pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #103 Gepost op: 12 Oktober 2010, 11:01:51 » |
vandaag is de begrafenis van Antonie . heel veel sterkte isa en kinderen
|
|
|
|
|
|
Didi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #102 Gepost op: 11 Oktober 2010, 18:32:10 » |
Ik denk dat geen enkele rol of wat dan ook Antonie had geholpen. Wat ik opmaak uit alle intervieuws, is dat Antonie al vanaf zijn 30e het heel moeilijk had met zichzelf... Hij vondt het nooit goed genoeg wat hij deed,....als iemand zei dat ie een mooi lied zong van Hero, dan zei hij maar ik kan niet zingen. En zo waren er een heleboel dingen, hij vond het nooit goed van zichzelf. En die depressie is verschrikkelijk, dat doet echt nare dingen met de mens. Zoals Albert Verlinden al zei; Zijn hoofd zat altijd vol, hij kon het geluk niet meer zien. Zelfs niet meer zijn lieve vrouw en kinderen, hij zag het gewoon niet meer....alleen nog maar 1 uitweg. Antonie moet heel veel geleden hebben de afgelopen jaren. Wat moet hij het zwaar gehad hebben, en Isa ook die is er altijd voor hem geweest, maar zoals bekent mocht de hulp niet meer baten. Nogmaals zoals Daphne Dekkers zei;
Een gebroken been, dat zien de mensen. Maar een gebroken ziel, ziet niemand
Ik hoop dat Isa, Merlijn & Vlinder, en de rest van de nabestaanden de kracht vindt om dit enorme verdriet te dragen.
R.I.P. Antonie, ik hoop dat je nu je rust hebt gevonden.
|
|
|
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld, en verdriet gedeeld.
|
|
|
mirantje71
Im not perfect, Im just myzelf!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #101 Gepost op: 11 Oktober 2010, 18:27:51 » |
Een rol moet ook bij je passen en wij weten met ze alle ook niet of dat die wel is gevraagt voor rollen, en dat die zelf heeft geweigerd want zoals ik al zeg een rol moet ook bij je passen. En dan nog moet je ook auditie doen en als ze je dan net niet geschikt voor die rol vinden, ja dat weet je toch als je acteur bent. joepie ik snap wel waar jou vraag tekens liggen maar denk je niet ook al hal hij die rol van reinout gekregen en ik weet zeker die had die aan gekunnen dat het dan allemaal niet zo gebeurt zo zijn ik denk dan alleen op een later tijdstip mischien. want ja is heel makkelijk achteraf te zeggen hadden we niet dit of hadden we niet dat. ik denk dat een reinout of een albert zich echt niet schuldig hoeven te voelen. Antoinie vondt ze eigen nergens goed genoeg voor. en zoals iemand al eerder schreef een bebroken been zie je maar een gebroken ziel niet .
|
|
|
ik heb geen hart van zilver en ook niet van goud maar wel een hart wat van heel veel mensen houdt !!
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #100 Gepost op: 11 Oktober 2010, 17:42:47 » |
Antonie R.I.P.
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
sunny16947
|
 |
|
|
|
« Antwoord #99 Gepost op: 11 Oktober 2010, 17:32:51 » |
Wat me wel verbaasd en ook bezighoud. In zijn naaste omgeving verbaasde het eigenlijk niemand. Ondanks de hulp die hem de laatste tijd werd geboden mocht dat niet meer baten.
Nu hoorde ik dat het een hele uitzoekerij is welke en hoeveel medicijnen iemand nodig heeft en hoelang het duurt voor het aanslaat.
