moppersmurf
Reporter
|
 |
|
|
|
« Antwoord #144 Gepost op: 28 December 2011, 00:51:02 » |
Kan me er in bepaalde gevallen wel iets bij voorstellen. Een extra tandzorgpakket is niet bedoelt om mensen die hun gebit jarenlang verwaarloosd hebben de gelegenheid te geven om dat voor wat tientjeswerk op te laten knappen (en daarna het extra pakket weer op te zeggen?). Geen enkele verzekering dekt 'schade' die er al was voor dat de verzekering afgesloten werd.
|
|
|
Hier had iets kunnen staan.
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #143 Gepost op: 27 December 2011, 21:32:53 » |
Steeds vaker medische selectie door zorgverzekeraar
AMSTERDAM - Steeds meer zorgverzekeraars hanteren een medische selectie bij het aannemen van nieuwe klanten. Bijna 30 procent van de zorgverzekeraars vraagt consumenten om een vragenlijst in te vullen als ze klant willen worden.
Verzekeringssite.nl nam 47 zorgverzekeraars onder de loep. 30 procent doet aan selectie, vorig jaar was dat nog 20 procent. Vooral voor een aanvullend pakket moeten nieuwe klanten een vragenlijst invullen.
Ook kent bijna de helft van de tandverzekeringen medische selectie. “Dit houdt meestal een tandverklaring van de tandarts in. Daarin staat of je gebit gezond is en of de tandarts verwacht dat er op korte termijn kosten gaan komen,” aldus Erik Hordijk van Verzekeringssite.nl.
Nog altijd heeft 70 procent van de zorgverzekeraars geen selectie-eisen. Het gaat om AnderZorg, Azivo, AZVZ, Besured, Blue, CZdirect, Ditzo, DSW, Energiek, FBTO, IZA Cura, IZA, IZZ, Ik-Zorg voor mijzelf, Kiemer, Menzis, OZF Achmea, Salland, Stad Holland, TakeCareNow!, Univé Zekur, Youcare en Zorg en Zekerheid.
Zorgverzekeraars zijn wettelijk verplicht om iedereen te accepteren voor de basisverzekering.
Bron:Telegraaf
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Mirna
VIP
-
|
 |
|
|
|
« Antwoord #142 Gepost op: 17 December 2011, 22:46:21 » |
gaan we daar naar toe?dat de mensen met een beperking ,of veel zorg nodig hebben niet meer terecht kunnen of zelfs geweigert worden?
het is een hele grote schande!
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #141 Gepost op: 17 December 2011, 22:12:56 » |
Zorgverzekeraar 'kieskeurig'
AMSTERDAM - Verzekeraars maken gebruik van mazen in de wet om mensen met een hoog risico op zorgkosten uit te sluiten. Dat meldt RTL Nieuws. Zo noemen sommige aanbieders zich tussenpersoon. Die mogen, in tegenstelling tot de verzekeraars zelf, wel mensen weigeren. Er zijn aanbieders die lager opgeleiden weren. Ook mensen die voor 1980 zijn geboren kunnen niet overal terecht. Het komt ook voor dat bepaalde groepen kortingen mislopen. In een reactie laat de VVD weten het een schande te vinden dat mensen worden uitgesloten.  Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #140 Gepost op: 16 December 2011, 23:27:10 » |
Overstappers zorgverzekering gelijk aan vorig jaar
Acht procent van de Nederlanders kiest het komende jaar voor een andere zorgverzekeraar en 20 procent overweegt om over te stappen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, zo meldt de NOS. Vorig jaar stapte ongeveer hetzelfde aantal mensen over. Veel mensen vinden hun huidige verzekering te duur en daarom zoeken ze via vergelijkingssites naar een alternatief. Volgens de Consumentenbond vindt bijna de helft van de mensen die plannen heeft om te switchen het lastig om de aanbieders met elkaar te vergelijken. Tot 1 februari mogen consumenten nog overstappen, de huidige verzekering moet wel zijn opgezegd voor 1 januari.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #139 Gepost op: 12 December 2011, 13:16:03 » |
'Dekking van duurdere zorgpolissen flink minder'
