mam
|
 |
|
|
|
« Antwoord #312 Gepost op: 13 November 2009, 01:02:56 » |
als je de mexicaanse griep al hebt gehad ,heeft het volgens mij geen zin meer om een prik te halen comput
|
|
|
|
|
|
comput1
|
 |
|
|
|
« Antwoord #311 Gepost op: 13 November 2009, 00:34:22 » |
dank je annet. ik ga morgen gelijk bellen.....want ik sta niet echt op die prik te wachten!!!
|
|
|
|
|
|
annet52
|
 |
|
|
|
« Antwoord #310 Gepost op: 13 November 2009, 00:26:57 » |
op de tv zeiden ze als je hem 1 xgehad hebt ben je er inmuum voor maar je kunt het voor de zekerheid beter navragen
|
|
|
Groetjes Annet
|
|
|
comput1
|
 |
|
|
|
« Antwoord #309 Gepost op: 13 November 2009, 00:22:22 » |
ik ben net een beetje aan het op knappen,van de mexicaanse griep!!!! moet ik maandag een prik haalen. ( te laat) ik weet niet of het dan nog zin heeft! wie weet dat? 
|
|
|
|
|
|
Suzan
je bent zoals je bent!!!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #308 Gepost op: 12 November 2009, 22:33:28 » |
jessica  ik bedoel 11 december foutje
|
|
|
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #307 Gepost op: 12 November 2009, 22:04:48 » |
dat is dus gisteren 
|
|
|
|
|
|
Suzan
je bent zoals je bent!!!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #306 Gepost op: 12 November 2009, 22:03:21 » |
ik heb ook de prik gehaald , 11 november weer een
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #305 Gepost op: 12 November 2009, 21:44:52 » |
Bijna 4000 Amerikanen dood door H1N1
WASHINGTON - De Mexicaanse griep heeft dit jaar al aan 3900 inwoners van de Verenigde Staten het leven gekost. Dat meldden de Amerikaanse Centra voor de Controle en preventie van Ziekten donderdag.
Tussen april en oktober raakten circa 22 miljoen Amerikanen besmet met de nieuwe griepvariant H1N1. Bijna honderdduizend mensen werden opgenomen in ziekenhuizen.
Bron:Telegraaf
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #304 Gepost op: 12 November 2009, 21:42:05 » |
Griepexplosie in Venray
Een school in Venray is behoorlijk zwaar getroffen door de griep. Het gaat om het Raayland College. Sinds maandag zijn daar volgens het Limburgs Dagblad bijna 340 leerlingen ziek geworden, één op de zeven leerlingen.
Toon Theeuwen, afdelingsleider van de bovenbouw van het vmbo, kan zich niet herinneren dat de griep eerder zo veel 'slachtoffers' maakte. De meeste zieken (255) zitten in de klassen 1 en 2 van vmbo, havo en vwo.
|
|
|
|
|
|
carmen
|
 |
|
|
|
« Antwoord #303 Gepost op: 12 November 2009, 18:18:08 » |
Zo ik heb mijn eerste dosis in mijn arm zitten, en het deed geen eens pijn 
|
|
|
Zij die het opgeven weten nooit
hoe dicht ze bij hun doel waren.
|
|
|
emie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #302 Gepost op: 12 November 2009, 17:23:40 » |
heb net mijn prik gehaald 
|
|
|
hondje cj
|
|
|
|
marlene
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #301 Gepost op: 12 November 2009, 17:04:49 » |
Nou heerst er ook een andere griep .veel hoesten hoofd vol met watten en neus verkouden.Dit is niet de mexicaanse griep.Ik heb deze griep in lichte mate omdat ik de griepsspuit heb gehad en je oren gaan ook nog dicht zitten .Gewoon heel vervelend.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #300 Gepost op: 12 November 2009, 16:50:33 » |
Kou in Mexico leidt tot veel meer griep
MEXICO-STAD - Het aantal mensen met griep is in Mexico de afgelopen week geëxplodeerd. Het gaat om de snelste stijging sinds de Mexicaanse griep begin dit jaar uitbrak. Dat maakt het Mexicaanse ministerie van Gezondheid woensdag bekend.
