Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #362 Gepost op: 5 Januari 2011, 15:27:35 » |
Hoe kan ik mijn kind beschermen tegen de Mexicaanse griep?
De GGD Regio Nijmegen kreeg woensdagochtend veel telefoontjes van verontruste ouders over de Mexicaanse griep, aldus de gezondheidsdienst woensdag. In de regio overleden in december twee kinderen van respectievelijk 4 en 11 jaar aan het griepvirus. Ouders willen weten of hun kind gevaccineerd kan worden. Het beleid is om dat niet te doen, maar wij verwijzen mensen door naar hun huisarts”, zegt een woordvoerster. „Andere mensen willen weten wat zij met hun zieke kind moeten doen.” De GGD adviseert bij ernstige griepverschijnselen als kortademigheid en snelle verslechtering de huisarts in te schakelen. Tips om griep te voorkomen..... Zorg voor goede hygiëne! Tijdens een grieppandemie is het bijna onmogelijk om te voorkomen dat je ook ziek wordt. Maar je kunt wel iets doen om de kans op besmetting met het virus te verkleinen. Een aantal tips. - Zorg dat je in goede conditie bent. - Beweeg en zoek de buitenlucht op. - Houd je hand of zakdoek voor je mond als je niest of hoest. - Was regelmatig je handen met water en zeep. - Raak zo min mogelijk je mond, neus of ogen aan. - Gebruik papieren zakdoeken of tissues bij hoesten, niezen of snuiten en gebruik ze éénmalig. - Gooi ze daarna in de vuilnisbak. - Hoest en nies in de elleboog. - Maak voorwerpen, zoals deurklinken, afstandsbedieningen - en toetsenborden regelmatig schoon. - Ventileer woon- en slaapruimten. - Wrijf je handen regelmatig in met handalcohol/gel Bescherm anderenNet zomin als je helemaal kunt voorkomen dat je zelf ziek wordt, kun je ook niet helemaal voorkomen dat je anderen aansteekt. Je bent namelijk al besmettelijk voordat je klachten krijgt. Maar wanneer houdt het op? Voor virusinfecties geldt: zolang je last hebt van snotteren, hoesten, diarree, braken of koorts scheid je virus uit en ben je besmettelijk. Ben je aan de beterende hand, dan zijn er antistoffen in omloop en komt er geen virus meer vrij. De strijd is gestreden, al heb je nog wel last van de schade. Hoe kleiner, hoe besmettelijker?Kinderen zijn vaker ziek dan volwassenen. Dat komt doordat ze nog weinig immuniteit hebben opgebouwd tegen infecties. Ze worden bij wijze van spreken ziek van alles wat langskomt, terwijl de meeste virussen en bacteriën op volwassenen al geen grip meer hebben. De kans dat je ziek wordt van een ziek kind, is dus kleiner dan de kans dat je ziek wordt van een andere volwassene. Wel of niet aangestoken?Ben je op bezoek geweest bij een grieperig persoon, dan weet je meestal binnen drie dagen of je bent 'aangestoken'. Dat is de incubatietijd voor griep en de meeste verkoudheden. Ben je bang dat je de Mexicaanse griep hebt opgelopen? Doe dan hier de test! LET OP: Deze test is een indicatie en géén diagnose! De symptomen van normale griep en Mexicaanse griep zijn bijna identiek. ----> http://www.gezondheidsnet.nl/de-mexicaanse-griep/tests/142/heb-ik-mexicaanse-griepBron:Telegraaf
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #361 Gepost op: 5 Januari 2011, 00:07:36 » |
straks gaan we de minister nog ere die vorig jaar zoveel vaccinaties inkocht... waar achteraf zoveel (geld verspilling) om te doen was... O,O,O, wat was de p.v.v boos. het zal je kind maar zijn... deze kinderen hadden dus "geen spuit" gehad. zulke beslissingen zijn altijd moeilijk. koop je voor alle mensen spuiten in wat klauwen met geld kost en de griep breekt niet zo heftig uit heb je het verkeerd gedaan. koop je weinig tot geen spuiten in en een massa kinderen sterven van de griep, dan krijg je het eeuwige verwijt dat je een killer minister bent. kortom... in de politiek doe je het (bijna) nooit goed. ben blij dat toen de keuze "wel" is gemaakt heeeeel veeeeel mensen te beschermen. of het nu nodig was of niet... ieder kind dat sterft is er 1 teveel. 
