Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Februari 2010, 01:56:46 » |
De eraCare methode
Dat roken een verslaving is weet iedereen. Stoppen is lastig door de combinatie van lichamelijke verslaving, geestelijke afhankelijkheid en de gewoonte om te roken. Juist deze drie aspecten pakt eraCare gelijktijdig en met succes aan, waardoor het voor iedereen mogelijk wordt de tabak definitief vaarwel te zeggen.
De stoppen-met-roken methode van eraCare bestaat uit een aantal onderderdelen. Om de lichamelijke verslaving aan te pakken wordt er gewerkt met Auriculo therapie (westerse oor-acupunctuur). Op de uiteinden van de betreffende zenuwbanen op en rond het oor worden pijnloos enkele piepkleine steriele puntjes geplaatst die zorgen voor een snelle ontgifting en het onderdrukken van de ontwenningsverschijnselen. U blijft zich dus prettig voelen! U volgt intussen een effectieve training en krijgt een boekje mee waardoor u leert de geestelijke afhankelijkheid te bestrijden en uw rookgewoonte te doorbreken. Tijdens de tweede behandeling (een week later) worden de puntjes verwijderd en krijgt u een nieuw puntje dat voorkomt dat u gaat aankomen. Gaat het ondanks alles tóch soms even wat minder makkelijk? Dan kunt u gewoon tussendoor rechtstreeks telefonisch contact opnemen met de therapeut voor een extra duwtje in de rug.
eraCare is zo overtuigd van de werking van haar behandelmethode dat zij maar liefst levenslange garantie geeft. Mocht u binnen zes maanden toch weer gaan roken, dan kunt u zo vaak terugkomen als nodig is. Na deze zes maanden betaalt u slechts voor de consultkosten. Jongeren tot 18 jaar worden gratis behandeld.
De behandelingen van eraCare worden door de meeste zorgverzekeraars (deels) vergoed (O.a. door CZ, VGZ, Achmea Groep, Menzis, Agis en Ohra; zie voor specifieke vergoedingen ook de website).
Bron:ikstop
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
micky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Februari 2010, 01:36:47 » |
heel goed tutu dat is normaal dat je niet binnen rookt. bij mijn dochter mocht er ook niet binnen grookt worden vanwege astma kleinzoon
|
|
|
|
|
|
|
ab-ab-
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Februari 2010, 01:28:29 » |
tutu dat zijn om gezondheidsredenen dat ze bij jouw niet kunnen roken daar heb je groot gelijk in, en daar heb ik totaal geen moeite mee, maar deze mensen zijn kerngezond, en bij een ander hebben ze er alles onder gedampt en dat gaat mij te ver..
|
|
|
|
|
|
|
tutu
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Februari 2010, 23:02:27 » |
Helaas moet ik alleen wel vermelden dat ik wel iedereen naar buiten stuur . Komt alleen niet door dat het niet kan/mag . ik heb na ongeveer 20 jaar geleden te zijn gestopt vernomen van mijn arts dat met sarcoļdose die hoestbuien erger worden en litteken weefsel kunnen veroorzaken . Bij mij mag dus niet binnen gerookt worden vanwege longziekte . Kon het met roken maar kom niet aan mijn dropjes hoor snoepen kan ik maar niet laten
|
|
|
|
|
|
diana46
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Februari 2010, 22:59:05 » |
tutu...  ....denk dat het de beste manier is....gewoon klaar
|
|
|
leef het leven
|
|
|
diana46
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Februari 2010, 22:57:06 » |