In minder dan een week tijd zijn er meer dan 5400 nieuwe patiënten met het virus geregistreerd. Vier mensen stierven deze week aan de griep. In Mexico zijn in totaal al zeker 464 mensen aan de griep overleden, wereldwijd staat de teller op meer dan zesduizend.
De sterke toename in Mexico is volgens het ministerie te wijten aan het koudere weer, dat het land sinds enige dagen in de ban heeft. Volgens het ministerie lijdt het overgrote gedeelte van de grieppatiënten in Mexico (ongeveer 90 procent) aan de Mexicaanse griep. De overige 10 procent is geveld door de 'gewone' seizoensgriep.
De Mexicaanse griep, ook wel H1N1 genoemd, werd begin april dit jaar voor het eerst ontdekt in de Mexicaanse deelstaat Veracruz. In enkele maanden tijd wist de griep zich te ontwikkelen tot de eerste pandemie in decennia.
|
|
|
|
|
|
geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #299 Gepost op: 12 November 2009, 16:47:15 » |
veel vitamientjes eten dat helpt de weerstand vergroten! mandareintjes enz.. de man van het groente/fruitwinkeltje hier zegt dat hij het niet kan aanslepen  ,zoveel fruit wordt er gehaald 
|
|
|
|
|
|
mamaplientje28
it's me ;o)
|
 |
|
|
|
« Antwoord #298 Gepost op: 12 November 2009, 16:39:46 » |
onze gino is net 6 maanden en hoest ook heel erg is ook benauwd erbij heb dokter gebeld maar zo lang hij geen koorts heeft gewoon uit zieken en binnen houden. jimmy daan en ik zelf zijn ook verkouden en veel moe maar allemaal nog zonder koorts dus hoop dat het hier mee valt en het zo blijft. ik was zelf 2 weken geleden erg ziek wel met 40,5 koorts maar moet uit zieken maar ben nu dus weer ziek.... mijn weerstand is niet optimaal ivm dat ik nog eigenlijk aan het ontzwangeren ben.... ben je dan mooi klaar mee pffff
|
|
|
trotse mama van Jimmy Daan Gino en Thijsje
|
|
|
petjan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #297 Gepost op: 12 November 2009, 14:50:58 » |
Mijn man zondag is begonnen met de mexicaanse griep hij had 40 graden koorts kreeg dinsdag tamivir en de volgende dag was hij al koorts vrij Ben nu zelf ziek maar niet ziek genoeg om tamivir te krijgen dus uitzieken maar
|
|
|
|
|
|
|
marlene
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #296 Gepost op: 12 November 2009, 14:42:48 » |
Er werd gisteren gezegt dat een deel van de verpleegkundige zich niet laat inenten.Beetje raar vind ik dat vooral in ziekenhuizen komen ze wel met patienten in aanraking die ziek zijn,.En als zon verpleegster het onder de ledematen heeft steekt ze wel de rest aan daar .Schieten die patienten ook niet mee op.Maar een ieder moet het voor zich weten .maar denk wel dat je er anderen mee kan besmetten.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #295 Gepost op: 12 November 2009, 14:39:56 » |
Experts: borstvoeding beschermt tegen griep
Rotterdam, 12 nov. Met borstvoeding kunnen moeders hun baby’s voor een fors deel beschermen tegen de Mexicaanse griep. Ouders die overwegen om te stoppen met borstvoeding, kunnen hiermee beter wachten tot de golf Mexicaanse griep voorbij is. Dat zeggen experts van TNO en Kenniscentrum Borstvoeding. „Ik zou zeker nog twee, drie maanden doorgaan met borstvoeding”, zegt directeur Stefan Kleintjes van Kenniscentrum Borstvoeding. „Het is duidelijk bewezen. Moedermelk is de beste afweer.” Voorzitter Marga Wapenaar van de Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen (NVL): „Het is het allerbeste dat je voor je kind kunt doen.”
