Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: 14 Juli 2010, 18:20:08 » |
Paulinho verstoort feestje op 'quatorze juillet'
Paulinho heeft Team RadioShack zijn eerste succesje in de 2010-editie van de Tour de France bezorgd. De ‘zilveren’ Portugees op de Olympische Spelen van Athene in 2004 was woensdag in de eindsprint een fractie sneller dan zijn medeavonturier Vasil Kiryjenka, de Wit-Russische Tourdebutant van Caisse d'Epargne.Het moest een Frans feestje worden op deze quatorze juillet (14 juli), de dag waarop in 1789 de Franse revolutie begon met de bestorming van de Bastille-gevangenis. Sinds 1880 is deze datum de nationale feestdag van Frankrijk en in het kader van de festiviteiten was iedereen gebrand op een Franse etappewinnaar. Er werden dan ook diverse pogingen ondernomen om dit te bewerkstellingen, maar zonder succes dus. Al in de eerste meters ging Jérémy Roy in de aanval, maar de Fransman en zijn medevluchters werden al vlug gegrepen door het peloton. Toen een groepje van vier renners, bestaande uit Aerts, Devenyns, Kiryjenka en Paulinho, ervandoor ging, leek een Frans feestje al vroeg in duigen te vallen. Echter, Rolland en Bouet kregen de vrijheid van het peloton om het kwartet bij te halen en dat lukte. En dus maakten de Fransen weer kans op de eerste winnaar uit eigen land sinds 2005, op 14 juli. En wat bakten de klassementsrenners ervan? Die deden het na de zware Alpenrace van dinsdag, waarbij Andy Schleck de gele trui afpakte van Cadel Evans, rustig aan. Onder aanvoerding van Mark Cavendish kwam de massa pas op 14:18 minuut van Paulinho over de finishlijn. Geen verschuivingen dus in de top van het klassement. Schleck behoudt het geel en Robert Gesink blijft keurig zevende. De Nederlandse coureur van de Rabobank blijft daarnaast de drager van de witte trui. Bron:wielerupdate.nl
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 14 Juli 2010, 17:12:39 » |
'VS zoekt getuigen voor dopingzaak Armstrong'
NEW YORK - Federale instanties in de Verenigde Staten hebben mensen gedagvaard om te getuigen over het vermeende dopinggebruik van wielrenner Lance Armstrong. Dat meldde de Amerikaanse krant New York Times. De zevenvoudig tourwinnaar werd door voormalig ploeggenoot Floyd Landis beschuldigd van het gebruik van verboden middelen. De personen die zijn opgeroepen, willen volgens het dagblad anoniem blijven. Landis claimt dat Armstrong in het begin van deze eeuw, toen ze samen voor US Postal reden, naar doping greep. De huidige kopman van RadioShack ontkent. Hij wil samen met andere beschuldigden een onderzoek naar de geloofwaardigheid van Landis wiens tourzege in 2006 werd afgenomen wegens dopinggebruik. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 13 Juli 2010, 23:48:23 » |
De littekens van Fränk Schleck
ROTTERDAM - Wielrenners zijn taaie gasten. Zo ook Fränk Schleck. De Luxemburgse toprenner ging tijdens zijn carrière al verscheidene keren zwaar onderuit, maar elke keer krabbelde hij weer op. Ook na de gecompliceerde sleutelbeenbreuk tijdens de Tourrit over de kasseien is de oudste Schleck - volgens Andy was Fränk dé topfavoriet voor de Tour - ervan overtuigd dat hij dit jaar de Vuelta al weer kan rijden. Een plaatje met acht bouten moet het linkersleutelbeen op de juiste plaats houden. "Ik ben vandaag op controle geweest", twitterde Fränk. "En dit is hoe het sleutelbeen er momenteel uitziet." Toch nog niet zo best, als u het ons vraagt... Twitterfoto Fränk Schleck.Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 13 Juli 2010, 16:48:32 » |
Ritzege Casar, gele trui voor Andy Schleck
SAINT-JEAN-DE-MAURIENNE - Andy Schleck heeft in de negende etappe van de Ronde van Frankrijk de macht gegrepen. De zwaarste Alpenrit leverde dinsdag in Saint-Jean-de-Maurienne weliswaar een zege op voor de Fransman Sandy Casar , maar de Luxemburger van Saxo Bank deelde met de Spaanse favoriet Alberto Contador een zware klap uit aan de concurrentie. Schleck finishte na 204,5 kilometer als zevende, net achter Contador. De Luxemburger nam de gele trui over van de AustralIër Cadel Evans, die op de laatste beklimming (Col de la Madeleine) al vroeg moest lossen en vele minuten verloor. Robert Gesink en Denis Mentsjov konden het hoge tempo van Schleck en Contador op de laatste berg ook niet volgen, maar hielden de schade beperkt tot iets meer dan twee minuten. Gesink eindigde als elfde. (ANP/DHE) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 13 Juli 2010, 11:49:43 » |
Vijf renners haken af voor negende etappe
MORZINE-AVORIAZ - Vijf renners hebben zich dinsdag niet meer gemeld voor de negende etappe van de Ronde van Frankrijk.