Heb ik ook n verschrikkelijke hekel aan ....mensen die alles blauw en geel hebben gerookt....en vervolgens gestopt zijn ...of ze gaan overdreven zitten wapperen.....of o nee wij zijn gestopt hier mag niet meer gerookt worden....Ben zelf 3 jaar geleden gestopt....de asbakken staan er gewoon al gaan ze tegen me aan zitten met n sigaret het zal me worst wezen ....weet veel tegoed hoe het was als ik ergens niet mocht roken .....Trouwens voor de nog rokers die willen ophouden ....het gebeurd als je er klaar voor bent....ga niet stoppen in n hectische periode....echt als je zelf helemaal je rust hebt dan lukt het het beste....Ik rookte 3 pakjes per dag 40 jaar lang....ik dacht ik ga het gewoon proberen....viel mij erg mee ....zorg dat je veel om handen heb in het begin.....ook flesjes water helpen ....lukt het niet meteen je mag het over doen hoor
|
|
|
leef het leven
|
|
|
|
tutu
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Februari 2010, 22:45:59 » |
Ben na een weddenschap met mijn man gestopt met roken . Ik rookte 3 ą 4 pakjes sigaretten per dag . Pakje was op klaar nooit meer gerookt
|
|
|
|
|
|
|
connie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Februari 2010, 21:27:43 » |
heeeeee intresant dit paar maandjes geleden moest ik stoppen vanwege een operatie en mocht geen hulpmiddelen gebruiken dus kocht ik een apperaatje quitkey dat houd in dat je een week gewoon mag roken wat je normaal rook maar bij iedere sigaret op het knopje drukken de tweede week ga die zich instellen naar jou rook gedrag en ga je langzaam afbouwen en dat duurt als je veel rookt drie weken het is met moeite gelukt maar een week na de operatie ging ik weer zwaar voor schut nu wil ik het weer proberen op deze manier of met pleisters wanneer weet ik nog niet als ik zelf zo baalt van me rookgedrag dan moet het me lukken ook was ik lid van iets met mailtjes en een boek gekocht ik weet niet of je hier linken mag neerzetten
|
|
|
|
|
|
|
ab-ab-
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Februari 2010, 21:20:50 » |
micky en Suzuki knap hoor, mij lukt het nog niet, en micky fijn hoor dat je de rokers toch nog toe laat in jouw huis, ik ken ze die het niet meer willen hebben, word behang geel en zelf gerookt hebben als een ketter bij een ander in huis..  voor jullie Top
|
|
|
|
|
|
micky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Februari 2010, 20:27:18 » |
juni vorig jaar kreeg klachten wist zelf wel dat het aan het roken lag. Via de huisarts naar de longverpleegkundige. ze raden het medicijn champix aan. 7 juli ben ik met champix begonnen en sinds 17 juli niet meer gerookt 14 augustus ben ik de pillen af gaan bouwen. ben wel aangekomen maar dat hoop ik er nog af te krijgen En er mag gewoon in mijn huis gerookt worden.  Suzuki
|
|
|
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Februari 2010, 20:21:34 » |
zo knap van mensen die het aandurven of gewoon doen...  ik hoop altijd alleen maar dat het geen vreselijke antie rook klagers worden, want dat blijkt ook nog een kunst te zijn. stoppen en aardig blijven voor de mensen die nog steeds grafnagels roken.  alleen al de titel van dit topic...  word ik al een beetje nerveus uhum... ik bedoel benauwd van 
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Februari 2010, 20:07:00 » |
Heel goed van jou Suzuki... 
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari 2010, 20:02:10 » |
Heel goed Suzuki 
|
|
|
|
|
|
Suzuki
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Februari 2010, 20:00:53 » |
morgen 17weken gestopt met roken, met hulp van de huisarts met de medicijnen zyban, ongeveer 4weken gebruikt. Werkte prima, alleen daarna de kilo's vlogen eraan, Daar ben ik een week , mee bezig met hulp.
Omdat mijn eerste kleinkind opkomst was was voor mij de reden om te stoppen. maar dat ging mis helaas. Maar blijf wel volhouden , ook al is het soms moeilijk.
vind het wel knap van mij zelf van twee pakjes tot niks
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Gepost op: 16 Februari 2010, 19:22:15 » |
Stoppen met roken ?