Had hij dan, al dan niet gedwongen, opgenomen moeten worden, om hem deze zwarte tijd door te laten komen en tegen zichzelf te beschermen.
|
|
|
|
|
|
diana46
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #98 Gepost op: 11 Oktober 2010, 16:46:13 » |
Ik denk niet dat het had geholpen als reinout of albert hem n rol hadden aangeboden.....het is n hele lelijke ziekte wat in het hoofd zit, je kan ze allerlei dingen aandragen wat in onze ogen prachtig en fijn en geweldig is maar iemand die geestesziek is ziet deze dingen niet ,alles is zo zwaar...geen gevoel van blijheid,tevredenheid....alles 1 zwart gat en gevoel daar niet meer uit te kunnen komen sommige mensen kunnen geholpen worden met medicijnen en psychiatrische hulp, maar vele helaas ook niet
|
|
|
leef het leven
|
|
|
|
karin3
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #97 Gepost op: 11 Oktober 2010, 14:55:24 » |
zo bizar allemaal....toevallig twee weken geleden hadden we het hier nog over waarom antonie die rol niet heb gehad in er komt een vrouw ,denk dat hij die rol heel goed neer had kunnen zetten ,....helaas
|
|
|
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #96 Gepost op: 11 Oktober 2010, 14:31:25 » |
joepie dat heb je mooi verwoord. Ik dacht ook al zo als jij maar kon het niet op papier krijgen. Hij werd wel weer gevraagd voor All stars, maar is dat wat hij wel wilde? Dat had hij immers al gedaan en als acteur wil je verder, nieuwe rollen etc. Ik denk inderdaad dat hij zich niet goed voelde mede doordat hij niet voor andere dingen gevraagd is geweest. Heel erg jammer hoor, hij leefde echter ook in de harde wereld waar hij niet echt gewaardeerd is als levend persoon. Reinout zal zich nu voor zijn hoofd slaan dat hij niet eerder zich heeft ingezet voor zijn "Goede" vriend. Misschien Albert ook wel. Zo zie je maar zit je dicht bij het vuur heb je er nog niets aan. Ik kan me voorstellen dat je daar echt ziek van kan worden temeer ook als je daar aanleg voor hebt.  Heel erg jammer. 
|
|
|
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #95 Gepost op: 11 Oktober 2010, 13:14:07 » |
ik bedoel en denk niet dat het hem gered had als die een rol vorige maand aangeboden had gekregen... veel en veel eerder terug... na eerdere dippen waar hij wel uit was gekomen.
in de film "er komt een vrouw bij de dokter"... had hem de hoofdrol echt niet misstaan... ik heb niet het idee dat er toen ook zo aan antonie is gedacht als "groot acteur"... nu ik dat her en der lees, (van dat groot acteur) verbaast mij dat gewoon... waarom is die dan niet meer gevraagd, door zijn vrienden die ook in dat wereldje leven....
ik snap ook wel dat de laatste maanden niks hem meer heeft kunnen redden... zoals nu is gebleken. maar het leest wat wrang... dat hij nu ineens zo openlijk geprezen word.
ook dat oude nummer weer op 1... tja... hij heeft een tijd geleden ooit een hele c.d gemaakt... daar heb ik nooit wat over gehoord in de media...
het is een rare wereld... de wereld van beroemd (willen) zijn.
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #94 Gepost op: 11 Oktober 2010, 12:53:25 » |
denk ik ook mirantje ...al hadden ze hem de mooiste rollen aangeboden...die zouden hem niet hebben geredt......
|
|
|
|
|
|
mirantje71
Im not perfect, Im just myzelf!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #93 Gepost op: 11 Oktober 2010, 12:38:00 » |
ook dat had hem niet gered als ze hem een rol hadden gegeven denk ik dan
|
|
|
ik heb geen hart van zilver en ook niet van goud maar wel een hart wat van heel veel mensen houdt !!
