Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #134 Gepost op: 17 November 2011, 16:02:42 » |
Stichting Pink Ribbon herkent zich niet in de kritiek die geuit is in de reportage van Nieuwsuur. Lees verder op : http://www.pinkribbon.nl/
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #133 Gepost op: 17 November 2011, 15:10:02 » |
denk dat ik maar eens op moet houden met die giften .....we worden beduvelt waar we bijstaan !!!!
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #132 Gepost op: 17 November 2011, 14:15:12 » |
nou geweldig weer ..wat denk ie hoeveel rente pink ribbon over die 7millioen krijgt die op hun rekening staat..we worden voor de zoveelste keer beduveld..
|
|
|
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
|
|
rosa
leven en laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #131 Gepost op: 17 November 2011, 13:49:15 » |
wat word je toch elke keer weer terleurgesteld in de goede doelen weet nog niet wat ik doe steunde altijd pink ribbon
|
|
|
leven en laten leven
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #130 Gepost op: 17 November 2011, 13:34:34 » |
|
|
|
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #129 Gepost op: 17 November 2011, 01:01:35 » |
dit antwoord had ik bij het nieuwsbericht gezet... niet wetend dat er ook een topic over is... dus bij deze... nog een keer.... wat ik wel eens opvallend vond is dat er van een bedrag wat je kocht aan spullen er best wel weinig afgedragen werd aan het doel zelf. dan dacht ik... als je een armbandje verzint... dat kost b.v 8 euro en er gaat maar 1 euro naar de borstkanker... is dat niet wat weinig... vaak zijn de spullen om het te maken gesponsord en wie gaat er dan met de winst vandoor... ik wil niet weten wat bekende bnn-ers ervoor krijgen om hun naam eraan te geven... als we dat wisten zouden veel mensen al eerder afgehaakt zijn. het lijkt zo nobel... bekende bnn-ers die hun naam aan een goed doel uitlenen... en ondertussen is het voor die bnn-ers een dik maandsalaris. als alles eens uit de doofpot kwam, zouden vele mensen er geen geloof meer in hebben. dat had ik ooit na het horen hoeveel (verschrikkelijk veel) o.a Marco Bosato en Natasja froger kregen voor hun medewerking aan een goed doel... hoe lief ik die mensen ook vind... als het er op aan komt draait alles alleen maar om eigen geld en eigen gewin. zonde... heel zonde... want juist hun kunnen het verschil laten zien. 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #128 Gepost op: 16 November 2011, 23:55:58 » |
KWF breekt met Pink Ribbon
Amsterdam - Financiering van borstkankeronderzoek blijkt geen prioriteit te zijn van Pink Ribbon. KWF Kankerbestrijding is daarom gestopt met het werven van fondsen voor deze stichting, die strijdt tegen borstkanker. In vijf jaar tijd heeft Pink Ribbon 16 miljoen euro ontvangen van bedrijven en particulieren, waarvan zeker de helft niet is besteed. Dat blijkt woensdagavond uit onderzoek van het programma Nieuwsuur. Op dit moment staat nog 7 miljoen op de spaarrekening van de organisatie te wachten op een doel. Van het door particulieren en bedrijven opgehaalde geld moet 15 procent naar wetenschappelijk onderzoek gaan. Maar die doelstelling is bij lange na niet gehaald de afgelopen jaren: alleen in 2008 ging 1,8 procent naar onderzoek. De organisatie geeft vooral geld uit aan bewustwording, voorlichting en zorgprojecten. KWF Kankerbestrijding heeft in twee jaar tijd 2 miljoen euro binnengehaald voor Pink Ribbon. KWF eiste echter dat dat geld naar borstkankeronderzoek zou gaan. Dit jaar is de samenwerking van KWF met Pink RIbbon dan ook gestopt. KWF denkt meer geld op te kunnen halen met de actie 'Sta op tegen kanker'.  Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #127 Gepost op: 16 November 2011, 22:16:44 » |