Een kwart van de aanvullende zorgpolissen voor komend jaar heeft een mindere dekking dan in 2011, en dat terwijl de polissen ook nog eens flink duurder worden. Dat blijkt uit een analyse van de naar eigen zeggen onafhankelijke Verzekeringssite.nl. Een aanvullende zorgverzekering wordt volgend jaar gemiddeld 10 procent duurder. Van de tandartsverzekeringen gaat bijna 40 procent in dekking achteruit. In de pakketten met fysiotherapie is in 30 procent van de gevallen het pakket verminderd. Meer voor minder 'Zo heeft Agis haar Comfortpolis met 8 procent verhoogd, maar de dekking is veel minder: het aantal vergoede fysiotherapiebehandelingen gaat van alle behandelingen naar 27 behandelingen. Consumenten met deze polis betalen dus meer, voor minder', stelt Verzekeringssite.nl. Verzekeringssite.nl analyseerde de polisvoorwaarden van in totaal 34 verzekeraars op de meest gekozen onderdelen: fysiotherapie, eerstelijnspsychologie, alternatieve geneeswijze en tandarts. In de pakketten met fysiotherapie is in 30 procent van de gevallen het pakket verminderd. Menzis Extra Verzorgd 1 vergoedde bijvoorbeeld in 2011 maximaal 12 fysiotherapiebehandelingen. In 2012 dekt dit pakket nog maar zeven behandelingen. Psychologie Ook van bijna een kwart van de pakketten met eerstelijnspsychologie is de dekking verminderd. De Agis Compleetpolis vergoedde in 2011 vier zittingen met de psycholoog per jaar. In 2012 brengt Agis dit terug naar twee zittingen per jaar. Op het gebied van alternatieve geneeswijzen blijven veel polissen hetzelfde, maar ook hier verandert bijna 8 procent van de verzekeraars het pakket. De vergoeding van het Royaalpakket van Avéro Achmea gaat terug van maximaal 20 consulten naar 16 consulten. Ook verlaagt Avéro Achmea het maximum bedrag per dag van 75 euro naar 60 euro, becijfert de site.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Mirna
VIP
-
|
 |
|
|
|
« Antwoord #138 Gepost op: 19 November 2011, 23:56:44 » |
Thanks bobbie. wist niet dat er zoveel concurentie was! de moeite waard om eens te kijken en te vergelijken!
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #137 Gepost op: 19 November 2011, 23:39:26 » |
|
|
|
|
|
|
Mirna
VIP
-
|
 |
|
|
|
« Antwoord #136 Gepost op: 19 November 2011, 23:24:17 » |
Heb naar kassa gekeken,wat ik me afvraag,waarom moet het zo verschillen per verzekering,en waarom is een verzekering via internet goedkoper?
heb begrepen dat het jaarlijks om duizende euro,s kan gaan per gezin,de moeite waard om toch eens te gaan speuren!
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #135 Gepost op: 19 November 2011, 22:49:06 » |
Overstappen kan tot 1200 euro per jaar schelen
Vooral gezinnen kunnen veel geld besparen als ze de juiste keuze maken voor hun ziektekostenverzekering. Het consumentenprogramma Kassa heeft dat uitgerekend. Veel mensen met een gezin hebben een brede aanvullende verzekering, juist met het oog op ziektekosten voor de kinderen.Ze beseffen volgens Kassa niet dat veel zorg al door het basispakket wordt gedekt. Een gezin kan door het maken van de juiste keuze tot soms wel 1200 euro besparen. Ook mensen die een goede tandartsverzekering willen, doen er verstandig aan goed te kijken naar alle aanbiedingen die er zijn. Zij kunnen voor hetzelfde geld soms wel 500 euro meer dekking krijgen, volgens Kassa.   Bron:VK
|
|
|
|
|
|
diana46
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #134 Gepost op: 18 November 2011, 07:17:38 » |
chatalene.....niet de verzekeraars betalen zorgtoeslag, dus heeft het geen zin om over te stappen .....je moet het aanvragen bij de belasting dienst, en het is inkomens afhankelijk en het gaat geloof ik tot 30,000 bruto per jaar ....verdien je meer dan krijg je niks....zoals jij verteld dat die mensen met n goede baan 70euro per mnd terug krijgen dan hebben ze n heel laag inkomen....bijna het minium, want de terug gave begint voor mensen met n minium inkomen op 70euro......hoe meer je verdiend hoe minder je krijgt.....Ik zou je zeker aanraden toch ns te informeren bij de belasting dienst of jij ook in aanmerking komt
|
|
|
leef het leven
|
|
|
chatalene
tricky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #133 Gepost op: 18 November 2011, 03:11:02 » |
Ik baal als ik anderen hoor die samen wonen met een goede baan die krijgen zorgtoeslag maandelijks 70 euro terug ik niet al meer dan vier jaar niet ik betaal wel maandelijks 137 euro in de maand aan ziekenfonds menzis maar nooit zorgtoeslag meer gehad wat zit die menzis oneerlijk in elkaar heb ook wel eens gedacht naar een ander over te stappen zo oneerlijk!!!!!!!!!!!! 
