loulou
|
 |
|
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 27 Augustus 2010, 13:23:42 » |
heel fijn ja dat de regering extra 2 miljoen geeft, kunnen ze op ons weer korten
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 27 Augustus 2010, 12:12:05 » |
Weer een miljoen mensen op de vlucht in Pakistan
ISLAMABAD - In de afgelopen 48 uur zijn in het zuiden van Pakistan wederom een miljoen mensen op de vlucht geslagen voor het wassende water. Steeds grotere delen van de provincie Sindh komen onder water te staan. Dat meldden de Verenigde Naties vrijdag.De VN schatten eerder dat zeker zes miljoen mensen hun huis hebben moeten verlaten wegens de overstromingen, die bijna een maand geleden begonnen. Nu de enorme hoeveelheid water steeds verder naar het zuiden van het land stroomt, worden de problemen daar groter en groter. Een gebied zo groot als Italië staat onder water. De Indus, de belangrijkste rivier van Pakistan, is op veel plaatsen buiten zijn oevers getreden. De rivier is in sommige gebieden tientallen kilometers breed geworden. De Indus mondt in het zuiden van Sindh uit in de Arabische Zee Bron:Volkskrant
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 27 Augustus 2010, 08:31:54 » |
Zo mooi, ik hoorde gisteren een mevr. die 1 euro en nog iets had gegeven, terwijl ze zelf bij de voedselbank loopt...zo hartverwarmend 
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 27 Augustus 2010, 01:13:50 » |
VS verhogen noodhulp aan Pakistan
vr 27 aug 2010, 00:40 - WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben hun hulp aan Pakistan vanwege de overstromingen met 50 miljoen dollar (bijna 40 miljoen euro) verhoogd tot 200 miljoen dollar (157 miljoen euro). Het extra geld komt uit een pot geld die eerder al was bestemd voor hulp op lange termijn aan Pakistan. Dit heeft een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag gezegd.Het bedrag is, net als een aantal andere sommen geld die Washington voor de bestrijding van de gevolgen van de ramp inzet, afkomstig van een pakket van 7,5 miljard dollar (5,9 miljard euro). Dat is in september door de Amerikaanse volksvertegenwoordiging goedgekeurd voor tal van projecten in Pakistan over een periode van vijf jaar. De Amerikaanse topman die via het Amerikaanse Agentschap voor Internationale Ontwikkeling (Usaid) over de hulp gaat, Rajiv Shah, is net terug uit Pakistan. Hij moet projecten heroverwegen „omdat ze letterlijk onder water staan”. Meer geld uit het pakket zal daarom voor hulp op kortere termijn dienen. Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 26 Augustus 2010, 23:17:50 » |
Eindstand actie Pakistan ruim 16 miljoen
De Nederlandse inzamelingsactie voor Pakistan heeft 16,1 miljoen euro opgeleverd. Dat is de voorlopige eindstand van de actiedag die bekend werd gemaakt in de speciale televisieuitzending op Nederland 2. Die vormde het sluitstuk van een nationale actiedag op radio en tv. De publieke omroep en de zenders SBS6 en RTL4 stonden de hele dag stilgestaan bij de watersnood in Pakistan. De actie werd vanochtend gestart door Marco Borsato. "Elke euro die we vandaag ophalen gaat mensenlevens redden", aldus Borsato.Gedurende de dag liep het nog niet echt storm met donaties. Er werd vooral gebeld door particulieren die relatief kleine bedragen doneerden. Veel grote initiatieven zijn er niet gemeld. Grote bedrijven lieten het afweten en ook gemeenten en provincies, die bij de actie voor Haïti nog royaal in de buidel tastten, bleven stil. De inzamelingsactie werd gehouden in het Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. Daar zat een belpanel met bekende Nederlanders. Tot vanochtend was op giro 555 6 miljoen euro binnengekomen. De Nederlandse regering maakte daarna bekend nog eens 2 miljoen euro te geven. Met deze nieuwe gift komt het totaal van de bijdrage van de Nederlandse regering op 8,6 miljoen euro. De SHO heeft geen streefbedrag in gedachten bij de inzamelingsactie van vandaag. "We hebben vele miljoenen nodig. Je kunt niet zeggen: dit bedrag is het eindbedrag." Op de vraag waarom mensen geld zouden moeten doneren, zei Van Doggenaar: "Als je de beelden ziet van moeders die hun kinderen verliezen, dat ze door uitdroging sterven en dat voor