'Pink Ribbon geeft maar fractie van opgehaalde miljoenen uit'
Pink Ribbon, de organisatie die geld ophaalt ten behoeve van borstkankeronderzoek, besteedt maar een fractie van de opbrengsten daadwerkelijk hieraan. De afgelopen jaren werd met de verkoop van de beroemde lintjes, speciale tijdschriften en gala-avonden zo'n 16 miljoen euro opgehaald. Daarvan is tot nu toe 288.000 euro uitgegeven aan borstkankeronderzoek. Dat meldt de NOS.Ook zouden er miljoenen op de spaarrekening van Pink Ribbon staan. De organisatie zegt in een reactie vooral de kwaliteit van het leven van borstkankerpatiënten te willen verhogen. Er is veel kritiek op de werkwijze van Pink Ribbon. De organisatie zou te veel bezig zijn met marketing en het aan zich binden van beroemdheden en zich te weinig inzetten voor de bestrijding van de dodelijke ziekte.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #126 Gepost op: 7 Oktober 2011, 13:09:55 » |
Ken jij de risicofactoren voor het krijgen van borstkanker? De bekendste risicofactoren voor het krijgen van borstkanker zijn:• Onvoldoende lichaamsbeweging • Overgewicht • Erfelijkheid • Overmatig alcoholgebruik (dagelijks meer dan 1 glas over een langere periode) • Kort of helemaal geen borstvoeding geven • Weinig of geen kinderen krijgen of het krijgen van het eerste kind op latere leeftijd • Het slikken van ‘de pil’. Tijdens het gebruik van de pil is het risico licht verhoogd. Het risico neemt weer af na het stoppen met de pil. • Langdurig (2 tot 3 jaar) gebruik van hormoonpreparaten tegen overgangsklachten • Vroege leeftijd van de eerste menstruatie en late menopauze Vrouwen met één van deze risicofactoren krijgen niet altijd borstkanker. Daarnaast kunnen vrouwen ook borstkanker krijgen zonder dat een bekende risicofactor een rol speelt. Bij erfelijke aanleg is het risico op borstkanker sterk verhoogd. De meeste andere factoren beďnvloeden het risico pas op de lange duur. Verder wordt er veel onderzoek gedaan naar de relatie tussen het krijgen van borstkanker en voeding; tot nu toe is er geen duidelijk verband gevonden. Meer info: http://www.pinkribbon.nl/index.php?id=866&t=3&l=1&pp=21
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #125 Gepost op: 5 Oktober 2011, 15:06:46 » |
Fietsen voor Pink Ribbon in Hardenberg! Om zoveel mogelijk geld op te halen voor Stichting Pink Ribbon organiseerden Jeanet Meijerink-Heuver en Ellen Kleinlugtenbeld op zaterdag 1 oktober 2011 een fietstocht. 'Iedereen kent wel iemand waarvoor je op de fiets wilt stappen, want borstkanker treft 1 op de 8 vrouwen in Nederland. Elk jaar krijgen circa 13.000 mensen de diagnose borstkanker, waarvan ook 100 mannen. Daarom zijn we dit initiatief gestart', aldus Jeanet en Ellen. De start van de 20 km lange fietstocht was om 10:00 uur Als een lang roze lint werde er door het vechtdal gefietst. De deelnamekosten bedroegen 15 euro inclusief koffie/thee, een lunch en een leuke verrassing. Aan iedereen werd ook gevraagd sponsoren te zoeken om Pink Ribbon te steunen. Deze fantastische en ontroerende dag voor Pink Ribbon leverde het prachtige bedrag op van € 15.343,67. Dank van Pink Ribbon aan iedereen die hier zijn steentje aan bijgedragen heeft!  Bron: PinkRibbon Wil jij ook iets organiseren, kijk hier:
http://www.pinkribbon.nl/index.php?id=28&t=3&l=1
|
|
|
|
|
|
cleo
|
 |
|
|
|
« Antwoord #124 Gepost op: 4 Oktober 2011, 14:17:37 » |
Ik koop ieder jaar iets voor mezelf en voor mijn dochters, dit jaar de agenda en twee baghangers.
|
|
|
Wat je geeft, krijg je terug .....
