AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #119 Gepost op: 14 Februari 2012, 10:41:46 » |
Laatste stille getuigen van de ijspretNOORD-VELUWE - Het duurde gisterochtend maar een paar uur tot besneeuwde weides werden ingeruild voor groene velden vol molshopen en keurig geveegde ijsbanen veranderden langzaam in een grote plas water.Het dooit en na een dikke week volop schaatsen liggen de ijsbanen in de regio, zoals hier op landgoed Vosbergen in Heerde, er verlaten en troosteloos bij. Gelukkig zorgen de tientallen achtergelaten handschoenen, sjaals, mutsen en zelfs een enkele schaats voor een kleurrijke aankleding. In afwachting van een eigenaar die de regen trotseert.foto Cees Baars Bron: De Stentor.
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
deaqmaddoxx
Afstand nemen is soms beter dan dingen begrijpen
|
 |
|
|
|
« Antwoord #118 Gepost op: 12 Februari 2012, 10:49:30 » |
ik was er met mn zoontje ... en het was echt heel erg gezellig 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #117 Gepost op: 11 Februari 2012, 23:57:36 » |
Annette Gerritsen is Keizerin van Amsterdam
Publiekslieveling Annette Gerritsen won de Keizersrace voor dames. Op het werkijs in de Keizersgracht won zij de finale van Maike Brinksma. Sanne van der Wal eindigde als derde. Gerritsen kreeg de beker overhandigd uit handen van minister Edith Schippers. Ronald Mulder mag zich Keizer van Amsterdam noemen. De 24-jarige langebaanschaatser versloeg in de finale van de Keizersrace Lucas van Alphen op het ijs van de Keizersgracht. Het brons ging naar Huub van der Wart Amsterdammer Jelle de Boer won de Keizersrace voor jongens. Zijn tegenstander Joost van Dobbenburg kwam een tiental meters na de start in een scheur en viel. Bij de meisjes won de Friese Freya Reitsma. Zij is het Keizerinnetje van de Keizersgracht.  Bron:VK
|
« Laatste verandering: 12 Februari 2012, 02:50:29 door Bobbie »
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #116 Gepost op: 11 Februari 2012, 21:41:43 » |
 1- "Keizer" Jelle de Boer 2- Joost van Dobbenburg 3- Hanno Damen 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #115 Gepost op: 11 Februari 2012, 21:13:18 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #114 Gepost op: 11 Februari 2012, 20:39:33 » |
Schippers weg.... licht weg.....  
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #113 Gepost op: 11 Februari 2012, 20:36:38 » |
Ziet er erg gezellig uit, idd Biesje, maar wel koud daar 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #112 Gepost op: 11 Februari 2012, 20:35:47 » |
Minister Scippers is ook aanwezig.... 
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #111 Gepost op: 11 Februari 2012, 20:29:44 » |
wat een gezellige sfeer he..
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #110 Gepost op: 11 Februari 2012, 20:26:01 » |
 1-Frija Rijtsma 2- Marloes 3- Femke 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #109 Gepost op: 11 Februari 2012, 20:03:39 » |
Gezellig hoor, steeds een lekker nummertje tussendoor 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #108 Gepost op: 11 Februari 2012, 20:02:34 » |
Woehahahhahaha biesje   ... we gaan het zien 
|
« Laatste verandering: 11 Februari 2012, 20:05:42 door Bobbie »
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #107 Gepost op: 11 Februari 2012, 19:55:29 » |
zou hij zijn gele zwembroek aan hebben..voor het geval dat hij door het ijs zakt?