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #132 Gepost op: 17 November 2011, 11:34:39 » |
Buiten de hoge ziekenfonds bedragen die we moeten betalen
ga eens iets halen zonder recept bij de apotheek bijvoorbeeld oordruppels wat ik vanmorgen deed om dat ik oorpijn had....vroeg om een eigenmerk omdat die vaak goedkoper zijn....nou 8 euro voor 12 gr. oordruppels....gaf ze me ook nog 2 euro te weinig terug ....ik zei vindt het al duur genoeg.....maar ze was schijnbaar nog niet helemaal wakker.
Is toch te gek voor woorden 8 euro voor 12 gr. oordruppels
|
« Laatste verandering: 17 November 2011, 11:41:40 door AWBelt »
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #131 Gepost op: 17 November 2011, 02:24:29 » |
alles is broekzak-vestzak... als je niet ziek bent is alles het beste... als je ziek word is niks goed genoeg... snap heel dat geëmmer niet, niemand kiest ervoor ziek te zijn, niemand weet wat zijn toekomst brengt... en zorgverzekeraars maken misbruik van mensen die wel wat anders aan hun hoofd hebben... vandaag de goedkoopste... morgen de duurste... ook wel "kleine lettertjes" genoemd.  misselijk makend vind ik dat, dat bedrijven rollebollen over de ellende van mensen. wie ziek is moet hulp krijgen... en zoveel mensen die dik betalen voor niet ziek zijn... je zou er ziek van worden dat mensen daar hun winst (geld) uit halen... 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #130 Gepost op: 16 November 2011, 20:42:23 » |
Online zorgverzekering veel goedkoper
Het is veel goedkoper om een zorgverzekering af te sluiten via internet. Voor de basisverzekering kan het verschil oplopen tot 189 euro per jaar. Dat blijkt uit een overzicht van vergelijkingssite Independer.nl. Alle grote zorgverzekeraars bieden naast hun reguliere zorgverzekering een internetvariant aan. Menzis heeft bijvoorbeeld internetdochter Anderzorg, Univé heeft Univé Zekur.1 miljard euro besparen Deze online zorgverzekeringen zijn een stuk goedkoper dan de reguliere zorgverzekeringen. Als we allemaal onze basisverzekering afsluiten via internet, besparen we samen 1 miljard euro, zo becijferde Independer.nl. Iedereen kan zich goedkoop verzekeren De online zorgverzekeringen worden door de zorgverzekeraars vaak gepresenteerd als speciale jongerenverzekeringen. Maar voor het afsluiten van een basisverzekering geldt geen leeftijdsgrens. Iedereen die geld wil besparen kan dat via de goedkopere variant op internet doen. Vooraf online aanmelden Een deel van de online verzekeringen heeft een nadeel ten opzichte van hun reguliere tegenhangers: voor sommige behandelingen kun je niet zelf kiezen in welk ziekenhuis je wordt behandeld, en moet je je vooraf online aanmelden. Dat geldt niet voor consulten bij de huisarts en voor spoedeisende hulp. Overstappen tot 31 december Overstappen op een andere zorgverzekering kan tot 31 december van dit jaar. Zorgverzekeraars bieden een overstapservice aan, waarbij zij de overschrijving van je polis regelen.  Bron:RTL
|
|
|
|
|
|
Silly Syl
Start the day with a DANCE!!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #129 Gepost op: 16 November 2011, 20:24:49 » |
stiekem he? als ik onderstaande lees, ben ik toch wel een beetje trots op mn bedrijf/werk! kmag nie teveel zeggen maar tis fijn om te lezen dat wij dus niet de duurste zijn....
tis dus nu afhankelijk van de extra pakketten die je erbij hebt en welke zorg je nodig hebt. van anderzorg (onderdeel van menzis) schrik ik wel van 5,5% is veel - meeste mensen stapten daar naar over vorig jaar omdat het goedkoper was, anderzorg heeft een groote stijging gehad van verzekerden ook mede door online declareren.
kvraag me dan wel af, Azivo (DenHaag)- sinds kort ook onderdeel van menzis - wat die gaan doen.... ook daarvan krijgen wij alle post binnen....
(dus kiezen allemaal, welke verzekering kies je -of hou je- en wie helpt mij aan meer werk, hahahahahaha)
de nieuwe polissen worden op alfabet verstuurd, rutje had m gisteren dus daarna is mijn letter G aan de beurt (en waarom eigen personeel niet eerder krijgt ga ik morgen vragen!) en dan maar eens bekijken welk pakket ik ga verlagen. want oeijoeijoei wat is alles toch duur zeg, bah bah
|
|
|
ik ben niet gek....hihihihi.... ik ben een vliegtuig!
