Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: Gisteren om 20:17:47 » |
Meer animo voor vaccinatie baarmoederhalskanker
Bijna 60 procent van de 12-jarige meisjes (57,6 procent) heeft zich in 2010 laten inenten tegen baarmoederhalskanker. Dat is iets meer dan in het jaar daarvoor (2009); toen haalde 52,2 procent van de uitgenodigde meisjes ook daadwerkelijk de inenting. Dat blijkt uit woensdag naar buiten gebrachte cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De vaccinatie tegen baarmoederhalskanker werd in 2009 opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma. Alle meisjes krijgen in het jaar dat ze 13 jaar oud worden een uitnodiging. In 2009 kregen daarnaast alle meisjes geboren in 1993 tot en met 1996 een uitnodiging voor de vaccinatie. Vorig jaar werd al duidelijk dat in 2010 slechts de helft van deze meisjes zich had laten vaccineren. In totaal zijn drie vaccinaties nodig. Een HPV-infectie (humaan papillomavirus) kan de kans op de ontwikkeling van bijvoorbeeld baarmoederhalskanker vergroten.  Bron:VK
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Mirna
VIP
-
|
 |
|
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 11 Februari 2012, 11:27:00 » |
Er is tegenwoordig van alles te koop op internet,maar om daar nu medicijnen vandaan te halen vind ik wat ver gaan ,die haal ik het liefst bij mijn huisarts,heb wel eens een mail gekregen om mijn medicijnen te laten bezorgen en verzorgen door internetapotheek,die houden in de gaten wanneer de medicijnen op zijn en automatich de medicijnen voor je verzorgen.
Dat schijnt ook niet echt goed te werken.
|
|
|
|
|
|
akke
|
 |
|
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 11 Februari 2012, 09:33:11 » |
heb het nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen veel te gevaarlijk
|
|
|
Don,t take your organs to heaven heaven knows we need them here
|
|
|
praatpaal
|
 |
|
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 11 Februari 2012, 00:52:12 » |
Medicijnen kopen via internet, never !
|
|
|
Misbruik maken van je sterkte is een teken van zwakheid.
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 6 Februari 2012, 19:31:21 » |
Ik moet 5 medicijnen per dag ,maar haal ze wel van de dokter ...levensgevaarlijk is het om ze te kopen op internet ...
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
micky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 6 Februari 2012, 17:30:04 » |
nee ik koop geen medicijnen via internet.
|
|
|
|
|
|
hanna
|
 |
|
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 6 Februari 2012, 17:29:20 » |
Nee ik zal nooit pillen bestellen via internet. Ik moet al pillen slikken van de dokter en dit vind ik al meer dan genoeg.
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 6 Februari 2012, 16:51:03 » |
ik heb een hekel aan alle pillen....of ze nou van de dokter zijn of van internet...maar als het moet dan maar van de dokter.....
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 6 Februari 2012, 16:36:58 » |
nee koop geen medicijnen via internet, alleen teststripjes dat scheelt heel veel met de apotheek en medicijnen krijg ik van de dokter die weet precies wat ik nodig heb.
|
|
|
|
|
|
overblijfjuf
|
 |
|
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 6 Februari 2012, 16:16:06 » |
Nooit gedaan en zal het nooit doen. Als je dat doet, is er helemaal geen controle.
|
|
|
|
|
|
claartje
Gij zult niet stelen. De overheid duld dit niet
|
 |
|
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 6 Februari 2012, 15:42:37 » |
Nee heb ik ook nog nooit gedaan, ben geen pillen slikker ,alleen als het echt nodig is
|
|
|
Gij zult niet stelen. De overheid duld dit niet..
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 6 Februari 2012, 15:17:27 » |
Nee, nooit gedaan en zal dat ook niet doen. Ben zoiezo al geen pillenslikker zelfs een aspirientje slik ik zelden. Maar ik weet dat er mensen zijn die graag voor elk wissewasje een pil/drankje willen en daar ook gauw naar grijpen. Als je het dan niet via je huisarts krijgt dan maar via internet.
Zelf vind ik het levensgevaarlijk, en zou het alleen via de huisarts doen.
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
Misvlin
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 6 Februari 2012, 15:04:39 » |
Nooit gedaan, denk ook niet dat ik het durf, nou ben ik gelukkig gezegend met een goede gezondheid en mijn man en kinderen ook, de jongste heeft alleen astma maar voor hem haal ik echt alleen medicijnen bij de huisarts of kinderarts.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 6 Februari 2012, 14:59:24 » |
Zelf ben ik er niet weg van, hou me meer bij de voorgeschreven medicijnen van de arts, maar vraag me wel af ,
Wie koopt er nu op internet medicijnen? Heb jij dit wel eens gedaan?
