roxan
Wees jezelf...anderen zijn er al genoeg!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 5 Oktober 2010, 12:03:10 » |
Ik vind de herfst eigenlijk altijd wel een heel mooi seizoen.. De kleuren en geuren die het met zich meebrengt....kan er echt enorm van genieten De regen is wel minder...maargoed, we leven in Nederland...in welk seizoen hebben we nou geen regen 
|
|
|
Eerlijkheid duurt het langst!
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 5 Oktober 2010, 09:54:00 » |
 foto Freddy Schinkel Herfst, en overal spinnetjes op de loerBinnen en buiten lijkt het plotseling vergeven van de spinnenwebben. Nu hun grootste vijanden, vogels, wegtrekken, zien de spinnen hun kans schoon. Ineens lijken ze overal op te duiken: grote en kleine spinnen en hun ragfijne kunstwerkjes. Toeval, of is de herfst het spinnenseizoen bij uitstek? Er is zeker een causaal verband, weet Kampenaar en spinnenexpert Chris Hoogstra (van TerraVaria in IJsselmuiden). "De koudere tijden komen eraan en veel dieren zijn begonnen met 'hamsteren'. Voor spinnen is het aanbod van voedsel - muggen en vliegjes - nu het grootst. Hun belangrijkste vijand en concurrent, de vogels, hebben zich van de zomer al volgepropt en maken zich zo langzamerhand op om te vertrekken richting het zuiden." Spinnetjes die de winter hebben overleefd, paren zodra de temperatuur begint te stijgen. In de zomer komen de nestjes, webcoconnetjes met daarin al gauw een paar honderd eitjes, uit. Het gros daarvan wordt weggegeten door vogels, net als de meeste muggen en vliegen. Maar nu zien spinnen hun kans schoon om hun maag te vullen voor de winter aanbreekt. Spinnenliefhebber Hoogstra slaat de verrichtingen van de geleedpotigen deze dagen met bewondering gade. "Een spinnenweb zit heel ingenieus in elkaar. Het bestaat uit 'spaken', hele sterke draden. Die zijn voor de coördinatie en kleven niet. Hun prooi raakt verstrikt in de kleverige, dunne draden daartussen." Het spinrag van sommige soorten is zelfs sterker dan staaldraden van dezelfde dikte. "Ze zijn ons ver vooruit." Bron: De stentor.
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
|
connie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 4 Oktober 2010, 23:17:49 » |
vreemde vraag van bob hahahahahaha jah het plakt hahahahaha en hoe liep er zo in met me gezicht en haar dus een flinke kruisspin in me haar en plakweb in me gezicht ga morgen wel ffuh op spinwebjacht me tuintjuh zit er vol mee 
|
|
|
|
|
|
|
alien
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 4 Oktober 2010, 22:55:00 » |
@Bob, een spinnenweb plakt !
|
|
|
|
|
|
|
alien
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 4 Oktober 2010, 22:53:56 » |
Goed idee Conny, 't is toch bijna Halloween.... 
|
|
|
|
|
|
|
connie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 4 Oktober 2010, 22:50:09 » |
zal ik dan maar een paar foto s schieten van die mega grote spinnenwebben met van die enguh spinnen erin had er vanmiddag nog een in me haar euiwwwwwwwwwww leuk hoor herfst hahahahahaha
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 4 Oktober 2010, 04:11:35 » |
Laat maar zien hoe mooi de herfst is 
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
loulou
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 1 Oktober 2010, 16:19:49 » |
de herfst is heel mooi met al die veranderingen in de natuur
|
|
|
|
|
|
Didi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 1 Oktober 2010, 15:51:42 » |
De herfst heeft ook wel weer wat hoor....het is weer eerder donker en dan de lampjes/kaarsjes weer aan. Gezellig hoor, heb van de week gewoon effe de verwarming weer aangehad, effe de kou eruit.
|
|
|
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld, en verdriet gedeeld.
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 30 September 2010, 04:15:49 » |
 Zoiets? Vraag me ook vaak af hoe een web aan een muur kan hangen 
|
|
|
|
|
|
|
connie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 29 September 2010, 23:19:08 » |
tja das dan wel weer mooi van de herfst zelfs in mijn stenen tuintjuh staat ze hoe bizar is dat en als kind zijnde kon ik genieten van de spinnewebben vooral smorgens bij mist kon der uren naar kijken hoe bizar is dat
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 29 September 2010, 18:40:27 » |
Vandaag een heerlijke herfstdag en nog even in de tuin gesnoeit,heerlijk in het zonnetje en even wat gerommelt in de tuin ...zie ik ineens bij mijn plantaan boom allemaal paddestoeltjes en heb even een foto gemaakt. 
