Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 3 Maart 2009, 21:54:19 » |
Een heel goed boek is...Zoals voeding voor u moet zijn ... van Ronald Wankum. Er staat precies in beschreven wat je lichaam met het eten doet. Wat er gebeurt als je suikers eet, wat dat voor invloed heeft op je honger enz.. Veel theorie maar als je het eenmaal gelezen hebt begrijp je zoveel beter waarom je van het ene voedingsmiddel wel dik wordt en van het andere niet. Echt een aanrader.
|
|
|
Be the change you wish to see in the world.....Mahatma Gandhi
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 3 Maart 2009, 17:25:33 » |
gaat lukken met sonja hoor dosja!!! 
|
|
|
|
|
|
Speedy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 3 Maart 2009, 14:51:36 » |
Hoe is het eingelijk met de lijners onder ons????  Ik ga volgende week beginnen met Sonja. Wil er ongeveer 5 kilo af. Pas nog steeds in maatje 36, maar het gaat wel erg strak zitten allemaal en geld voor een nieuwe garderobe heb ik niet.
|
|
|
|
|
|
geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 1 Januari 2009, 22:10:25 » |
dieten in de winter vind ik moeilijker dan in de zomer! ze zeggen altijd het zit tussen de oren! maar met medicijnen,is het best wel moeilijk heb een vriendin die kan alles eten en komt geen gram aan  en een andere die zegt dat ze van water aankomt  nee ieder pondje gaat door het mondje  tenminste bij mij dan,maar het is ook nog eens zo hoe waren je ouders #iconwink nou ik zie er nu uit als mijn moeder en ik kan best dieten maar bewegen minder en dat moet echt samen ik heb teveel rust,en allemaal lekkers hiero,alhoewel ik meer van hartig houd snoep ik best wel eens,de overgang  maar ik ga het wel tegen de zomer weer eens proberen! en mijn dieet=minder eten,kleine borden,water,appels en veel rauwkost 
|
|
|
|
|
|
connie23
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 31 December 2008, 18:24:32 » |
nou ik zal je vertellen ik ben nu 2 jaar bezig met een dieet van de dietiste e3n ik ben nu 20 kg afgevallen ja het gaat erg langzaam maar ik kom als ik een weekje zondig niet aan ik gebruik ook erg veel tabletten maar ik ben toch afgevallen ik ben ook met de tabletten geminderd en voel mij er erg goed bij maar ik moet wel zeggen ik ga ook 3 keer in de week naar de sportschool en ik had eerder ook iets van daar heb ik geen tijd voor ik gebruik tableten maar als je echt wil dan lukt het echt wel mar je moet er wel aan toe zijn dat is het belangrijkste ik wil ook stoppen met roken maar ik sta er niet 100% achter en dan gaat het mij niet lukken dus ik doe al helemaal geen poging maar gewoon eten niks meer tussen door dat gaat het helemaal goed komen sterkte alle die er mee beginnen oja ik gebruik nu nog (nitrazepam oxazepan 3 stuks promethazine 2 stuks en tryptizol 3 stuks allemaal voor het slapen gaan
|
|
|
|
|
|
ladydiana
elke dag is een feest
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 30 December 2008, 18:47:15 » |
ik wil zo graag afvallen maar lukt echt niet en me schildklier is goed hebben ze al naar gekeken lijkt wel of ik van water dik wordt. Wie kan me een goed dieet geven dat ook echt werkt .
diana
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 30 December 2008, 18:35:02 » |
@ annet
honger heb je inderdaad niet , en afvallen ging in het begin wel maar niet toen ik pammetjes erbij moest gaan gebruiken toen wilde er niets meer af.
|
« Laatste verandering: 30 December 2008, 18:41:31 door Andrea63 »
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
annet52
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 30 December 2008, 18:33:42 » |
mijn ervaring met morfine pleisters is dat je zo ie zo geen honger hebt en vanzelf afvalt van de pijn .
|
|
|
Groetjes Annet
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 30 December 2008, 18:11:52 » |
een voordeel van een ezel is dat ze niet hoeven te lijnen.