Onderzoek
Amerikaans onderzoek uit 2006 toonde aan dat moedermelk kinderen „veel beter beschermde” tegen griep dan kunstmatige voeding, zegt kinderarts Ko van Wouwe van TNO. „Kinderen die geen borstvoeding krijgen, worden vaker met ernstige complicaties opgenomen.” Bij de laatste grote griepgolf (2003-2005) in de Verenigde Staten bleek dat baby’s die geen borstvoeding kregen, dubbel zo vaak werden opgenomen in een ziekenhuis.
Baby’s zijn nog beter beschermd als hun moeders zich laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep, zegt Kleintjes van Kenniscentrum Borstvoeding. Ze mogen zich over twee weken laten inenten, heeft minister Klink (Volksgezondheid, CDA) maandag besloten. Door dit vaccin maken vrouwen afweerstoffen, die ze via de moedermelk aan hun baby doorgeven. „De Gezondheidsraad zou daarom de vrouwen die borstvoeding geven, toe moeten voegen aan de risicogroepen”, vindt Kleintjes.
Effectief
Kleintjes acht moedermelk voor kinderen effectief, omdat aan een vaccin risico’s kleven. Kinderen tot een half jaar oud mogen niet worden ingeënt van Klink, omdat er te weinig bekend is over mogelijke bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep.
Bron:NRC
|
|
|
|
|
|
Elsa
|
 |
|
|
|
« Antwoord #294 Gepost op: 12 November 2009, 13:32:52 » |
Dank Bobby voor de lijst "veelgestelde vragen"het is duidelijk. nu ik al geprikt ben heb ik alles maar ns goed gelezen want vòòr mijn vaccinatie wilde ik het niet weten. Er werd zo enorm veel gepraat zodat je er niet wijzer door werd.Toen ik gisteren op de tv een uitzending zag dat het ziekenhuis personeel geen prik wil hebben, zat ik weer even met schrik te zitten omdat verpleegsters erg veel kennis hebben over medicijnen en bijwerkingen.maaaaarrrrr, k voel me nog steeds goed , en heb zelfs geen rode arm, dus..... 
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #293 Gepost op: 12 November 2009, 13:13:58 » |
Ik ga hem zo halen over een half uurtje.
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
unox2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #292 Gepost op: 12 November 2009, 12:09:06 » |
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #291 Gepost op: 12 November 2009, 09:36:16 » |
ik laat me wel enten, zit ook in de risico groep maar doe het ook voor mijn bejaarde moeder en broertje met zwakke gezondheid.
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #290 Gepost op: 12 November 2009, 00:03:00 » |
Ziekenhuizen enten hun personeel in
Veel ziekenhuizen beginnen donderdag met het inenten van hun eigen personeel. Zo'n 180.000 mensen die in het ziekenhuis werken, kunnen een prik halen. Minister Klink roept hen op om dat ook te doen.
De bijna 100 ziekenhuizen hebben de vaccins besteld en in huis. Hoeveel er precies van start gaan met vaccineren is onbekend, zegt de vereniging van ziekenhuizen.
Medewerkers krijgen de prik niet van artsen uit het ziekenhuis. Artsen van de arbodiensten zijn ingeschakeld, zodat de doktoren van de ziekenhuizen gewoon hun werk kunnen blijven doen.
Bron:RTL
|
|
|
|
|
|
Misvlin
kleindochter en ik :-)
|
 |
|
|
|
« Antwoord #289 Gepost op: 11 November 2009, 22:30:20 » |
Olly...wat is dan de reden dat hij het afraad? Als ik het onderstaande lees, lijkt het mij allemaal niet zo schadelijk en giftig, daarbij komen niet-goedgekeurde medicijnen hier in Nederland volgens mij niet eens op de markt.
Ik heb getwijfeld of ik mijn zoontje (7 jaar en Astma) moest laten inenten maar hij is vandaag toch geweest. De bijwerkingen wegen bij mij niet op tegen het gevaar wat hij loopt als hij daadwerkelijk deze griep krijgt. Van een simpele verkoudheid is hij al doodziek...
