angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 4 Februari 2010, 22:53:09 » |
04-11-79 Er liep een nikkertje lans het strand. Die poetste zijn tantjes met helder wit zand. Zorg lieve Wendij dat je hartje zo zijn, als die tantjes van het nikkertje zijn. Van mijn vriendje, we waren bijna de hele lagere schooltijd op elkaar.  . Lekker mijn naam met 2 puntjes op de y.... Echt grappig en soms met kippen vel versjes te lezen, heb een uurtje terug mijn poëziealbum uit de kast gevist. Zolang niet meer bekeken. Heel leuk!
|
|
|
We leven maar 1x, dus LEEF!!!
|
|
|
angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 4 Februari 2010, 22:48:11 » |
11 nov 1974 Lieve Wendy Voor jouw mijn lieve kind, heb ik dit vers geschreven. Omdat ik het prettig vind, dat in je verdere leven, als je dit album openslaat. Er ook een vers van je moeder staat. Je kunt er dan meteen, een goede raad in lezen; wees goed voor iedereen, en laat het altijd wezen, wat jij niet wilt, dat jou geschied, doe dat ook een ander niet.
Duidelijk van mijn mamsje xxx
|
|
|
|
|
|
angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 4 Februari 2010, 22:44:07 » |
1974, Dit album behoort aan mij, zolang ik hoop te leven. Wendy is mijn naam, door mijn ouders mij gegeven. Prijcker is mijn fam, van mijn vaderlijke stam. Beverwijk is de plaats, waar ik ter wereld kwam.
4 november wat een lol, toen was mijn eerste luier vol.
|
|
|
|
|
|
Melisa
|
 |
|
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 4 Februari 2010, 22:09:50 » |
10 dat zijn je kinderjaren 20 ga je aan het sparen 30 moet je zijn getrouwd 40 ben je daarvoor te oud 50 krijg je ongemakken 60 ga je aan het zakken 70 loop je niet meer op eigen draf 80 ga je naar het graf 90 kan je ook nog leven 100 zij door God gegeven Tja.......dit stond er dus echt in geschreven, maar wat ik er van vind?..... 
|
|
|
|
|
|
badadaru
|
 |
|
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 4 Februari 2010, 21:50:58 » |
Jij weende, ieder lachte, toen jij op de aard verscheen. Leef zo, dat als jij heengaat, jij lacht, en ieder weent.
|
|
|
|
|
|
juster
Liefde overwint alles
|
 |
|
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 1 December 2009, 21:25:28 » |
Sammy, zo begint in mijn poeziealbum het versje, gevolgd door jouw couplet.
Kleine waterdropp'len Kleine korr'len zand Vormen saam de grote zee En het brede strand
|
|
|
Het leven is een geschenk, maar je krijgt het niet cadeau
|
|
|
sammy123
|
 |
|
|
|
« Antwoord #74 Gepost op: 10 November 2009, 17:54:50 » |
kleine liefdedaden, woorden teer en zacht, hebben vaak in 't kleinste huis, 't grootst geluk gebracht!
|
|
|
|
|
|
juster
Liefde overwint alles
|
 |
|
|
|
« Antwoord #73 Gepost op: 10 November 2009, 17:46:10 » |
Een vrolijk gezichtje Met ogen die stralen. Een stel rappe handen Die niet kunnen dralen. Een hartje van goud Vol van lust tot plezieren. Dat zijn de dingen Die Juster zo sieren.
|
|
|
|
|
|
pink
|
 |
|
|
|
« Antwoord #72 Gepost op: 3 November 2009, 14:25:44 » |
Als je later na vele jaren Nog eens in dit album leest Denk dan wie er in je jeugd Je vriendinnen zijn geweest En wanneer je in gedachten Dan weer loopt door die lange rij Denk dan mijn lieve Zusje Ook nog eventjes aan mij
|
|
|
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #71 Gepost op: 22 Oktober 2009, 18:58:10 » |
Ik voel het als je verdrietig bent, ik voel de pijn als je moet huilen , ik voel de blijheid als je lacht, voor geen rijkdom ,zal ik je ooit willen inruilen ! Je moeder ...
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
|
ab-ab-
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #70 Gepost op: 20 Oktober 2009, 16:38:09 » |
jammer banvan, kan je het niet meer achterhalen aan wie je het uitgeleend hebt.
|
|
|
|
|
|
|
banvan
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #69 Gepost op: 20 Oktober 2009, 12:55:10 » |
Is ook zo Pink en helaas kan ik me het gedichtje niet meer herinneren.
|
|
|
|
|
|
pink
|
 |
|
|
|
« Antwoord #68 Gepost op: 20 Oktober 2009, 12:26:44 » |
Ach banvan dat is erg jammer vooral voor het stukje van je vader. Dit zou een mooie herinnering aan hem geweest zijn want voor mij is het stukje van mijn vader een kostbaar bezit.