En? is het goed bevallen of heb je er een nare ervaring aan overgehouden.
Geef je mening !
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 6 Februari 2012, 14:58:08 » |
VWS waarschuwt voor onlineverkoop neppillen
DEN HAAG - Zonder doktersrecept medicijnen kopen op internet. Het mag niet, maar ruim 500.000 Nederlanders doen het en dat aantal zou nog wel eens kunnen stijgen, zo blijkt maandag uit onderzoek in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Probleem is volgens VWS dat mensen die via de computer medicijnen bestellen, vaak vervalste pillen krijgen. De samenstelling daarvan is niet duidelijk en ze kunnen gevaarlijk zijn. Op de vernieuwde internetsite ( www.internetpillen.nl) waarschuwt VWS voor de risico's.  Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 26 Januari 2012, 18:02:21 » |
Zorgverzekeraars vergoeden verwijderen PIP-borstimplantaten
Zorgverzekeraars schieten de slachtoffers van de omstreden PIP-borstimplantaten te hulp. Koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) meldde vandaag dat niet alleen het verwijderen van de omstreden PIP-borstimplantaten, maar ook de plaatsing van nieuwe implantaten, volledig wordt vergoed. De toezegging van de verzekeraars komt op de dag dat Jean-Claude Mas, de oprichter en baas van de Franse implantatenfabrikant Poly Implant Prothèse (PIP), is aangehouden. Gezondheidsrisico's Naar schatting 1000 tot 1400 vrouwen hebben in Nederland protheses van het merk PIP. De borstimplantaten raakten de afgelopen maanden in opspraak omdat ze ondeugdelijk zijn gemaakt en daardoor risico's voor de gezondheid van de drager vormen. Eerder adviseerde de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) vrouwen met een PIP-implantaat dit te laten verwijderen, omdat er een grote kans bestaat dat het gaat lekken of scheuren. De zorgverzekeraars in Nederland kozen ervoor de volledige behandeling te vergoeden, ongeacht of er in het verleden bij de implantatie sprake was van een medische of cosmetische reden. Verder onderzoeken de zorgverzekeraars nog of zij de schade kunnen verhalen. Aanhouding Dat wordt mogelijk iets eenvoudiger nu direct verantwoordelijke Mas is aangehouden. Hij was spoorloos sinds het bedrijf in maart vorig jaar werd stilgelegd. Toen was uitgekomen dat hij een niet-goedgekeurde gel had gebruikt in de implantaten, die honderdduizenden vrouwen nu wereldwijd in hun borsten bij zich dragen. De 72-jarige Mas was decennia lang actief in de sector van de borstimplantaten. De Fransman ontwikkelde met PIP zijn eigen gel die later voor een internationaal schandaal zou zorgen. Hij gebruikte er siliconen voor die eigenlijk alleen voor industrieel gebruik geschikt zijn. Volgens een voormalige PIP-medewerker leverde het gebruik van het minderwaardige materiaal het bedrijf jaarlijks circa 1 miljoen euro extra winst op. Faillissement In 2000 trokken de Amerikaanse gezondheidsautoriteiten aan de bel na een inspectie van de PIP-fabriek. In Frankrijk bleef Mas echter aan de autoriteiten vertellen dat zijn product in de VS was goedgekeurd. In 2005 werd duidelijk dat de PIP-implantaten bovengemiddeld vaak scheuren. In 2010 was het bedrijf failliet; het product werd verboden.  Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 26 Januari 2012, 12:00:36 » |
Stichter van borstimplantaten PIP opgepakt