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 30 December 2008, 17:21:40 » |
Van té weinig eten wordt je ook dik
en als je oxazepam of een andere soort pam slikt kan je lijnen tot je een ons weegt er gaat niets af.
ik zelf heb morfine pleisters
vond mijzelf te zwaar wilde naar een dietiste maar de huisarts melde me dat het weinig zin heeft als je morfine pleisters hebt.
dus als je wilt lijnen en je gebruikt medicatie zou ik eerst even inlichtingen vragen bij je huisarts.
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
shannon
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 30 December 2008, 17:05:54 » |
het heefd vaak met aanleg temaken ik zelf weeg 53 kilo mijn man 115 maar aan zijn kant zijn ze allemaal best zwaar en daar heefd mijn jongste dochter dus ook last van ze word in januari pas elf maar weeg al 55 kilo en ze is toch heel de dag in beweging want stil zitten kan ze niet snoepen doet ze bijna niet maar ze heefd wel vaak honger maar als ik zeg dat ze minder moet eten werkt dat aafrechts ze moet nu in januari na de diatisten en hoop dat dat gaat helpen
|
|
|
als je mensen leerd kennen ga je van dieren houden
|
|
|
Huulie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 30 December 2008, 03:00:54 » |
succes verhalen van het dieëtem altijd leuk, maar er goed in vediepen geeft beter inzicht. Beter dan de boeken van Sonja Bakker. Ik blijf er bij. Afvallen is niet moeilijk. Op gewicht blijven dat is moeilijk. En daar is meer kennis van het menselijk lichaam voor nodig. Ach een ezel stoot zich graag aan een steen.........het is immers een ezel.
|
|
|
|
|
|
peter
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 28 December 2008, 15:33:50 » |
ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een stabiel lichaams gewicht heb ,al zo lang ik me kan herinneren..vond het altijd erg voor vriendinnen bij wie het steeds uit de hand liep..en hup weer aan een dieet waren...Om de boel strak te houden ,moet er wel bewogen worden,en daar doe ik dan weer wel mijn best voor... #xmas021
|
|
|
|
|
|
|
marlene
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 28 December 2008, 15:26:28 » |
Dat is mooi harryenherrietje .Sonja bakker dieeten zijn ook bewezen goed.Maar ik hoef gelukkig niet te dieeten ben er vanzelf al 17kwijt waarvan er 2 bij zijn.Weeg nu 68 kilo en vind het wel goed zo.Wil naar de 70 en dat lukt me voor geen meter.Blijft constant hangen tussen de 67/68 kilo .Ik vind het te licht.
|
|
|
|
|
|
harryensherrietje
liefde en respect voor elkaar
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 28 December 2008, 14:39:52 » |
ook ik ben aan het sonja bakker dieet geweest en dat beviel me prima ik heb 3 boeken van haar en nu na mijn chemo kuren eet ik precies wat ik toen deed niet meer uit haar boeken maar let wel goed op wat ik eet en blijf precies op mijn gewicht van 70 kg Ria
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 28 December 2008, 14:09:32 » |
zo is het precies mieke. maar dat jojo effect ligt niet aan het dieeet.dat komt omdat men denkt zo die kilos ben ik kwijt we kunnen er weer tegen aan... en dan gaat het fout als je aanleg hebt om dik te worden moet je altijd op jevoeding letten..ik weet er alles van want het zit bij ons in de familie... je moet heel streng voor jezelf kunnen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
marlene
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 28 December 2008, 13:57:03 » |
Dieeten zijn niet altijd goed de meesten van ons krijgen weer een jojo effect.Mijn arts zie altijd je moet 3 keer per dag eten en normaal eten alle voedingsstoffen binnen krijgen en je moet dan ff niet snoepen en de vette troep laten staan.Val je ook af.Je kan beter per maand 1 kilo afvallen en in een jaar er 10 kwijt zijn .Dan dat ja afvalt en aankomt.Als het langzaam gaat blijft het er ook af.Beter dan dat je ineens 6 kilo kwijt bent dan gaat het veel te hard.