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 29 September 2010, 16:03:01 » |
|
|
|
|
|
|
willems00
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 29 September 2010, 10:37:43 » |
ik de herfst best mooi vindt vooral zo als vandaag zonnetje er bij maar ook als het waait en regent hoort bij nederland s avond een kaarsje aan gezellig hoor 
|
|
|
kijk eerst in de spiegel dan naar een ander
|
|
|
emie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 29 September 2010, 10:27:27 » |
ik hou wel van de herfst,al die mooie kleuren. alleen al dat blad op de oprit is minder leuk! 
|
|
|
hondje cj
|
|
|
mirantje71
Im not perfect, Im just myzelf!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 29 September 2010, 08:03:11 » |
ik het zelfde als nancy denk de kleuren heel mooi maar al de regen bah
|
|
|
ik heb geen hart van zilver en ook niet van goud maar wel een hart wat van heel veel mensen houdt !!
|
|
|
claartje
Gij zult niet stelen. De overheid duld dit niet
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 25 September 2010, 08:33:48 » |
Mijn mening: Ieder seizoen heeft wel wat, dus ook de herfst met zijn mooie kleuren, en tja regen hoort daarbij maar daar is de plu voor uitgevonden 
|
|
|
Gij zult niet stelen. De overheid duld dit niet..
|
|
|
|
banvan
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 23 September 2010, 12:02:10 » |
Heerlijk de herfst,weer eens fijn met mijn kleinkinderen een herfsttafel maken. Mooie gekleurde herfstbladeren,kastanjes eikeltjes en denneappels zoeken.De kinderen vinden het leuk om te doen en laten bijna elk mooi blad wat ze vinden eerst met veel trots aan oma zien. De kinderen vinden het ook leuk om de bladeren van de straat omhoog te gooien en erdoorheen te banjeren.Een kinderhand is gauw gevuld. Herfst,komt u maar zo snel het kan,kunnen wij weer van een mooie herfstdag genieten. De regen mag wel wat minder zijn Herfst,dat is wat minder leuk.
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 23 September 2010, 08:11:44 » |
Ik sluit me bij joepie aan bah de winter en de herfst
het gaat weer zolang duren voor het zonnetje op ons toetje schijnt ik zie er tegenop.
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 23 September 2010, 00:41:39 » |
herfst... de aankondiging van de winter... de kleuren... de blaadjes die vallen.... de paddenstoeltjes die nog zichtbaarder worden... de eikels.. die links en rechts om je heen vallen... (kunnen menselijke eikels niet mee afgevoerd worden, onder een flink laagje kou  ) de herfst trek ik nog wel... maar wat daarna komt..  en weet je hoelang het weer gaat duren voor het voorjaar is... ieder jaar weer............... een zomer... zwaar F.C Knudde... wat hebben we nu savonds buiten kunnen borrelen... niks nada noppes... 3x hooguit... Ooooo, wat ben ik in het verkeerde land geboren...  maargoed... we trekken de laarzen weer uit de kast... trekken de kragen weer tot ver boven onze oren en wachten rustig af... tot de zomer  weer in het land is.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 23 September 2010, 00:28:36 » |
Herfst Veluwe. Het is weer zover, de natuur kleurt en maakt zich op voor de winter. Een mooie periode vol met paddenstoelen, gekleurd blad en dieren die van vacht verwisselen. http://www.youtube.com/v/6NBJ4TDJGeE?fs=1&hl=nl_NL
|
|
|
|
|
|
|
connie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 20 September 2010, 23:53:17 » |
ik vind de herfst helemaal niks al die bladeren ruimen word er niet goed van vind het ook saai en somber probeer het dan wel weer binnen gezellig te maken met geurkaarsjes en grote schalen potporrie nieuwe kussens op de bank mooie bloemstukken in huis en plannen maken voor de kerst
|
|
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 20 September 2010, 22:09:03 » |
ik vind de herfst heerlijk....alleen als ik de tuin zo af zie takelen....vind ik jammer......maar dat komt in het voorjaar wel weer goed.....om het stuur van mijn fiets heb ik nep bloemen...dat worden nu nep herfstbladeren....
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Gepost op: 20 September 2010, 21:59:54 » |
"Het is weer herfst"
De astronomische herfst loopt officieel van 21 september t/m 20 december.De herfst loopt (ten noorden van de evenaar) officieel van 21 september t/m 20 december, maar het astronomisch bepaalde begin van de herfst is de herfstnachtevening (rond 23 september op het noordelijk halfrond en rond 20 maart op het zuidelijk halfrond). De zon gaat dan door het herfstpunt en de dag en de nacht zijn nagenoeg even lang. De herfst eindigt met de winterzonnewende (rond 22 december op het noordelijk halfrond en rond 21 juni op het zuidelijk halfrond). De meteorologische herfst begint eerder, op 1 september op het noordelijk halfrond en op 1 maart op het zuidelijk halfrond. Deze duurt dan tot 1 december respectievelijk 1 juni. Tijdens de herfst verliezen planten (o.a. loofbomen) hun bladeren. In de herfst wordt het flink kouder dan in de zomer, hoewel er periodes met warmte kunnen optreden, de zogenaamde nazomer. Herfst, je houd ervan of je vind het maar niets....Waar we het wel eens over kunnen zijn dat de natuur mooie plaatjes en kleuren laat zien.... Ga je er op uit met fototoestel en/of lekker wandelen in de natuur? Kastanjes en eikeltjes zoeken, of mss wel mooie bladeren verzamelen.... Vertel wat je van de herfst vind en laat je tuin en/of huis-decoraties zien.... Een Tip bij Foto's plaatsen ----->> niet breder als 480 pixels..... thnx en veel succes !
|
|
|
|
|
|
|