alien
|
 |
|
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 5 Juli 2010, 18:10:48 » |
Zitten we te kijken omdat er kennissen van ons op de Stockeu wonen, valt het hele zootje daar precies in de bocht bij hun huis, da's toevallig........
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 5 Juli 2010, 18:02:11 » |
Chavanel wint tweede etappe en pakt gele trui
Sylvain Chavanel heeft een dubbelslag geslagen in een rommelige tweede etappe van de Tour de France. De Fransman van Quick-Step kwam na 201 kilometer van Brussel naar Spa solo over de finish. Het peloton met klassementsleider Fabian Cancellara incasseerde een achterstand van bijna vier minuten, waardoor Chavanel de gele trui stevig om zijn schouders krijgt.Finishplaats Spa, bekend om zijn waterbronnen, deed zijn reputatie maandag eer aan. Het kronkelende asfalt in de bosrijke Ardennen kleurde geruime tijd zwart van de regen. Het hemelwater zorgde na de door valpartijen gedomineerde eerste etappe opnieuw voor een flink pak buitelingen. Vooral Omerga Pharma-Lotto werd hard getroffen. Kopman Jurgen van den Broeck, Sebastian Lang en Mickaël Delage waren in de Col de Stockeu betrokken bij een valpartij. Laatsgenoemde coureur moest de strijd na een pijnlijke landing op zijn gezicht zelfs staken. Het groepje fietsers dat overeind bleef, besloot onder leiding van geletruidrager Fabian Cancellara te wachten op de rest. Chavanel kon mede daardoor zijn voorsprong uitbouwen en solo finishen. De nieuwe klassementsleider heeft na de tweede Belgische brokkenrit bijna drie minuten voorsprong op Cancellara. Dinsdag gaat de Tour verder met een etappe naar Arenberg, na een passage van ruim tien kilometer over kasseien. Het peloton zal vurig hopen dat een wolkbreuk uitblijft. Bron:wielerupdate.nl
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 5 Juli 2010, 16:25:23 » |
|
|
|
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 5 Juli 2010, 16:01:03 » |
|
|
|
|
|
|
Agnes
|
 |
|
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 5 Juli 2010, 15:48:40 » |
|
|
|
|
|
|
joanci
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 5 Juli 2010, 00:56:39 » |
ja inderdaad er was ook een gevallen en die had last van zijn schouder maar is wel door gefietst .Mijn zoon vertelde me net dat die jongen niet meer mee doet want hij had verschillende breuken. Ik weet even niet meer hoe die jongen heet. Maar wel knap dat hij is doorgereden
|
|
|
|
|
|
Agnes
|
 |
|
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 5 Juli 2010, 00:53:20 » |
ik kijk nu ook naar Mart Smeets, wat een valpartijen weer zeg. Zo eng allemaal om te zien  maar wat een mooie sport is het 
|
|
|
|
|
|
Agnes
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 5 Juli 2010, 00:37:04 » |
ik volg de tour ook altijd, in het begin moet ik er altijd inkomen en dan ineens pakt het me. Dijkmeel ik hoop dat je er toch nog wel van kan genieten. Goede herinneringen mag je ook missen hoor 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 4 Juli 2010, 22:05:49 » |
Petacchi: Mooie rentree in Tour na zes jaar
BRUSSEL - Alessandro Petacchi heeft de eerste etappe van de Ronde van Frankrijk gewonnen. De Italiaanse routinier (36) was na de tocht van Rotterdam naar Brussel over 223,5 kilometer de beste in een chaotische verlopen massasprint. De slotfase van de rit werd ontsierd door drie valpartijen in het peloton. Sprinters als Mark Cavendish en Oscar Freire behoorden tot de slachtoffers. Bij een valpartij in de slotkilometer was ook de Zwitser Fabian Cancellara, de leider in het algemeen klassement, betrokken. Hij behoudt wel de gele leiderstrui. Het eerbetoon aan oud-wielrenner en vijfvoudig tourwinnaar Eddy Merckx, in juni 65 geworden, eindigde in Brussel echter in een chaos. De valpartijen brachten Petacchi in een zetel. De sluwe vos, goed voor 45 zeges in de drie grote rondes, maakte dankbaar gebruik van de ravage die achter hem was ontstaan. Naast de dagzege trok de Italiaan van Lampre ook de groene puntentrui aan. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 4 Juli 2010, 22:02:41 » |
Kan ik me heel goed voorstellen Dijkmeel, dat je het mist....
Kijk je nu ook veel naar de Tour denk ik?
|
|
|
|
|
|
dijkmeel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 4 Juli 2010, 21:30:22 » |
wielrennen mijn sport is heb zelf wielrenners gehad mijn man 2 zoons en ook mijn dochter maar zij is algauw gestopt als amateurs hebben zijn menig wedstrijd gereden zowel op de weg als op de wielerbaan in rotterdam ahoy was een fijne tijd en mis het nog steeds
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 4 Juli 2010, 13:35:11 » |
 Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 3 Juli 2010, 23:20:50 » |
Jury haalt fietsen door scanner
De jury van de Tour de France heeft na de proloog de fietsen van 14 renners door de scanner gehaald, op zoek naar ongeoorloofde hulpmiddelen. Daar zat ook de fiets van Fabian Cancellara bij, de winnaar van de proloog in Rotterdam. Alle fietsen werden goed bevonden.