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #106 Gepost op: 11 Februari 2012, 19:51:47 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #105 Gepost op: 11 Februari 2012, 19:26:35 » |
Hoorde wat eerder dat er ook nog artiesten komen, om mee te schaatsen... Dries en René zijn al genoemd 
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #104 Gepost op: 11 Februari 2012, 19:24:21 » |
Bedankt Bobbie leuk om te zien
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #103 Gepost op: 11 Februari 2012, 18:44:32 » |
De stream is aan  ----> http://www.at5.nl/live 
|
« Laatste verandering: 11 Februari 2012, 19:46:22 door Bobbie »
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #102 Gepost op: 11 Februari 2012, 18:07:37 » |
bedankt bobby..
|
« Laatste verandering: 11 Februari 2012, 18:09:54 door biesjoe »
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #101 Gepost op: 11 Februari 2012, 17:24:46 » |
AT5 zendt Keizersrace vanmiddag live uit
De Keizersrace zal vanmiddag, voor het eerst in 15 jaar, weer worden gereden. De voorbereidingen voor de race zijn op het moment in volle gang. Het ijs is geveegd en er worden auto's van de kant weggesleept om het publiek de ruimte te geven. Het startschot voor de kortebaanrace over 150 meter, wordt om 18.00 uur gegeven door minister Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Eerst zijn de junioren aan de beurt, daarna mogen de volwassenen het tegen elkaar opnemen. Er zal ook volop koek en zopie aanwezig zijn. Burgemeester Van der Laan is blij dat de race gehouden kan worden. Wel zei hij te hopen dat iedereen voorzichtig is en dat er niemand door het ijs zakt. De Keizersrace is vanaf 17.45 uur live te volgen op AT5. ----> http://www.at5.nl/live Bron:AT5
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #100 Gepost op: 11 Februari 2012, 00:44:14 » |
 Foto ANP Aerts en Van der Wal winnen op VeluwemeerELBURG - Ruud Aerts heeft de natuurijsklassieker Veluwemeertocht op zijn naam gebracht. De 32-jarige marathonschaatser uit Riel gleed vrijdag in Elburg na 100 kilometer als eerste over de streep. Hij ontsnapte in de finale uit de kopgroep en reed vervolgens solo naar de finishlijn. Jan Maarten Heideman arriveerde als tweede, Ingmar Berga werd derde. Foske Tamar van der Wal won de race over 60 kilometer bij de vrouwen. De 25-jarige Groningse was de snelste in de massasprint. Met recht kon er van een revanchewedstrijd van het NK worden gesproken. Ook de BAM-ploeg van kopman Jorrit Bergsma was aanwezig. De Nederlands kampioen natuurijs zat steeds in de voorste linie. Maar in de slotfase viel hij uit met materiaalpech. Bergsma zag op dat moment een groep van zeven schaatsers wegrijden. De vluchtgroep sloeg een behoorlijk gat ten opzichte van de rest. Aerts, in 2009 winnaar van een klassieker op de Oostenrijkse Weissensee, opende met nog 10 kilometer te gaan het offensief. Hij kreeg Johan Hendriks mee. ‘Ik wilde Hendriks niet op sleeptouw nemen. Ik had aan een demarrage genoeg om hem te lossen’, zei Aerts. De kopman uit de ploeg van coach Henk Angenent moest nog 7 kilometer alleen rijden. ‘Ik heb al die tijd niet meer achterom gekeken. Ik voelde me vandaag zo sterk als een beer. Ik ben heel erg gelukkig met deze overwinning.’ Jan Maarten Heideman (38) uit Gelselaar finishte op 200 meter afstand als tweede. ‘Ik probeerde Aerts nog te achterhalen. Ik dacht: ik rij wel naar hem toe. Maar hij was vandaag een maatje te groot voor me.’ Foske Tamar van der Wal won de race over 60 kilometer bij de vrouwen. De 25-jarige Groningse was de snelste in de massasprint. Van der Wal boekte op het Veluwemeer haar 20e seizoenzege. Mariska Huisman spurtte naar de tweede plaats. Yvonne Spigt, die afgelopen woensdag Nederlands marathonkampioene op natuurijs werd, werd vierde. Bron: De Stentor.