Stoppen met roken is iets waar veel rokers erg tegenaan hikken. De meeste rokers zouden wel willen stoppen met roken en zijn er vaak ook wel van overtuigd dat ze ooit stoppen. Roken is een erg moeilijke verslaving om zo maar mee te breken. De meeste sigaretten worden gerookt, niet omdat men dat nou zo lekker vindt, maar gewoon uit pure verslaving. Als men een sigaret rookt stijgt het nicotine gehalte in het bloed. twee uur erna is dit peil alweer dermate gezakt dat de roker zich onrustig gaat voelen en weer behoefte gaat hebben aan nicotine. Men rookt dan puur om die onrustheid (ontwenningsverschijnsel) te voorkomen. Als je denkt om te gaan stoppen met roken, maar nog twijfelt kan het volgende jou misschien een eindje op weg helpen om de keuze makkelijker te maken. Schrijf voor jezelf eens zoveel mogelijk redenen op waarom je eigenlijk zo graag zou willen stoppen met roken. Maar ook een lijstje waar je de redenen opschrijft waarom je juist niet zou willen stoppen met roken. Als je de redenen goed met elkaar gaat vergelijken moet je jezelf eens afvragen aan welke redenen je nou het meeste waarde hecht. Je zou nu een dag kunnen gaan prikken om te stoppen met roken. Op welke manier je stopt met roken moet je helemaal zelf weten. Heel erg belangrijk is wel dat je er zelf volledige achter moet staan, anders lukt het nooit.
Naast de methode die je kiest om te stoppen met roken kan je ook kleine hulpmiddelen gebruiken die het stoppen vergemakkelijken. Denk maar aan Johan Cruijff die nadat hij gestopt was heel veel lollies ging gebruiken. Dit om de aandacht ergens anders op te vestigen en om toch wat in de hand te hebben, vooral tijdens zenuwslopende wedstrijden. Ook zoethout of zoiets als tandenstokers kunnen je helpen, als het maar iets is wat je in je hand houdt, maar tevens ook in je mond kunt stoppen.
Er zijn verschillende methoden om te stoppen met roken.....o.a.
Cold Turkey
Cold Turkey is de methode die eigenlijk geen methode is. Gewoon doen. Niks geen hulpmiddellen of andere toeters en bellen. Je wilt stoppen dus je gaat ervoor. Dit is veruit de goedkoopste methoden, en naar alle waarschijnlijkheid ook de oudste. Je lichaam zal acuut geen nicotine meer binnenkrijgen . Hierdoor zal met behulp van deze methode de afkickperiode kort maar hevig zijn.
Nicotinekauwgom
Nicotinekauwgom is er voor de moeilijke momenten: als u wilt roken. Parkeer de kauwgom tussen kiezen en wang en kauw af en toe om nicotine toegediend te krijgen. Nicotinekauwgom is bedoeld voor rokers met nicotineafhankelijkheid
Nicotinepleisters
Met deze methode breng je een dosis nicotine in het bloed met behulp van pleisters op je lichaam. Langzaam zal de gebruiker van de pleister afgewend worden van de nicotine. In plaats van de nicotine die je lichaam normaal binnenkrijgt via de sigaret krijg je deze nu binnen via de pleister. Op deze manier zal de behoefte naar een sigaret minder zijn omdat de verslavende stof al aanwezig is in je lichaam via de pleister. Hierdoor zullen de afkickverschijnselen een stuk minder heftig worden dat dat deze zijn bij bijvoorbeeld de "Cold Turkey" methode. Het nicotine gehalte wordt op deze manier niet in 1 keer tot nul omgezet, maar dit gaat met geleidelijke stapjes.
Acupunctuur Roken is een verslaving met twee gezichten. Ten eerste de lichamelijke verslaving aan nicotine en daarnaast de geestelijke afhankelijkheid. Met name de ontwenningsverschijnselen zijn berucht. Het doel van de acupunctuur is het aanpakken van deze ontwenningsverschijnselen.
Softlaserbehandeling
Softlasertherapie maakt gebruik van de kennis die beschreven wordt door de Traditionele Chinese Geneeswijzen. Softlasertherapie is acupunctuur met laserlicht.Er worden 55 punten op de meridianen behandeld. Dit zijn energiebanen die ervoor zorgen dat uw lichaam in balans en conditie blijft. Daarnaast worden de zo gevreesde ontwenningsverschijnselen zoals prikkelbaarheid en overgewicht bestreden. De lichamelijke verslaving verdwijnt nagenoeg en dit geeft u de juiste ondergrond om uw geestelijke verslaving met uw eigen motivatie de baas te worden.
Welke stopmethode je ook kiest, de steun van anderen kan van grote waarde zijn.
Post hier je ervaringen, deel ze met de andere, geef tips aan de (S)Toppers .... Succes!
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
|