En ter info, de prik doet dus echt geen pijn..bevestigd door een stoere 7-jarige vent :-)
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #288 Gepost op: 11 November 2009, 19:18:45 » |
Mexicaanse griep: 12 veelgestelde vragen over vaccinatie
11-11-2009 - De verspreiding van de eerste vaccins tegen de Mexicaanse griep onder huisartsen is begonnen. De meeste huisartsen beginnen naar verwachting volgende week met prikken. Op internet zijn veel websites te vinden waar wordt gewaarschuwd voor het ‘giftige’ griepvaccin en waar onjuiste informatie wordt verspreid. Op websites als prikmijmaarlek.nl en stopthevax.com wordt fanatiek actie gevoerd tegen de vaccinatie. Dat kan gevaarlijk zijn, als risicogroepen zich laten misleiden en inenting weigeren.
Daarom 12 veelgestelde vragen over vaccinatie:
1. Wie komt in aanmerking voor het vaccin?
• Mensen met een medisch risico: iedereen die een oproep krijgt voor de jaarlijkse griepprik, zoals patiënten met functiestoornissen van de luchtwegen en longen, patiënten met hartproblemen of patiënten met suikerziekte, met uitzondering van zwangeren in de eerste twaalf weken van hun zwangerschap • Gezonde vrouwen die dertien weken of langer zwanger zijn • Kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot en met 4 jaar • Huisgenoten van kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 5 maanden • Personeel in de gezondheidszorg met mogelijk direct contact met patiënten uit medische risicogroepen • Gezinsleden en mantelzorgers van mensen met een zeer hoog risico op ernstige ziekte en sterfte door griep • Gezonde 60-plussers
2. Welke vaccins heeft Nederland besteld?
Minister Klink van Volksgezondheid heeft bij elkaar 34 miljoen vaccins besteld, waarvan er voor een optimale bescherming 2 per persoon nodig zijn. Het gaat om Pandemrix van GlaxoSmithKline en om Focetria van Novartis. Beide vaccins bevatten een adjuvant, een immuunversterker.
3. Waarom is een adjuvant nodig?
Een adjuvant is een hulpstof die aan een vaccin kan worden toegevoegd om het effect van vaccinatie te verbeteren. Er wordt een bredere bescherming opgebouwd dan alleen tegen het griepvirustype dat in het vaccin zit. Ook als het griepvirus een beetje verandert kan het vaccin nog werkzaam zijn. Daarbij zorgt de toepassing van het adjuvant dat er veel minder antigeen nodig is om een effectief vaccin te maken. Toevoeging van deze hulpstof maakt het mogelijk in korte tijd meer vaccins te produceren en meer mensen te beschermen tegen de griep.
4. Is een adjuvant gevaarlijk?
Een adjuvant heeft een versterkend effect op de afweerreactie, maar kan als onderdeel van het vaccin ook bijwerkingen geven. De meest voorkomende bijwerking van een adjuvant zijn lokale verschijnselen, zoals roodheid, zwelling en pijn rond de injectieplaats. Verder kan het adjuvant ook een rol spelen bij de eventuele andere bijwerkingen van een vaccin, zoals koorts en algemene malaise. De meeste reacties verdwijnen zonder behandeling binnen een paar dagen. Uit studies blijkt dat deze vaccinatie over het algemeen goed wordt verdragen. Voordat een vaccin wordt geregistreerd, moet een fabrikant aantonen dat het adjuvant geen toxische effecten heeft. Dit gebeurt met behulp van dierproeven. Zonder dit bewijs volgt geen registratie.
5. Zijn adjuvans getest op mensen?
Het adjuvans in Focetria (het vaccin van Novartis) wordt ook gebruikt in het seizoensgriepvaccin van Novartis. Dit vaccin is sinds 2000 op de markt. Het adjuvans in Pandemrix (het vaccin van GSK) is in klinische studies in mensen getest.
