Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 26 Juli 2010, 21:05:53 » |
Radioshack wacht sancties na verkleedpartij
AIGLE - De onaangekondigde verkleedpartij bij RadioShack, in de slotetappe van de Ronde van Frankrijk, krijgt mogelijk nog een vervelend staartje voor de Amerikaanse wielerploeg en diens Belgische ploegleider Johan Bruyneel. De internationale wielerunie UCI maakte maandag bekend dat de zaak bij de disciplinaire commissie van de UCI wordt behandeld. De onaangekondigde verkleedpartij bij RadioShack in de slotetappe van de Ronde van Frankrijk, krijgt mogelijk nog een vervelend staartje voor de Amerikaanse wielerploeg en diens Belgische ploegleider Johan Bruyneel. De internationale wielerunie UCI maakte maandag bekend dat de zaak bij de disciplinaire commissie van de UCI wordt behandeld. De UCI is vooral verbolgen over het feit dat het initiatief - waarmee aandacht werd gevraagd voor de strijd tegen kanker - niet van tevoren was besproken met de jury en tourorganisatie. De RadioShack-leden kwamen in hun gebruikelijke rode kloffie de presentielijst tekenen, maar droegen bij de start van de etappe plots zwarte shirts met daarop het cijfer 28. Dat stond symbool voor de 28 miljoen mensen die wereldwijd kanker hebben. Het wisselen van kleding tijdens een etappe is niet toegestaan en de coureurs riskeerden daarmee uitsluiting van de Tour. Een rappe verkleedpartij voorkwam erger. De touretappe naar Parijs ging door het incident met twintig minuten vertraging van start. ,,Daardoor werd de televisie-uitzending verstoord'', meldde de UCI maandag in een communiqué. ,,De wedstrijdcommissarissen konden dan ook weinig anders dan de renners en ploegleiding van RadioShack een boete op te leggen.'' Dat de disciplinaire commissie zich nu over de zaak gaat buigen, heeft waarschijnlijk ook te maken met de gebeurtenissen na afloop van de slotetappe. De ploeg van RadioShack won het ploegenklassement en kwam bij de huldiging in Parijs wederom in de 'verboden' shirts opdraven. Ook enkele uitlatingen van Bruyneel - onder meer op zijn twittersite - werden niet gewaardeerd door de UCI. De Belg meldde: ,,Het is nu officieel. Als jurylid hoef je geen hersenen te hebben, maar alleen de regels te weten. Hun motto: Het is het reglement.'' De UCI was daar uiterst verbolgen over: ,,Zijn opmerkingen zijn onaanvaardbaar en daardoor zal de disciplinaire commissie hem oproepen om uitleg te komen geven.'' De boetes die mogelijk worden opgelegd, zullen gedoneerd worden aan een Zwitsers fonds voor kankerbestrijding. Lance Armstrong en teamleider Johan Bruyneel (l.) met de gewraakte shirts. Bron/Foto:AD/ANP
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 25 Juli 2010, 18:12:56 » |
Etappe voor Cavendish, Tour voor Contador
PARIJS - Mark Cavendish heeft zondagmiddag de twintigste en laatste etappe van de Ronde van Frankrijk naar zich toegetrokken. De Brit was na 102,5 kilometer veruit de sterkste in de massasprint. Het was zijn vijfde etappezege in de 97e editie van de Tour. Alberto Contador vierde in Parijs zijn derde tourzege. Die kwam in de slotrit niet meer in gevaar. Op het eindpodium kreeg Contador gezelschap van de Luxemburger Andy Schleck (tweede op 39 seconden) en de Rus Denis Mentsjov van de Rabobank (derde op 2.01). Robert Gesink was de beste Nederlander. De Rabocoureur eindigde op de zesde plaats in het klassement. Alessandro Petacchi eindigde in de slotetappe als tweede en stelde daarmee de groene puntentrui zeker. Alberto Contador bij zijn derde Tourzege. Bron:AD/Foto:Reuters
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 25 Juli 2010, 17:36:44 » |
RadioShack legt peloton stil
PARIJS - Het afscheid van Lance Armstrong van de Ronde van Frankrijk heeft zondag nog voor de nodige ophef gezorgd. De zevenvoudig tourwinnaar wilde zijn tweede wielerleven afsluiten met een statement. Dat werd niet op prijs gesteld door de officials van de internationale wielrenunie UCI. De 38-jarige Amerikaan en diens ploeggenoten van RadioShack droegen bij de start van de laatste etappe een zwart shirt met 28 erop. Aan de zijkant stond Livestrong vermeld, de organisatie waarmee de Amerikaan wereldwijd tegen de ziekte kanker strijdt. De 28 stond voor de 28 miljoen mensen die aan kanker lijden. Nog voor de officiële start moesten de shirts op last van de UCI uit. Regels zijn regels, kreeg Armstrong voor het