Jean-Claude Mas, de oprichter en baas van de Franse implantatenfabrikant Poly Implant Prothèse (PIP), is vanochtend aangehouden. Dat hebben politiebronnen laten weten. De politiebron zei dat Mas en een zakenpartner zijn aangehouden in het huis van de compagnon. De borstimplantaten van PIP raakten de afgelopen maanden in opspraak omdat ze ondeugdelijk zouden zijn gemaakt en daardoor mogelijk risico's voor de gezondheid van de drager vormen.Mas was spoorloos sinds het bedrijf in maart vorig jaar werd stilgelegd. Toen was uitgekomen dat hij een niet-goedgekeurde gel had gebruikt. In oktober heeft Mas tegen speurders uit Marseille toegegeven dat zijn bedrijf met borstprothesen heeft geknoeid. Hij zei op de hoogte te zijn geweest van "welbewust knoeien" sinds 1993 bij de aanmaak van borstimplantaten. Sinds 2008 hebben meerdere artsen scheurtjes in de prothesen vastgesteld, waardoor hun levensduur zou dalen van 10 tot 15 jaar naar zes maanden tot twee jaar. De protheses worden nu ook in verband gebracht met kanker. Honderdduizenden vrouwen wereldwijd kunnen de betreffende implantaten in hun borsten bij zich dragen. Frankrijk heeft de circa 30.000 Franse vrouwen met PIP-implantaten aangeraden die te laten verwijderen. Eind december gelastte Interpol de opsporing en arrestatie van Mas op verzoek van de politie in Costa Rica.  Bron:HLN
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 17 Januari 2012, 11:17:05 » |
Reumafonds begint Meldpunt Fysiotherapie
Het Reumafonds opent een meldpunt voor mensen met reuma die geen fysiotherapie meer vergoed krijgen vanuit de basisverzekering. Het Reumafonds wil zo te weten komen hoeveel patiënten wegens de kosten met therapie zijn gestopt en wat de gevolgen zijn voor hun gezondheid. In Nederland hebben ongeveer 2,3 miljoen mensen reuma (inclusief artrose). Ruim 1 miljoen mensen heeft ernstige klachten en gaat naar de fysiotherapeut. Sinds begin dit jaar worden voor een aantal reumatische aandoeningen geen vergoedingen meer uit het basispakket gegeven. Het Reumafonds zegt dat 44 procent van de mensen met reuma een inkomen heeft van maximaal 1700 euro netto. Het is maar de vraag is of die de extra kosten voor fysiotherapie kunnen betalen. De organisatie denkt dat honderdduizenden mensen, vooral in de laagste inkomensgroepen, getroffen zijn door de maatregelen. Als deze groep mensen met ernstige reumatische klachten geen fysiotherapie meer volgen, zal de druk op de gezondheidszorg verschuiven en zullen patiënten een groter beroep doen op de tweedelijnszorg, vreest het Reumafonds. Bron:VK http://www.reumafonds.nl/actueel/nieuwsoverzicht/reumafonds-opent-meldpunt-fysiotherapie
|
« Laatste verandering: 17 Januari 2012, 11:18:56 door Bobbie »
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 15 Januari 2012, 21:59:44 » |
‘Schade MS kan verholpen worden door jong bloed’
AMSTERDAM – Met een stroom jonge bloedcellen kan de schade die ontstaat door ziektes als Multiple Sclerose gekeerd worden.
Dat blijkt uit een onderzoek met muizen aan de Universiteit van Cambridge, meldt NewScientist.
Als de ziekte MS zich bij iemand ontwikkelt, wordt de stof myeline in het centraal zenuwstelsel aangetast. Daardoor worden boodschappen moeilijker doorgestuurd.
Uit stamcellen kunnen nieuwe myeline genererende cellen geproduceerd worden, maar dat proces wordt door veroudering minder effectief.
Bloedstromen Onderzoeker Julia Ruckh van de Universiteit van Cambridge en haar collega’s hebben een manier gevonden om dat effect te verminderen. Ze verbinden de bloedstromen van jonge muizen met die van oudere muizen die myelineschade hebben.
Blootstelling aan het jeugdige bloed bleek een stimulatie voor de myelineproductie in de stamcellen van oudere muizen. Witte bloedcellen van de jonge muizen verzamelden zich bij de 'gaten' die door myelineschade zijn ontstaan.
Realistischer Volgens Neil Scolding van de Universiteit van Bristol, die niet bij het onderzoek betrokken is, zou het reactiveren van verouderde stamcellen een realistischer aanpak zijn voor de behandeling van MS dan het transplanteren van stamcellen van een donor.
