claartje
Gij zult niet stelen. De overheid duld dit niet
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 18 Oktober 2010, 17:33:41 » |
Ben al jkaren donor
|
|
|
Gij zult niet stelen. De overheid duld dit niet..
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 18 Oktober 2010, 17:17:51 » |
Wat u wiltRegistratie is niet verplicht. Maar het is wel een makkelijke en duidelijke manier om te laten weten wat u wilt: JA of NEE donatie. Bovendien bent u er op die manier van verzekerd dat er ook volgens uw keuze wordt gehandeld. Registratie in het Donorregister maakt uw wil duidelijk voor uw nabestaanden en artsen. Zo voorkomt u dat uw nabestaanden op een emotioneel moment een moeilijk besluit moeten nemen. Voorkom onduidelijkheidAls u uw besluit over donatie niet laat registreren, legt u de beslissing neer bij uw nabestaanden. Dit kan zeer lastig zijn wanneer zij niet weten wat u gewild zou hebben. De kans is groot dat zij donatie weigeren, terwijl u misschien donor had willen zijn. Daardoor kunnen organen en weefsels voor wachtende patiënten verloren gaan. Ook als uw keuze geregistreerd staat, is het belangrijk hierover te praten en uw wensen te bespreken. Dat schept duidelijkheid en bespaart nabestaanden veel onzekerheid en verwarring. Registeren is niet hetzelfde als 'ja' zeggen tegen donatie. U kunt ook 'nee' laten registeren of de keus te zijner tijd overlaten aan nabestaanden. Bovendien kunt u uw besluit altijd laten veranderen, zo vaak als u wilt. Wilt u zich als geregistreerde bij nader inzien toch uit het Donorregister laten verwijderen, dan kan dat natuurlijk ook. Bent u in het bezit van een DigiD-inlogcode, dan kunt u zich registreren en/of wijzigingen aanbrengen op www.donorregister.nlBron en meer info: http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm?act=structuur.tonen&pagina=3
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 18 Oktober 2010, 17:09:03 » |
els 
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 18 Oktober 2010, 17:07:50 » |
dat hoeft ook helemaal niet hoor biesjoe. Het is goed zo.
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 18 Oktober 2010, 17:07:06 » |
ik heb het hier al eens neer gezet waarom ik geen donor ben..ik ga het niet weer neerzetten omdat het te pijnlijk is ..
|
|
|
|
|
|
friesin
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 18 Oktober 2010, 17:03:54 » |
@ silly sil ben blij dat jij wel zo denkt , ik ben het helaas wel tegen gekomen dat men denkt dat je niet wilt als je het dan uitlegt begrijpt men het wel . Het is alleen voor mij persoonlijk dan , wel altijd iets dat ik MOET uitleggen . Sommige mensen reageren dan toch in de trant van als je iets krijgt wil je toch ook iets ontvangen . Ik heb nu wel ontwikkeld dat ik dan antwoord , is goed geef me ja naam ff dan mag jij mijn sarco krijgen ? Goed . Dan pas denkt men na zoals jij dat doet . Ik hoop echt dat men dat er ook eens bij aangeeft . Ja Nee Niet mogelijk
Al was het alleen maar voor de kneuzen zoals ik die zich dan niet gekwetst voelen , hahaha .
Overigens mijn dochter is wel donor en mijn man geeft al 32 bloed plasmaferese en speciaal voor kankerpatienten ( dan krijgt hij een telefoontje en moet hij met spoed komen en word zijn goedje met speciaal vervoer weggebracht naar de patient ) en ook iets voor zwangere vrouwen zwangerschapsvergiftiging iets daarvoor . Ik kan het niet maar de rest doet het voor me
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Oktober 2010, 17:02:55 » |
Als je het niet kunt omdat je ziek bent, is dat logisch en als je niet wilt om wat voor reden dan ook, moet dat ook kunnen. Hoewel ik natuurlijk ook liever heb dat er meer donoren komen, want mijn broertje staat al jaren op een lijst voor harttransplantatie. Maar ik veroordeel niemand die het echt niet wil.
|
|
|
|
|
|
Silly Syl
Start the day with a DANCE!!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:55:13 » |
@friesin, das dus ook precies de reden waarom ik het vroeg, omdat idd sommige mensen geen donor kunnen zijn.... terwijl ze het wel zouden willen.
en ik vind iemand die gewoon geen donor is, niet fout... dit is ieder zn eigen keus.
