Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #177 Gepost op: 1 Maart 2010, 23:38:33 » |
Medaillewinnaars ook thuis gehuldigd
RIJSWIJK - De meeste Nederlandse medaillewinaars zullen zoals gebruikelijk na Olympische Spelen ook in hun eigen woonplaats worden gehuldigd. De schaatsidolen Ireen Wüst (Goirle), Mark Tuitert (Holten) en Annette Gerritsen (Ilpendam) krijgen thuis een warm welkom, zo werd maandag bekendgemaakt.
Wüst, die in Vancouver olympisch goud pakte op de 1500 meter, krijgt zaterdagmiddag een rondrit door het dorp, gevolgd door een korte huldiging op een podium in een tent op het Oranjeplein bij het gemeentehuis, vertelde een gemeentewoordvoerder. Op verzoek van de olympisch kampioene gaat het om een kort programma. Het is de derde keer dat Wüst feestelijk wordt ingehaald in Goirle. Eerder gebeurde dan na de OS 2006 en het WK allround 2007.
Holten ontvangt Tuitert, hoewel die niet meer in het Overijsselse plaatsje woont, zaterdag 20 maart. Gerhard Kolkman, de voorzitter van zijn fanclub, heeft dat met hem afgesproken. De olympisch kampioen op de 1500 meter, die ook nog brons overhield aan de ploegachtervolging, wacht een onthaal op de Kalfstermansweide. De huldiging begint om 19.30 uur. Ook Tuitert zal een toer maken door het dorp.
De gemeente Waterland huldigt de 'Trots van Ilpendam' donderdag, vanaf 18.45 uur. Gerritsen, in Vancouver goed voor zilver op de 1000 meter, wordt bij haar ouderlijk huis opgehaald en naar het Dorpsplein gebracht. Daar zullen burgemeester Jongmans en de voorzitter van de plaatselijke ijsclub Henk de Boer haar toespreken.
Bron:Telegraaf
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
girly-do
If you're not honest, you're nothing at all
|
 |
|
|
|
« Antwoord #176 Gepost op: 1 Maart 2010, 07:02:17 » |
In het officiele medailleklassement is Nederland 10e.. echt een hele mooie prestatie! Canada heeft het medailleklassement gewonnen... ook leuk voor het gastland. HEt gaat namelijk in het officiële klassement niet om de meeste medailles, maar om de meeste gouden medailles... (hoewel de Amerikanen nu zo te zien hun eigen lijst maken omdat ze er vast niet tegen kunnen dat ze het niet alleen van de Canadezen verloren hebben, maar ook van Duitsland dat op 2 is geëindigd :))
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #175 Gepost op: 1 Maart 2010, 06:02:37 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #174 Gepost op: 1 Maart 2010, 05:59:14 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #173 Gepost op: 1 Maart 2010, 05:24:19 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #172 Gepost op: 1 Maart 2010, 04:54:58 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #171 Gepost op: 1 Maart 2010, 04:45:25 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #170 Gepost op: 1 Maart 2010, 04:32:43 » |
|
« Laatste verandering: 1 Maart 2010, 04:35:46 door bobbie »
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #169 Gepost op: 1 Maart 2010, 04:21:18 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #168 Gepost op: 1 Maart 2010, 03:56:13 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #167 Gepost op: 1 Maart 2010, 03:28:45 » |
|
« Laatste verandering: 1 Maart 2010, 03:36:56 door bobbie »
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #166 Gepost op: 1 Maart 2010, 03:22:32 » |
Sluitingsceremonie live te volgen op -----> http://nos.nl/os2010/live/
|
« Laatste verandering: 1 Maart 2010, 03:24:51 door bobbie »
|
|
|
|
|
joanci
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #165 Gepost op: 1 Maart 2010, 01:50:40 » |
Ook ik wil Bobbie bedanken voor haar inzet ik was er erg blij mee. En natuurlijk Sly voor het plaatsen van de medaille lijst.
Toch knap dat de Nederlanders eigenlijk nog zo hoog op de lijst staan. We deden niet met een hele grote groep mee vergeleken bij andere landen.