|
|
|
|
|
|
|
connie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #360 Gepost op: 4 Januari 2011, 22:41:37 » |
nee ik laat me niet inenten maar vind kids wel belangrijk maar die zijn toch in grote getallen ingeent ???? vind het wel weer eng dat het weer opduikt
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #359 Gepost op: 4 Januari 2011, 19:27:58 » |
Twee kinderen overleden aan Mexicaanse griep
In Nederland zijn twee kinderen overleden aan de Mexicaanse griep. De kinderen, van vier en elf jaar oud, stierven eind vorige maand. Beide kinderen woonden in de regio Nijmegen, maar dat is volgens de GGD toeval. Volgens het RIVM is er geen reden tot paniek. In verreweg de meeste gevallen gaat het om een milde vorm van de Mexicaanse griep.
Roel Coutinho van het RIVM voegt daaraan toe dat "de kans op overlijden verschrikkelijk klein" is. Volgens hem is het niet vreemd dat de ziekte nu weer de kop opsteekt: "vorig jaar was er voor het eerst sprake van Mexicaanse griep, dat is daarna in de wereld gaan circuleren en komt nu weer terug. Daar hadden we al op gerekend".
Rond Kerst meldde het RIVM al dat het griepseizoen echt begonnen was. Bij een op de drie griepgevallen was er sprake van de Mexicaanse griep. Er heerst officieel nog geen griepepidemie. Omdat deze week de scholen weer zijn begonnen, zou het echter wel zo kunnen zijn dat het aantal griepgevallen nu zal stijgen.
Tot nu toe had de Mexicaanse griep in Nederland 63 slachtoffers geëist. Dit seizoen zijn twintig mensen in het ziekenhuis opgenomen vanwege de Mexicaanse griep. Vorige jaar leidde een wereldwijde uitbraak van de Mexicaanse griep tot een groot vaccinatie-programma in Nederland onder jonge kinderen. De kinderen die nu gestorven zijn, waren daarbij niet ingeënt tegen de ziekte.
Er werd overgegaan op grootschalige vaccinatie omdat deze vorm van de ziekte vooral onder kinderen opvallend veel slachtoffers maakte. Ouderen, die normaal gesproken altijd kwetsbaar zijn bij griepuitbraken, zijn relatief immuun voor deze vorm, doordat ze antistoffen hebben ontwikkeld door een virus dat in 1957 circuleerde.
Bron:NOS
|
|
|
|
|
|
pink
|
 |
|
|
|
« Antwoord #358 Gepost op: 7 April 2010, 18:17:58 » |
Ik ben bij dat ik de tweede injectie niet gehaald heb
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #357 Gepost op: 7 April 2010, 18:10:50 » |
een vriend van ons is arts en die heeft altijd tegen mij gezegd..dat een griepprik niets uithaalt..ook de normale niet omdat ze nooit weten wat voor griep er aan komt..dat blijkt nu wel want de mensen die een normale griepprik haalde moesten toch nog 2maal voor de mexicaanse griep..dus voor mij nooit een griepprik..
|
|
|
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
|
|
diana46
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #356 Gepost op: 7 April 2010, 17:58:09 » |
Dosja ik denk dat ik weer hetzelfde zal reageren....Ik zat wel in n risico groep maar heb me niet laten inenten....elk jaar is er wel n griepgolf....vond het behoorlijk overdreven....en met het gegeven van nu zal ik me helemaal wel 10 keer bedenken
|
|
|
leef het leven
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #355 Gepost op: 7 April 2010, 17:08:58 » |
ik zou het niet weten Dosja ...ik ga dan gewoon op mijn gevoel af 
|
|
|
|
|
|
Speedy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #354 Gepost op: 7 April 2010, 15:05:30 » |
'Autoriteiten zaaiden paniek over griep' BRUSSEL (ANP) - De wereldgezondheidsorganisatie WHO en andere overheidsinstellingen hebben vorig jaar onnodig paniek gezaaid over de Mexicaanse griep. Dat staat in een conceptrapport van de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa, dat is uitgelekt via de Britse krant The Guardian.
printstuur artikel door Het aantal doden als gevolg van de griepgolf werd door de autoriteiten schromelijk overdreven. Zo vielen in het Verenigd Koninkrijk niet 65.000 doden, zoals het ministerie van Volksgezondheid aanvankelijk voorspelde, maar 360.