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #128 Gepost op: 14 November 2011, 19:27:04 » |
240 euro premieverschil tussen zorgverzekeringen
UPDATE Het premieverschil tussen de basisverzekering van de grootste zorgverzekeraars is volgend jaar 240 euro. Dat bleek maandag met het bekend worden van de premie van de vijfde grote zorgverzekeraar CZ. Univé Zekur is het goedkoopst met 1110 euro. De Amersfoortse rekent 1350 euro voor hetzelfde pakket, blijkt uit het overzicht van www.verzekeringssite.nl.Zorgverzekeraars Menzis, Agis, Zilveren Kruis Achmea en VGZ maakten hun premie al eerder bekend. Bij de laatste drie betalen mensen 108,25 euro per maand, Menzis rekent 106,50 euro. CZ zit daar met 107,80 euro tussenin. De gemiddelde jaarpremie ligt volgend jaar rond 1284 euro. Dat is bijna 30 euro meer dan die van dit jaar, terwijl het kabinet op Prinsjesdag een verhoging met 11 euro voorspelde. Anderzorg komt met de grootste stijging: 5,5 procent. Zorg en Zekerheid heeft de premie voor de basisverzekering met 30 euro verlaagd naar 1313,40 euro. De premies voor de aanvullende verzekeringen gaan meer omhoog dan die van de basisverzekering, hoewel niet alle verzekeraars meer vragen. Salland rekent niet meer premie voor de aanvullende verzekeringen. Gemiddeld worden de premies 10 procent duurder, wat neerkomt op 45 euro, meldt Verzekeringssite.nl. De Friesland verhoogt het meest uitgebreide pakket met 40 procent en Zilveren Kruis Achmea verdubbelt de kosten voor het tandartspakket voor jongeren van 18-22 jaar. In het algemeen stijgen de tandartsverzekeringen met gemiddeld 14 procent.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
chatalene
tricky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #127 Gepost op: 12 November 2011, 02:50:31 » |
Goudgravers zijn het die alleen aan zich zelf denken als het geld maar binnen stroomt de rijken willen ieder keer hoe mee hebben grote hebbers zijn het ze denken alleen maar aan hun zelf de politiek eens zal de dag komen dat het hun ook slecht gaat dan krijgen ze van mij ook niks die volgevreten paarden die tijd zal komen hoop dat ze daar snel oprotten!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
hagenesie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #126 Gepost op: 10 November 2011, 18:11:52 » |
Kreeg van de verzekeraar een rekening van de tandarts. Ben verzekerd maar het bedrag was overschreden. Prima, maar stonden alleen maar data op en niet wat er gedaan was. Gebeld waarom geen overzicht met hoe of wat. Blijkt de wet van de privacy te zijn. Je partner of kinderen zullen het maar open maken. Belachelijk. Alsnog het overzicht gekregen.
|
|
|
hagenesie
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #125 Gepost op: 10 November 2011, 17:14:41 » |
Urenlang praat de Tweede Kamer vandaag over de zorgbegroting, de bezuinigingen voor 2012 -----> http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/wmv/
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #124 Gepost op: 10 November 2011, 17:13:40 » |
Veldhuijzen worstelt weer met laag-IQ-maatregel
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten (Volksgezondheid) worstelt met de maatregel om licht verstandelijk gehandicapten met een IQ tussen de 70 en 85 geen recht meer te geven op AWBZ-zorg. Ze stelde de in het regeerakkoord opgenomen maatregel deze zomer een jaar uit. Vandaag gaf ze in de Tweede Kamer aan dat ze nog steeds bezig is te verkennen hoe ze deze maatregel op een nette manier kan uitvoeren. 'Ik heb het een jaar uitgesteld omdat ik verder wil bestuderen hoe deze maatregel op een prudente manier kan worden uitgevoerd. Ik denk dat u daar voorlopig genoeg aan gehoord kan hebben.' PvdA-Kamerlid Agnes Wolbert maakte daar uit op: 'U vindt het dus moeilijk'. Waar Veldhuijzen van Zanten zei met de PvdA te willen optrekken bij het zoeken naar een oplossing, houdt Wolbert de boot af. 'Als u met ons wilt samenwerken, dan weg ermee. Wij werken niet mee aan een maatregel die wij onwenselijk vinden en waar u mee moet ophouden.' De staatssecretaris gaf eerder al aan dat niet alleen het IQ bepaalt of iemand zorg nodig heeft, maar de beperkingen en problemen van iemand. De IQ-grenzen bepalen echter wel of iemand in aanmerking komt voor langdurige (AWBZ-)zorg.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #123 Gepost op: 10 November 2011, 16:15:47 » |