In Morzine-Avoriaz ontbraken aan de start de Australiër Simon Gerrans, de Rus Vladimir Karpets, de Duitser Roger Kluge, de Italiaan Fabio Feline en de Oostenrijker Markus Eibegger. Door het afhaken van de vijf telt het tourpeloton nog 181 coureurs.
Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 13 Juli 2010, 11:46:08 » |
ja ik had het mis regina.....het is een doorzetter....hij zit er weer op.... 
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 12 Juli 2010, 22:36:22 » |
ik denk dat je het mis hebt olly  morgenochtend begint het al om half 12  en dan steeds schakelen om half 3..voetballers in amsterdam wat kan een mens het druk hebben he 
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 12 Juli 2010, 10:08:18 » |
mijn gevoel zegt dat Armstrong morgen niet op zijn fietsje stapt.....  maar ik kan het mis hebben....
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 12 Juli 2010, 00:41:58 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 11 Juli 2010, 17:59:12 » |
Andy Schleck pakt zege, Armstrong zakt door ijs
Andy Schleck heeft zondag de achtste etappe in de Tour de France gewonnen. Al klimmend versloeg de Luxemburger aan de finsh Samuel Sanchez. Robert Gesink zette aan het eind nog een knappe ontsnapping in en werd uiteindelijk derde.De achtste etappe had al vanaf het begin af aan een Nederlands kleurtje. Al vrij snel ontsnapte Koos Moerehout van Rabobank samen met een klein groepje en bleef tot op 8 kilometer van de finish in de kopgroep rijden. Een knappe prestatie. Er zijn na de achtste etappe, de eerste in de Franse Alpen, ook slachtoffers en verliezers. Allereerst heeft Chavanel zijn gele trui moeten inleveren en vooral Lance Armstrong heeft een harde knauw gehad. Tot twee keer toe viel 'The Boss' en hij kwam op grote achterstand, zo'n elf minuten, over de finish. Het geel is naar Cadel Evans gegaan, Andy Schleck staat na zijn overwinning op de tweede plek in het klassement. Ook Alberto Contador heeft deze etappe goede zaken gedaan en staat nu derde in het klassement. Denis Menchov is opgeklommen naar plek vijf, Robert Gesink staat na deze bergrit op een keurige elfde positie. Bron:wielerupdate.nl
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 10 Juli 2010, 18:25:08 » |
Vechtende Barredo boete van 1000 euro
STATION DES ROUSSES - Carlos Barredo heeft van de ploegleiding van Quick Step een boete van 1000 euro gekregen voor zijn gedrag na de zesde etappe van de Ronde van Frankrijk op vrijdag. De Spanjaard kreeg het na afloop in Gueugnon aan de stok met zijn Portugese collega Rui Costa. Eerst gebruikte hij een fietswiel, vervolgens zijn vuisten.
