Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 20 December 2008, 19:28:56 » |
Trui, dank je wel, dat lijkt me ook heel lekker  Moet ik die artisjokken dan eerst koken?
|
|
|
Be the change you wish to see in the world.....Mahatma Gandhi
|
|
|
Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 20 December 2008, 19:26:43 » |
Wij doen het nu voor het tweede jaar op deze manier: mijn drie zonen en hun meisjes hebben een envelop getrokken met een gerecht erin. Amuse...voorgerecht of toetje. In de envelop heb ik geld gedaan want ik wil niet dat mijn kinderen hun eigen eten betalen als ze hier komen. Zij moeten dat gerecht dan verzorgen. Mijn man en ik hebben het hoofdgrecht, Dit jaar is dat varkenshaas in bladerdeeg, aardappelgratin en een van de lekkere tips voor groenten die ik net gekregen heb. Echt een aanrader, heel gezellig. Op deze manier heb ik zelf ook meer rust. We tafelen best wel lang zo.
|
|
|
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 20 December 2008, 19:24:44 » |
sofie je kan artisjokken er bijdoen en koud als een sla maken met zout peper olie en azijn en een teentje knoflook dat is op zijn italiaans
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 20 December 2008, 19:01:31 » |
Dabberje, Petjan en Donetta, bedankt ik krijg weer leuke ideetjes zo 
|
|
|
|
|
|
dabbertje
Hello it's me
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 20 December 2008, 17:47:38 » |
sofie
Groene asperges koken en dan omwikkelen met een plakje ontbijtspek.
|
|
|
|
|
|
petjan
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 20 December 2008, 17:43:28 » |
Sofie
bloemkoolroosjes, brocolli, boontjes, worteltjes en wat je maar lekker vind even kort de kook erover dan laten uitlekken in de wokpan wat aanbakken tot het goed heet is je kunt er verschillende sausje bij doen ik doe een kerrie en een kaassaus erbij kunnen ze zelf beslissen wat ze er bij doen
misschien is het wat voor je #xmas012
|
|
|
|
|
|
Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 20 December 2008, 17:25:37 » |
Heeft iemand een lekker idee voor groenten? Ik heb varkenshaas in bladerdeeg en aardappelgratin. Daarbij zoek ik iets speciaals van groenten.
|
|
|
|
|
|
lifetec
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 18 December 2008, 01:27:17 » |
Kerstmenu :
Garnalencocktail
Paddestoelensoep
Varkenshaasje met Roomsaus Diverse groenten Gegratineerde aardappelen Aardappelkroketten
Diverse ijssoorten Koffie met lekkers
|
« Laatste verandering: 18 December 2008, 01:30:43 door lifetec »
|
|
Keep on Smiling
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 16 December 2008, 19:16:19 » |
als de rollade vers wel niet als hij al ingevroren is geweest
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 16 December 2008, 19:14:22 » |
kan ik een rollade nu braden en dan invriezen????
|
|
|
|
|
|
PetraS
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 15 December 2008, 21:53:10 » |
het maakt eigelijk niet uit wat je eet het gaat om de kerstgedachte #fee003
|
|
|
|
|
|
Huulie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 14 December 2008, 04:11:08 » |
Ik ben nu 59 en snap nog steeds niet de lol van het kerstdiner. Wel de kerstkransjes in de kerstboom, die heel sneaky door mij en mijn broer werd geplunderd, waar we natuurlijk op werden aangesproken, want mijn moeder was ook niet gek. De kalkoen deed zijn intrede, mijn ouders hadden eindelijk een oven. Met ranzige spek bekleed, wisten zij niet, Zo droog, niet smakelijk. Een grote teleurstelling. Het jaar daarna spruitjes, gekocht bij de delicatesse winkel van de stad, mijn voorname tante uit Den Haag, dacht te weten, dat het je van het was. Ik zie haar nog die, kleine spruitjes panklaar maken. Wat een werk, voor deze culinaire hoogstand. De gekte, de ruzie, de fantasia. Maar altijd weer de boom met lichtjes maakte het goed. De opwinding van de kerstdagen was groter dan het feit. Als niet gelovige, snakkend naar de zin van kerst, naar de nachtmis gaan. Mensen die de houten bank onder je kont weg kapend maar,ik et verhaal van bisschop. De klanken van de beierende klokken, was echt emotie. Hij had het over de kinderen, niet volmaakt, alles op één hoop gooiend. Ik was zo emotioneel toen ik er heen ging, ik was kind, niet zichtbaar beschadigd, maar toch. Als verpleegkundige, heb ik leed, geluk, serene rust, de waarheid, mogen ervaren. Die kwetsbare mensen, ik hou van ze. Dat is mijn spiegel geworden. Ik kan nu genieten van die piepkleine spruitjrsen droge kalkoen. Het gourmetten, steengrillen, een koelie van fruit met een bolletje ijs en een koekje van. De zon gedroogde tomaatjes, met een pesto, huisgemaakt De coguilles........te lang of te kort, de haas, konijnen bouten, de varkenshaasjes in katenspek, Maar ik.............ga gewoon koken, dan voel ik me goed, blijf gewoon poepen, En onze kinderen? Die hebben andereverplichtingen. Vanuit mijn opvoeding, raar, maar een zorg minder. Hoppa, kerstdiner eerste dag??, maar mijn traditie al 35 jaar, boerenkool.