'Patiënt moeten kostenoverzicht van verzekeraar krijgen'
Patiënten moeten van hun zorgverzekeraar een overzicht krijgen van de kosten van hun behandeling. Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) kondigde vandaag in de Tweede Kamer aan dat ze ook wil dat de zorgverzekeraars op hun website aangeven wat een bepaalde behandeling kost.'Ik heb de verzekeraars er ook al eerder op aangesproken dat ze cliënten op de hoogte moeten houden en ik ga ze er nog een keer op aanspreken en anders moeten we het afdwingen. Dan kom ik met een wettelijke regeling. Iemand die zo veel zorgpremie betaalt, moet ook inzicht hebben in de kosten', aldus de minister. Schippers reageerde op een voorstel van Kamerlid Anne Mulder (VVD) die patiënten kostenbewust wil maken door ze de rekening te presenteren voor een ziekenhuisbezoek. De bewindsvrouw vindt dat de zorgverzekeraars aan de slag moeten. 'Ze zijn heel lang een soort administratiekantoren geweest.' Begrijpelijk De kostenoverzichten moeten ook begrijpelijk zijn, vindt de minister. 'Er zijn goede voorbeelden, maar er staan nu vaak alleen codes op van de behandelingen waar mensen nog niks mee kunnen.' Ziektekostenverzekeraar ONVZ heeft al ingespeeld op de wens van de minister. Het bedrijf geeft vanaf volgend jaar al zijn verzekerden een jaaroverzicht van de gemaakte zorgkosten. De verzekeraar verwacht dat cliënten beter begrijpen waarom de zorgkosten stijgen als ze weten hoe duur de behandelingen en medicijnen zijn.  Bron:AD
|
|
|
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #122 Gepost op: 9 November 2011, 23:04:00 » |
Nee, bobbie..dat zullen we niet begrijpen..buiten die achterlijke hoge kosten om, die gaan komen is alleen al het respect voor de burger totaal aan het verdwijnen, want wat zeiden ze nog meer "Waarom moet een vrouw van 85 nog een nieuwe heup?" "We halen teveel medicijnen" Zo wordt er in de toekomst met ons omgegaan..Leve dit kabinet..leve het fatsoen van dit kabinet...En geachte fans, van rechts en de PVV.. die de zorg zó zou ontzien....zie dit voor die dame van 85 maar eens te verdedigen.
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #121 Gepost op: 9 November 2011, 22:39:50 » |
Tuurlijk mevrouw Schippers zijn we blij dat we langer kunnen leven. Bij de meeste die ik om me heen spreek en hoor, is het toch net effe te vaak: Zorgverzekering en zorgkosten, dus 1 week in de maand de boodschappen overslaan..... Hoe lang zullen we het volhouden, denkt u, Mevrouw Schippers???? Citaat: Dat is niet bezuinigen, dat is groeien....Uw woorden mevrouw Schippers.... zou het graag willen begrijpen 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #120 Gepost op: 9 November 2011, 22:38:52 » |
Schippers: Hou op met dat geklaag over zorgkosten
Minister van Volksgezondheid: Wees gewoon eens blij dat je langer leeft...
Vandaag wordt in de Tweede Kamer de begroting behandeld van het ministerie van Volksgezondheid. Minister Schippers zegt in een interview met Nu.nl dat mensen teveel klagen over hoge kosten. Ze moeten juist blij zijn dat ze langer leven.
In het interview zegt Schippers onder meer:
"We stoppen vrachten geld in farmaceutisch en gezondheidszorgonderzoek. Allemaal om langer gezond te kunnen leven. Als we dat doen moeten we niet klagen, maar zijn we daar blij mee. Maar het kost wel geld. (...) Het is een gegeven dat we ieder jaar meer uitgeven aan de zorg. En premiestijging kan, maar tot bepaalde hoogte. Als zorgsectoren daar nog bovenuit groeien dan halen we het terug. In de volksmond heet dat dan bezuinigen en als je dingen uit het basispakket haalt krijg je de kritiek dat de zorg kapot wordt bezuinigd. Defensie moet echt bezuinigen, die krijgen minder geld. Wij mogen ieder jaar meer uitgeven. Dat is niet bezuinigen, dat is groeien."
Bron:Joop.nl
|
|
|
|
|
|
|