|
|
|
Anouk33
Geniet vandaag...niemand heeft je morgen beloofd!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #92 Gepost op: 11 Oktober 2010, 12:19:25 » |
Idd joepie dat vind ik nou ook...ik hoorde die reinout zeggen dat hij zo graag een film had willen maken met antonie....had dat dan gedaan toen ie nog leefde denk ik dan 
|
|
|
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #91 Gepost op: 11 Oktober 2010, 10:36:30 » |
zo het 1 na het ander lezende vind ik het soms toch ook een beetje raar dat vele uit de media hem zo roemen om zijn talent en dat het vaak toch niet lukte een nieuwe rol ergens te krijgen. zijn zwager albert ... en goede vriend reinout hadden hem toch zo van allerlei rollen kunnen geven, ten tijden dat hij zich wanhopig begon te voelen, dat hij niet meer gewaardeerd werd. als de depressie van Antonie voor een heel groot deel kwam omdat die geen rollen meer kreeg of afgewezen werd bij audities die antonie deed. ... (zoals we kunnen lezen)... dan leek dit toch ook weer verleden tijd... er stond inmiddels van alles in het verschiet... o.a een vervolg op de voetbalfilm All Stars nu Old Stars... de echte rede... zal voor weinige te doorgronden zijn. 
|
|
|
|
|
|
pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #90 Gepost op: 11 Oktober 2010, 09:26:13 » |
jammer he, zo,n mooie knul .waarom
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #89 Gepost op: 11 Oktober 2010, 09:06:32 » |
Antonie Kamerling: Miskend door zichzelf

AMSTERDAM - "Kon Antonie Kamerling zichzelf maar zien zoals wij hem zagen. Dan was hem en zijn naasten een heleboel bespaard gebleven.? Albert Verlinde en Onno Hoes gaven in de door hen opgestelde overlijdensadvertentie uiting aan de gevoelens die heersen bij veel verbijsterde en verdrietige vrienden. De ambitieuze Antonie eiste veel van zichzelf. Te veel. Antonie kon zelf niet zien hoe goed hij was. Complimenten geloofde hij bijna niet. Hij dacht geringschattend over zichzelf, onderschatte zijn eigen talent. Toen rollen aan zijn neus voorbij gingen, verviel hij in zijn oude patroon: ’Zie je wel, ik ben niet goed genoeg’. Een nieuwe filmheld was geboren, oordeelden velen, toen Antonie in 1993 de hoofdrol speelde in De kleine blonde dood. Hij was soapacteur-af. Suite Sixteen, Left Luggage (Europese producties), de tv-serie All Stars, films Ik ook van jou en Feestje! volgden. Maar naarmate hij ouder werd, waren er ook tegenslagen op werkgebied. Een monoloog, waarvoor hij vijf weken aan het repeteren was, ging niet door. „Ik raakte in een dip”, vertelde de blonde acteur, „Ik wilde bijvoorbeeld niet meer met mijn broer afspreken. Dan moest ik vertellen hoe het met mijn carrière liep.” Uiteindelijk heeft Antonie, dat ook op aanraden van zijn vrouw Isa Hoes, wel gedaan. „’Ik voel me zo klote’. Uren duurde het voordat ik het mijn strot uit kreeg. Voor het eerst in mijn leven gaf ik aan iemand anders dan Isa toe dat het helemaal niet lekker ging.” Er zou een tweede deel van de film Soldaat van Oranje komen, waarin Antonie hoogstwaarschijnlijk de hoofdrol van Erik Hazelhoff Roelfzema, zou gaan spelen. Daarmee zou hij in de voetsporen treden van de grote Nederlandse acteur Rutger Hauer. De film werd afgeblazen om financiële redenen. Antonie wilde dolgraag voet aan de grond krijgen in acteurswalhalla Hollywood. Nederland werd te klein voor de ambitieuze acteur. Hij werd gevraagd naar de VS te gaan, maar het kwam hem niet uit. Isa was net in verwachting van hun eerste kindje, hij had een hit met zijn band. Later, in 2001, maakte hij zijn internationale debuut in Soul Assassin. Ook in Exorcist kwam hij even voorbij. Maar het meeste van zijn scène bleef achter op de montagetafel. Zijn carrière in het buitenland, waar Isa hem volledig in steunde, kwam niet van de