De overdreven voorstelling van zaken, waarbij een lobby van de farmaceutische industrie mogelijk een rol speelde, heeft het vertrouwen in officiële instanties aangetast, stelt het rapport. Als zich een nieuwe pandemie aandient, zullen veel mensen geneigd zijn de aanbevelingen van de WHO en andere organisaties met een korreltje zout te nemen en zich niet laten vaccineren.
Het rapport van de Raad van Europa, waarbij 47 landen waaronder Nederland zijn aangesloten, verschijnt in april.
Bron:trouw. -----------------------------------------------
Wat is jullie mening hierover?? Als er weer een nieuwe griep de kop op steekt zou jij dan anders denken en beslissen???
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #353 Gepost op: 28 December 2009, 21:31:15 » |
'Griepepidemie in Nederland voorbij'
BILTHOVEN - De griepepidemie in Nederland lijkt voorbij. Dat stelt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) maandag bij de presentatie van de jongste cijfers over de Mexicaanse griep.
Vorige week meldde onderzoeksinstituut Nivel al dat de griepgolf voorbij is. Het aantal mensen met griep neemt al langere tijd af. Afgelopen week kwam dit aantal onder de grens te liggen waarbij nog sprake kan zijn van een epidemie, aldus het Nivel.
De afgelopen dagen werden twee nieuwe sterfgevallen gemeld: een 57-jarige man en een 62-jarige vrouw, die allebei al ziek waren voor ze griep kregen. Het aantal gerapporteerde ziekenhuisopnamen in Nederland is ten opzichte van vorige week verder gedaald: 31 patiënten tegenover vijftig vorige week.
In totaal zijn tot en met 23 december 2156 mensen in een ziekenhuis opgenomen geweest en 53 patiënten overleden. Bij 57 procent van de opgenomen patiënten en bij 90 procent van de overleden patiënten was al sprake van ziekte voor de griepbesmetting.
Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #352 Gepost op: 17 December 2009, 19:44:12 » |
Het prikken gaat gewoon door, ondanks sneeuw
UTRECHT - De vaccinatierondes tegen de Mexicaanse griep bij de verschillende GGD'en in het land gaan ondanks gladde wegen en bergen sneeuw gewoon door. Postbus 51 en de GGD'en worden donderdag platgebeld door mensen die vragen of de vaccinatierondes zijn afgelast.
Dat meldde de GGD Nederland. Gemeentes maken de wegen rondom de priklocaties sneeuwvrij. „Bijna overal in het land zijn vandaag en morgen nog prikrondes”, aldus een woordvoerster van GGD Nederland. Op 23 locaties in het land kunnen mensen een inenting krijgen tegen het griepvirus.
Wie onverhoopt toch ingesneeuwd raakt op weg naar een prikpost, kan op de site van de GGD kijken waar en wanneer er nog meer wordt gevaccineerd. „Mensen hoeven daarvoor geen afspraak te maken maar kunnen dan gewoon komen.” Ook in januari is er nog een inhaalronde voor de tweede prik.
Het is door het winterweer beduidend rustiger op sommige prikposten, zoals in Friesland. „Vanochtend om negen uur was het nog rustiger dan de voorgaande dagen, maar later begon het te lopen. Mensen hoeven zich vandaag niet te houden aan de tijden die op de oproepkaarten staan”, aldus een woordvoerder van de Friese GGD.
Grofweg komen deze week kinderen van zes maanden tot en met vier jaar aan de beurt voor hun tweede injectie en de huisgenoten van de baby's van nul tot en met vijf maanden. Bij de laatste groep gaat het om 200.000 mensen. De eerste categorie bestaat uit 830.000 kinderen. Andere risicogroepen, zoals ouderen en hartpatiënten, worden door de huisartsen gevaccineerd.
Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #351 Gepost op: 16 December 2009, 01:44:31 » |
Vrouw na bevalling overleden aan Mexicaanse griep
TARRAGONA - Een 29-jarige vrouw is overleden aan de Mexicaanse griep, vlak nadat ze via een spoedkeizersnede een baby ter wereld bracht. De uit België afkomstige vrouw was acht maanden zwanger toen ze met griepsymptomen werd opgenomen in een Spaans ziekenhuis. De artsen stelden in het ziekenhuis van Tarragona een longontsteking vast bij de vrouw, melden Spaanse en Belgische media. De vrouw woonde zelf ook in Tarragona.
De toestand van de vrouw verslechterde snel waarna ze op de intensive care terechtkwam. Vanwege haar zorgwekkende toestand besloten de artsen om een spoedkeizersnede uit te voeren. Afgelopen zaterdag overleed de vrouw aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. Haar baby, die iets meer dan een kilo woog bij de geboorte, ligt op de afdeling neonatologie.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #350 Gepost op: 15 December 2009, 16:00:33 » |
Inspectie: Ziekenhuis Breda moet vaccineren
UTRECHT - Het Amphia Ziekenhuis in Breda zaait verwarring door personeel niet op te roepen voor een tweede vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) heeft dat het ziekenhuis laten weten, zo heeft ze bekendgemaakt. De inspectie heeft de leiding van het ziekenhuis opgeroepen het personeel toch op te roepen voor een tweede prik.
Het ziekenhuis zei enkele weken geleden het nut niet in te zien van een tweede prik voor het medisch personeel. Door de eerste prik die de medewerkers hadden gekregen, zouden ze volgens het ziekenhuis voldoende zijn beschermd tegen het griepvirus.
Volgens de inspectie brengt de directie van het ziekenhuis met dat standpunt patiënten in gevaar. Als het personeel immers niet voldoende is ingeënt, kan het anderen besmetten.
Een woordvoerder van het ziekenhuis zei in een reactie de brief van de inspectie overbodig te vinden. „We zijn sinds maandag bezig het personeel voor de tweede keer te vaccineren. We zijn daar tot en met woensdag nog mee bezig.” Het ziekenhuis heeft volgens hem nooit gezegd niet te zullen vaccineren. „Alleen hebben we het personeel niet actief opgeroepen om voor de tweede keer een injectie te halen.”
De opkomst voor de tweede prik is in het Bredase ziekenhuis lager dan bij de eerste prik, erkent de woordvoerder. Toen kwam 80 procent van het opgeroepen personeel opdraven. Exacte cijfers van de tweede prikronde zijn nog niet bekend.
|
|
|
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #349 Gepost op: 15 December 2009, 15:03:39 » |
de éérste mexicaan prik niet blijkt te werken/helpen/beschermen als je de 2de niet neemt... het nooit gezegt is dat je de griep niet kan krijgen, ondanks de prik. mensen die een zwaker gezondheid hebben, zo alleen net wat extra beschermd zijn. ziek zijn, lamlendig op de bank liggen, je niet lekker voelen, niet de mexicaanse griep is... zoals ik begrepen heb. geveld zijn door de mexicaan... betekend zo'n beetje totaal van het pad af zijn, tegen de 40 graden koorts, zo honds beroerd bent dat je denkt dat je laatste uur geslagen is... dus.... 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #348 Gepost op: 14 December 2009, 18:25:57 » |
Redelijke opkomst voor tweede prik
RIJSWIJK - Voor de tweede vaccinatieronde tegen Mexicaanse griep lijkt de animo vooralsnog redelijk. Bij sommige priklocaties is het druk, bij andere nog niet echt. Dat blijkt uit een eerste rondgang langs GGD-regio's.
Op de grootste priklocatie in Nederland, de Rai in Amsterdam, is sprake van een „lekkere stroom aan mensen die komen prikken”, vertelt woordvoerder Martin Hommenga van de GGD Amsterdam. Daar zijn voor maandag en dinsdag wederom 64.000 mensen opgeroepen. Om kwart over acht stonden de eerste mensen al voor de deur. „We zijn daarom ook wat eerder open gegaan”, zegt Hommenga.