miljoenen mensen de toekomst in duigen ligt, dan moeten we er iets voor over hebben om die mensen verder te helpen." Aizaz Ahmad Chaudhry, de Pakistaanse ambassadeur in Nederland, noemde de extra aandacht op radio en tv voor de ramp in zijn land "een goede zaak, want veel Nederlanders zijn nog onvoldoende geïnformeerd over de omvang van de ramp. Het gaat hier om een kolossale tragedie, ongelofelijke aantallen mensen zijn getroffen." SHO-voorzitter Farah Karimi riep iedereen op te geven voor de slachtoffers in Pakistan. "Ik hoop dat mensen zich niet laten weerhouden door de negatieve berichten over Pakistan: onze hulp gaat rechtstreeks naar de slachtoffers. Wij kunnen hen niet in de steek laten." Bron:NOS
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 26 Augustus 2010, 22:49:16 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 26 Augustus 2010, 22:16:08 » |
Teller inzamelingsactie: 13,4 miljoen
HILVERSUM - De Nederlandse inzamelingsactie voor Pakistan had donderdagavond tegen kwart voor tien ruim 13,4 miljoen euro opgeleverd. Die tussenstand werd bekendgemaakt tijdens de speciale televisie-uitzending voor Pakistan op Nederland 2. Dit bedrag is inclusief de 2 miljoen euro die de Nederlandse regering heeft gegeven aan de Samenwerkende Hulporganisaties. Bij de start van Actie 555 voor Pakistan donderdagochtend stond de teller op ruim 6 miljoen euro. Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Anouk33
Geniet vandaag...niemand heeft je morgen beloofd!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 26 Augustus 2010, 20:01:58 » |
Dat is niet helemaal waar sita....in Amerika zijn 40 miljardairs die de helft van hun vermogen weggegeven hebben aan goede doelen dus je hoort het af en toe dus echt wel
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 26 Augustus 2010, 19:52:17 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 26 Augustus 2010, 19:44:46 » |
Geld stroomt binnen voor Pakistan
HILVERSUM - De Nederlandse inzamelingsactie voor Pakistan heeft tot nu ruim 10 miljoen euro opgeleverd. Die tussenstand maakte Jan van Doggenaar van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) rond 17.45 uur uur bekend. Bij de start van Actie 555 voor Pakistan stond de teller op ruim 6 miljoen euro. (ANP) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 26 Augustus 2010, 16:12:51 » |
fijn dat de regering ook nog eens 2 miljoen extra geeft
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Augustus 2010, 14:08:35 » |
Regering doneert nog eens 2 miljoen aan Pakistan
AMSTERDAM - De Nederlandse regering trekt twee miljoen euro extra uit voor noodhulp aan de slachtoffers van de overstromingen in Pakistan.'Er is de komende maanden meer hulp nodig voor de mensen die alles zijn kwijtgeraakt', licht demissionair minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) toe.Donderdag houden de publieke omroep, RTL en SBS een speciale actiedag voor de slachtoffers van de overstromingen. Op tv en radio wordt op eigen wijze onder de noemer Actie 555 aandacht aan de actiedag besteed. De slachtoffers moeten volgens Verhagen snel worden voorzien van voedsel, medische zorg, drinkwater en onderdak. In totaal heeft de regering nu 8,6 miljoen euro voor de slachtoffers uitgetrokken. Eerder ging namelijk vier miljoen euro naar het Wereldvoedselprogramma, 1,6 miljoen euro naar Unicef en een miljoen euro naar het Rode Kruis. Daarnaast is Nederland een grote donor van het Noodhulpfonds van de Verenigde Naties. Dat fonds heeft 26 miljoen dollar toegezegd. De Europese Unie geeft zeventig miljoen euro noodhulp. De Nederlandse bijdragen worden onder meer gebruikt voor noodonderdak, voedselpakketten, schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen om verspreiding van ziekten tegen te gaan. Bron:Volkskrant
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Augustus 2010, 02:28:12 » |
Benefietduel hockeyers voor Pakistan
NIEUWEGEIN - De Nederlandse hockeyers spelen op 14 september in Rotterdam een benefietwedstrijd tegen Pakistan voor de slachtoffers van de overstromingen in het Aziatische land. De K NHB stemde onmiddellijk in met het verzoek van de Pakistaanse hockeybond en de ambassade. De opbrengst van het duel gaat naar giro 555.