grond. Voor Antonie bleef dat knagen. Hij kreeg een mooie nieuwe kans: zijn acteerwerk combineren met zijn passie, zingen. In de musical Turks Fruit en later Sunset Boulevard. Op Turks Fruit was hij trots, maar vond toch dat het beter kon. Hij zei vijf maanden geleden nog: „Ik zou het eigenlijk wel over willen doen. Want ik kan nu beter zingen.” Toen de musical Soldaat van Oranje er zou komen, zong de naam van Antonie meteen rond. De blonde musicalacteur zou misschien, na het missen van de filmhoofdrol, alsnog de legendarische rol van Rutger Hauer kunnen spelen. Maar Antonie had niet meer de goede leeftijd voor de rol van de jonge Erik. Hij deed geen auditie, maar werd daar ook niet voor gevraagd. Bij Antonie, die in augustus 44 werd, leek het alsof hij niet kon berusten in dat zijn acteursleeftijd steeg. Hij werd meerdere malen afgewezen bij audities. Antonie vond het moeilijk dat er andere, jongere acteurs waren die rollen in de wacht sleepten. Antonie zou vanaf volgend jaar gaan spelen en zingen in de musical Herinnert u zich deze nog? over de begintijd van Veronica, en in de film Old Stars (vervolg op All Stars) zou hij ongetwijfeld gaan schitteren. Het heeft voor de, van zichzelf extreem veeleisende, Antonie niet zo kunnen zijn. In een overlijdensadvertentie in deze krant van afgelopen zaterdag namen Isa, zoon Merlijn (11) en dochter Vlinder (5) afscheid. You are so beautiful to me. Dag allerallerliefste. Dag lieve, grappige, stoere, slimme, gekke Papa. Liefje, we houden zo ontzettend veel van je. Isa, Merlijn en Vlinder. Gevolgd door drie getekende harten. Hun harten zullen voor altijd bij hun geliefde en hun vader zijn. Antonie, die ook door Nederland in de harten werd gesloten Bron: Telegraaf
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 11 Oktober 2010, 09:05:26 » |
Warme herinneringen aan Antonie Kamerling tijdens première

door Wilma Nanninga en Patricia Cortie AMSTERDAM - Tijdens de sobere première van Albert Verlinde's Legally Blonde haalden de aanwezige BN'ers herinneringen op aan veel te vroeg overleden Antonie Kamerling. Zijn All Stars-tegenspeelster Daphne Deckers: "Hij twijfelde aan zichzelf, maar Nederland niet aan hem." Daphne ziet zichzelf de hele tijd terug in de clip van het nummer Toen ik je zag, waarin ze zoent met Antonie Kamerling. „Dat is wel moeilijk ja. Maar het moeilijkst was toen ik het bericht op Teletekst las. Antonie Kamerling overleden. Ik dacht dat kan onze Antonie niet zijn. Nog steeds denk ik: is het echt waar? Hij kwam anders over dan hij zich bleek te voelen. Dol op zijn kinderen, een fantastische vrouw. Depressiviteit is een ziekte. Hij twijfelde aan zichzelf, maar Nederland niet aan hem. Ik zou zo graag willen dat hij het gezien had, dat hij nu een nummer 1-hit heeft. Maar het is niet zoals met een gebroken been, dat is zichtbaar. Zijn ziel was gebroken.” Maik de Boer: „Heel veel acteurs hebben in mijn handen gezeten, ik heb Antonie en Isa ook gekleed. Ze zijn een rode draad in mijn leven. De keuze die hij heeft gemaakt moeten we respecteren hoeveel verdriet er ook is. Ik hoop dat Isa en de kinderen er doorheen komen.” Loretta Schrijver presenteerde Koffietijd, toen bekend werd dat Antonie was overleden. „De uitzending hebben we stilgelegd. Niet omdat wij niet meer verder konden, maar de rest van de uitzending was niet gepast. En Bridget Maasland was er, zij was heel erg over haar toeren omdat ze net een pilot met Antonie had opgenomen. Een dubbele reden dus.” Addy van den Krommenacker kwam met Sandra Reemer : „Onno Hoes heeft ons mooi toegesproken. De familie benadrukt dat zij de zelfmoord van Antonie hebben geaccepteerd omdat het onvermijdelijk was. Dat kwam wel even binnen.” Addy: „Het is in de geest van Antonie dat dit doorgaat. Hij wist hoeveel inspanning