laatst in zijn wielerleven te horen. Door het gekrakeel rond het verwisselen van shirts en rugnummers liep de start van de rit een kwartier vertraging op en moest Armstrong na een zoekactie naar zijn officiële startnummer 21 in de achtervolging op het rustig peddelende peloton, dat er op de slotdag tot het bereiken van Parijs altijd een feesttocht van maakt. Juryvoorzitter Francesco Cenere was onverbiddelijk. ,,Het is verboden van shirt te wisselen tijdens een ronde zonder toestemming van de UCI. De renners hebben de startlijst getekend in hun traditionele rode shirts en kwamen op het laatste moment in zwarte tricots aan de start. Ze moesten hun oude shirts aan, anders zouden ze uit de Tour worden gegooid.'' (ANP/CBR) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #74 Gepost op: 24 Juli 2010, 17:58:30 » |
Mentsjov op podium, Gesink zesde
PAUILLAC - De Russische wielrenner Denis Mentsjov van Rabobank heeft zaterdag tijdens de individuele tijdrit een plek op het erepodium in Parijs veiliggesteld. De kopman van Rabobank was aanzienlijk sneller dan de Spanjaard Samuel Sanchez en verdrong de coureur van Euskaltel daarmee van het podium. Mentsjov eindigt zondag naar alle waarschijnlijkheid als derde, achter Alberto Contador en Andy Schleck. Robert Gesink handhaafde zich zaterdag op de zesde plaats. De Nederlandse renner kwam na 1 uur, 9 minuten en 29 seconden over de streep: 109e. Het was voldoende om zijn positie in het algemeen klassement te consolideren. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #73 Gepost op: 23 Juli 2010, 18:31:32 » |
Cavendish wint zijn vierde etappe in massasprint
BORDEAUX - Mark Cavendish heeft aan het einde van de achttiende etappe opnieuw bewezen de beste sprinter in de Tour de France te zijn. De Brit was na een rit over 198 kilometer in Bordeaux veruit de snelste in de massasprint. De Nieuw-Zeelander Julian Dean eindigde als tweede. De Italiaan Alessandro Petacchi ging als derde over de streep. Dat was ruim voldoende om de groene puntentrui over te nemen van de Noor Thor Hushovd, die niet bij de eerste tien finishte. Voor Cavendish was het zijn vierde sprintzege in de 97e editie van de Tour. Alberto Contador behield zonder problemen de gele leiderstrui. Andy Schleck blijft op acht seconden zijn voornaamste concurrent. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #72 Gepost op: 22 Juli 2010, 19:22:28 » |
Contador houdt Schleck bij en is dicht bij derde Tourzege
COL DU TOURMALET - Alberto Contador is dicht bij zijn derde eindzege in de Ronde van Frankrijk. De Spaanse wielrenner, die het belangrijkste wielerevenement eerder in 2007 en 2009 won, sloeg in de laatste bergetappe een aanval van zijn Luxemburgse belager Andy Schleck af. Schleck en Contador kwamen in de 174 kilometer lange zeventiende etappe gezamenlijk aan op de afsluitende Col du Tourmalet. Contador had geen moeite om Schleck op de berg van de buitencategorie bij te blijven, maar hij gunde de etappezege aan de Luxemburger. Contador behoudt acht tellen voorsprong in het algemeen klassement. De Ronde van Frankrijk duurt tot en met zondag. Zaterdag staat een tijdrit op het programma. Robert Gesink kwam als zevende over de finish, samen met zijn Russische ploeggenoot Denis Mentsjov (zesde). Het tweetal had 1.40 achterstand op Schleck. In het klassement blijft Gesink zesde, Mentsjov vierde. De achterstand op Samuel Sanchez, de nummer drie in de tussenstand, liep iets op. Mentsjov heeft 21 seconden achterstand op de Spanjaard. De Amerikaanse klassementsrenner Levi Leipheimer kon niet mee met de besten en passeerde de finish op grote achterstand. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #71 Gepost op: 22 Juli 2010, 12:19:38 » |
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #70 Gepost op: 22 Juli 2010, 12:18:05 » |
nou ik zit er klaar voor hoor  lijkt mij heeeeeeel spannend te worden  wordt ook weleens tijd..ik vond het dit jaar maar een saaie tour..wel veel valpartijen  maar ik zit toch echt op de raborenners te wachten ppff en maar wachten met aanvallen  jeetje het is toch alles of niks !! heb ik deze topic nou geupt..t,zal mij benieuwen ..komt tie 
|
|
|
|
|
|
moppersmurf
Reporter
|
 |
|
|
|
« Antwoord #69 Gepost op: 22 Juli 2010, 04:15:55 » |
Ik ga er morgen (straks dus)eens lekker voor zitten. Berg +pokkeweer vvor hen, bakkie koffie en wat te knabbelen voor mij. 
