knor
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #507 Gepost op: 24 Juni 2011, 13:00:51 » |
Het is niet alleen het marokkaanse tuig dat hier de straten onveilig maakt, maar dat wordt er helaas in de krant en vooral een krant als de telegraaf niet bijgezet. Alleen als het om marokkanen gaat staat het er uigebreidt bij en anders is het een stukje van niets wat even tussen de regels door wordt vermeldOver nuances gesproken. Wilders zal er trouwens wel voor zorgen dat hij ergens een nuance in brengt na dee uitspraak, maar helaas zijn zijn aanhangers niet zo intelligent en iten zich vooral in ordinaire, ongenuancerde racisitische uitspraken. Dat is wat hij wil zelf uit de wind blijven, maar zijn aanhangers het vuile werk laten doen. Voor mij is het en enorme lafbek.
|
|
|
|
|
|
sunny16947
|
 |
|
|
|
« Antwoord #506 Gepost op: 24 Juni 2011, 12:47:00 » |
Hiermee erken je dus dat Islam en moslims niet hetzelfde is.
En als hij het over marokkanen heeft, heeft hij het over "marokkaans tuig" wat hier de straten en wijken onveilig maakt.
Er zitten wel degelijk nuances in zijn uitspraken. Het probleem is alleen dat mensen vaak alleen horen/lezen wat ze willen horen/lezen.
Misschien dat de jeugd het tegenwoordig beter begrijpt. Er wordt niet voor niets tegenwoordig onderscheidt gemaakt tussen technisch lezen en begrijpend lezen.
|
|
|
|
|
|
nadia
|
 |
|
|
|
« Antwoord #505 Gepost op: 24 Juni 2011, 12:29:15 » |
Wie praat nu over RADICAAL Een radicale Moslim is niet een gewoon Moslims ? En alle de beledigens over Marokkaanse is dat niks, wilders was niet alleen woorden gebruiken in debats, dat was ook in Australiense ,Amerikkanse,Dennische,israelische TVS met Interwieuws etc...
|
|
|
|
|
|
nadia
|
 |
|
|
|
« Antwoord #504 Gepost op: 24 Juni 2011, 11:18:10 » |
Is dat vrijspraak omdat de rechters willen goed maken, composeren alle fouten dat ze hebben zelfs gedaan in de rechtbank? De rechters zegen dat alle beledigens waren over de Islam en niet over de Moslims. De rechters hebben gezegt dat wat wilders heeft gezegt is net bij de grens.( Sorry dat begrijp ik niet ,voor mij is : Je bent zwanger of je bent het niet ???) Is dat vrijspraak voor de vrijheid van expressie en de democratie? Dus kun je nu de Moslims hun nationaliteit,religies grof beledigen. Is dat vrijspraak omdat wilders is niet boven de limite van grof en beledigendse woorden(wilders eerkend het zelfs normaal moet hij in rechtbank voor een straf kregen)
Als iemand slecht praat over Joden: dat heet anti-seminisme en dat is er toch verboden ? Is dat toch ,het anzetten tot haat?? Maar waarom niet bij Moslims ? Bij Moslims je mag zegen wat je wil, is niet verboden!! Moslims zijn toch achterlijk dieren ,Pfff.....
Is da vrijspraak om wilders ' zijn woorden te legitimeten :
-Blijft wilders de moslims cuturel centrum in Amsterdam verboden -Blijft wilders mosquees verboden, -Blijft wilders zegen dat de koran moet verboden, -de hoofdoekensbelastingen laten invoeren -Laat wilders Langzamerhand de Moslims Nederland te verlaten -Blijft hij zien de Moslims als dieren -Blijft wilders zeggen dat iederen is beschaafd behalf de Moslims -Blijft wilders de Moslims onterecht van allerlei maatschappelijke problemen beschuldigen -Blijft wilders de Moslims beledigen bijvoorbeeld door hun "Achterlijk te noemen of blijft hij de profeet Mhd zien als een zieke pedofiel. -Blijft wilders ZEGEN, immigratie van Moslims te stoppen -Blijft wilders zegen dat is een verband tussen de Islam en criminaliteit.(Volskrant) -Blijft wilders zegen dat een op vijf Marokaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregisteerd.(volskrant) -Blijft wilders zegen dat alle Marokkaanse jongeren zijn echt gewelddadig(Volskrant)
Maar ergens ik ben OOK GELUKKIG dat wilders heeft vrijspraak, de slachtoffers gaan straks na de Mensen voor recht in Bruxelles en ik weet dat wilders gaat zijn bek niet houden, dat word toch straks voor wilders een straf. Nu niet, maar 100% straks gaat het bebeuren. wilders zal bla bla bla!