|
|
|
|
|
|
PetraS
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 12 December 2008, 21:43:34 » |
ik ga beginnen met een lekker ontbijtje lekkeren broodtjes worstebroodtjes en wat veel belangrijker is lekker spelletjes doen met de kids dat is onze kerst
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 12 December 2008, 16:27:33 » |
wy hadden een paar jaar geleden een kerstdiner besteld by de zigeunerbaron in den haag.. zou zigeunermuziek by zyn en alles er op en er aan wy waren met 6personen..o.k wy zaten daar de zaak was bomvol.. leuke muziek en .nog eens leuke muziek.. duurde al een uur maar zagen nog geen eten.. mensen gingen klagen..ja het komt zo weer wachten.. eindelyk een soepje .. daarna kregen we op een plankje het soepvlees uit de soep met een stuk brood.. personeel met zweet op hun voorhoofd..en verdwenen weer snel in de keuken.. mensen mopperen en de pianoman maar doorspelen alsof er niks aan de hand was.. wy lagen in een deuk was zo komisch..wat bleek.. de kok had ruzie gekregen en was weg gelopen.. we hebben allemaal ons geld terug gehad.. maar dat vergeet ik nooit meer
|
|
|
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 12 December 2008, 12:43:10 » |
1e kerstdag bij moeders koud buffet met vooraf een soepje
2e kerstdag alleen thuis .. tosti met ham en kaas mjammie
en lekker op de bank hangen en tv gluren .. komt vast wel wat leuks op.
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 11 December 2008, 22:55:37 » |
riet eend net zo braden als je kip braad en dan laten sudderen wel telkens over gieten met dejusen wat ik altijd erbij doe is een paar sinasappel schijfjes dit maakte min moeder altyd met de kerst ik ook nu
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
overblijfjuf
|
 |
|
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 11 December 2008, 22:43:21 » |
Ik ga beginnen 1e kerstdag om 15.00 uur met kersttaart, koffie en een likeurtje. Daarna lekker wijntje, biertje en voor de oma's advocaat met slagroom en een lange vinger erin. Dan tussen 17.00-17.30 kerstdiner. Begin met lichte soep, kalkoen uit de oven (bij de slager gehaald is al gevuld) die gaat om 12.00uur s'middags al in de oven. Daarbij peertjes, spericiboontjes in stukjes bacon gerold, puree van rode aardappels , appel-rabarber compot. Toe vanille roomijs met warme kersen. We sluiten af met koffie en bonbons. Dit voor 10 personen. Hoop dat het allemaal lukt. Fijne kerst.
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
|
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 9 December 2008, 23:24:18 » |
Wij hebben vorig jaar eend gegeten.en mijn dochter vond dat zo lekker,dat we het dit jaar ook willen doen. maar ik ben niet zo,n keuken prinses..wie weet hoe ik dat moet doen? #xmas016 #xmas016
|
|
|
|
|
|
Anouk33
Geniet vandaag...niemand heeft je morgen beloofd!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 9 December 2008, 23:02:40 » |
Ben benieuwd wat mensen gaan eten met de kerst! Ik weet het nog niet precies dus misschien kan ik ideeen opdoen! #ster012
|
|
|
|
|
|
trees
kwaad straft zichzelf
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 5 December 2008, 20:24:10 » |
het wordt in ieder geval een keer gourmetten met een spectaculair toetje na....ijsbombe met geflambeerde kersen en veeeeeeeel slagroom...lekker
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|