|
|
|
Hier had iets kunnen staan.
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #68 Gepost op: 20 Juli 2010, 20:31:35 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #67 Gepost op: 20 Juli 2010, 18:37:23 » |
Fédrigo wint kleurloze koninginnerit
PAU - De zwaarste bergrit in de Pyreneeën is dinsdag gewonnen door Pierrick Fédrigo. De Fransman was aan het einde van de zestiende etappe van de Ronde van Frankrijk, na vier loodzware beklimmingen over de Peyresourde, Aspin, Tourmalet en Aubisque, de snelste sprinter uit een kopgroep van acht. De groep achterhaalde op één kilometer van de streep in Pau de Spanjaard Carlos Barredo, die 45 kilometer voor de finish was ontsnapt uit de eerste groep. Zevenvoudig tourwinnaar Lance Armstrong deed vergeefs een gooi naar de dagzege. De Amerikaan, kort na de start een van de initiatiefnemers van een lange vlucht, eindigde in de sprint als zesde.De favorieten maakten het elkaar in de voorlaatste Pyreneeënrit niet lastig. De grote jongens uit het algemeen klassement kwamen in de eerste groep op bijna zeven minuten van de dagwinnaar binnen. De gele leiderstrui bleef in handen van de Spanjaard Alberto Contador. Zijn voorsprong op de Luxemburger Andy Schleck bleef acht seconden. De Rabo-renners Denis Mentsjov (vierde) en Robert Gesink (zesde) behielden hun positie in het algemeen klassement. Vooraf was met grote belangstelling naar de rit met de vier 'historische puisten' in de Pyreneeën uitgekeken. Andy Schleck verloor een dag eerder zijn gele trui door pech aan Contador. Het was de vraag of de Luxemburger nog iets zou ondernemen. Nadeel was dat de top van de laatste klim (Aubisque) op zestig kilometer van de streep lag. Dat nodigde de toppers niet echt uit om het gevecht met elkaar aan te gaan. Na een snelle start van de etappe op de Peyresourde, waar Gesink en de Spanjaard Samuel Sanchez tijdens de beklimmingen direct in de problemen kwamen, was het venijn bij de toppers snel verdwenen. Gesink en Sanchez sloten later weer aan en daarna was de rust definitief hersteld. Vooraan kreeg Armstrong uiteindelijk negen renners mee in een lange vlucht. Voor de Amerikaan was het waarschijnlijk de laatste kans op een mooie manier afscheid te nemen van de Tour de France. Op de laatste klim, de Aubisque, probeerde hij met Barredo zijn medevluchters op achterstand te zetten. Het lukte de twee niet een gat te slaan. Barredo voelde er echter niets voor om met de anderen naar de streep te rijden. De Spanjaard viel diverse keren aan en kreeg uiteindelijk op 45 kilometer van de streep enige lucht van zijn concurrenten. Het verschil werd alleen niet groot genoeg. Volledig gesloopt werd de Spanjaard, die eerder aan het einde van de zesde tourrit voor consternatie zorgde door de Portugees Rui Costa met een wiel te lijf te gaan, op een kilometer van het einde ingelopen. Fédrigo, vorig jaar ook goed voor een etappezege in de Pyreneeën (Tarbes), was vervolgens de gelukkige in een verder saaie bergrit. Robert Gesink gaf eerlijk toe dat hij wel toe was aan wat rust. De zestiende etappe, met vier Pyreneeënreuzen op het programma, had er bij de Rabo-renner ingehakt. ,,Vanaf kilometer nul was het koers. Ik ben zeker toe aan een rustdag. Nadeel is dat de anderen ook rust hebben en kunnen herstellen'', keek de nummer zes uit het klassement vooruit naar woensdag. Gesink raakte op de eerste klim achterop. ,,Ik zat in een groepje met Samuel Sanchez, de nummer drie uit het klassement. Ik kwam daarna beter in het ritme. De klimmen daarna waren echter ook pittig. Iedereen lijdt in de Tour, maar het nadeel van een klassementsrenner is dat hij alle dagen volle bak moet rijden. Nu een rustdag, dat is lekker.'' Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #66 Gepost op: 20 Juli 2010, 12:34:33 » |