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #99 Gepost op: 10 Februari 2012, 22:11:42 » |
Friesche IJsbond waarschuwt voor levensgevaarlijk ijs
LEEUWARDEN - De Elfstedentocht gaat niet door, maar vele honderden mensen hebben toch de schaatsen ondergebonden om zelf de tocht te rijden. De Friesche IJsbond waarschuwde vrijdag dat dat tot levensgevaarlijke situaties kan leiden bij het kruisen van het Van Harinxmakanaal bij Leeuwarden en Harlingen.
Op internet en sociale media wordt massaal opgeroepen om naar Friesland te komen door mensen die menen dat de hele Elfstedenroute geschaatst kan worden. Maar wie het ijs van het Van Harinxmakanaal oversteekt, speelt met zijn leven, aldus de IJsbond. Bij Harlingen is een passage alleen mogelijk via de brug of via de Tjerk Hiddessluizen. Bij Leeuwarden moet gekluund worden bij de spoorbrug richting Stavoren om op de Zwette te komen.
Veel veiliger is het om één van de toertochten te rijden, aldus de IJsbond. Voor het eerst in vele jaren staan er komend weekeinde een kleine 30 tochten door de hele provincie Friesland gepland. Het waterschap Friesland zet niet eerder dan maandag, als de dooi intreedt, een aantal poldergemalen weer aan. Daardoor blijft de ijsvloer zaterdag en zondag nog intact.
Bron: De Stentor.
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #98 Gepost op: 10 Februari 2012, 11:42:44 » |
Alles gereed voor twee drukke schaatsdagen op Veluwemeer
NOORD-VELUWE - Her en der was wat reparatiewerk nodig, maar de hele route van de Veluwemeertocht tussen Harderwijk en Kampen ligt er donderdag al schitterend bij. "We moeten minimaal 12 centimeter ijs hebben en hebben nu een gemiddelde dikte van 15 tot 20 centimeter", zegt voorzitter Aalt van den Hul van de samenwerkende ijsclubs langs het meer.
Toen dinsdag werd begonnen met het schoonvegen van het ijs zaten vooral tussen Elburg en Nunspeet nog de nodige windwakken. "Doordat de sneeuw weg is en het afgelopen nacht (woensdag op donderdag, red.) vooral in de voornacht flink heeft gevroren hebben we overal voldoende ijsdikte", zegt Van den Hul. "De komende nachten wordt nog weer min tien voorspeld, dus dat komt allemaal wel goed. Het is wel natuurijs, dus er zijn altijd plekjes waar een scheurtje heeft gezeten of waar water doorheen is gelopen."
De meeste voorbereidingen voor de klassieker zijn ondertussen getroffen. Nu de Elfstedentocht niet doorgaat verwachten de ijsclubs morgen een flinke schare mensen. "In het westen zijn nog heel weinig tochten en rij je vanuit daar naar het noorden dan is de Veluwemeertocht één van de eerste tochten. Dat kan maar zo rond de tienduizend mensen opleveren."
Langs het hele traject staan morgen zo'n tien koek en zopietentjes en om de vijf kilometer is een extra Rode Kruis-post ingericht. Zo'n honderd vrijwilligers steken morgen de handen uit de mouwen en een stuk of vier quads rijden op het ijs om snel hulp te kunnen bieden. "We zijn overal op voorbereid", zegt Van den Hul met hoorbaar enthousiasme.
Met een wedstrijd op vrijdag en een toertocht op zaterdag kan elk kaliber schaatser de tocht rijden. Voor wedstrijdschaatsers zijn er drie wedstrijden op vrijdag. De toertocht is voor iedereen toegankelijk. Inschrijven kan tussen 10.00 en 14.00 uur. Afstanden zijn 25 km, 40 km en 65 km.
Bron: De Stentor.
