geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 15 September 2009, 14:16:39 » |
groenlinks vond het een troonrede van NIKS  en de dierenpartij aftreden deze regering 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 15 September 2009, 14:12:45 » |
Beatrix: crisis eist souplesse van ieder
Den Haag, 15 sept. Vastberadenheid en de bereidheid tot verandering. Dat zijn de uitgangspunten voor de komende jaren om het hoofd te bieden aan de economische crisis waarvan de gevolgen nog lang gevoeld zullen worden. Nederland staat daarbij voor „een uitzonderlijke, maar geenszins onmogelijke opgave”.
Beatrix riep werkgevers en werknemers op tot een verantwoorde loonontwikkeling: „Indien dit niet gebeurt, zal de regering haar eigen verantwoordelijkheid nemen”, aldus de koningin.
Kernpunt van het kabinetsbeleid is dat zelfs bij een eventueel economisch herstel er grote tekorten op de begroting blijven bestaan. Het kabinet bereidt op termijn ingrijpende bezuinigen en lastenverzwaringen voor, waardoor de koopkracht kan dalen.
De regeringspartijen zijn positief en roemen vooral de langetermijnvisie van het kabinet. Oppositiepartijen zijn kritisch over de kabinetsplannen. Zij verwijten de regering te weinig daadkracht, uitstelgedrag en het gebrek aan fundamentele keuzes. Minister Bos (Financiën, PvdA) is het niet eens met de kritiek dat het kabinet door interne verdeeldheid te veel studeert en te weinig doet. „Kijk nou niet naar het spel maar naar de score”, zegt hij vandaag in NRC Handelsblad: „ Je kunt ons moeilijk lafheid verwijten. En als je zegt: het kabinet moet doorpakken, dan zeg ik: nee, dan verleng je de recessie.” Bos zegt dat het kabinet juist de tijd moet nemen om voor taboedoorbrekende hervormingen te kiezen. „En het is niet nodig om het sneller te doen. Kijk maar eens hoeveel moeite het kost om mensen van de AOW-maatregel te overtuigen.”
Bron:NRC.nl
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 15 September 2009, 14:03:49 » |
whahaaaaaaaaa ik schrik me rot die muziek,bij de balkonscene  ,zie ik Claus staan 
|
|
|
|
|
|
Pardoesje
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 15 September 2009, 14:02:03 » |
Prinsjesdag 2009 een blamage voor het Volk
De toeters en bellen staan klaar om de rijstoet te bejubelen het Oranje boven zal uit vele kelen klinken even vergeten in wat voor misère Nederland zich bevind.
Het Wilhelmus zal gespeeld worden couplet 9 zeer toepasselijk:
Na 't zuur zal ik ontvangen van God mijn Heer dat zoet, daarna zo doet verlangen mijn vorstelijk gemoed: dat is, dat ik mag sterven met eren in dat veld, een eeuwig rijk verwerven als een getrouwen held. Welk zoet het word bitter als onze regering niks doet, ja ze doen wel wat en dat is hun toekomst veilig stellen hun pad alvast plaveien zoals Kok heeft gedaan na zijn ambtsperiode diverse commissariaten dik betaald bekleden, dit was de vakbondsman die het ABP heeft vernageld en de Nederlandse bevolking, kwartje Kok wie weet het niet.
W.Bos zal na zijn ambtsperiode wel een dikke vette betaalde baan aangeboden krijgen bij een bank en J.P. Balkende zal wel naar Brussel uitwijken en de ellende die dit kabinet heeft veroorzaakt zal verschoven worden naar het volgende en meestal zullen de vorige leiders vanaf de kant hun kritiek spuien op hun navolging.
De burger zoals we weten kan het begrotingstekort op gaan hoesten de komende jaren, minder koopkracht meer inleveren. Ik ben geen politicus maar erger mij groen en geel aan de plannen, in mijn visie is het makkelijk op te lossen.
Geen ontwikkelingsgeld meer, Hypotheekrente afschaffen boven de €.400.000,00 De miljoenen die nodig zijn voor immigratie afschaffen Aanrechtsubsidie afschaffen te belachelijk voor woorden Terugtrekking uit Afghanistan kost miljoenen De banken die geld hebben ontvangen van W.Bos met dikke rente binnen 5 jaar terug laten betalen.
En dan hebben we zo'n 35 miljard per jaar terug verdient zonder dat de Nederlandse bevolking hoeft te lijden onder de foute beslissingen van dit kabinet.