er aan zo’n musical vooraf gaat. Wij zijn erg bevriend met Onno en Albert. Wij vinden dat ze zich er dapper doorheen slaan. Een cameraploeg maakt hier vanavond beelden voor Isa en de kinderen om te laten zien hoe het publiek applaudisseerde voor Antonie.” Mariska van Kolck heeft uren met Antonie doorgebracht. „Aan het begin van onze carrières was hij vaak bij mijn ouders thuis. Dan zat hij piano te spelen en dan luisterden wij ademloos. Daar heb ik deze dagen vaak aan terug gedacht. We hebben bijzondere momenten gedeeld. Wat moet er met die jongen zijn gebeurd in zijn hoofd? Verschrikkelijk.” Jacques d’Ancona heeft Antonie heel goed gekend. „Ik heb al zijn voorstellingen gezien. En mijn partner Hans Langhout heeft hem geregisseerd. Het was een zeer getalenteerd, gevoelig mens. Pia Douwes, die met hem in Sunset Boulevard speelde heeft afgelopen donderdag niet kunnen werken in We Will Rock You, zo geëmotioneerd was ze. Maar we moeten Antonie zijn beslissing gunnen. Dit is zijn keus, zijn uitweg.” Bron: Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Anouk33
Geniet vandaag...niemand heeft je morgen beloofd!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #87 Gepost op: 11 Oktober 2010, 07:29:41 » |
Mensen die zelfmoord plegen zijn geestelijk al zo ver weg dat ze niet anders kunnen...eigenlijk zijn ze geestelijk al dood.Gelukkig maar dat we het niet begrijpen...dat betekent dat we gelukkig zelf nooit zo depressief zijn geweest.
|
|
|
|
|
|
shegirl88
|
 |
|
|
|
« Antwoord #86 Gepost op: 11 Oktober 2010, 02:10:19 » |
De kinderen en zijn vrouw zijn te betreuren, ook net als Angela,kan ik geen begrip opbrengen voor een daad, waarbij je jezelf voorop stelt en de anderen vergeet. Nee, jammer Antonie, jij weet het niet meet, maar je vrouw en kinderen wel. Misschien voor jou de enige uitweg, maar wat is de uitweg voor je vrouw en kinderen ?
|
|
|
Als ik wilde dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.
|
|
|
Kristel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 10 Oktober 2010, 20:26:55 » |
Ik las gisteren de advertenties in de krant...en werd er zo door ontroerd het laat me gewoon niet los  Of deze laaste dagen alles op me af moet komen wat verdrietig is. Ik hoor vaak alles komt in 3en bij was het een feit afgelopen week. Moet het accepteren maar het doet zo'n pijn 
|
|
|
Een wijde blik verruimt het denken
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 10 Oktober 2010, 19:45:26 » |
Antonie Kamerling herdacht bij Legally Blonde TILBURG - Op de première van de musical Legally Blonde is zondag Antonie Kamerling herdacht. Het eerste applaus dat opklonk in Schouwburg Tilburg was bedoeld voor de woensdag overleden acteur.Het premièreprogramma was zondag aangepast. Musicalproducent Albert Verlinde en diens echtgenoot Onno Hoes, zwagers van de overleden acteur, bleven voor aanvang van de show achter de schermen en mengden zich niet onder de gasten, onder wie tal van bekende Nederlanders. Het publiek in de zaal werd verteld dat „Antonie een speciale plek heeft in ons hart”. En dat hij werd beschouwd als familielid van V&V Entertainment, de productiemaatschappij van Roel Vente en Albert Verlinde. „Met Antonie is ons een begenadigd acteur ontvallen. We dragen deze voorstelling aan hem op”. Bron: De Telegraaf
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
willemijn
|
 |
|
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 10 Oktober 2010, 18:59:10 » |
Ik hoor net dat vanavond om 21.00 uur 'De kleine blonde dood' met Antonie wordt uitgezonden op RTL4. Dit in plaats van Bridget Jones
|
|
|
|
|
|
Didi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #82 Gepost op: 10 Oktober 2010, 16:22:18 » |
brrrrr krijg het er weer koud van. zo triest, maar tegelijkertijd ook zo mooi omschreven.
