echt geweest zijn, maar misschien onderbewust aangevoeld dat er weer iets aan de hand was wel appart om te lezen dat er ook echt wat blijkt te zijn
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|