De jury-maatregel is een gevolg van het gerucht, eerder dit jaar, dat Cancellara een hulpmotortje zou hebben gebruikt bij zijn klassiekerzeges in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix.
Tot de gecontroleerde fietsen behoorden ook die van Tony Martin, Andy Schleck, Lance Armstrong, Edvald Boasson Hagen en Bradley Wiggins. Cancellara noemde het onderzoek "ronduit lachwekkend".
Bron:NOS.nl
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 3 Juli 2010, 20:10:10 » |
Bron:wielerupdate.nl
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 3 Juli 2010, 15:52:42 » |
Tour de France in Rotterdam begonnen
ROTTERDAM - De 97ste editie van de Ronde van Frankrijk is zaterdagmiddag onder grote belangstelling in Rotterdam van start gegaan. De Spanjaard Iban Mayoz begon om 16.15 uur als eerste aan de proloog over 8,9 kilometer. Twee minuten later ging Maarten Tjallingii (Rabo) op weg. Alberto Contador, de winnaar van vorig jaar, start om 19.32 uur als laatste.Aan de proloog doen 197 renners mee. Normaal zijn dat er 198, maar Cervélo haalde vrijdagavond Xavier Florencio van de startlijst omdat hij zonder toestemming te vragen aan de medische staf een medicijn had gebruikt. Door het late tijdstip gaf de tourdirectie geen toestemming voor een vervanger. (ANP) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 2 Juli 2010, 17:52:43 » |
Armstrong, Cancellara en Contador starten als laatste
ROTTERDAM - De Spaanse wielrenner Iban Mayoz zal zaterdag in Rotterdam als eerste vertrekken voor de proloog van de Ronde van Frankrijk. Mayoz vertrekt om kwart over vier. De eerste Nederlander, Maarten Tjallingii, start twee minuten later als derde.
De laatste renner die aan de individuele tijdrit over 8,9 kilometer begint is Alberto Contador. De Spaanse tourwinnaar van vorig jaar vertrekt om 19.32 uur. Net voor hem zijn de Zwitser Fabian Cancellara en de Amerikaan Lance Armstrong aan de beurt.
Starttijden Nederlanders en favorieten:
16.17 uur: Maarten Tjallingii 16.39: Bram Tankink 16.55: Bradley Wiggins (GBr) 17.23: Koos Moerenhout, 18.21: Martijn Maaskant 18.29: Lars Boom 18.36: Karsten Kroon 18.51: Robert Gesink 18.56: Niki Terpstra 19.09: Andy Schleck (Lux) 19.13: Denis Mentsjov (Rus) 19.20: Cadel Evans (Aus) 19.28: Ivan Basso (Ita), 19.30: Lance Armstrong (VSt) 19.31: Fabian Cancellara (Zwi) 19.32: Alberto Contador (Spa)
Bron:AD
|
|
|
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 1 Juli 2010, 16:39:26 » |
ik kijk vanaf m`n 18e m`n schoonvader was wielergek en van hem heb ik veel geleerd, als je er meer over weet is het toch spannender om te kijken. In die tijd vond ik de tour toch mooier om naar te kijken met al die geitenpaadjes en bochtjes. Helaas is dat tegenwoordig niet meer mogelijk door de commercie. maar ik blijf kijken ........ 
|
|
|
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 1 Juli 2010, 15:42:50 » |
Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
memyselfandI
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Juni 2010, 22:29:30 » |
Kijk het nooit op televisie. Heb het vroeger heel vaak van dichtbij bekeken, vooral in de Franse alpen en dat vonden we als kinderen geweldig met eerst dat peleton van reklamewagens die vanallerlei reklamemateriaal strooiden. Weet nog dat er vlakbij een Nederlander in de afgrond storte met zijn fiets - echt gevaarlijk soms bij die bergweggetjes. Een aantal jaren geleden was de Tour de France in Londen en toen heb ik mijn zoon even in de familietraditie ingeweid. Maar, een Tour de France in Londen is toch vreemd als je gewend bent om het in Frankrijk te zien bij de zware bergetappes.
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 29 Juni 2010, 21:51:08 » |
Ben er nooit zo`n fan van geweest , hoewel ik het wel een geweldige prestatie vind hoor . Vind altijd die sprinten zo eng met die valpartijen 
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Juni 2010, 21:44:39 » |
ik kijk ook altijd...vooral de beelden vanuit de helikopter..vind ik zo mooi...en al die kastelen....genieten...
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Juni 2010, 21:37:58 » |
lekker hoor..ik zit er strakkies helemaal klaar voor  voetbal..tennissen en nu weer de tour  dan is binnenzitten niet erg voor mij  als ze het s,morgens uitzenden (wat soms gebeurt) blijf ik de hele dag kijken,niemand snapt dat van mij  maar het is toch ..echt waar !!
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Juni 2010, 15:57:22 » |
Meer informatie over de start van de Tour..... http://www.tourdefrancerotterdam.nl/programma/
|
|
|
|
|
|
Agnes
|
 |
|