Gisteren zat er bij Pauw & Witteman een geraapt zooitje aan politicus, ik kreeg het op mijn lachspieren het promoten van hun partij met voorstellen mochten ze in 1 minuut brengen wat een goeie ideeën , het 1 was nog triester dan het ander, ik ben er achter als politicus mag je legaal de boel belazeren, liegen en bedriegen en er nog dik voor betaalt worden ook.
Vandaag aan het Nederlandse volk de genade klap het woord bezuinigen zal veel voorkomen en inleveren, dit te danken aan de banken en aan een regering die niet doet wat ze gezegd hebben te doen bij de verkiezingen ik hoor nog, na het zuur komt zoet, vooralsnog het is verdomd bitter.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 15 September 2009, 13:56:07 » |
Beatrix: gevolgen crisis nog lang gevoeld
DEN HAAG - De gevolgen van de wereldwijde crisis zullen nog langgevoeld worden. Dat zei koningin Beatrix dinsdag in de troonrede.De koningin begon in haar toespraak tot de Staten-Generaal onmiddellijk over de wereldwijde economische crisis, die ook Nederlandhard heeft geraakt. ,,De snelheid van de gebeurtenissen was uitzonderlijk,'' aldus Beatrix. Mensen verliezen hun baan, het aantal faillissementen neemt toe en de overheidsfinanciën vertonen onvermijdelijk grote tekorten. ,,De gevolgen zullen nog lang gevoeld worden,'' aldus Beatrix. Dat alles heeft geleid tot veel onzekerheid onder de bevolking. Het is de ambitie van de regering die onzekerheid om te buigen naar herstel. (ANP) Bron:AD Foto:ANP
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 15 September 2009, 13:52:28 » |
Wat zit er in dit koffertje..?
DEN HAAG - Meest opvallende verschijningen bij de rijtour van de gouden koets zijn de DKDB-ers (Dienst Koninklijke -en Diplomatieke Beveiliging) met hun zwarte koffertjes. Wat zit daar eigenlijk in? Volgens de NOS-commentator gaat het hier om een 'uitklapbaar, kogelwerend scherm' dat de koets zou moeten beschermen tegen projectielen. Maar het is ook heel goed mogelijk dat er iets anders in de koffertjes zit. 'Voor specifieke situaties kan de DKDB beschikken over verschillende uitvoeringen van de Heckler & Koch MP5 pistoolmitrailleur. Er bestaat een versie die is ingebouwd in een diplomatenkoffer. Doormiddel van een speciale verbinding is het mogelijk om het wapen volautomatisch af te vuren vanuit de koffer', staat op de site arrestatieteam.nl. Op Prinsjesdag lopen dit jaar voor het eerst zichtbaar beveiligers naast de Gouden Koets, als koningin Beatrix daarmee van paleis Noordeinde naar het Binnenhof en terug gaat. Het KLPD wil niet reageren. ,,Wij doen nooit mededelingen over veiligheidsmaatregelen die we treffen,'' verduidelijkt een woordvoerster. Hoewel het KLPD geen toelichting wil geven lijkt het er op dat de maatregel is genomen na de ervaringen die de bewakers van het koninklijk huis op Koninginnedag in Apeldoorn hebben opgedaan toen Karst T. een aanslag op de koninklijke familie probeerde te plegen. T. reed dwars door het publiek heen maar wist de bus waarin de familie zat niet te bereiken. Hij reed tegen het monument De Naald aan. Zijn daad kostte acht levens, inclusief dat van hemzelf. Uit een onderzoeksrapport naar het toenmalige functioneren van de beveiliging blijkt dat de bewakers van de DKDB de bus waarin de koninklijke familie zat door omstandigheden niet snel genoeg konden afschermen. Verder bleek uit de evaluatie dat de fysieke afscherming van alle leden van het koninklijke gezelschap in de bus niet mogelijk was, omdat er slechts drie beveiligers in de cabriobus bij de Oranjes waren. Het voertuig met versterking van de DKDB was door de aanwezigheid van journalisten in golfkarretjes en bikers van de politie niet in staat zodanig te manoeuvreren, dat de linker achterzijde van de bus kon worden afgeschermd. De onderzoekers die de evaluatie naar de beveiliging hebben uitgevoerd, bevolen aan dat deze ervaringen met de uitvoering van de persoonsbeveiliging op Koninginnedag 2009 moesten worden gebruikt voor het aanscherpen van de procedures Bron:AD Foto:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 15 September 2009, 13:47:17 » |
Koningin in robe van zware matelassé brokaat
