PetraS
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 18 December 2009, 17:47:39 » |
lijkt me geweldig als je het kunt ik kan het voor geen meter ik lig meer de vloer te kussen #xmas_fee2
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 16 December 2009, 20:14:24 » |
KNSB sust schaatskoorts
UPDATE RIJSWIJK - De strijd om de eerste marathon op natuurijs is deze week in alle hevigheid uitgebarsten. Diverse ijsverenigingen, waaronder Haaksbergen en Noordlaren, proberen koortsachtig 'hun' baan als eerste wedstrijdklaar te krijgen. De schaatsbond KNSB daarentegen tempert voorlopig de hoge verwachtingen. Pas als er op een van de banen 3 centimeter ijs ligt, kan er bij de schaatsbond een marathon worden aangevraagd. ,,Maar zover is het nog niet'', zegt KNSB-marathoncoördinator Teun Breedijk woensdag. ,,Mogelijk ligt er donderdag wel 3 centimeter bij een van de ijsclubs. Maar dat geeft dan nog geen garantie om een wedstrijd te kunnen houden. Op de dag van de marathon moet er minimaal 4 centimeter ijs liggen. Is dat niet het geval, dan gaat het feest niet door.'' Op zowel de ijsbaan van Noordlaren als die van Haaksbergen ligt nog geen dikke ijskorst. In het Drentse Noordlaren ligt momenteel ruim 2 centimeter ijs op de skeelerbaan. ,,We spuiten met een giertank water op het ijs'', aldus Jan Geert Veldman, de voorzitter van ijsvereniging De Hondsrug in Noordlaren. ,,Als het weer meezit, gaan we het de komende dagen wel redden. Ik denk dat we zaterdagochtend de marathonrijders wel in ons mooie dorp kunnen begroeten.'' Ook in Haaksbergen hoopt men de komende dagen de eerste marathon op natuurijs te kunnen uitschrijven. Sinds 2007 wist de plaatselijke ijsclub drie keer de schaatsprimeur in de wacht te slepen. ,,Maar ook daar is het ijs nog lang niet dik genoeg'', aldus Breedijk. ,,Momenteel sneeuwt het. En dan stagneert de ijsgroei. Ik moet nog zien of er voor dit weekeinde een natuurijsmarathon op de schaatskalender komt te staan.'' Bron:AD
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 15 December 2009, 23:11:38 » |
Mirantje, al gedacht aan friese doorlopers onder je bontcrocjes? 
|
|
|
We leven maar 1x, dus LEEF!!!
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 15 December 2009, 22:35:58 » |
ik heb vorig jaar geschaatst op mijn noren, achter een stoel en durfde niet los alhoewel ik mij wel in moest houden, ik heb in erge mate last van R.L.S. (rusteloze benen) en was zo bang om een been te breken!!! maar sinds okt. heb ik heel goede medecijnen. dus ga ik eerst weer oefenen achter de stoel en dan aan het handje van mijn schoonzoon. en als ik mij dan weer zeker voel, ga ik echt loss. ik ga er wel nieuwe schaatsen voor kopen, lagere noren waar je niet zo op wiebeld. dus kom maar op met het natuurijs.
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 15 December 2009, 22:02:40 » |
Dat kan ik me nou helemaal voorstellen , hier in utrecht was zelfs het merwedekanaal bevroren afgelopen winter , en iedereen schaatsen natuurlijk heb er met me hondje over heen gehold en geglijd was echt leuk #xmas_26
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 15 December 2009, 21:12:50 » |
Vond schaatsen altijd zo leuk , ben echt een paar keer hard gevallen . maar ik krijg het altijd ook zo koud he , nee niet meer dus 
|
|
|
|
|
|
djago
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 15 December 2009, 21:00:13 » |
|
|
|
blijf altijd je zelf.
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 15 December 2009, 19:58:08 » |
ik heb voor het laatst 24 jaar geleden geschaatst, ben toen op mijn stuitje gevallen ...en vanaf die tijd nooit meer geschaatst durf het nu helemaal niet meer...ik heb het zo al in de rug  ik ga wel aan de kant staan kijken 
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
mirantje71
Im not perfect, Im just myzelf!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 15 December 2009, 19:49:53 » |
ik ga pas schaatsen als ze crocs schaatsen hebben uitgevonden  nee schaatsen is niks voor mij vondt het als kind al niet leuk kreeg altijd pijn in me voeten. maar vindt het wel heel leuk om te zien dus ga altijd wel kijken
|
|
|
ik heb geen hart van zilver en ook niet van goud maar wel een hart wat van heel veel mensen houdt !!
|
|
|
girly69
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 15 December 2009, 19:20:56 » |
ik denk dat ik het niet meer kan vroeger heb ik wel veel geschaatst op natuurijs alleen nu moet ik er niet aan denken om te schaatsen heb zo een hekel aan kou  ik moet ook zeggen ik heb het ook altijd koud dus girly blijft lekker binnen bij het kacheltje 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 15 December 2009, 19:20:04 » |
Eerste wedstrijden op natuurijs
NIJELAMER - De eerste wedstrijd op natuurijs is dit jaar in Nijelamer, een Fries dorpje in de buurt van Wolvega. Donderdagmiddag om half twee wordt er een kortebaanwedstrijd voor mannen gereden.