Tankink afgestapt in de Tour
BAGNERES-DE-LUCHON - De Nederlandse wielrenner Bram Tankink is vandaag uit de Ronde van Frankrijk gestapt. De coureur van Rabobank heeft een bacteriële infectie aan de luchtwegen, zo liet een woordvoerder van de ploeg weten. Tankink is de tweede Nederlandse uitvaller in de Tour. Niki Terpstra (Milram) stapte al na drie dagen af omdat hij hoge koorts had. Tankink kwam gisteren op bijna een halfuur van ritwinnaar Thomas Voeckler over de finish. Mede daardoor zakte hij naar de 59e plaats in het algemeen klassement, op 1.25.18 van geletruidrager Alberto Contador. Tankink was daarmee na Robert Gesink de hoogstgeklasseerde Nederlander in het klassement. http://www.youtube.com/v/4vehh1lRDZk&hl=nl_NL&fs=1?rel=0&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999Bron:AD
|
|
|
|
|
|
pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #65 Gepost op: 20 Juli 2010, 10:31:23 » |
ik volg al weer een paar dagen de tour, ik moet je zegen een leuk sport, geweldig hoe ze afdalen en zo hardt. en dat omhoog fietsen , wat een kracht moet je hebben , chapo hoor.
maar nog steeds dat gezeik over Amstrong . waneer houd dit op
ik vind Amstrong een mooi mens, ik mag hem wel
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #64 Gepost op: 19 Juli 2010, 17:38:06 » |
Etappezege Voeckler, pech kost Schleck geel
BAGNERES-DE-LUCHON - De spanning stijgt in de Ronde van Frankrijk. Klassementsleider Andy Schleck verloor maandag in de tweede van vier Pyreneeënritten door materiaalpech zijn gele trui. De Luxemburger, die op de Port de Balès ten aanval was getrokken, trapte zijn ketting eraf. De Spanjaard Alberto Contador profiteerde direct. In de laatste 25 kilometer naar Bagnères-de-Luchon liep de winnaar van vorig jaar 39 seconden uit en nam daardoor de leiding over van Schleck. Contador leidt met acht seconden voorsprong op de Luxemburger. De etappezege in de vijftiende etappe was voor de Fransman Thomas Voeckler, die als enige voorop bleef uit een ontsnapping van tien renners. De Fransman had aan de streep een voorsprong van ruim een minuut op de Spanjaard Aitor Perez Arrieta en de Italiaan Alessandro Ballan. Contador finishte in een groepje op 2.50. Ook Rabo-renner Denis Mentsjov zat daarbij. Schleck arriveerde ruim een halve minuut later. Robert Gesink verloor nog iets meer. (ANP) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #63 Gepost op: 18 Juli 2010, 17:31:12 » |
Riblon wint bergrit, Gesink stijgt een plaats
AX-3-DOMAINES - De Franse wielrenner Christophe Riblon heeft zondag in de Ronde van Frankrijk de eerste zware rit door de Pyreneeën gewonnen. De coureur van AG2R kwam solo aan op de top van Ax-3-Domaines, een klim van de eerste categorie. De veertiende etappe ging over 184,5 kilometer, met ook de beklimming van de Port de Pailhères van de buitencategorie. De Rus Denis Mentsjov van Rabobank eindigde op 54 seconden als tweede, voor de Spanjaard Samuel Sanchez (derde). Robert Gesink ging ook met de favorieten mee omhoog en kwam in gezelschap van de topfavorieten Andy Schleck en Alberto Contador over de finish, op veertien seconden van Mentsjov. De Luxemburger Schleck behoudt het geel. Riblon was al kort na vertrek uit Revel weggesprongen uit het peloton, in gezelschap van acht andere renners. De Fransman