DEN HAAG - Koningin Beatrix heeft zich op Prinsjesdag gehuld in een robe van een zware matelassé brokaat met ingeweven motieven in de kleuren bruin, beige, brique en bordeaux. Hij is gemaakt in prinsessenlijn met rondom plooien en de smalle mouwen eindigen in ballonvorm. Prins Willem-Alexander verscheen in het Gelegenheidstenue van de Koninklijke Landmacht van het Garderegiment Grenadiers en Jagers in de rang van de brigade-generaal. Zijn vrouw, prinses Máxima, kwam naar de Ridderzaal in een japon van een zijden crinkle chiffon op een ondergrond van zijden satijn, beiden in een diep oud-roze tint. Op de japon staan handgeborduurde cirkels en bloemen in ton sur ton tinten. Bron:AD Foto:ANP
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 15 September 2009, 13:42:56 » |
Koningin op weg naar Binnenhof
DEN HAAG (ANP) - Vanaf Paleis Noordeinde in Den Haag is koningin Beatrix in de Gouden Koets vertrokken naar het Binnenhof. Na een korte rijtoer komt ze aan bij de Ridderzaal. Daar zal ze de troonrede voorlezen. De koningin wordt vergezeld door prins Willem-Alexander en prinses Máxima. Langs de route staan veel belangstellenden. Rond acht uur verzamelde zich al de eerste fans voor de poorten van het paleis in afwachting van de traditionele rit door het centrum van Den Haag. In de binnenstad zijn als extra beveiliging op diverse plaatsen betonnen bloembakken neergezet. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 15 September 2009, 13:39:28 » |
Bloembakken moeten koningin beschermen
DEN HAAG - Prinsjesdag 2009 is begonnen. Van de extra veiligheidsmaatregelen die na het Koninginnedagdrama in Apeldoorn zijn getroffen, merken de meeste bezoekers weinig. Langs de route zijn als extra versperring onder meer betonnen bloembakken geplaatst. ,,Je moet je niet gek laten maken door een eenling,'' vindt Morry Kin uit Staphorst. Zij is met een groep familieleden en vrienden in klederdracht neergestreken op de Lange Vijverberg, nabij de Hofvijver. ,,En als ze het met een paar bloembakken kunnen oplossen, is dat mooi,'' zegt de Staphorstse. Bij Paleis Noordeinde, om 13.00 het vertrekpunt van de rijtoer, is het om kwart over elf wel al flink druk. ,,Oranje boven,'' zingt een groep schoolkinderen uit volle borst, zelf ook uitgedost in het oranje. Even verderop geeft een politieagente haar collega's instructies. De Haagse politie is dit jaar gekleed in het normale uniform in plaats van het galatenue. Ook dat heeft te maken met de veiligheid, in gewoon tenue kunnen de agenten beter bij hun wapens. Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 15 September 2009, 13:35:39 » |
Dringen rond route Gouden Koets
DEN HAAG (ANP) - Langs de route van de Gouden Koets was dinsdagochtend kort na het middaguur bijna geen plekje meer te vinden. Vele duizenden mensen staan achter achter de dranghekken om de koningin toe te zwaaien tijdens haar traditionele rijtoer op Prinsjesdag.
Volgens een woordvoerster van de politie Haaglanden verloopt de dag tot dusver zonder problemen. ,,De sfeer zit er goed in'', zei ze.
De rijtoer begint om 13.00 uur. Daarop vooruitlopend presenteerden diverse onderdelen van de krijgsmacht zich in hun galatenue onder de begeleidende marsklanken van muziekkapellen.
Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 15 September 2009, 13:33:49 » |
 De eerste belangstellenden arriveren maandagochtend op Prinsjesdag in Den Haag. FOTO ANP
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Gepost op: 15 September 2009, 13:32:25 » |
Prinsjesdag met sombere boodschap
DEN HAAG - Het is de derde dinsdag van september en dus Prinsjesdag. Minister Wouter Bos (Financien) presenteert om 15.00 uur in de Tweede Kamer de kabinetsplannen voor volgend jaar.
Daarvoor heeft koningin Beatrix in de traditionele troonrede al op hoofdlijnen geschetst hoe ons land ervoor staat en wat de burger te wachten staat. Vele belangstellenden zullen zich in Den Haag rond de route opstellen om de gang van de majesteit in de gouden koets richting de Ridderzaal te aanschouwen.
Zoals vaker zijn vrijwel alle plannen de afgelopen weken al uitgelekt. Bovendien ligt sinds zaterdag de hele miljoenennota via RTL Nieuws op straat. Duidelijk is daarom dat Prinsjesdag vooral een dag met een sombere boodschap wordt, omdat de recessie nog lange tijd tot forse ingrepen zal leiden. Om de begroting op orde te krijgen zijn voor de langere termijn miljardenbezuinigingen noodzakelijk. (ANP)
Bron:AD
|
|
|
|
|
|
|