- ik ben erg schieuwnierig aangelegd, dus vroeg me gewoon af, waarom dan niet.... maar niemand is verplicht te antwoorden.
vind het stoer van jou dat jij gewoon zegt, zus en zo en daarom dus niet! (niet dat snowy niet stoer is hoor, begrijp me aub niet verkeerd)
|
« Laatste verandering: 18 Oktober 2010, 16:58:23 door Silly Syl »
|
|
ik ben niet gek....hihihihi.... ik ben een vliegtuig!
|
|
|
noecie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:53:19 » |
er zijn veel mensen die organen ontvangen en een minderheid die geeft,dat blijft scheef,ik ben een voorstander van het geen bezwaar-systeem,dat mensen erover nadenken en dan hun keuze maken
|
|
|
In alle vrijheid
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:50:05 » |
Ik vind ook dat iedereen vrij in deze keuze moet zijn.
|
|
|
|
|
|
|
karin3
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:39:44 » |
heel eerlijk ,ben ook geen donor ,vind dat dat een vrije keuze moet blijven .
|
|
|
|
|
|
friesin
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:35:36 » |
@ Silly sil vind je vraag aan de ene kant brutaal en de andere kant wel logisch omdat er gewoon niet over gesproken word over het waarom niet . Als je nu geen donor bent is het haast iets fouts . Ik zelf kan geen donor zijn ik heb sarcoïdose dit kan zitten in al je weefsel Bij mij de huid vetweefsel gewrichten longen ( tot nu toe ) Als ik donor zou zijn zou de ontvanger als het in hetgene zit wat die ontvangt 100% zeker ook sarcoïdose krijgen . Ik vind dat er wel eens aandacht besteed mag worden aan mensen die het gewoon weg niet mogen !!! Ik schaam me altijd eerst als ik moet zeggen nee
|
|
|
|
|
|
Silly Syl
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:24:33 » |
ga ik heel brutaal zijn, mag ik jou dan vragen:
waarom niet??
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:22:23 » |
Goh ga maar eerlijk zeggen ben geen donor 
|
|
|
|
|
|
Silly Syl
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Oktober 2010, 16:09:10 » |
ja, ik ben al een hele tijd donor!
kijk als ik er niet meer ben, heb ik er zelf toch niks aan... dus als een ander dan verder kan leven met 1 van mijn `onderdelen`, waarom niet?
en idd, je weet maar nooit wat je zelf overkomt... dan vind je het toch ook fijn dat er een donor is?
|
|
|
|
|
|
peter
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Oktober 2010, 15:44:31 » |
ja ik ben samen met mijn man al heel lang donor. en mijn lief heeft een nieuwe lever gekregen. daarom ben ik best blij dat mensen donor willen zijn. waardoor mijn lief en ik nu weer een toekomst hebben. 
|
|
|
|
|
|
willems00
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Oktober 2010, 15:26:57 » |
ja wij zijn vanaf het begin al donor
dus al jaren vindt het een goede zaak
als je nog iets voor je medemens kan doen na je dood
|
|
|
kijk eerst in de spiegel dan naar een ander
|
|
|
friesin
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Oktober 2010, 14:41:32 » |
Nee ik ben geen donor niet omdat ik niet wil maar omdat het niet mag . Mijn ziekte is overdraagbaar via doneren
|
|
|
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Oktober 2010, 12:57:16 » |
Ja ,ik ben donor en al vanaf de eerste dag dat het kon ...net als mijn man !Dus al jaren ..
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Oktober 2010, 12:52:25 » |
Ja heb al heel lang een donorcodicil. Mijn martin had er ook een, maar omdat hij hersendood was konden ze zijn organen niet gebruiken. Het was heel dubbel voor me. Aan de ene kant was ik blij, maar aan de andere kant vond ik het heel jammer.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Gepost op: 18 Oktober 2010, 12:47:31 » |
Donorweek: 18 t/m 24 oktober 2010
'Ben jij al donor?' Die vraag staat centraal tijdens de Donorweek .
In de Donorweek wordt iedereen in Nederland een keer geconfronteerd met de vraag of hij of zij al donor is, online, via radio of televisie, in de media of op straat.
Nederland gaat in gesprek over orgaandonatie: Ben jij al donor?Tijdens deze week worden allerlei activiteiten georganiseerd, online en door het land. De nationale Donorweek is onderdeel van de campagne ‘Nederland zegt Ja', die tot doel heeft dat meer mensen zich als orgaan- en weefseldonor in het Donorregister registreren. Tijdens de Donorweek trekt een donorroadshow, met onder andere een speciale Donortruck door het land. Van maandag tot en met vrijdag doet de roadshow vijf steden aan: Utrecht, Enschede, Venray, Den Haag en Amsterdam. De donorroadshow biedt bezoekers een leuke en leerzame middag, waarbij de vraag ‘Ben jij al donor?' centraal staat. Veel mensen hebben hun keuze over orgaandonatie nog niet vastgelegd. Soms omdat ze er nog niet aan toegekomen zijn, maar ook omdat het voor sommigen een lastige beslissing is. Met de Donorroadshow hopen de organisatoren die keuze makkelijker te maken. Daarom is er een toegankelijk en aantrekkelijk programma dat iedereen, jong en oud, iets te bieden heeft, zowel informatief als door entertainment. http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
|