Om zo veel mogelijk geld in te zamelen roept de KNHB alle clubs op 1 euro per lid te doneren en zelf actief mee te werken aan de sponsoracties ten behoeve van de vele getroffenen door de watersnoodramp. Directeur Johan Wakkie benadrukte woensdag de verbondenheid die er van oudsher bestaat tussen de Nederlandse en Pakistaanse hockeyers. Momenteel is Michel van den Heuvel bondscoach van Pakistan. Roelant Oltmans en Hans Jorritsma gingen hem in het verleden voor. (ANP)
Bron:AD
|
|
|
|
|
|
|
alien
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Augustus 2010, 01:36:24 » |
Ik doe ook mee maar ik heb wel begrip voor mensen die het zich niet kunnen veroorloven , lieve mirantje
|
|
|
|
|
|
mirantje71
Im not perfect, Im just myzelf!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Augustus 2010, 18:49:18 » |
sorry maar ik geef ook niks zoals het nu allemaal in nederland gaat hou ik me centjes toch liever ff zelf in me zak wie weet want ons allemaal nog te wachten staat met die bezuiniging. en ook omdat ik denk dat het niet op de goede plaats komt.
|
|
|
ik heb geen hart van zilver en ook niet van goud maar wel een hart wat van heel veel mensen houdt !!
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Augustus 2010, 18:48:00 » |
http://www.nrc.nl/buitenland/article2608245.ece/800.000_Pakistanen_onbereikbaar_voor_hulpAls ik deze foto zie.... denk ik..... oefffff, wat erg! Het zal je maar overkomen.... Als het hier heel erg plenst van de regen, mopperen we al, terwijl we allemaal toch een dak boven ons hoofd hebben... Kijk eens naar die foto....hoe erg ! geen dak, geen eten en drinken....nergens heen kunnen..... Vreselijk  Dus... JA, ik geef....
|
|
|
|
|
|
alidah
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Augustus 2010, 18:37:51 » |
Wij hebben dus al een donatie gedaan..... en zoals ik het al eerder elders vermeld had.... met heel ons  .
|
|
|
Friendship is like a glass,handle it with care ones its broken, its hard to repair!!!
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Augustus 2010, 18:01:25 » |
Ik geef zeker, als zal ik er maar 1 kind mee kunnen helpen.. maar we kunnen mensen in nood niet aan hun lot overlaten en deze"Samenwerkende Hulporganisaties" van giro 555, zorgen met elkaar er wel voor dat er een goed toezicht op gehouden wordt.
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Augustus 2010, 16:47:44 » |
als ik mensen kan helpen en ik heb 10euro kunnen ze er 9 van my krygen..maar aan pakistan geef ik niets..komt toch niet op de plek terecht..sorry..
|
|
|
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Augustus 2010, 16:43:31 » |
ik heb wel iets gegeven en mijn moeder ook, al wordt er dan maar een iemand geholpen.
|
|
|
|
|
|
pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|