|
|
|
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld, en verdriet gedeeld.
|
|
|
loulou
|
 |
|
|
|
« Antwoord #81 Gepost op: 10 Oktober 2010, 15:57:11 » |
pfffffffffffff heftig hoor
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 9 Oktober 2010, 21:40:45 » |
Ontroerende rouwadvertenties voor Antonie Kamerling

AMSTERDAM - Collega's, vrienden en familie, waaronder echtgenote Isa Hoes en kinderen Merlijn en Vlinder, hebben zaterdagochtend in De Telegraaf een groet gebracht aan Antonie Kamerling."You are so beautiful to me", schrijven Isa, Merlijn en Vlinder.
"Dag allerallerliefste. Dag lieve, grappige, stoere, slimme, gekke Papa. Liefje we houden zo ontzettend veel van je." De advertentie wordt geïllustreerd door drie getekende hartjes. Ook de ouders, broers en zussen, neven en nichtjes van Antonie plaatsten mooie woorden: " Gelukkig zo veel mooie herinneringen. Gelukkig zijn wij voor altijd verbonden met Isa, Merlijn en Vlinder." "Een sprankelende en inspirerende acteur. Het is een wrap voor deze kanjer. Zoveel mooie rollen had je nog moeten spelen, langer had je bij ons moeten zijn (...)", schrijven crew en cast van de film Feestje, waarin de acteur een hoofdrol speelde. Ook onder anderen medewerkers van GTST, V&V entertainment en RTL Nederland plaatsten een advertentie. De uitvaart van Antonie zal in besloten kring plaatsvinden.  Bron: Telegraaf Advertentieshttp://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegraaf/_main_/2010/10/09/008/
|
« Laatste verandering: 9 Oktober 2010, 22:04:24 door Sly »
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 9 Oktober 2010, 20:24:38 » |
Angela Groothuizen boos op Antonie Kamerling

AMSTERDAM - Angela Groothuizen kon in de eerste instantie geen begrip opbrengen voor de beslissing van Antonie Kamerling om een einde aan zijn leven te maken. "Ik was gisteren echt boos, echt pissed off. Ik dacht 'wat is dát een egoïstische daad'", vertelde het The Voice-jurylid openhartig in het radioprogramma Kicken's Volle Vrijdagshow. Maar, de gevoelens van Angela zijn veranderd: "Vandaag dacht ik 'tjonge, wat moet jij ellendig zijn geweest'. Ik vind het vooral zo treurig voor Isa en de kinderen." Angela's vriendin, en oud-Dolly Dot-collega, Patty Zomer woont naast het gezin Kamerling. "Een vriendje van Antonie en Isa's zoon Merlijn is ook weer bevriend met één van mijn dochters. Ik was niet heel erg verbaasd toen ik het hoorde, hij was toch niet echt heel erg gelukkig." "Maar ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen. Als je zo ver heen bent dat je zoiets doet, dan ben je diep ongelukkig. Dan kan je niet meer verder. Ik vind het treurig, heel treurig en zó erg voor Isa en de kinderen." Bron: Telegraaf
|
|
|
|
|
|
|