Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #140 Gepost op: 20 Februari 2010, 13:19:34 » |
Nou sorry hoor maar daar kan ik me nou echt niet in vinden Tsssssssssssssssssssssssssss , omdat ze niet zwanger was moet ze maar weg 
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #139 Gepost op: 20 Februari 2010, 10:22:51 » |
je kunt nu meekijken bij de olifanten, daar loopt ook een kleintje tussen. 
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #138 Gepost op: 19 Februari 2010, 10:30:44 » |
zielig dat ze weg moet
ik hoop dat ze in wenen volgend jaar lekker zwanger is en een prachtig ijsbeertje te wereld gaat zetten.
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #137 Gepost op: 18 Februari 2010, 21:47:26 » |
ik vind het ook zielig  maaaaaar mss een leuke mannetje ergens anders  ik hoop het voor haar 
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #136 Gepost op: 18 Februari 2010, 17:11:34 » |
wat een rotstreek. 
|
|
|
|
|
|
vito
laat iedereen maar naar zichzelf kijken
|
 |
|
|
|
« Antwoord #135 Gepost op: 18 Februari 2010, 17:00:58 » |
ahh omdat ze geen kindjes kan krijgen moet ze wieberen das lekker dan  ben het er niet mee eens 
|
|
|
|
|
|
|
valek
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #134 Gepost op: 18 Februari 2010, 16:59:03 » |
 ik zit het net te lezen en heb haar net horen zeggen dat ze niet weg wil het zal de ijsbeer zelf uit maken waar ze woont het moet niet gekker worden hoor alsof ze kan praten en zelf er over kan beslissen ik vindt dat ze gewoon moet blijven ze kan er toch niets aan doen dat ze vruchteloos is het slaat nergens op
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #133 Gepost op: 18 Februari 2010, 16:57:25 » |
ik vind het zielig 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #132 Gepost op: 18 Februari 2010, 16:28:41 » |
IJsberin moet weg
ROTTERDAM - IJsberin Tania (19) moet weg uit de Rotterdamse Diergaarde Blijdorp omdat ze geen kinderen kan krijgen. De dierentuin hoopte op nakomelingen van haar en het mannetje Eric, maar alle pogingen daartoe bleken vruchteloos. Omdat het ijsbeermannetje eerder al bij andere vrouwtjes bewezen had dat hij voor nageslacht kon zorgen, en Tania nog nooit zwanger was, is besloten dat er een ander vrouwtje naar Blijdorp moet komen. Tania, die 19 jaar geleden in Blijdorp werd geboren. moet dan wijken. Tania verbleef al eerder enkele jaren van haar leven in andere dierentuinen, maar leerde twee jaar geleden terug naar Rotterdam toen er een nieuw ijsberenverblijf werd geopend. Blijdorp zegt dat het de ijsberin het zelf weinig zal uitmaken waar ze woont. Ze gaat volgende maand naar Wenen. Bron:TelegraafWat vinden jullie van het gedwongen vertrek van Tania? 
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #131 Gepost op: 10 Februari 2010, 14:05:24 » |
Hhihihihi ze ligt weer heerlijk binnen te slapen .
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #130 Gepost op: 9 Februari 2010, 22:14:44 » |
Ja wie weet Olly 
|
|
|
|
|
|
|
valek
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #129 Gepost op: 9 Februari 2010, 21:44:28 » |
 olly en dat voor een ijsbeer
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #128 Gepost op: 9 Februari 2010, 21:42:49 » |
ik denk dat ze het buiten veels te koud vindt 
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #127 Gepost op: 9 Februari 2010, 21:08:27 » |
Ze ligt weer lekker te slapen 
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #126 Gepost op: 9 Februari 2010, 15:56:38 » |
Ik mis Tania ............echt waar!
|
|
|
|
|
|
|
valek
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #125 Gepost op: 8 Februari 2010, 22:38:32 » |
hahahahaha ze ligt weer op haar vertrouwde plekje ze kan er schijnbaar geen afstand van doen ik dacht dat ze weer bij de andere beren was geplaatst
|
|
|
|
|
|
|
ab-ab-
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #124 Gepost op: 8 Februari 2010, 21:57:54 » |
 Jammer....
