Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #164 Gepost op: 31 Juli 2010, 12:21:20 » |
"De zebrezel"
Is het een ezel? Is het een zebra? Nee, het is een zebrezel. 
In de Amerikaanse staat Georgia is een zeldzame kruising tussen een ezel en een zebra geboren. Het veulen kreeg de naam 'Pipi Langkous'. Het dier heeft een zebra als vader en een ezel als moeder. Pipi Langkous ziet er misschien wel uit als een ezel, de strepen op haar poten verraden toch wie haar vader is.Bovendien zou ze ook instinctieve trekjes van een zebra hebben. Zo blijft Pipi rechtop zitten in plaats van op haar zij te gaan liggen. Het lijkt erop dat ze zo op haar hoede is voor roofdieren. Zebra's en ezels paren doorgaans niet, maar af en toe duikt er toch eens een zebrezeltje op. Zelf zal Pipi zich waarschijnlijk nooit voortplanten, aangezien deze bizarre mengelingen doorgaans onvruchtbaar zijn. In de dierenwereld bestaan nog vreemde combinaties. Een paard en een ezel geeft een muilezel. En dan zijn er nog lijgers, een mix tussen een leeuw en een tijger. Bron:HLN.be
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #163 Gepost op: 30 Juli 2010, 20:19:15 » |
Nee nee nee het moet een exotisch klinkende naam zijn staat in de voorwaarden !!
|
|
|
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #162 Gepost op: 30 Juli 2010, 19:10:08 » |
|
|
|
|
|
|
Trui
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #161 Gepost op: 28 Juli 2010, 19:53:08 » |
slurfje 
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #160 Gepost op: 28 Juli 2010, 17:39:55 » |
Ach kijk haar nu liggen onder mams  En we noemen haar ????
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #159 Gepost op: 28 Juli 2010, 15:25:59 » |
Wedstrijd voor naam van olifantje Blijdorp
ROTTERDAM - Diergaarde Blijdorp schrijft een wedstrijd uit voor de naam van het olifantje dat vorige week werd geboren. Naar nu blijkt, gaat het om een vrouwtje. Daar is Blijdorp erg tevreden mee omdat in het Europese fokprogramma weinig vrouwtjes zitten. Nu het olifantje een beetje is gewend aan een dagelijks ritme, is het dier getoond aan de Nederlandse pers. Ook het publiek wist de nieuwe aanwinst van Blijdorp snel te vinden. Volgens een van de verzorgers gaat het uitstekend met het nog naamloze olifantje van maar liefst 75 kilo. Blijdorp vraagt via de website het publiek een exotisch klinkende naam van twee lettergrepen te verzinnen en die naar de dierentuin te sturen.  Live meekijken -----> http://www.rotterdamzoo.nl/?RubriekID=2327Naam-verzin wedstrijd ----> http://www.blijdorp.nl/?docid=4576Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #158 Gepost op: 28 Juli 2010, 14:27:19 » |
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #157 Gepost op: 28 Juli 2010, 14:25:16 » |
eindelijk is het er door..ben benieuwd of ze zich er aan houden..
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #156 Gepost op: 28 Juli 2010, 12:08:36 » |
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #155 Gepost op: 28 Juli 2010, 11:58:39 » |
Catalonië verbiedt stierenvechten BARCELONA - Het parlement van de Spaanse regio Catalonië heeft woensdag het stierenvechten verboden. Van de afgevaardigden stemden 68 voor het verbod, 55 tegen en negen onthielden zich van stemming, berichtte de website van de Spaanse krant La Vanguardia. hier ben ik toch zo blij om, nu de rest van spanje nog. 
|
|
|
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #154 Gepost op: 27 Juli 2010, 19:08:00 » |
ik ga niet eens op de link klikken ,zo zielig vindt ik het !!
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #153 Gepost op: 27 Juli 2010, 19:00:58 » |
Ben er ook helemaal niet voor die honden in de etalage`s , vind dit altijd zo zielig !!
|
|
|
|
|
|
|
contraatje
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #152 Gepost op: 25 Juli 2010, 19:45:08 » |
Ik houd ook niet van hondjes in een etalage! Die hondjes moeten de vrijheid hebben om te kunnen ravotten met hun soortgenootjes.