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 28 December 2008, 12:35:56 » |
bij mij en mijn man werkt sonja bakker super wij doen dit al 2 jaar ik ben 20 kg kwijt en mijn man 12. ik heb me al bijna een jaar niet gewogen want ik vind het prima zo...ben van broekmaat 48-50 naar 44 dus dat is toch hartstikke goed voor een meisje van bijna 63...ben niks meer gaan bewegen want dat kan ik niet gewoon iedere dag een stukje fietsen...het gaat ook om de afwisseling in je eten niet ieder morgen een sneetje met kaas maar de ene keer brood en dan een s yoghurt of crackers en een tussendoortje ook heel belangrijk. nee ik kan geen kwaad woord horen over sonja.
|
|
|
|
|
|
Huulie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 28 December 2008, 02:42:12 » |
Dringende kreet. Ga nooit op dieet. Probeer een normaal eetpatroon te vinden. Dieet kan leiden tot aankomen, maar na 2 jaar gewoon eten hervind¨je weer een evenwicht. Iedereen moet bedenken, dat inspsnning ( dus bewegen) tegenover opname van voedsel staat. Te veel vet...is nooit goed ook in deze tijd niet meer nodig. Verder alles negeren. De tijd speelt in je kaart als je een eetgewoonte vindt, waarin alles past. Ik kan het weten- Normaal eten betekent in het begin geen afvallen, maar op den duur wel. Wel 2 jaar Dieëten is afvallen en daarna aankomen. Kijk om je heen, zie de mensen die succes hebben en dat wil jij ook, maar kijk na een jaar!!!. Doe het aub anders. Iedere dikkerd eet van zichzelf al te weinig. Soms na een tijd vraagt het lichaam gewoon meer en daar is de valkuil. Ons lichaam is een soort computer..........beantwoordt dat gewoon, eet gewoon, deprogrammeer het.........maak slippers............je zult zien, dat met beweging, dat je, je spieren niet opvreet door te weinig te eten, en je houdt dat echt vol. Geniet vooral. Gooi weg , die goedbedoelde boeken over............Ook ik wil Sonja Bakker zien, als haar hoogtepunt en het innen van geld van haar goedbedoelde kulverhalen. Ik weet zeker, dat deze vrouw, het niet gaat trekken. Wedden?????????
|
|
|
|
|
|
pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 27 December 2008, 18:53:48 » |
tja dieeten ik heb hier nix mee gelukkig ik kan eten wat ik wil en zeker nu met die feestdagen
maar ik moet er wel bij zeggen ik loop tussen de 5 en 12 klmeter per dag maar dat heeft met mijn werk te maken want ik ben marktvrouw dus dat is echt aanpoten maar ik eet dan ook 3x per dag bijna nix tussen door michien een tip voor die genen die af willen vallen gewoon 3x per dag eten maar dan wel op de zelfde uren bijna of nix tussen door en veel lopen of goed in beweging blijven sucses
|
|
|
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 27 December 2008, 17:41:17 » |
Dosja, ik weet niet hoe lang je bent maar 63.4 is wel een heel mooi gewicht toch? Wat bij mij helpt, ik blijf alles eten.. maar een poosje van alles de helft. Dus half toetje, halve frikandel enz. Tot ik weer op het gewicht ben dat ik graag wil... valt niet mee hoor, ik vind het steeds een heel gedoe. Maar je moet wat, aangaande je kleding, ik heb dat ook steeds op een gegeven moment wil het niet meer dicht 
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
Speedy
|
 |
|
|
|
« Gepost op: 27 December 2008, 17:29:35 » |
Whaaaaaaa #2huilenIk stond net op de weegschaal en zag de wijzer op 63.4 staan. Snik...snik.... en dan te weten dat oliebollendag nog komen moet. Had het al gemerkt hoor. Ik kon mijn spijkie nig maar met moeite dicht krijgen. 5 kilo wil ik er af maar hoe?????? Helpen dieëten? Wie heeft ervaring?? Wie heeft er tips ? Sporten kan ik niet echt vanwege een heup-blessure. 
|
|
|
|
|
|
|