6. Zit er kwik in het vaccin?
Nee, in het vaccin zit niet het metaal kwik, zoals dat vroeger in thermometers zat. Deze stof en ook de kwikverbinding methylkwik kunnen inderdaad schadelijk zijn voor de mens omdat ze zich ophopen in het lichaam. Maar zowel kwik als methylkwik zitten niet in het vaccin. In het vaccin zit wel een kleine hoeveelheid thiomersal, dat in het lichaam afgebroken wordt tot ethylkwik. Thiomersal wordt aan vaccins toegevoegd om bacteriegroei te remmen. De kleine hoeveelheid thiomersal die in het vaccin aanwezig is, veroorzaakt geen schade. Het hoopt zich niet op in het menselijk lichaam: het ethylkwik dat uit thiomersal voortkomt, wordt door het menselijk lichaam gewoon afgebroken. Binnen 7 dagen na vaccinatie is al de helft ervan uit het lichaam verdwenen, het andere deel verdwijnt in de periode daarna ook.
7. Hoe kan het dat de vaccins zo snel ontwikkeld zijn?
Het ontwikkelen van vaccins kost normaal gesproken toch jaren? Het prototype van de pandemische vaccins lag al klaar. 10 jaar geleden dook het vogelgriepvirus H5N1 op, een subtype dat uiterst gevaarlijk bleek voor de mens omdat die er geen afweer tegen had. Van alle mensen die via vogels werden besmet, stierf 60%. De besmetting van mens op mens bleef echter uit waardoor van een pandemie nog altijd geen sprake is. Farmaceutische bedrijven besloten om alvast aan een pandemisch vaccin te gaan werken waarbij ze ervan uitgingen dat het H5N1-type daarvoor de basis zou vormen. De Mexicaanse griep is van het type H1N1. Door de H5N1 stam te verwisselen voor de H1N1 stam konden de vaccins snel worden geproduceerd. Die stamverwisseling gebeurt jaarlijks ook bij de seizoensgriep. Elk jaar bepaalt de Wereldgezondheidsorganisatie welke 3 stammen het gevaarlijkst zijn en wordt het vaccin aangepast.
8. Biedt vaccinatie onmiddellijk bescherming tegen de griep?
Nee. De vaccins die Nederland gebruikt leveren 2 weken na de tweede vaccinatie voldoende beschermende antistoffen op. De Nederlanders die deze week de eerste griepprik halen, zijn dus vanaf half december beschermd.
9. Biedt vaccinatie 100% bescherming?
Dat is nog onbekend. Onderzoeken met het oorspronkelijke vaccin, gebaseerd op de H5N1-stam, hebben uitgewezen dat meer dan 80% van de mensen voldoende antistoffen aanmaakt. Omdat tegen het H5N1 virus moeilijk antistoffen konden worden aangemaakt, bestaat de hoop dat het effect van de huidige vaccins groter is.
10. Waarom moet tussen de eerste en tweede vaccinatie 3 weken worden gewacht?
De eerste prik zorg ervoor dat het menselijk afweersysteem het virus gaat herkennen, de tweede prik is bedoeld om dat afweersysteem optimaal te activeren. Als de tijd tussen de 2 prikken te kort is, heeft het lichaam niet genoeg tijd gekregen om het virus te herkennen en reageert het op de tweede prik alsof het de eerste is. Dan worden veel te weinig antistoffen opgebouwd.
11. Is het verstandig om mijn kind te laten inenten?
De Gezondheidsraad vindt van wel. De Raad adviseert om kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot 5 jaar te vaccineren. Klink wil deze groep kinderen zoveel mogelijk beschermen door hen vaccinatie aan te bieden. Juist voor deze kinderen biedt vaccinatie meer voordelen voor hun gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen. Kinderen jonger dan een half jaar worden volgens het advies van de Gezondheidsraad niet ingeënt, omdat het vaccin voor deze groep nog niet is getest op veiligheid en effectiviteit.
12. Wat zijn de overwegingen van de Gezondheidsraad?
Kinderen zijn vatbaarder voor de griep en ze hebben een groter risico op complicaties dan bij de seizoensgriep. Dat komt doordat de afweer niet rijp is en deze leeftijdsgroep kortere luchtwegen heeft. Er is geen sprake van een verhoogde sterftekans onder kinderen, maar ze belanden wel veel vaker in het ziekenhuis en op de intensive care. Kinderartsen geven aan dat er sprake is van een flinke toename van ernstig zieke jonge kinderen.
Bron:dokterdokter.nl
|
|
|
|
|
|
|