Dit soort dingen moeten ze gewoon verbieden! Mensen kopen vaak impulsief een hondje omdat het zielig en zo leuk is. De asiels zitten daarom overvol. Ik vraag mij ook geregeld af of die hondjes bij broodfokkers vandaan komen en elke gek kan zo'n hondje kopen. Wie weet wat er mee gebeurd.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #151 Gepost op: 25 Juli 2010, 19:25:20 » |
Voor de liefhebbers.....Puppy window....puppy's in een etalage met spiegels en voorbijgangers... Hilarische beelden soms.... ik kijk er geregeld naar... Soms zijn het er veel, soms ook 2 zoals nu...en steeds weer andere.... Klik op de link ---> http://www.ustream.tv/channel/puppy-window
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #150 Gepost op: 23 Juli 2010, 10:51:09 » |
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #149 Gepost op: 22 Juli 2010, 07:58:35 » |
Wat een schatje he!
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #148 Gepost op: 22 Juli 2010, 01:42:30 » |
heb ik weer ....ik denk nog even olifantje kijken ....is er storing 
|
|
|
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten
|
|
|
biesjoe
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #147 Gepost op: 21 Juli 2010, 20:08:44 » |
wat lief om dit op de cam te zien..
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #146 Gepost op: 21 Juli 2010, 18:23:13 » |
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #145 Gepost op: 21 Juli 2010, 15:54:41 » |
wat is dat toch altijd lief om te zien.........
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #144 Gepost op: 21 Juli 2010, 15:12:49 » |
Olifantje geboren in Diergaarde Blijdorp
Gisteravond, dinsdag 20 juli, is om 22.00 uur een olifant geboren in Diergaarde Blijdorp. Het is de veertiende olifant die in Rotterdam geboren wordt en het negende vrouwtjeDaarnaast is het de eerste keer dat er bewust voor gekozen is de moeder, Bangka, in de groep en buiten, net zoals in de natuur, te laten bevallen. Met name dat laatste bleek een groot winstpunt, want doordat het kalf op het zand ter wereld kwam en niet op het beton, kon het vrijwel direct staan en verloor het geen energie met opstaan. Daardoor was het, ondanks dat het met zo’n 75 kilo aan de kleine kant is, in staat om alle energie te steken in het vinden van het uier. Binnen twee uur na de geboorte stond het te drinken. Voor vader Timber, geboren in 1998 in Blijdorp uit Ramon en Khaing Phyo Phyo, is het zijn eerste jong. Hij sloeg de bevalling op afstand gade. Ook voor moeder Bangka, geboren in 2000 uit Alexander en Irma, is het haar eerste jong. Ramon is enige jaren geleden overleden, Khaing Phyo Phyo woont nu in Antwerpen, Alexander in Amersfoort en Irma nog steeds in Blijdorp. Irma is hiermee opnieuw oma geworden en door deze geboorte leven er nu drie generaties olifanten in Blijdorp. Daarnaast is het de eerste keer ter wereld dat er in een dierentuin een olifant geboren wordt, van wie beide ouders in diezelfde dierentuin geboren zijn en niet aan elkaar verwant zijn. Kortom, dit jong is op twee manieren een unieke geboorte, maar daar is de kleine zich nog niet van bewust. Aangezien moeder buiten bevallen is, is het jong direct voor het publiek te zien. De kudde olifanten in Diergaarde Blijdorp bestaat nu uit één man en zes vrouwtjes.   De olifantenfamilie is live te volgen via de webcam http://www.rotterdamzoo.nl/?RubriekID=2327Er staat op dit moment storing in beeld maar klik onderaan op 1 van de webcam's... en veel plezier met kijken 
|
|
|
|
|
|
karin3
|
 |
|
|
|
« Antwoord #143 Gepost op: 17 Juli 2010, 23:08:13 » |
diep en diep triest dat mensen tot dit soort daden komen vreselijk ,,ik hoop dat ze de dader die dit geflikt heeft zo snel mogelijk vinden ,...... 
|
|
|
als je de omstandigheden niet kunt veranderen ,verander dan de manier waarop je er naar kijkt;)
|
|
|
|
|
mirella
|
 |
|
|
|
« Antwoord #141 Gepost op: 16 Juli 2010, 22:45:11 » |
ooow wat erg zeg,snap niet wat mensen bezielen om zoiets te doen,je moet wel heel gestoord zijn zeg  zijn genoeg mensen die dat lieve hondje zouden willen adopteren Hoop dat de dader gepakt word en een goeie straf krijgt maar betwijfel het hier in nederland,volgende maand hebben ze misschien weer een ander hondje 
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #140 Gepost op: 16 Juli 2010, 22:28:58 » |
ja snowy was net op t.v. de mensen zijn zo kwaad..ze hebben geld gedoneerd voor een beloning voor degene die een tip kan geven..ze zeiden we zullen de dader vinden..heb gewoon zitten  wat zal dat beest een doodstryd gehad hebben..hoe kunnen ze het..
|
« Laatste verandering: 16 Juli 2010, 22:30:45 door biesjoe »
|
|
|
|
|
|