De tourjury legde Barredo vrijdag al een boete van in totaal ruim 300 euro op. Zaterdag deed Wilfried Peeters van Quick Step er nog 1000 euro bij. Hij verplichtte zijn renner ook zijn verontschuldigingen aan te bieden. Barredo moest naar Rui Costa, de ploegleiding van Caisse d'Epargne en de tourdirectie. ,,Ontoelaatbaar'', constateerde Peeters. Volgens Barredo had hij twee klappen van Costa op de lever gehad. (ANP/BVDL)
Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 10 Juli 2010, 17:35:04 » |
Chavanel herovert gele trui
Sylvain Chavanel floreert in de eerste week van de Tour de France. De Fransman maakte zaterdag zijn land trots door zijn tweede etappezege te pakken én de gele trui van Fabian Cancellara af te pakken. De renner van Quick Step zag eerder deze week dat de Zwitser het geel nog van hem afsnoepte.Cadel Evans doet ook hele goede zaken. De Australiër is momenteel de bestgeklasseerde klassementsrenner en vindt zichzelf terug op de tweede plaats in het algemeen klassement. Rabo-renner Denis Menchov dringt knap de top tien binnen. Net als voor Menchov was het ook voor Robert Gesink een goede test. De twee kopmannen moeten Rabobank succes bezorgen in de Alpen. De etappe naar ski-oord Les Rousses was een geschikte generale. Met drie klimmen van de tweede categorie en twee van de derde categorie moest blijken of Menchov en Gesink klaar waren voor het grote werk. De twee Rabo-renners boekten geen opvallende resultaten, maar kwamen goed mee met de toppers. Toch was Juan Manuel Garate de opvallendste man bij Rabobank. De Spanjaard werd derde op bijna anderhalve minuut van Chavanel. Voor Cancellara was het bijltjesdag. De Zwitserse kampioen tijdrijden viel tijdens de eerste echte bergetappe door de mand. Hij verloor veel minuten op Chavanel, die hulp had van land- en teamgenoot Jérôme Pineau. De Fransman moest op de slotklim pas opgeven, maar Chavanel kon toen overnemen. Rafael Valls Ferri probeerde nog bij te benen, maar die poging mislukte. Hij kwam als tweede over de streep. Bron:wielerupdate.nl
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 9 Juli 2010, 18:53:32 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 9 Juli 2010, 16:53:17 » |
Tweede etappezege op rij voor Cavendish
GUEUGNON - Mark Cavendish heeft de zesde etappe in de Ronde van Frankrijk op zijn naam gebracht. De Britse wielrenner van HTC-Columbia bleef na in de straten van Gueugnon in de sprint al zijn concurrenten voor. Cavendish was donderdag ook al de snelste in de vijfde etappe. Achter Cavendish eindigde de Amerikaan Tyler Farrar als tweede, vóór de Italiaan Alessandro Petacchi. De Zwitser Fabian Cancellara blijft in het bezit van de gele leiderstrui. (ANP/BVDL) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 9 Juli 2010, 16:00:22 » |
Landis mailt Armstrong: Stop bedreigingen en span rechtszaak aan
ROTTERDAM - De Duitse televisiezender ARD breit een nieuwe episode aan de kruistocht van Floyd Landis tegen Lance Armstrong. In een reportage wordt een e-mail geciteerd die Landis naar zijn gewezen ploegmaat gestuurd zou hebben. Daarin roept Landis de Texaan op juridische stappen tegen hem te ondernemen. ,,Hou op met me te bedreigen en span in plaats daarvan een rechtszaak aan. De beschuldigingen zijn gegrond. Het publiek wordt bedrogen", kreeg de zevenvoudige Tour-winnaar te lezen. Landis beweert dat hij tijdens zijn hele carrière systematisch doping gebruikte, daarbij geholpen door zijn toenmalige team US Postal, ploegmaat Lance Armstrong en ploegleider Johan Bruyneel. De ex-renner