Maar goed op naar het volgende sportevenement. WK schaatsen bv.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #163 Gepost op: 1 Maart 2010, 01:12:21 » |
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #162 Gepost op: 1 Maart 2010, 01:10:13 » |
wat zal connie genoten hebben  ontopic ..ik weet het..ach laaste avondje..mot kennen toch 
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #161 Gepost op: 1 Maart 2010, 01:01:51 » |
Na de olympische ijshockeytitel voor de Canadese vrouwen zijn ook de mannen van Canada olympisch kampioen geworden. Voor eigen publiek, bijna 17.000 man sterk, versloegen de Canadese mannen zondagavond aartsrivaal Verenigde Staten in een zinderende finale.
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #160 Gepost op: 1 Maart 2010, 00:07:54 » |
dank je wel bobbie  ik heb gelijk trek 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #159 Gepost op: 1 Maart 2010, 00:04:05 » |
HHH trekt 120.000 bezoekers
VANCOUVER - Het Holland Heineken House in Vancouver heeft rond de Winterspelen ongeveer 120.000 bezoekers getrokken. De tiende editie van het fenomeen dat in Barcelona 1992 begon is daarmee een doorslaand succes geworden. De voorgaande edities van het HHH in Peking (2008) en Turijn (2006) waren goed voor zo'n 100.000 gasten. Het Holland Heineken House beschikte in Canada over restaurant The Lodge en een besloten Olympic Club. In totaal schoven daar in achttien dagen circa 9000 gasten aan tafel. The Lodge was goed voor 7500 eters. Het restaurant was al voor de opening van het HHH compleet volgeboekt. In de huldigingshal werden zo'n 65.000 snacks, broodjes en salades verkocht. Patat was het meest geliefd: 18.000 porties. Op twee stond het broodje kroket, 16.500 stuks. Verder gingen 5500 broodjes hamburger, 5000 porties zuurkool met worst en 4000 borden boerenkool met spek over de toonbank. Ook bij het Canadese publiek was het HHH zeer in trek. Dagelijks stonden lange rijen met Canadezen voor de deuren. Zondag was de live-uitzending van de ijshockeyfinale tussen het gastland van de Winterspelen en de Verenigde Staten een publiekstrekker. Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #158 Gepost op: 28 Februari 2010, 19:20:44 » |
Twee gouden medailles te verdelen op laatste dag Vandaag is de laatste dag van de Olympische Spelen in Vancouver. Er zijn nog twee gouden medailles te winnen.
Om 18.30 uur begint de 50 kilometer in de klassieke stijl bij het langlaufen voor heren. Om 21.15 uur staat de finale van het ijshockeytoernooi voor heren op het programma. Het is een droomfinale tussen Verenigde Staten en gastland Canada.
De sluitingsceremonie is in de nacht van zondag op maandag en begint om 02.30 uur Nederlandse tijd.
|
|
|
|
|
|
|
alien
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #157 Gepost op: 28 Februari 2010, 14:16:27 » |
Tx Diaan
|
|
|
|
|
|
diana46
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #156 Gepost op: 28 Februari 2010, 14:15:30 » |
alien Rond kwart over twee vannacht ...
|
|
|
leef het leven
|
|
|
|
alien
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #155 Gepost op: 28 Februari 2010, 14:10:44 » |
Weet iemand hoe laat de sluitingsceremonie is?
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #154 Gepost op: 28 Februari 2010, 03:20:32 » |
Chili loopt toch mee bij sluitingsceremonie
VANCOUVER - De Chileense delegatie heeft besloten toch deel te nemen aan de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen in Vancouver. De leden van de kleine equipe hebben contact gehad met hun dierbaren in hun vaderland, dat zaterdag werd getroffen door een zware aardbeving. Volgens een woordvoerder van Chili zijn de familieleden van de atleten ongedeerd.
De Chilenen wilden in eerste instantie zo snel mogelijk naar huis en zouden daarom de sluitingsceremonie op zondag in het BC Place aan zich voorbij laten gaan. De ploeg kon echter niet terugvliegen naar Chili omdat het beschadigde vliegveld in hoofdstad Santiago is gesloten. Skiester Noelle Barahona heeft in ieder geval aangeven daarom zondag mee te willen doen aan de sluitingsceremonie. Ze wordt begeleid door een aantal Chileense coaches en officials.
|
|
|
|
|
|
|
ab-ab-
Gast
|