wilders en "compagnie" moeten weten dat het is er geen ISLAM ZONDER MOSLIMS! en GEEN MOSLIMS ZONDER DE ISLAN!
wilders heeft zich gepresenteerd zichzelf als verdediger van Nederlandse identiteit,een eigen nationale van oorsprong Joods-Christelijke humanitische cultuur(Zegt hij) dat is er allemaal voor een paar stemmens,de stemmers moeten geloven dat Nederland een Paradijs zal worden zonder buitenlanders! Dan niet gaan bij hun op vakantie?......Wat ik zie is alleen dat de wilders'stemmer zit nu met problemen achter problemen en tussen de tijd leeft wilders als een prince met zijn verchellende mooie huisen, met zijn chauffeurs, met zijn prive-Politie! Zijn grote bek is zijn brood zonder die was hij niet in de regering , misschien was hij nu brood bakken in Israel!, vrijheid van mening is dat toch ?en ik hoop dat niemand hier gaat me een commentaar geven,ik mag als zegen tt de grens, maar grens van wat ? Beledigen? en waar is de grens?.....wanner gaat het stoppen?.
|
« Laatste verandering: 24 Juni 2011, 11:33:26 door nadia »
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #503 Gepost op: 23 Juni 2011, 10:09:17 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #502 Gepost op: 23 Juni 2011, 01:05:00 » |
09:00 uur NOS Journaal, uitspraak proces Wilders
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #501 Gepost op: 25 Mei 2011, 11:32:07 » |
LIVE: Proces-Wilders
Het OM presenteert zijn conclusies.Live -----> http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #500 Gepost op: 23 Mei 2011, 13:50:01 » |
Proces Wilders: De zitting is voor onbepaalde tijd geschorst.
De zaak gaat later vandaag verder....
|
|
|
|
|
|
nadia
|
 |
|
|
|
« Antwoord #499 Gepost op: 23 Mei 2011, 11:44:29 » |
Top advocat of niet, de proces gaat gewoon door,hahaha! En dat is eerlijk voor alle moslims in de wereld !!!! Wordt gewonnen of er wordt verliezen, de proces gaat door!
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #498 Gepost op: 23 Mei 2011, 11:07:32 » |
LIVE: Proces-Wilders Rechtbank: OM is ontvankelijk, preliminair verweer verworpen. Rechtszaak gaat door. Kijk mee ----> http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
|
|
|
|
|
|
noecie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #497 Gepost op: 21 Maart 2011, 18:41:42 » |
belachelijk wat een verdachte in nederland allemaal voor mogelijkheden heeft,om de boel te rekken en te frustreren,softe justitie
|
|
|
In alle vrijheid
|
|
|
lifetec
|
 |
|
|
|
« Antwoord #496 Gepost op: 21 Maart 2011, 12:20:42 » |
Deze poppenkast gaat de belastingbetaler betalen.  Dit alles omdat een openbare aanklager denkt zijn recht te kunnen halen. 
|
|
|
Keep on Smiling
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #495 Gepost op: 8 Februari 2011, 11:56:39 » |
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #494 Gepost op: 8 Februari 2011, 11:52:36 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #493 Gepost op: 7 Februari 2011, 21:05:27 » |
Proces tegen Wilders aangekaart in Jordanië
AMMAN/JERUZALEM - Minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken) heeft maandag in een gesprek met de Jordaanse koning Abdullah II aandacht gevraagd voor de rechtszaak die PVV-leider Geert Wilders daar nog boven het hoofd hangt. Hoe de koning daarop heeft gereageerd, wilde Rosenthal na afloop van de ontmoeting in het paleis in de hoofdstad Amman niet zeggen.
Wel zal hij Wilders binnenkort vertellen wat er in het gesprek is gewisseld. Wilders had de minister voorafgaand aan diens bezoek aan Jordanië gevraagd het Jordaanse regime te vragen de „idiote rechtszaak“ definitief te staken. Tegen de PVV-leider loopt een aanklacht wegens haat tegen moslims en belediging van de profeet Mohammed in de anti-Koranfilm Fitna
Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #492 Gepost op: 7 Februari 2011, 01:01:22 » |
Rechtszaak tegen Geert Wilders hervat
In de Amsterdamse rechtbank wordt het proces tegen PVV-leider Geert Wilders hervat. Die staat terecht voor de belediging en discriminatie van moslims en het aanzetten tot haat jegens hen.