bleef tijdens de beklimming van de Port de Pailhères als enige over aan kop van de koers. Hij hield vervolgens ook stand tijdens de klim naar Ax-3-Domaines en kwam met een kleine minuut voorsprong op de favorieten solo over de streep. Achter Riblon vochten Contador en Schleck een boeiende strijd uit. De Spanjaard, die 31 tellen moet goedmaken op Schleck, demarreerde twee keer op de slotklim. De Luxemburgse klassementsleider reageerde echter steeds attent en bleef de hele klim in het wiel van Contador zitten. Omdat de twee topfavorieten alleen naar elkaar keken en met een pokerspel bezig leken, konden Mentsjov en Sanchez wat tijd terugpakken. Mentsjov demarreerde in de laatste twee kilometer en zag zijn inspanningen beloond met veertien seconden tijdwinst. De Rus staat vierde in het klassement, op 2.44 van het geel. Gesink kwam tijdens de laatste klim aanvankelijk in de problemen, moest ook lossen uit het groepje met favorieten, maar knokte zich toch terug door zijn eigen tempo te blijven rijden. De Nederlandse klimmer kwam als zesde over de finish en passeerde de Amerikaan Levi Leipheimer in de stand. Gesink staat zesde op 4.27 van Schleck. De Belg Jürgen van den Broeck staat tussen de twee kopmannen van Rabobank in. Het peloton trekt maandag en dinsdag opnieuw door de Pyreneeën. Na de rustdag van woensdag staat donderdag nog de gevreesde slotklim naar de top van de Tourmalet op het programma. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #62 Gepost op: 18 Juli 2010, 16:10:33 » |
Lemond moet tegen Armstrong getuigen
NEW YORK - Drievoudig tourwinnaar Greg Lemond is één van de mensen die is gevraagd te getuigen in een mogelijke dopingzaak rond Lance Armstrong. Dat meldt de New York Daily News zaterdag. Eerder werd bekend dat federale instanties in de Verenigde Staten een aantal personen hebben gedagvaard om een toelichting te geven omtrent mogelijk frauduleuze handelingen en vermeend dopegebruik van Armstrong.
Het onderzoek is een gevolg van de beschuldigingen van oud-renner Floyd Landis aan het adres van zijn voormalig ploeggenoot. Volgens de krant is een ‘grand jury’ op zoek naar documenten en getuigenissen die gerelateerd zijn aan de vier ploegen waarvan Armstrong renner dan wel deels eigenaar was: US Postal Service, Discovery Channel, Astana and RadioShack.
Structureel dopegebruik
Lemond is verzocht op 30 juli te verschijnen in de federale rechtbank van Los Angeles. Landis kwam dit voorjaar met verklaringen over structureel dopegebruik bij US Postal waar hij begin deze eeuw ploegmaat was van Armstrong. De beschuldigden, onder wie ook teambaas Johan Bruyneel, hebben de verklaringen van Landis afgedaan als leugens van iemand die zelf zijn tourzege van 2006 moest inleveren wegens doping.
Lemond leeft al jaren op voet van oorlog met Armstrong die hij meerdere keren van doping heeft beschuldigd. Afhankelijk van de bevindingen van de ‘grand jury’ zal de openbare aanklager beslissen al dan niet een zaak te beginnen tegen de zevenvoudig tourwinnaar.
Bron:deVolkskrant
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #61 Gepost op: 18 Juli 2010, 14:57:10 » |
'Maffiapraktijken van Armstrong'
AMSTERDAM - Greg Lemond kan er met zijn verstand niet bij dat de UCI donaties van Lance Armstrong accepteerde ten behoeve van de dopingbestrijding. Voorzitter Pat McQuaid van de wielerunie bevestigde afgelopen week dat de Texaan in totaal 125.000 dollar overmaakte aan de UCI, in 2002 en 2005. De Ier haastte zich erbij te melden dat Armstrong geen voorkeursbehandeling krijgt.