herhaalt in de e-mail zijn beschuldigingen. ,,Meneer Armstrong, ik zeg je klaar en duidelijk dat ik jou en onze vroegere ploegmaats beschuldig van bloeddoping en het nemen van dopingproducten, zodat je driemaal de Tour de France kon winnen", luidt het. Tussen 2002 en 2004 reden Landis, die na een positieve dopingtest zijn eindzege in de Tour van 2006 moest inleveren, en Armstrong samen bij US Postal. Armstrong, momenteel bij RadioShack, heeft dopinggebruik altijd ontkend. Ook drievoudig Tour-winnaar Greg LeMond meent dat zijn landgenoot niet zuiver op de graat is. ,,Ik vertelde Lance eens: had ik epo genomen, dan had ik de Tour in 1989 niet met acht seconden maar met acht minuten voorsprong gewonnen. Daarop repliceerde Armstrong: 'Komaan, iedereen neemt toch epo'", aldus LeMond op ARD. LeMond won de Tour van 1989 met acht seconden voorsprong op de Fransman Laurent Fignon, het kleinste verschil ooit. (DPA/BVDL) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 9 Juli 2010, 15:47:59 » |
|
|
|
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 8 Juli 2010, 17:54:12 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 8 Juli 2010, 17:18:39 » |
Cavendish sprint oppermachtig naar zege in vijfde etappe
MONTARGIS - Mark Cavendish heeft de vijfde etappe in de Ronde van Frankrijk gewonnen. De Britse sprinter van HTC-Columbia was oppermachtig in de massasprint. De Duitser Gerald Ciolek eindigde als tweede, de Noor Edvald Boasson Hagen kwam als derde over de streep. De rit ging over 187,5 kilometer van Epernay naar Montargis. De overwegend vlakke rit onder tropische omstandigheden (35 graden) werd gesierd door een lange vlucht van drie man, de Spanjaard Jose Ivan Gutierrez, de Belg Jurgen van de Walle en Julien El Fares uit Frankrijk. Gutierrez was op vier kilometer van de streep de laatste die werd opgeslokt door het peloton. In de top van het algemeen klassement veranderde niets. Cancellara (Saxo Bank) heeft een voorsprong van 23 seconden op de Brit Geraint Thomas, de Australische favoriet Cadel Evans staat derde op 39 tellen. Tankink is op de 31e plek de hoogstgeklasseerde Nederlandse renner, op 3 minuten en 2 seconden van Cancellara. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 8 Juli 2010, 14:11:14 » |
Armstrong loopt boos weg na 'bedrieger'
ÉPERNAY - Het zijn zware dagen voor Lance Armstrong bij zijn laatste Tour de France. Gisteren verloor 'The Boss' tijd op zijn grootste concurrenten en de eindzege lijkt verder weg dan ooit. Vandaag, tijdens een interview, bleven enkele toeschouwers maar 'Bedrieger!' roepen en de Amerikaan liep uiteindelijk boos weg. De dopingzaak rond de US Postal-tandem Bruyneel-Armstrong dijt almaar verder uit en de UCI en het Wada hebben een grondig onderzoek beloofd. Het dopingnet rond de zevenvoudige Tourwinnaar wordt almaar strakker en dat maakt de kopman van RadioShack zichtbaar nerveus. In de Ronde van Luxemburg ging hij nog persoonlijk verhaal halen, toen een enkeling hem beschuldigde, maar deze keer was zelfs een zelfverzekerde Texaan kansloos tegen de toorn van de menigte. Toen enkele toeschouwers hem bleven uitschelden, zag Armstrong geen andere uitweg meer dan het afbollen. Spoorslags verdween 'The Big Tex' in een wagen, het interview prompt afbrekend. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 7 Juli 2010, 17:28:59 » |
Tweede ritzege Petacchi in Tour