De rechtszaak tegen Wilders wordt opnieuw gedaan, nadat in oktober de rechters moesten worden vervangen. Een wrakingsverzoek, ingediend door de verdediging, werd toegewezen. De rechters in het proces-Wilders zouden de schijn van partijdigheid hebben gewekt.
De zitting wordt maandag vanaf 10.00 uur rechtstreeks uitgezonden.
Kijk mee ----------> http://tvtime.nl/?page_id=1520
Bron:NOS
|
« Laatste verandering: 7 Februari 2011, 11:38:41 door Bobbie »
|
|
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #491 Gepost op: 6 Februari 2011, 20:12:09 » |
volgens mij begint de soap morgen weer , ik ga kijken 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #490 Gepost op: 5 Februari 2011, 15:48:45 » |
Wilders wil vervolging raadsheer Schalken
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft besloten naar het gerechtshof te stappen om raadsheer Tom Schalken van het hof Amsterdam alsnog vervolgd te krijgen. Wilders maakte dat zaterdag bekend. Eerder deze week gaf zijn advocaat Bram Moszkowicz al aan zo'n procedure te overwegen. Volgens Wilders heeft Schalken geprobeerd getuige Hans Jansen te beďnvloeden. De arabist Jansen was getuige in het strafproces tegen Wilders.Het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag meldde donderdag dat er geen aanwijzingen zijn dat Schalken strafbare feiten heeft gepleegd. In een zogenoemde Artikel 12-procedure, zoals Wilders die wil, kan het hof worden gevraagd het OM opdracht te geven iemand alsnog te vervolgen. Moszkowicz laat weten dat vooral de verklaring van Jansen bij de Rijksrecherche met zich meebrengt dat het Hof nog eens goed moet kijken of er sprake is van strafbare feiten. De stap heeft geen gevolgen voor het proces tegen Wilders, dat maandag met nieuwe rechters van start gaat. Het OM in Den Haag kon zaterdag nog niet reageren. Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #489 Gepost op: 2 Februari 2011, 23:47:21 » |
Proces Wilders mogelijk uitgesteld
AMSTERDAM - De strafzaak tegen PVV-leider Geert Wilders wordt mogelijk uitgesteld. Advocaat Ties Prakken is naar het gerechtshof gestapt omdat hij het niet eens met de eis tot vrijspraak die het Openbaar Ministerie vorig jaar formuleerde, meldt de NOS woensdag. Voor maandag staat een zogeheten regiezitting gepland. Wilders advocaat Bram Moszkovicz vindt het volgens de omroep niet zinvol dat die doorgaat als nog niet duidelijk is wat het hof vindt van de klacht. Wanneer het hof in Amsterdam de klacht van Prakken behandelt is onduidelijk. Lees verder: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3844/Het-proces-Wilders/article/detail/1830858/2011/02/02/Proces-Wilders-mogelijk-uitgesteld.dhtml
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #488 Gepost op: 2 Februari 2011, 14:25:49 » |
Wilders wil raadsheer als getuige
Geert Wilders wil dat de Amsterdamse raadsheer Tom Schalken komt getuigen in het proces tegen de PVV-leider.Schalken raakte oktober vorig jaar in opspraak, toen bleek dat hij tijdens een etentje met getuige Hans Jansen had gesproken over de zaak-Wilders. Schalken maakt deel uit van het hof, dat het Openbaar Ministerie opdracht gaf tot vervolging van Wilders. Lees verder: http://nos.nl/artikel/215999-wilders-wil-raadsheer-als-getuige.htmlHet proces tegen Geert Wilders wordt maandag hervat met een regiezitting. De hele zittingsdag is te volgen op ----> http://tvtime.nl/?page_id=785
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #487 Gepost op: 25 Januari 2011, 17:29:15 » |
Rechtszaak Wilders verder op 3 februari
Amsterdam, 20 januari - De rechtszaak tegen Geert Wilders gaat op 3 februari verder. De rechter beslist dan of het Openbaar Ministerie ontvankelijk is en welke getuigen mogen worden opgeroepen. Het Openbaar Ministerie wilde dat de rechtszaak voor onbepaalde tijd zou worden geschorst om Geert Wilders te laten horen door de rechter-commissaris. Geert Wilders wil alleen een verklaring afleggen in de rechtszaal. Het Openbaar Ministerie wil geen andere getuigen laten horen.