In heel Nederland worden 830.000 kinderen in de leeftijd van zes maanden tot en met vier jaar opgeroepen en bijna 200.000 huisgenoten van baby's van nul tot en met vijf maanden. De andere risicogroepen, zoals mensen met long- en hartaandoeningen, ouderen en zwangere vrouwen, krijgen een oproep via de huisarts en worden daar gevaccineerd. Mensen die geen eerste prik in november hebben gekregen, kunnen die ook in deze week krijgen. In de week van 11 januari kan dan een tweede prik worden gehaald.
In het gebied van de GGD Midden-Nederland wordt maandag op drie plekken gevaccineerd. In Amersfoort, Maarssen en Houten kunnen mensen hun prik halen. Een woordvoerster vindt het niet opvallend druk op de locaties. Het is wel druk bij de telefooncentrale. „Mensen willen weten wat ze moeten doen als ze niet kunnen komen of als hun kind ziek is”, aldus de zegsvrouw.
De GGD's West-Brabant en Hart voor Brabant hebben nog geen indicatie over opkomst op de priklocaties. Maar als de drukte op het callcenter maatgevend is, dan is de drukte vergelijkbaar met de eerste ronde in november. Bij GGD Flevoland kan een woordvoerder nog niets te zeggen over de opkomst. Tot nu toe is in Almere en Lelystad sprake van een normale opkomst.
„De motivatie om je te laten vaccineren is in Friesland heel hoog, dat zagen we ook in de vorige ronde”, zegt een woordvoerder van de GGD aldaar. In de Zeeuwse regio spreekt een GGD-woordvoerder van een redelijke drukte op de priklocaties in Middelburg en Veere. De opkomst bij de tweede inentingsronde in Groningen is behoorlijk, meldt een woordvoerder van de GGD Groningen maandag. Een opkomstcijfer is er nog niet, maar uiteindelijk verwacht de GGD een hoge opkomst in de provincie.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #347 Gepost op: 10 December 2009, 20:42:48 » |
Info over de gemuteerde griep
AMSTERDAM - Vorige week werd dat duidelijk dat er ook in Nederland mensen zijn overleden aan een gemuteerde versie van de Mexicaanse griep. De Telegraaf kreeg hier veel vragen over. Hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Is het bijzonder dat het Mexicaanse griepvirus muteert?
Nee, Alle griepvirussen kunnen zich muteren. Dit gebeurt ook bij het virus van de seizoensgriep.
Heeft het huidige vaccin nog wel nut, of moet ik me opnieuw in laten enten?
Het huidige vaccin is ontwikkeld tegen het Mexicaanse griepvirus. Wanneer dit virus zich muteert, is het vaccin niet of minder werkzaam. Maar aangezien er nog geen sprake is van een grootschalige verspreiding van het gemuteerde virus, is er geen reden om het vaccin aan te passen.
Moet ik me zorgen maken over het gemuteerde virus?
De gemelde sterfgevallen zijn alle drie individuele gevallen. Zolang er geen sprake is van grootschalige verspreiding van het virus is er geen reden tot bezorgdheid.
Is het gemuteerde griepvirus gevaarlijker dat het gewone?
In Noorwegen wordt gesuggereerd dat het gemuteerde griepvirus dieper in de luchtwegen zou doordringen waarbij het ernstige luchtwegaandoeningen zou kunnen veroorzaken. Nader onderzoek moet uitwijzen of dit daadwerkelijk het geval is.
Wie loopt het grootste risico?
Het Mexicaanse griepvirus heeft meer kans om te muteren bij patiënten die ernstig ziek zijn en langdurig behandeld worden met griepremmers. Het gaat om mensen die problemen hebben met hun afweersysteem. Ze zijn het virus minder goed de baas dan gezonde mensen. Het virus kan zich dus sterker en langere tijd ontwikkelen. Daardoor is de kans groter dat het virus verandert, ofwel muteert, en dat vervolgens de patiënt niet meer behandeld kan worden met een virusremmer al Tamiflu.
|
|
|
|
|
|
Speedy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #346 Gepost op: 10 December 2009, 18:02:35 » |
Een 2-jarige jongen overleed anderhalve dag na de vaccinatie. Onderzoek wees uit dat hij al was besmet met de griep.
Dus?????