|
|
|
|
|
|
|
banvan
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #67 Gepost op: 19 Oktober 2009, 21:06:40 » |
Niet veel ik had hem pas,mijn vader had een mooi stukje zelf geschreven voor mij maar bij de eerste uitleen heb ik het nooit meer terug gekregen. Het was een appart album weet ik nog,een groen langwerpig mandje met een handvat. Nooit meer een ander gekregen.
|
|
|
|
|
|
pink
|
 |
|
|
|
« Antwoord #66 Gepost op: 19 Oktober 2009, 13:09:46 » |
Als je over een jaar of tien Mij misschien nooit meer zult zien. Ben je mijn gezicht vergeten Zul je mijn haarkleur niet meer weten. Je weet niet meer hoe oud ik was Al zat ik bij je in de klas. Maar één ding weet je dan nog wel, Want dat staat hier op dit vel. Dat doe ik nu voor jouw plezier. Ik schrijf mijn naam op dit papier. Dan ben je over zoveel tijd, Niet alles van me kwijt
|
|
|
|
|
|
juster
Liefde overwint alles
|
 |
|
|
|
« Antwoord #65 Gepost op: 13 Oktober 2009, 20:03:33 » |
Ik wens je meer zegen dan regen Ik wens je meer pret dan verdriet Ik wens je meer guldens dan centen Veel liever een prijs dan een niet Ik wens je meer vriendschap dan haat En veel meer gezondheid dan pijn Ik wens je meer kussen dan klappen En wat verder goed voor je kan zijn
|
|
|
|
|
|
pink
|
 |
|
|
|
« Antwoord #64 Gepost op: 6 Oktober 2009, 21:23:06 » |
Als je ied’re nieuwe dag, aanvangt met een gulle lach Als je met een blij gezicht aan je werk denkt en je plicht Als je zonder veel gepraat and’ren helpt met woord en daad Als je steeds naar beter streeft heb je niet voor niets geleefd.
|
|
|
|
|
|
pink
|
 |
|
|
|
« Antwoord #63 Gepost op: 1 Oktober 2009, 15:03:04 » |
Het leven is een strijdtoneel, De een brengt vreugd de ander leed Maar ik hoop voor jou mijn beste meid Dat het leven jou toch steeds verblijd Dat het heel rein zal zijn, vol vreugde en vol zonneschijn.
|
|
|
|
|
|
juster
Liefde overwint alles
|
 |
|
|
|
« Antwoord #62 Gepost op: 11 September 2009, 12:46:24 » |
Pink, ik heb een variant in mijn album staan.
Als je soms in lege uren In dit album zit te turen Denk dan eens aan die domoor Die per ongeluk (expres hoor) Doch alleen maar voor de mop Haar naam juist zette op z'n kop.
|
|
|
|
|
|
pink
|
 |
|
|
|
« Antwoord #61 Gepost op: 8 September 2009, 13:47:27 » |
Als je in je lege uren, In je album zit te turen. En elk plaatje eens doorziet, Vergeet dan ook de mijne niet.
|
|
|
|
|
|
Biepje
de hoop niet opgeven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #60 Gepost op: 4 September 2009, 09:06:53 » |
Je vraagt mij of ik op dit blad Aan je een vers wil schenken opdat je bij het zien daarvan Aan mij zult kunnen denken k Voldaan hier bij aan je verzoek Maar gaarne zou ik weten of je ook zonder vers of boek Je Pa nooit zult vergeten
|
|
|
Ik ga er voor
|
|
|
Biepje
de hoop niet opgeven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 2 September 2009, 13:18:47 » |
Lieve vrienden envriendinnen
Ik kom beleefd mijn vriendenschaar Mijn albumblaadjes bieden Om later in vervlogen tijd Eens vn hun dichtkunst Groot of klein in stilte te genieten
|
|
|
Ik ga er voor
|
|
|
Silly Syl
Start the day with a DANCE!!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 1 September 2009, 17:46:39 » |
Daar boven zijn de engeltjes, beneden zijn er geen. Daar zijn alleen maar bengeltjes, daarvan ben jij er 1.
|
|
|
ik ben niet gek....hihihihi.... ik ben een vliegtuig!
|
|
|
Silly Syl
|
 |
|
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 1 September 2009, 17:45:20 » |
Wees bevriend met kleine dingen, met een kleine bloem die bloeit. met de vogeltjes die zingen, met een vlindertje dat stoeit. met de heldere regendruppels, met de warme zonneschijn. wees bevriend met kleine dingen, en je zult gelukkig zijn.
|
« Laatste verandering: 1 September 2009, 17:48:05 door Silly Syl »
|
|
|
|
|
Silly Syl
|
 |
|
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 1 September 2009, 17:42:41 » |
Als je iedere nieuwe dag, aanvangt met een gulle lach. Als je met een blij gezicht, steeds je werk doet en je plicht. Als je zonder veel gepraat, anderen helpt met woord en daad. Als je steeds naar beter streeft, dan heb je niet voor niets geleefd.
|
|
|
|
|
|
|