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #97 Gepost op: 10 Februari 2012, 11:36:01 » |
 foto Tom van Dijke Na zestien jaar wachten: Hollands VenetiëtochtGIETHOORN - Anderhalve week schaatsen op natuurijs krijgt zondag zijn (voorlopige?) finale in en om Giethoorn. Voor het eerst sinds 1996 en nog net op tijd voor de aangekondigde dooi wordt daar weer eens de Hollands Venetiëtocht gehouden.Deze bekende 'klassieker' onder de vele vaderlandse schaatstochten voor zowel wedstrijdrijders als 'toeristen' over 55 kilometer beleeft overmorgen zijn veertiende editie. Tijdens een persconferentie gisteren in Giethoorn lieten bestuursleden van de plaatselijke ijsclub weten dat de knoop woensdagavond laat is doorgehakt. "Onze Hollands Venetiëtocht stond of viel met het besluit over de Elfstedentocht. Toen die werd afgeblazen, hebben we direct spijkers met koppen geslagen", aldus Karst Zinger. IJsclub Giethoorn werkt voor de Hollands Venetiëtocht overigens nauw samen met de collega-verenigingen in Blokzijl, Dwarsgracht, Wanneperveen, Sint Jansklooster en Belt- Schutsloot, dorpen die ook aangedaan worden tijdens de schaatstocht. "Zonder samenwerking en het werk van alle vrijwilligers in de andere dorpen zou deze tocht nooit gereden kunnen worden. Maar samen hebben we genoeg mensen om het evenement in goede banen te leiden. Verkeerstechnisch en logistiek is het echt een mega-operatie", onderstreept Gerrit de Vries van de Giethoornse ijsclub. Mede door de spreiding over verschillende startplaatsen verwacht de organisatie echter geen chaos in de Kop van Overijssel. Zinger: "Parkeerplaatsen genoeg. Wie de borden volgt - en daar wordt al ver buiten Giethoorn mee begonnen - komt altijd goed uit. Waar nodig geldt zondag ook eenrichtingsverkeer, zodat het nergens volledig kan vastlopen. Verder kunnen we rekenen op alle hulp van gemeente, politie en medische hulpverlening. Het kan bijna niet anders of het moet zondag een geweldig winterfeest worden." Omdat het zondag de enige officiële wedstrijd op natuurijs is, heeft de NOS de komst van een StudioSport-ploeg naar Giethoorn al aangekondigd. De wedstrijdschaatsers (heren, dames en veteranen) starten zondagmorgen overigens in alle vroegte en zullen naar verwachting bijna allemaal al gefinisht zijn wanneer de meeste toerrijders op het ijs stappen. Bron: De Stentor.
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #96 Gepost op: 9 Februari 2012, 21:37:07 » |
Wedstrijdrijders vrijdag aan de start van de VeluwemeertochtHARDERWIJK Gelukkig gaat de Veluwemeertocht wel door voor de schaatsliefhebbers. Met een wedstrijd op vrijdag en een toertocht op zaterdag kan elk kaliber schaatser de tocht rijden.Voor wedstrijdschaatsers zijn er drie wedstrijden op vrijdag, waarin de toppers, de dames A en B en de mannen A en B het tegen elkaar opnemen. De wedstrijden bestaan uit vijf rondes van twintig kilometer op het ijs voor Elburg, waar de start en finish is. De topschaatsers zijn op vrijdag dus niet te zien langs Harderwijk en Nunspeet, tenzij zij de dag erop ook meedoen aan de toertocht,die voor iedereen toegankelijk is. Inschrijven kan tussen 10 en 14 uur. Afstanden zijn 25 km, 40 km en 65 km. Bron: De Stentor.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #95 Gepost op: 9 Februari 2012, 11:58:33 » |
Kijk hier live naar de WaterlandtochtOp tv en internet zijn elk uur -na de nieuwsuitzending- de beelden te zien van deze 45 kilometer lange toertocht door het mooie Waterland. De uitzending begint om 10.00 uur, gelijk met de start van de tocht die 15 jaar geleden voor het laatst werd verreden. Als de laatste stempelpost om 17.00 uur sluit, stopt ook de uitzending. Kijk hieronder naar de livestream http://www.rtvnh.nl/nieuws/73791/Waterlandtocht+live+op+RTV+N-H+en+internet Bron:RTVNH
|
|
|
|
|
|
|