Bron: Nu.nl
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 10 December 2011, 17:29:54 » |
Zo gemakkelijk: de bloedtest die borstkanker opspoort
Wat als... je door eenvoudigweg bloed te laten trekken al na 7 minuten met (op dit moment) 91 procent zekerheid kan weten of je borstkanker hebt of niet? Deze doorbraak in het veld van de borstkankeropsporting werd geforceerd door de Belgische onderzoeker Kurt Baeten. Dat schrijft De Tijd. Daarmee zouden mammografieën, de huidige dominante zoekmethode om borstkanker op te sporen, wel eens naar de achtergrond kunnen verdwijnen. Toch hoeven vrouwen, over het algemeen geen fans van de mammografie, nog niet onmiddellijk te juichen want de techniek heeft één groot voordeel: mammografieën zijn zowat zes keer goedkoper dan de bloedtest. Maatschappelijke kost verantwoord? De bloedtest kost de maatschappij zo'n 360 euro, de mammografie 'slechts' 60. Aangezien het aantal geteste vrouwen elk jaar honderduizenden bedraagt, wordt dat prijsverschil een extra belasting op de gezondheidszorg. Een veld dat al onder druk staat en waarvoor nu al af en toe stemmen opgaan om dure behandelingen niet aan te bieden bij terminale patiënten, zoals dokter Jean-Jacques Cassiman enkele weken terug al deed. 3 redenen Volgens de Nederlandse marketeer Teun Grooters is die meerkost wel gerechtvaardigd: de test is efficiënt, gebruiksvriendelijk en risicovrij. Februari Grooters en Baeten richtten samen het bedrijf Mediaspec op om de bloedtest zo snel mogelijk te lanceren op de Belgische en Nederlandse markt. De mannen zien het groot: als ze slagen, ligt de test al in februari in de winkel. 8 seconden versus 7 minuten De bloedtest is niet enige 'snelle' borstkankermethode die onlangs is ontwikkeld. Gebruik makend van antilandmijntechnologie zou borstkanker zelfs na 8 seconden kunnen ontdekt worden. Borstkanker is nog steeds de meest voorkomende doodsoorzaak bij vrouwen, met in Europa alleen al jaarlijks 129.000 sterfgevallen. Tegelijkertijd is borstkanker een van de best geneesbare kankers, zekers als de tumoren snel kunnen opgespoord worden.  Bron:HLN
|
|
|
|
|
|
Mirna
VIP
-
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 19 November 2011, 22:35:23 » |
Mijn geheugen laat me ook iedere keer weer in de steek, bv,als ik even aan iets denk,en dan ff iets anders aan het doen bent probeer ik het later terug te halen,wat vaak niet lukt,en telefoonnummers had een fotografich geheugen ,maar de laaste tijd onthou ik niets meer,moet alles opschrijven, pfffffffffff word echt oud 
|
|
|
|
|
|
Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 19 November 2011, 19:59:14 » |
Ik heb dat heel erg als ik een winkel in ga zonder boodschappenlijstje. Buiten weet ik dan nog precies wat ik hebben moet maar als ik binnen ben is het grootste gedeelte weg. Ik moet me dan echt concentreren op wat ik ook alweer moet hebben.
|
|
|
Be the change you wish to see in the world.....Mahatma Gandhi
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 19 November 2011, 19:01:06 » |
ik heb hetzelfde Elsa,  ach je blijft erbij in beweging!
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
Elsa
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 18 November 2011, 18:34:08 » |
ja dacht ik. alweer een wetenschapper die iets ontdekt. maar......hij heeft nog gelijk ook want soms ben ik ergens bezig,b.v. de keuken,ik denk dan ik ga mijn zakdoek pakken in de slaapkamer. dan ben ik in de slaapkamer en weet niet meer voor wat ik de slaapkamer ingegaan was. Dus, terug naar de keuken om mij te herinneren wat ik in de keuken bedacht te gaan doen. en.... oh ja hoor, k weet het weer ,mijn zakdoek halen. dat zullen jullie toch ook wel ns hebben. 
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 18 November 2011, 09:40:53 » |
'Deuropening passeren veroorzaakt geheugenverlies'
BAARN - Professor Gabriel Radvansky van de University of Notre Dame denkt dat het passeren van een deuropening geheugenverlies veroorzaakt.
Radvansky liet proefpersonen geheugentaken doen terwijl ze een kamer doorkruisten en terwijl ze weggingen door een deuropening. Als ze door een deuropening liepen maakten ze meer fouten dan wanneer ze binnen de ruimte bleven, ongeacht de afgelegde afstand.
"Naar binnen komen of weggaan door een deur trekt een grens in je gedachten die activiteiten van elkaar scheidt en opslaat. Je herinneren wat je ging doen is lastig, omdat je die beslissing in een andere ruimte maakte. De actie is in een ander hokje opgeslagen.", legt Radvansky uit.
Omgevingsfactoren Uit eerder onderzoek bleek al dat omgevingsfactoren het geheugen beïnvloeden. Informatie kun je makkelijker terughalen wanneer je in dezelfde ruimte bent als waar je de informatie geleerd hebt.
Bron: Nu.nl
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
|