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #123 Gepost op: 3 Oktober 2011, 23:13:02 » |
ik heb vandaag een pinkribbon sleutelhanger gekocht 
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #122 Gepost op: 3 Oktober 2011, 22:33:49 » |
|
|
|
|
|
|
PetraS
|
 |
|
|
|
« Antwoord #121 Gepost op: 1 Oktober 2011, 19:58:29 » |
ik vind hier moet altijd aandacht voor zijn en niet alleen op dit moment 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #120 Gepost op: 1 Oktober 2011, 18:55:56 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #119 Gepost op: 1 Oktober 2011, 01:45:31 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #118 Gepost op: 1 Oktober 2011, 01:33:22 » |
Meer bewegen = minder kans op borstkanker
Meerdere onderzoeken laten zien dat een gezonde levensstijl het risico op borstkanker verkleint. Zo vermindert meer lichaamsbeweging de kans op borstkanker met maar liefst 25-30%. Meer bewegen helpt ook bij het voorkomen van overgewicht. Dat is belangrijk, want naast onvoldoende beweging is ook overgewicht een risicofactor voor borstkanker. Meer bewegen is niet alleen goed om de kans op borstkanker te verkleinen. Ook als je borstkanker hebt of hebt gehad, is het goed om in beweging te zijn. Uit onderzoek onder Nederlandse vrouwen met borstkanker blijkt dat patiënten zich tijdens de behandeling beter voelen en makkelijker een gezond gewicht kunnen bewaren door te bewegen. Bewegen is makkelijker dan je denkt! Natuurlijk is sporten een prima manier om meer te bewegen, maar ook ‘stevig’ huishoudelijk werk of tuinieren tellen mee. Sterker nog, je kunt nu meteen beginnen met meer bewegen en gezonder leven. Bijvoorbeeld: • Neem de trap in plaats van de lift • Wandel of fiets naar je vriendin voor een kopje koffie • Bekijk je favoriete TV programma vanaf de hometrainer • Doe vaker lopend of op de fiets de boodschappen • Stap eens een halte eerder uit de tram of bus • Ga wandelen na het avondeten • Loop langs bij je collega in plaats van een mail sturen De Nederlandse Norm Gezond Bewegen (NNGB) stelt dat een volwassene zich dagelijks een half uur matig intensief zou moeten inspannen. Bijvoorbeeld door te fietsen, te wandelen of te sporten. De norm verschilt per leeftijdsgroep. Meer info: http://www.pinkribbon.nl/index.php?id=865&t=3&l=1&pp=21
|
|
|
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #117 Gepost op: 30 September 2011, 16:59:08 » |
Natuurlijk steun ik de pink ribbon stichting ik heb al een halsketting , de armband en een agenda, teenslippers en op mijn eigen gemaakte kerstkaarten plak ik ook een pink ribbon met linkje ??
|
« Laatste verandering: 30 September 2011, 17:03:54 door 10neke »
|
|
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten
|
|
|
Fleur
|
 |
|
|
|
« Antwoord #116 Gepost op: 28 September 2011, 15:17:45 » |
Ik doneer en koop de meeste spulletjes!
|
|
|
|
|
|
mirantje71
Im not perfect, Im just myzelf!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #115 Gepost op: 28 September 2011, 07:21:03 » |
ik probeer eigenlijk altijd alles te kopen wat er maar is zijn leuke dingen en je steunt gelijk mooier kan het niet
|
|
|
ik heb geen hart van zilver en ook niet van goud maar wel een hart wat van heel veel mensen houdt !!
|
|
|
klahan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #114 Gepost op: 27 September 2011, 23:35:02 » |
Heb vandaag het tijdschrift al gekocht. Op een terrasje in de zon er alvast in zitten bladeren.
|
|
|
|
|
|
willemijn
|
 |
|
|
|
« Antwoord #113 Gepost op: 27 September 2011, 21:47:14 » |
Goed zeg, dank je wel Bobbie 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #112 Gepost op: 27 September 2011, 21:28:35 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #111 Gepost op: 27 September 2011, 21:01:07 » |
Oneindig sierlijk
De nieuwe Pink Ribbon Geluksarmband is er weer! Met een spiraal als basis krijgt dit sieraad extra betekenis, want de spiraal staat symbool voor spirituele groei. Daarnaast draag je met dit sieraad de belangrijke boodschap uit: ik steun Stichting Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker. De Geluksarmband is vanaf 26 september - de week van 1 oktober - verkrijgbaar in diverse winkels en in de vernieuwde webshop van Stichting Pink Ribbon.De symboliek van de Pink Ribbon Geluksarmband zit niet alleen in de spiraalvorm, maar ook in de zeven bedeltjes die eraan hangen. Het blaadje staat voor geluk en leven, de duif voor vrede, de sleutel betekent macht, het hart staat voor liefde, de olifant symboliseert kracht en het engeltje bescherming. Ze worden gecombineerd met zeven verschillende kralenreeksen en door het roze lintje en het Pink Ribbon bedeltje laat je zien dat je Stichting Pink Ribbon steunt. Door het roze lintje is duidelijk dat jij Stichting Pink Ribbon steunt. Kortom, een juweeltje dat je siert! Koop deze armband voor jezelf, voor je vriendinnen, zusjes of moeder en laat zien dat je Stichting Pink Ribbon steunt in het vragen van aandacht voor borstkanker! Van iedere armband gaat € 4,46 naar Stichting Pink Ribbon. De armband is vanaf 26 september te koop. Armband online bestellen? Ga dan naar http://www.pinkribbonshop.nl/
|
|
|
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #110 Gepost op: 27 September 2011, 20:51:08 » |
ik ga armbanden kopen ......en ik doneer automaties ...
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
|