Lemond denkt daar het zijne over. “Zelf zei Armstrong jarenlang dat het om 20.000 dollar ging. Ik weet dat het werkelijke bedrag minimaal 500.000 dollar is, en dat er al in 2000 geld is overgemaakt”, meldt de Amerikaan in de Süddeutsche Zeitung.
“Als we dat geen corruptie mogen noemen, wat is het dan wel? Zwijgen, betalen, het is net de maffia.”
Verder plaatst de drievoudig winnaar van de Tour vraagtekens bij de gang van zaken rond Armstrongs pensioen in 2005 en comeback in 2008.
“Hij werd onder druk gezet vanwege de naderende bekendmaking van zijn positieve dopingtest in de Tour van 1999. Hij moest een pauze nemen, het is allemaal in scène gezet. Waarom werd anders Patrice Clerc, zijn criticaster bij de ASO (de Tourorganisatie, red.), ontslagen in 2008? Armstrong schrijft al jaren de wet voor in het wielrennen, hij heeft iedereen in zijn greep.”
Lemond noemt het een zegen voor de sport dat Armstrong momenteel bezig is aan zijn laatste koers in Europa.
“Grappig, hij is snel van mening veranderd. Twee maanden geleden verklaarde hij dat hij nog jaren wil fietsen. Misschien voelt hij zich onder druk gezet door de aantijgingen van Floyd Landis en de onderzoeken die er naar aanleiding daarvan gaande zijn.”
Bron:NUsport
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #60 Gepost op: 17 Juli 2010, 19:07:15 » |
Vinokoerov wint dertiende etappe
REVEL - Aleksandr Vinokoerov heeft in Revel de dertiende etappe in de Ronde van Frankrijk gewonnen. De wielrenner uit Kazachstan reed in de laatste tien kilometer weg uit het peloton en kwam solo over de streep. Het peloton kwam in de rit over 196 kilometer die begon in Rodez binnen op een achterstand van 13 seconden. De Brit Mark Cavendish won de sprint van het peloton en werd tweede voor Alessandro Petacchi uit Italië.Vrijdag strandde een vluchtpoging van Vinokoerov nog in het zicht van de finish. Zijn kopman Alberto Contador van Astana haalde hem samen met de uiteindelijke etappewinnaar Joachim Rodriguez in de laatste honderden meters bij. Vinokoerov baalde opzichtig en sloeg met zijn handen op het stuur. Een dag later nam de renner die dit jaar terugkeerde van een dopingschorsing revanche. Een ontsnapping van drie renners bepaalde het beeld van de rit. De Spanjaard Juan Antonio Flecha reed samen met de Fransen Pierrick Fedrigo en tweevoudig etappewinnaar Sylvain Chavanel bijna de hele rit aan kop. Op tien kilometer voor de streep werd het drietal ingelopen. In de slotfase leek HTC-Columbia van sprinter Mark Cavendish de controle over te nemen. Een aantal renners probeerde echter te demarreren. De Italiaanse oud-wereldkampioen Alessandro Ballan slaagde er niet in om weg te komen. 'Vino' bleef wel uit de greep van het peloton. Martijn Maaskant was op de twaalfde plaats de beste Nederlander. Petacchi nam door zijn derde plaats de groene trui weer over van de Noor Thor Hushovd. De gele trui van de Luxemburger Andy Schleck kwam niet in gevaar. De achterstand van Contador in het algemeen klassement blijft 31 seconden. Robert Gesink blijft zevende in het algemeen klassement. Zondag staat de eerste rit in de Pyreneeën op het programma. De renners krijgen een klim van de buitencategorie en één van de eerste categorie voor de kiezen. (ANP) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 16 Juli 2010, 21:03:26 » |
Rodriguez zegeviert in twaalfde rit naar Mende
