Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 20 December 2009, 12:27:05 » |
Mooie plaatjes allemaal, kunnen zo op een ansichtkaart.
|
|
|
Be the change you wish to see in the world.....Mahatma Gandhi
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 20 December 2009, 12:25:33 » |
  Windesheim bij zwolle
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
|
tutu
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 20 December 2009, 12:11:49 » |
Mijn man die de auto van mijn dochter aan het schoonmaken is.. 
|
|
|
|
|
|
|
tutu
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 20 December 2009, 12:01:50 » |
Plaatjes bij ons huis.. Echte sneeuw...   Het uitzicht vanuit mijn dochters huisje 
|
|
|
|
|
|
Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 20 December 2009, 12:01:01 » |
Tutu en Mirantje dat geeft een heel onzeker gevoel he. Denk maar zo, je bent niet de enige die te laat zal zijn. Iedereen op je werk heeft te kampen met die problemen.
|
|
|
Be the change you wish to see in the world.....Mahatma Gandhi
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 20 December 2009, 11:54:40 » |
En dan wetende dat de winter nog maar net begonnen is.
Wanneer begint de winter?
De meeste mensen denken dat de vier seizoenen lente, zomer, herfst en winter steeds op de 21e van de maand maart, juni, september of december beginnen. Dat is echter niet het geval. De begintijd varieert per jaar, afhankelijk van welke dag exact de kortste of langste is. De winter begint op 21 of 22 december. In 2000 is dat op 21 december. Dat is kortste dag van het jaar. De Romeinen noemden deze dag 'wintersolstitium', wat letterlijk 'zonnestilstand' betekent. Het lijkt namelijk alsof de zon in deze tijd van het jaar een aantal dagen op dezelfde tijd en plaats opkomt en ondergaat. De term solstitium wordt nog steeds gebruikt. De Germanen gebruikten de term Midwinter als ze het over de kortste dag hadden. Vanaf de kortste dag worden de dagen langzaam weer langer. Vandaar dat het begin van de winter in veel culturen als het begin van het jaar geldt. Wanneer het begin van de winter werd gevierd, liep echter uiteen. Afhankelijk van stam, cultuur of tijdperk begon de winter in september, oktober, november of december. De kelten in Ierland vierden het begin van de winter bijvoorbeeld al op 31 oktober. Het begin van de winter was het moment waarop men de dieren slachtte die de winter niet zouden kunnen doorstaan. Dit bood voedsel voor de wintermaanden. Daarnaast stelde men zich tijdens de wintermaanden in op een dieper contact met de geesteswereld.
|
|
|
|
|
|
mirantje71
Im not perfect, Im just myzelf!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 20 December 2009, 11:53:36 » |
oh tutu ik loop ook heel de tijd zo want als ik met de auto ga dan ben ik ongeveer anderhalf uur bezig om er te komen terwijl het normaal met 20 min te rijden is en als ik met de trein ga heb ik ook vertraging als ze al rijden want dat is ook nog de vraag 
|
|
|
ik heb geen hart van zilver en ook niet van goud maar wel een hart wat van heel veel mensen houdt !!
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 20 December 2009, 11:51:00 » |
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 20 December 2009, 11:49:10 » |
Lichte vertragingen Schiphol door sneeuw
SCHIPHOL - Het vliegverkeer op Schiphol heeft zondagochtend wel wat last van de weersomstandigheden, maar de problemen vallen tot nu toe mee. Reizigers moeten rekening houden met vertragingen tot drie kwartier. Volgens een woordvoerster zijn sneeuwploegen hard bezig om de banen schoon te houden.
|
|
|
|
|
|
madje
laat iedereen in zijn waarde
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 20 December 2009, 11:48:29 » |
Hoop dat me man wel thuis kan komen is ook met de trein naar het werk gegaan! 
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 20 December 2009, 11:42:58 » |
Negatief advies voor treinreizigers
UTRECHT - Spoorbeheerder ProRail heeft zondag iets na 10.00 uur een negatief reisadvies afgegeven voor treinreizigers.
Volgens een woordvoerster is op sommige trajecten helemaal geen treinverkeer mogelijk, op andere trajecten rijden de treinen zeer onregelmatig.
|
|
|
|
|
|
|
tutu
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 20 December 2009, 11:42:16 » |
Wij vragen ons hier eigenlijk af de ANWB zegt als U niet hoeft niet de weg op . Mijn man moet morgen werken moet hij nu wel of niet de weg op ? Overigens met scooter wij hebben geen auto en de fietspaden/ventwegen worden hier NIET schoongemaakt . Vorige week deed hij ruim een half uur over waar hij normaal 10 minuten over doet . Vind het altijd grappig dat de ANWB het zegt maar wie en wat bepaald dat ?
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 20 December 2009, 11:40:11 » |
|
|
|
|
|
|
shegirl88
|
 |
|
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 20 December 2009, 11:37:11 » |
Haha, het topic was er al....leuk hoor. Ik zal zo ff wat foto's maken. Ik heb ook een filmpje, weet alleen niet hoe ik dat erop krijg...
|
|
|
Als ik wilde dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 20 December 2009, 11:34:52 » |
ANWB: Ga niet de weg op als het niet hoeft
DEN HAAG - De ANWB raadt automobilisten af de weg op te gaan. De sneeuw veroorzaakt veel overlast, aldus een woordvoerder zondagochtend. „Veel snelwegen zijn niet goed te berijden.” 'Volgens hem hebben zich veel ongelukken voorgedaan waarbij auto's weggleden en in een sloot of greppel belandden.
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Gepost op: 20 December 2009, 11:30:11 » |
Alles wat met het winter weer en de wion ter te maken heeft kan hier geplaatst worden. Ook foto's en filmpjes zijn toegestaan.
Wat hier ook kan is met elkaar lekker babbelen over de winter en zijn weer.
|
« Laatste verandering: 20 December 2009, 11:55:13 door Sly »
|
|
|
|
|
|