Dat bleek vanmiddag tijdens de eerste zittingsdag van de rechtszaak tegen Geert Wilders. De zaak werd daar nog niet inhoudelijk besproken. Wel konden de aanklagers en de verdediging hun wensen kenbaar maken over de rest van het proces. Het OM stelde dat Wilders nog niet als verdachte is gehoord in dit proces. ,,Normaal gebeurt dat door de politie maar omdat de verklaring van Wilders een juridische component zal hebben, is het logischer dat de rechter-commissaris dat doet."
Omdat de verklaring een groot beslag zal leggen op de zittingstijd, wil het OM Wilders liever niet publiekelijk tijdens de zaak laten verhoren. Wilders wil dat zo veel mogelijk van het proces zich in de openbaarheid afspeelt.
De advocaat van Geert Wilders, Bram Moszkowicz, liet weten zeventien getuigen te willen oproepen, onder wie de moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., en hoogleraar strafrecht Sackers.
Bron:NRC
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #486 Gepost op: 25 Januari 2011, 17:27:52 » |
Wilders vindt rechtbank Amsterdam onbevoegd
Amsterdam, 20 jan. Volgens de advocaat van Wilders, Bram Moszkowicz is de rechtbank in Amsterdam niet bevoegd om het proces tegen PVV-leider Geert Wilders te voeren. Wilders werkt en woont in Den Haag. Daarom zou de zaak door de rechtbank in Den Haag moeten worden behandeld, meent Moszkowicz.
De verdachte uitingen zijn in de visie van de advocaat ook nog eens, in ieder geval gedeeltelijk, in de regio Den Haag gedaan en verder in media die in het hele land verschijnen. ,,Wat is de aanknoping met Amsterdam?''
Het Openbaar Ministerie (OM) vindt zichzelf en de rechtbank in Amsterdam wel degelijk bevoegd om Geert Wilders respectievelijk te vervolgen en te berechten voor het beledigen en discrimineren van moslims en het zaaien van haat. Dat zei officier van justitie Birgit van Roessel in reactie op het betoog van Moszkowicz.
De uitlatingen van de PVV-voorman hebben hun uitwerking in heel Nederland gehad, dus ook in Amsterdam. Daarom is het OM bevoegd om Wilders te vervolgen en de rechtbank in Amsterdam om deze zaak te behandelen, concludeerde de aanklaagster. ,,Bovendien hebben er Amsterdammers aangifte tegen Wilders gedaan.''
Verder zei Van Roessel dat het OM binnen de vervolgingsopdracht van het gerechtshof in Amsterdam is gebleven. De zaak tegen Geert Wilders kan daarom volgens haar gewoon in Amsterdam worden voortgezet.
Het is nog niet duidelijk wanneer de rechtbank een besluit neemt over het verzoek van Moszkowicz om de rechtszaak af te breken. Mogelijk wordt dat later op de dag duidelijk, liet rechtbankvoorzitter Jan Moors weten.
Bron:NRC
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #485 Gepost op: 21 December 2010, 22:04:25 » |
President hof hekelt uitspraken Wilders (Novum) - President van het gerechtshof in Amsterdam Leendert Verheij vindt de opmerkingen van Geert Wilders eerder dit jaar 'echt een brug te ver' en 'volstrekt buiten de orde'.... Lees verder ---> http://binnenland.nieuws.nl/622866/president_hof_hekelt_uitspraken_wilders
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #484 Gepost op: 24 November 2010, 19:44:07 » |
Klopt Sunny, en een kleine aanvulling:
De behandeling begint met een openbare regiezitting waarop partijen kenbaar kunnen maken welke wensen er leven over de voortgang van de zaak. De rechtbank had in eerste instantie voorgesteld om medio december 2010 door te gaan maar te veel procespartijen bleken rond die tijd verhinderd. Bron: Rechtbank Amsterdam
Vraag me alleen af welke wensen er dan kunnen zijn....ivm. de voortgang?
|
|
|
|
|
|
sunny16947
|
 |
|
|
|
« Antwoord #483 Gepost op: 24 November 2010, 18:47:56 » |
Amsterdam, woensdag 24 november 2010 - De strafzaak tegen de heer Wilders zal op maandag 7 februari 2011 om 10.00 uur in de rechtbank Amsterdam worden voortgezet.
bron: rechtspraak.nl
|
|
|
|
|
|
|