Joaquim Rodriguez heeft de twaalfde etappe op zijn naam weten te schrijven. De renner van Katoesja reed samen met Alberto Contador naar de eindstreep, waar hij zijn landgenoot na een sprint wist te kloppen.Alexander Vinokoerov zal flink balen van de afloop van de etappe. De Kazach had zich sterk getoond in de laatste kilometers door weg te springen uit een kopgroepje van vier renners, waaronder Klöden en Hesjdal, maar hij werd op de steile slotklim (10,1%) bijgehaald door Rodriguez en Contador. Andy Schleck kon de tempoversnelling van Rodriguez en Contador niet bijbenen en leek, samen met "Vino", de grote verliezer van de dag te worden. De renner van Saxo Bank herpakte zich echter wonderwel en kwam op slechts 10 seconden van de twee Spanjaarden binnen. Hierdoor behoudt Schleck zijn leidende positie in het algemeen klassement en is hij zaterdag wederom de trotse drager van de gele trui. Beste Nederlander was Robert Gesink, die negende werd op vijftien tellen van Rodriguez. De winnaar van de etappe kon na afloop zijn geluk niet op. "Ik ben enorm blij met deze overwinning. Deze winst geeft extra kleur met Contador en Schleck aan mijn zijde vandaag", jubelde Rodriguez na afloop. En dat was nog niet alles. "Deze overwinning smaakt naar meer. In de Pyreneeën ga ik het nog een keer proberen." Daar houden we hem aan. Bron:Wielerupdate.nl
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 15 Juli 2010, 20:32:09 » |
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 15 Juli 2010, 20:21:31 » |
ik zag het vanmiddag gebeuren ..ik schrok mezelf rot..ik dacht nog wat een mafkees  mooi dat hij eruit is..ik hoopte het al 
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 15 Juli 2010, 20:19:05 » |
Nou zag het op het nieuws  Echt schandalig zeg 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 15 Juli 2010, 19:01:21 » |
Renshaw uit Tour gezet
BOURG-LES-VALENCE - De wedstrijdleiding van de Ronde van Frankrijk heeft Mark Renshaw donderdag uit de Tour gezet. De Australiër van HTC-Columbia probeerde volgens officials de Nieuw-Zeelander Julian Dean in de slotfase van de elfde rit een kopstoot te geven. Renshaw wilde zijn ploeggenoot Mark Cavendish afzetten voor de sprint. Dat lukte, want de Brit won uiteindelijk de etappe. (ANP) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 15 Juli 2010, 18:45:08 » |
Derde ritzege Cavendish in Tour
BOURG-LES-VALENCE - Mark Cavendish heeft zijn derde ritzege geboekt in de Tour de France. De Brit won met overmacht de massasprint van de elfde etappe in Bourg-lès-Valence. Alessandro Petacchi uit Italië werd tweede voor de Amerikaan Tyler Farrar. De etappe, die van Sisteron naar Bourg-lès-Valence over 184,5 kilometer ging, werd gekleurd door een lange ontsnapping van de Fransen Stéphane Auge, Anthony Geslin en de Spanjaard José Alberto Benitez. Zij werden op ruim 20 kilometer van de streep ingerekend, waarna een massasprint onvermijdelijk was. De gele trui bleef in handen van de Luxemburger Andy Schleck. (ANP) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: 14 Juli 2010, 23:25:53 » |
Armstrong werkt mee aan onderzoek
GAP - Lance Armstrong liet na de tiende etappe van de Tour de France weten dat hij bereid was mee te werken aan een "legitiem, geloofwaardig en rechtvaardig onderzoek” over het vermeende dopegebruik van wielrenner. Maar hij benadrukte dat hij niet van plan was aan een heksenjacht in welke vorm dan ook mee te doen. "Ik heb te veel goede dingen gedaan voor te veel mensen”, sprak hij een tikje raadselachtig. Armstrong vindt het federale onderzoek geen goed plan. "Zal de Amerikaanse bevolking denken dat hun belastinggeld hiermee goed wordt besteed? Ik denk niet dat de overheid een zaak op Floyd Landis kan bouwen. Hij is zijn geloofwaardigheid lang geleden al verloren.” Het federale onderzoek wordt geleid door Jeff Novitzky, de man die met succes de dopingpraktijken van het BALCO-laboratorium ontrafelde. Zijn werk leidde onder meer tot de ontmaskering van sprintkoningin Marion Jones, die wegens meineed in de cel belandde. Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
|