REIMS - Alessandro Petacchi heeft woensdag zijn tweede ritzege in de 97e editie van de Ronde van Frankrijk geboekt. De 36-jarige Italiaan won de vierde etappe, een rit over 153,5 kilometer van Cambrai naar Reims, in de massasprint. Petacchi zegevierde zondag in Brussel ook al in de eerste etappe. De Zwitser Fabian Cancellara behield de leiding in het algemeen klassement.Vijf man reden tijdens de korte etappe lang aan kop. De Fransen Dmitri Champion en Nicolas Vogondy waren samen met de Spanjaarden Inaki Isasi en Iban Mayoz en de Belg Francis De Greef kort na de start ontsnapt uit het peloton. Op drie kilometer voor de streep in Reims werden de vluchters teruggepakt, waarna de etappe zoals verwacht uitdraaide op een massasprint. (ANP) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 6 Juli 2010, 17:35:06 » |
Revanche Hushovd na slachtpartij over kasseien
ARENBERG - Thor Hushovd heeft vandaag de derde etappe van de Ronde van Frankrijk gewonnen. De Noor van Cervelo was na 213 kilometer in Arenberg Porte du Hainaut de beste sprinter van een kopgroep van zes. Hij versloeg de Brit Geraint Thomas en wereldkampioen Cadel Evans. Ook Fabian Cancellara en Andy Schleck maakten deel uit van de eerste groep. Sylvain Chavanel verloor zijn gisteren veroverde gele trui weer aan Cancellara. De derde etappe werd door veel klassementstoppers met angst en beven tegemoet gezien door de zeven kasseienstroken in het tweede deel van de rit. De in totaal dertien kilometer over de 'kinderkopjes' zorgden inderdaad voor een ravage in het peloton. Een valpartij op de vierde strook sloeg het peloton uit elkaar. Vooraan bleef de Canadees Ryder Hesjedal als laatste vroege vluchter voorop. Hij werd in de slotfase ingerekend door de groep van Evans. De Spanjaard Alberto Contador liep een minuut achterstand op, de Amerikaan Lance Armstrong nog meer. (ANP) Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 6 Juli 2010, 12:26:56 » |
Ik ben geen tour kijkster .. maar wens alle andere veel kijk plezier!!!
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 6 Juli 2010, 12:04:48 » |
Tour zit erop voor Terpstra
Niki Terpstra zal niet langer deelnemen aan de Ronde van Frankrijk. De wielrenner van Milram zal vandaag niet starten in de derde etappe, die van Wanze naar Arenberg Porte du Hainaut zal lopen. De Nederlandse kampioen heeft last van koorts.
"Hij kreeg maandagavond opnieuw koorts en werd wakker met 39,3". Terpstra liet zondag, voor de start van de eerste etappe, al weten dat hij ziekjes was. "Dat werd eerst nog onderdrukt met medicijnen, maar dat hou je niet zo lang vol."
In de proloog was Terpstra de beste Nederlander.
Bron:Spitsnieuws.nl
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 5 Juli 2010, 22:59:18 » |
Drama dreigt voor Gesink
Robert Gesink is toch niet ongeschonden uit de tweede etappe van de Tour gekomen. De kopman van Rabobank heeft bij zijn val in de aanloop naar de Stockeu een scheurtje in de ellepijp van zijn linkerarm opgelopen.
Rabobank beweert dat afstappen 'geen optie' is en zal daarom waarschijnlijk aan de start verschijnen in de kasseienrit van Wanze naar Arenberg. Hij zal dat wel met pijnstillers en een ingetapete arm doen. "Afstappen is geen optie, maar we gaan het nu van dag tot dag bekijken", aldus Rabo-arts Dion van Bommel op de website van de wielerploeg.
Het kan dus zijn dat Gesink uiteindelijk de Tour niet kan uitrijden. Een nieuw doemscenario dreigt daardoor voor het grote Nederlandse talent. Vorig jaar moest Gesink al in de vijfde etappe van de Ronde van Frankrijk met een polsbreuk afhaken. In de komende etappe wacht hem 13 kilometer aan gehobbel over kasseistroken.
Bron:wielerupdate.nl
|
|
|
|
|
|
dijkmeel
|
 |
|