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #345 Gepost op: 9 December 2009, 18:02:54 » |
Geen relatie dood kinderen en griepvaccin
DEN BOSCH - Onderzoek heeft geen relatie aangetoond tussen de dood van twee kinderen en hun inenting met het vaccin tegen de Mexicaanse griep kort daarvoor. Een 2-jarige jongen overleed anderhalve dag na de vaccinatie. Onderzoek wees uit dat hij al was besmet met de griep. Een 3-jarige jongen stierf vijf dagen na de vaccinatie aan een hartaandoening. Dat heeft het centrum voor bijwerkingen Lareb woensdag bekendgemaakt. Het centrum stelde vorige week het onderzoek in.
Bij de meeste bijwerkingen (ruim twee derde) van de vaccinaties bij kinderen die worden gemeld, gaat het om koorts. Dat het vaccin Pandemrix die bijwerking kan hebben, is bekend. Tot nu toe ontving Lareb 2930 meldingen over dat vaccin. Volgende week begint de tweede vaccinatieronde voor kinderen en de huisgenoten van jonge baby's. Mensen die de eerste ronde door overmacht hebben gemist, kunnen nu alsnog de prik halen.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #344 Gepost op: 7 December 2009, 20:41:35 » |
Productie griepvaccin kan veel sneller
WAGENINGEN - Griepvaccins kunnen in de toekomst tot viermaal sneller worden geproduceerd door een nieuwe productiemethode. Dat blijkt uit promotieonderzoek van wetenschapster Manon Cox van de Wageningen Universiteit. Dat maakte de universiteit maandag bekend.
De gangbare productiemethode voor griepvaccins maakt gebruik van bevruchte kippeneieren. Dat kost tijd, aldus Cox. De nieuwe productiemethode maakt gebruik van een baculovirus dat zich in insectencellen vermenigvuldigt. Die insectencellen maken vervolgens HA-eiwitten aan. Na vaccinatie activeren die eiwitten het menselijke afweersysteem tegen het griepvirus. Het baculovirus kan zich bij mensen niet vermenigvuldigen, aldus Cox.
De gangbare productie van een vaccin kost gewoonlijk drie tot zes maanden. Ook de productie van het vaccin tegen de Mexicaanse griep nam maanden in beslag. Met de nieuwe methode kan een vaccin binnen 45 dagen in commerciële volumes beschikbaar zijn, aldus de Wageningen Universiteit.
De nieuwe methode is succesvol getest op bijna 3500 proefpersonen. Het vaccin blijkt ook afweer te bieden tegen virussen die genetische veranderingen hebben ondergaan. Het nieuwe vaccin is bovendien ook geschikt voor mensen met een ei-allergie.
Cox verwacht dat de nieuwe productiemethode en het daaruit voortvloeiende vaccin begin volgend jaar officieel worden toegestaan in de Verenigde Staten. Europese goedkeuring kan nog zeker 18 maanden op zich laten wachten, omdat bij de productie ook genetische modificatie komt kijken.
De nieuwe methode zal voorlopig bestaan naast de oude productie met behulp van eieren. In de toekomst zal de oude methode wellicht verdwijnen, aldus Cox. De wetenschapster promoveert woensdag aan de Wageningen Universiteit op haar onderzoek.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #343 Gepost op: 4 December 2009, 23:09:20 » |
Mexicogriep velt zwangere vrouw
BRUSSEL - Een Belgische vrouw die in verwachting was, is vrijdag overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse Griep. Dat meldde de Franstalige televisiezender RTL-TV1 vanmiddag.
De vrouw stierf in het universitair ziekenhuis Saint-Luc in Brussel. Hoe lang de vrouw in verwachting was, is niet bekend.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #342 Gepost op: 4 December 2009, 12:34:18 » |
Deze week zes griepdoden
BILTHOVEN - Afgelopen week zijn zes mensen overleden als gevolg van de Mexicaanse griep. Twee van hen waren gevaccineerd tegen Nieuwe Influenza A. Dit maakt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vrijdag bekend. Het gaat om een 2-jarige jongen, een 2-jarig meisje, een 40-jarige vrouw, een 54-jarige man, een 59-jarige man en een 67-jarige man. Vier van hen waren al ziek.