Volgens secretaris Klaas de Boer van IJsclub Nijelamer is het ijs op de baan nu circa drie centimeter dik.
''Dat moet vier of vijf worden.'' Hij verwacht dat het ijs die dikte donderdag heeft. De KNSB is ingelicht en erkent de wedstrijd.
De ijsvereniging van het Twentse Haaksbergen hoopt eveneens donderdag net als de voorgaande drie keer als eerste een marathon op natuurijs te kunnen organiseren.
Bron:nu
|
|
|
|
|
|
roxan
Wees jezelf...anderen zijn er al genoeg!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 15 December 2009, 18:37:47 » |
Ik heb het vorig jaar voorhet eerst sinds 20 jaar ofzo weer gedaan En hoewel het niet van harte ging...het ging ...tenminste...ben niet gevallen. Maar het liefst schaats ik op natuurijs...lekker de ruimte en de mooie natuur om je heen Het plattelandsgebied hier vlakbij leent zich er goed voor biesbosch...en het molengebied...leuk hoor #xmas_smile15
|
|
|
Eerlijkheid duurt het langst!
|
|
|
menno2608
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 15 December 2009, 18:25:08 » |
wij gaan vrijdag schaatsen in scheveningen nee ikzelf niet want als ik val met me rug kunnen ze me van de baan schrappen en daarna ijssulpturen kijken gezellig
|
|
|
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
|
|
|
vito
laat iedereen maar naar zichzelf kijken
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 15 December 2009, 15:39:12 » |
ik vind het geweldig, ik weet ook niet of ik het nog kan hoor, maar als het ijs hier dik genoeg is ga ik het zeker weer proberen, ik heb trouwens kunstschaatsen en mijn man en zoon hocky schaatsen
|
|
|
|
|
|
kroonsteen
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 15 December 2009, 15:31:52 » |
Nee voor mijn geen schaatsen,lig al vaak genoeg op de grond te dweilen,zwakke enkels 
|
|
|
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 15 December 2009, 15:15:19 » |
mijjn voeten zijn allergisch voor schaatsen
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 15 December 2009, 14:35:24 » |
Ik ben stapel gek op schaatsen of ik het nog goed kan ?????? geen idee het is zo lang geleden maar ik ga het zeker weer proberen als er ijs ligt!
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 15 December 2009, 14:04:49 » |
Ik vond schaatsen altijd geweldig. Tot ik vorig jaar na 14 jaar niet te hebben geschaatst ontzettend voor paal stond op onze dorpschaatsbaan. Ik dacht dat je het net als fietsen niet kunt verleren... Was doodsbang en stond te bibberen op mijn benen. En een publiek dat er omheen stond  . Heb het later in het donker geprobeerd op het meer voor ons huis (met stoel) en dat ging beter. Op het laatst zelfs zonder stoel  . Maar ik heb mijn kunstschaatsjes toch maar weer in het vet gezet waar ze dit jaar waarschijnlijk in blijven staan. Ik ga me verder net als vorig jaar storten op de koek en sopie. De gluhwijn en snert moeten ook op! Doen we gezellig met de hele buurt de een maakt dit, de ander dat. S'avonds haardvuurtje erbij.... Maar laat het eerst maar dichtvriezen, vorig jaar was erg uniek.
|
|
|
We leven maar 1x, dus LEEF!!!
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 15 December 2009, 14:00:22 » |
ik hou niet van schaatsen
|
|
|
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Gepost op: 15 December 2009, 13:44:33 » |
*** Schaatsen kunnen uit het vet ***
Hou jij van schaatsen, en zo ja op wat voor schaatsen ...
Geef je de voorkeur aan natuurijs of is de kunstijsbaan ook prima...
Kortom....alles over schaatsen kun je in dit topic posten...Eerste schaatsers op natuurijsIn het Friese Rijperkerk zijn dinsdagochtend de eerste meters van deze winter geschaatst op natuurijs. Leo Schuil (L, 70) en Jochum de Vries (71) deden de eerste slagen op het ijs, dinsdagochtend in de Rijperkerkerpolder. Het ondergelopen weiland in de buurt van Leeuwarden is een van de eerste plekken waar bij invallende vorst geschaatst kan worden. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
|