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #123 Gepost op: 8 Februari 2010, 21:01:30 » |
Nou da`s ook jammer 
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #122 Gepost op: 8 Februari 2010, 18:35:40 » |
oh wat jammer komt er nog een nieuwe stream over geboren dieren???
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #121 Gepost op: 8 Februari 2010, 17:35:59 » |
ja regina ik kijk ook al uit naar de vogeltjesstream.....maar dat duurt nog even... 
|
|
|
|
|
|
Regina
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #120 Gepost op: 8 Februari 2010, 17:32:25 » |
ik vind het ook jammer  maar oke..next  de vogeltjes streams strakkies  ook zoooooo leuk te volgen..ff wachten dus nog !
|
|
|
|
|
|
comput1
|
 |
|
|
|
« Antwoord #119 Gepost op: 8 Februari 2010, 16:49:03 » |
wat vind ik dit jammer!!  dat was echt leuk om het tevolgen!!
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #118 Gepost op: 8 Februari 2010, 15:53:26 » |
Winterrust voorbij voor ijsberin Tania: geen ijsbeertjes voor Blijdorp08-02-2010- De winterrust voor ijsberin Tania uit Diergaarde Blijdorp loopt ten einde. Op de webcambeelden was de afgelopen tijd te zien dat zij onrustiger werd en vaker uit haar slaap ontwaakte. Daaruit viel al af te leiden dat het moment naderbij kwam waarop zij de 'winteriglo' zou verlaten om haar voorjaars-honger te stillen. De verzorgers zijn begonnen met voer neerleggen, zodat er voedsel is als zij hieraan behoefte heeft. Zij gaan er nu van uit dat Tania niet zwanger is en dat de hoop op jonge ijsbeertjes dus is vervlogen... IJsbeerjongen worden doorgaans in december of januari geboren. Diergaarde Blijdorp hield er rekening mee dat met het verstrijken van de tijd de kans op een ijsberenbevalling afnam. Ondanks alle paringen en een nieuw ijsberenverblijf is het dus toch niet gelukt om de ijsberen tot voortplanting te krijgen, tot teleurstelling van de Diergaarde en andere ijsberenliefhebbers. Ruim 800.000 keer is de afgelopen weken hoopvol gekeken naar de webcambeelden van een slapende ijsberin Tania via Internet. Ook voor het Europese ijsberen-fokprogramma is dit jammer. Dit jaar heeft geen enkele Europese dierentuin succes geboekt met de fok van ijsbeertjes. Nakomelingen zijn dus zeer gewenst en ook noodzakelijk om de populatie ijsberen in dierentuinen in stand te houden, als ambassadeurs van hun bedreigde soortgenoten in het wild. Ijsberen worden ernstig bedreigd door o.a. de opwarming van de aarde waardoor de ijskappen smelten. De oorzaak van het uitblijven van ijsbeerjongen in Blijdorp is niet bekend. Eric is een bewezen fokman, maar Tania is nooit eerder moeder geworden en al op leeftijd. In theorie is het dus mogelijk dat Tania moederloos zal blijven en op die manier niet zal kunnen bijdragen aan het instandhouden van de populatie. In overleg met de coördinator van het Europese fokprogramma wordt gekeken wat de beste strategie is voor Blijdorp om in de toekomst ijsbeer-nakomelingen te kunnen voortbrengen. De succesvolle webcam blijft overigens in Blijdorp maar zal tezijnertijd worden verplaatst van het ijsberenhol naar een andere locatie in de tuin. Tania's 'sterdom' zit er dan voorlopig op, maar het is de bedoeling dat zij wordt opgevolgd door een nieuw en interessant dier. Hou hiervoor de Blijdorp-site in de gaten. Bron:Diergaarde Blijdorp
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
|
valek
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #117 Gepost op: 8 Februari 2010, 15:53:02 » |
nou dat was het dan heb het ook gelezen geen kleine ijsbeertjes wat ongelovelijk jammer ik had er al zo vermoeden van het duurde veels te lang maar toch hoop je zolang ze er is dat het toch gaat gebeuren heel erg jammer 
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #116 Gepost op: 8 Februari 2010, 15:45:46 » |
op de site is te lezen dat er waarschijnlijk geen ijbeertjes komen... 
|
|
|
|
|
|
|