De twee peuters waren gevaccineerd tegen Nieuwe Influenza A (H1N1). Het jongetje was daarvoor niet ziek. Van het meisje is nog onbekend of er sprake was van onderliggend lijden.
Het aantal ziekenhuisopnamen was 227, tegen 289 vorige week. Volgens het RIVM neemt de griepepidemie af in intensiteit.
In totaal zijn 42 patiënten overleden.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #341 Gepost op: 3 December 2009, 17:06:22 » |
Nederlander overleden aan gemuteerde griepversie
BILTHOVEN - Voor het eerst is in Nederland iemand overleden aan een gemuteerde variant van de Mexicaanse griep. Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag bekend. De man overleed zondag in het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).
Al eerder meldde het RIVM dat er drie patiënten met Mexicaanse griep waren die resistent bleken tegen de virusremmer Tamiflu. De man die zondag overleed was een van hen. De patiënt was al ernstig ziek toen hij besmet raakte met het H1N1-virus.
"Veranderingen bij virussen zijn heel gebruikelijk. Zo verandert de normale seizoensgriep elk seizoen ook een beetje. Dat is een reden waarom de vaccinatie ieder jaar moet worden aangepast”, lichtte een woordvoerder van het RIVM toe.
Een veranderde vorm van het Mexicaanse griepvirus H1N1 heeft eerder deze week ook al het leven gekost aan zeker vier mensen. Twee doden waren te betreuren in Frankrijk en twee in Noorwegen.
Experts waarschuwden eerder al voor dergelijke mutaties, die volgens hen, weleens "veel kwaadaardiger” zouden kunnen zijn dan de milde vorm van het huidige virus. "Zo ging het indertijd ook met de Spaanse griep van 1918-1921. Het virus leek mild maar veranderde na een half jaar in een zeer ernstige vorm.”
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) beraadt zich op de nieuwe, zorgwekkende ontwikkelingen
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #340 Gepost op: 2 December 2009, 18:35:59 » |
Wisselende opkomst zorgpersoneel griepprik
DEN HAAG - Ruim 80 procent van het verzorgend personeel van de verschillende universitaire medische centra in Nederland heeft afgelopen weken een griepprik gehaald. Dat meldde een woordvoerster van het ministerie van Volksgezondheid woensdag.
Van alle andere ziekenhuizen in Nederland is ruim 60 procent van het zorgpersoneel komen opdagen voor een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Een verklaring voor het verschil heeft de woordvoerster bij het ministerie niet. Minister Ab Klink van Volksgezondheid besloot na advies van de Gezondheidsraad om ook zorgpersoneel de mogelijkheid te geven zich te laten vaccineren. Verplicht werd de inenting niet.
Bron:AD
|
|
|
|
|
|
chatalene
tricky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #339 Gepost op: 2 December 2009, 18:27:55 » |
Grenzen sluiten mensen aan houden als de griep is gemuteerd zo dat het niet hier kan komen kon ook met sars en waarom nou dan niet!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #338 Gepost op: 2 December 2009, 14:51:04 » |
Onderzoek in Nederland naar overlijden peuters na griepprik
Het centrum voor bijwerkingen Lareb heeft na de eerste vaccinatieronde tegen de Mexicaanse griep in Nederland twee meldingen gehad van kinderen die vlak na de inenting zijn overleden. In beide gevallen wordt nader onderzoek verricht, laat het centrum weten.
Eén kind van 3 jaar had een ernstige hartafwijking en overleed vijf dagen na vaccinatie. "Er is geen aanwijzing voor een relatie met het vaccineren", stelt het centrum, dat het geval toch nader onderzoekt. Het tweede kind kreeg na de griepprik koorts en stierf een dag na toediening van het vaccin. "Behalve koorts had het 2-jarige kind geen andere verschijnselen die wijzen op een relatie met het toedienen van het griepvaccin, maar er is ook geen duidelijke andere oorzaak voor het overlijden gevonden", stelt Lareb. Het Nederlandse centrum voor bijwerkingen kon niet zeggen hoe lang het duurt voordat er uitsluitsel is over de doodsoorzaak
Bron:HLN
|
|
|
|
|
|
|