Marion
|
 |
|
|
|
« Antwoord #241 Gepost op: 18 April 2012, 09:46:42 » |
Heb sinds een jaar een e-reader en dat bevalt heel goed, dacht eerst daar kan ik niet aan wennen , moet ook een echt boek in me handen houden , maar nee hoor , valt zo reuze mee. heb er wel een apart mapje bij gekocht waar een leeslampje al in zit( mijn man blij ) en daar moet je de e-reader in doen .Dus voelt het net aan als een boek , zeker als je in bed wilt lezen , zoals ik vaak doe ik het zo'n uitkomst , niet meer die dikke pillen vast te hoeven houden zoals bv stieg larsson , en vooral op vakantie is het heerlijk , je zet er een heleboel boeken op en je hebt geen geleur meer met die zware boeken in je koffer . Volgens mij kan er op die van mij 2GB op dus , dat wil zeggen dat je er wel een paar duizend op kan zetten , maar je kan ze er ook weer afhalen hoor.Heb iniddels zoveel E-boeken dat de bieb er blij mee zou zijn 
|
|
|
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #240 Gepost op: 17 April 2012, 23:50:05 » |
witch, wat heerlijk dat we allemaal verschillende mensen zijn! jij slaapt in op je luister boek en ik op mijn muziek 
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
witch11
witchcraft 4 ever
|
 |
|
|
|
« Antwoord #239 Gepost op: 17 April 2012, 23:31:36 » |
isis hier ook hoor , vooral die oude boeken ruiken zo heerlijk . en ja ook hier is het een familie verslaving hoor,heb dan ook de boeken van oma en opa gekregen alleen die staan in de vitrine (zucht) ze zijn zo oud en zo mooi gebonden dat alleen het kijken er na al fijn is. de taal is dan ook Hollands met sch Mensch en zoo heerlijk . maar na een dag achter de mensen gelopen te hebben (sociaal buurtwerk) ben ik zo blij dat ik de dopje,s in mijn oren kan doen en heerlijk luisteren 
|
|
|
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #238 Gepost op: 17 April 2012, 23:20:41 » |
tja witch, ik lees heel veel en ben zo blij dat ik met mijn gezonde ogen lezen kan!!! de geur van een boek, eens even afgeleid zijn! dat boek op kunnen pakken wanneer ik maar wil! ja ik ben verslaafd aan lezen! in mijn familie komt veel blindheid voor en ze genieten van de luister boeken. maar als ik ze vraag! wat heb je liever, antwoorden ze, geef mij maar een echt boek met zijn boeken geuren! de lees verslaving zit dus in de familie. 
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
witch11
witchcraft 4 ever
|
 |
|
|
|
« Antwoord #237 Gepost op: 17 April 2012, 23:02:16 » |
Meiskes het voordeel van een luisterboek is wel dat je niet naar de kleine letertje,s hoeft te gluren  en je kan heerljk met gedemd licht luisteren en je slaap in met een glimlach  Maar eerlijk is eerlijk ik stik van de boeken was vroeger gewoon een boekenworm en nu een luisterworm
|
|
|
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #236 Gepost op: 17 April 2012, 22:44:42 » |
olly, ik heb vroeger heel veel steek romans gelezen! aan te bevelen zijn : annie oosterbroek dutschun. vooral "het geslacht bronkhorst" en "het geslacht van marle"
sanne van havelte, "de tuinfluiter"
H.J. van nijnatten-doffegnies. "moeder geerte omnibus".
en visser rozendaal is al genoemd, vind ik de beste schrijfster.
dit zijn wel de oudere streekromans schrijfsters, met veel achtergrond over het leven toen! maar net wat je al schrijft, best langdradig! maar wel boeiend.
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #235 Gepost op: 17 April 2012, 21:43:14 » |
zolees ik ook Spiky...overdag gun ik me tijd er niet voor....kan ik me ook niet concentreren...maar in bed lezen vind ik heerlijk...en een luisterboek....nee zolang ik de lettertjes kan zien wil ik lezen......
|
|
|
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #234 Gepost op: 17 April 2012, 21:18:37 » |
Ik vind het heerlijk om 's avonds in bed te lezen, zo tegen 12 uur schemerlampjes aan, kussens in de rug...echt heel ontspannend. 
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
witch11
witchcraft 4 ever
|
 |
|
|
|
« Antwoord #233 Gepost op: 17 April 2012, 20:47:54 » |
heeft u een goede mp3 speler ? dan adviseer ik u ,neem eens een luisterboek . ik zelf beschikt over een enorm hoeveelheid en je staat versteld wat er zo allemaal niet is. pppffff ik kan het niet opschrijven zoveel ,als je weet hoe usenet werkt kan je ze zo er afhalen
|
|
|
|
|
|
Marion
|
 |
|
|
|
« Antwoord #232 Gepost op: 17 April 2012, 19:55:00 » |
Ben met de laatste bladzijden van het boek ijsprinses van Camilla Läckberg bezig ....spannend boek
Als Angelika met doorgesneden polsen in een badkuip wordt aangetroffen, lijkt het op zelfmoord. Maar als er sporen van slaapmiddelen in haar bloed worden gevonden gaan Patrik Hedström en Erica Falck op onderzoek uit. Als later ook een vriend van Angelika overlijdt, ontdekken zij dat beide sterfgevallen hun oorsprong in het verre verleden hebben. Läckberg schildert een portret van een gesloten samenleving waarin iedereen alles van elkaar weet en waar uiterlijke schijn van groot belang is. En dat kan onder bepaalde omstandigheden fataal zijn... IJsprinses is het debuut van de Zweedse schrijfster Camilla Läckberg
|
|
|
|
|
|
ketel470
|
 |
|
|
|
« Antwoord #231 Gepost op: 17 April 2012, 19:46:00 » |
 ik las ze ook al toen ik jong was meer dan nu
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #230 Gepost op: 17 April 2012, 19:29:17 » |
ik hield eerst helemaal niet van streekromans...maar nu vind ik ze wel interessant om te lezen....zal wel met de leeftijd te maken hebben.....
|
|
|
|
|
|
ketel470
|
 |
|
|
|
« Antwoord #229 Gepost op: 17 April 2012, 17:35:42 » |
gerda van wageningen schrijft ook goed de streekromans die nu geschreven worden zijn iets pitteger dan die van vroeger bv die jij noemt olly
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #228 Gepost op: 17 April 2012, 16:47:51 » |
dank je wel spiky...........
|
|
|
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #227 Gepost op: 17 April 2012, 15:26:33 » |
De streekromans van J. Visser-Roosendaal, zijn ook super mooi om te lezen. Zij beschrijft het boerenleven van de kleine man zo prachtig.
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #226 Gepost op: 17 April 2012, 13:09:14 » |
kan iemand mij een paar mooie streekromans aanbevelen........ben nu moeder Fenna aan het lezen......ik vind het een beetje langdradig...maar lees het toch uit....nieuwsgierig hé.....
|
|
|
|
|
|
Marion
|
 |
|
|
|
« Antwoord #225 Gepost op: 9 Maart 2012, 15:07:55 » |
ben ff voor tussendoor agatha christie aan het lezen .....moord uit het verleden
"Miss Marple raadt de bewoners van een oud huis aan het verleden te laten rusten. Gwenda, een jonge Australische, vindt in Engeland een gezellig oud huis. Maar het huis blijkt wel een verleden te hebben. Eerst vindt ze het leuk om samen met haar man na te speuren wat er vroeger is gebeurd, maar al gauw stuiten ze op een moord. Miss Marple raadt haar aan het verleden te laten rusten, maar het is al te laat..." "Miss Marple raadt de bewoners van een oud huis aan het verleden te laten rusten. ...
|
|
|
|
|
|
scarlett
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
|
 |
|
|
|
« Antwoord #224 Gepost op: 6 Maart 2012, 17:14:05 » |
Mooi Olly,nu weet je gelijk waar je kan zoeken als je iets mist in je verzameling,en echt niet te duur,zelfs het verzenden doen ze goed he,qua verpakken  en nu....lekker lezen 
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #223 Gepost op: 6 Maart 2012, 16:29:24 » |
De Verre Weg is binnen Scarlett...nu kan ik ze alle drie gaan lezen.....
|
|
|
|
|
|
|
|
scarlett
|
 |
|
|
|
« Antwoord #221 Gepost op: 27 Februari 2012, 00:19:49 » |
staan er trouwens 8 onder elkaar,ook met de delen van marga erbij. goeie site trouwens,ik heb daar ook weleens boeken vandaan gehaald als er wat ontbrak in een serie
|
|
|
|
|
|
scarlett
|
 |
|
|
|
« Antwoord #220 Gepost op: 27 Februari 2012, 00:17:36 » |
Martin, Hans 'DE VERRE WEG' 1973, Leopold, 6e druk Goede staat. ONGELEZEN. -PAPERBACK- 330 pp. € 3,95 bij boekwinkeltjes.nl
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #219 Gepost op: 26 Februari 2012, 23:59:28 » |
ik ben op zoek naar het boek De verre weg van Hans Martin...heeft iemand het misschien en zou je het dan ook willen verkopen?
|
|
|
|
|
|
girly-do
If you're not honest, you're nothing at all
|
 |
|
|
|
« Antwoord #218 Gepost op: 20 Februari 2012, 14:57:14 » |
Een tijdje terug gaf Diana hier de tip ''een keukenmeidenroman''
Dit boek heb ik net uit en het is inderdaad een prachtig boek!!! Leest makkelijk weg en is erg meeslepend, maar ook leerzaam. Ik heb nu een beter beeld bij het Amerika van de jaren '60 en vooral het racisme in die tijd.
Echt een heel mooi, ontroerend verhaal. Ik ben nu ook erg benieuwd naar de verfilming van het boek!! (verfilmd als ''The Help'')
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #217 Gepost op: 20 Februari 2012, 13:26:00 » |
Welk boek ben je nu aan het lezen, of ga je lezen. Geef er een korte omschrijving bij.. 
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
|