10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #325 Gepost op: 5 Augustus 2010, 01:59:50 » |
Tip bij de smoor van Marion ....je kunt het ook binden met ontbijtkoek
selamat makan
|
|
|
Gebrek aan liefde verdwijnt als je liefde begint weg te geven.
|
|
|
|
Nowlive Home
|
 |
« Antwoord #325 Gepost op: 5 Augustus 2010, 01:59:50 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
* ChatMod *
|
 |
|
|
|
« Antwoord #324 Gepost op: 4 Augustus 2010, 21:52:19 » |
Snelle paella
Ingrediënten:1 glas droge witte wijn 8 krabsticks 400 g zeevruchtenmix 2 teentjes knoflook 200 g diepvries doperwten 4 vleestomaten 1 courgette 2 rode paprika´s 350 g gele rijst 4 el olijfolie 2 el fijngesneden verse peterselie 1 citroen Échte paella maak je in een wijde pan zonder deksel. Hoe groter de pan, hoe heter die wordt! Voorbereiding: 10 min Bereidingstijd: 15 min Aantal porties: 4 1.Kook de gele rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verhit ondertussen de olie en fruit hierin de fijngesneden knoflook. 2.Snijd de courgette en de paprika in blokjes en bak de groenten 3 minuten mee. Dompel de tomaten even in kokend water en ontvel ze. Snijd ze in kwarten en verwijder de zaadjes. Snijd het vruchtvlees in grove stukken en bak ze kort mee. 3.Voeg de zeevruchtenmix, de uitgelekte rijst, de doperwten en de witte wijn toe en warm alles al roerend op laag vuur door. 4.Verdeel de krabsticks in stukjes en schep die samen met de peterselie door de paella. Garneer het gerecht met een beetje citroen. Eet smakelijk 
|
|
|
________ Zon, Storm en Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
connie
VIP
duhhhhhh
|
 |
|
|
|
« Antwoord #323 Gepost op: 2 Augustus 2010, 23:04:09 » |
doe bij het recept van sitaa champions en een biefstuk dan doe je alles op je biefstuk en heb je een boerenbiefstuk tenminste hier bij ons dan hahahahaha
|
|
|
Diamonds are a girl's best friend
|
|
|
sita
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #322 Gepost op: 2 Augustus 2010, 22:52:10 » |
erwtjes van sita  spekjes bakken ui bakken doperwtjes warm maken tomaat klein snijden erwtjes af gieten en alles door elkaar roeren zout en peper na smaak toevoegen eeeeeeen klaaaaaar hoppa 
|
|
|
|
|
|
Marion
|
 |
|
|
|
« Antwoord #321 Gepost op: 1 Augustus 2010, 22:04:50 » |
Pizzadeeg.......een echte italiaanse en heel gemakkelijk. 15 minuten werk voor het deeg , de saus 5 minuten werk, tja het rijzen duurt iets langer  en het bakken 8 minuutjes . 400 gram bloem 30 gr verse gist of 1 zakje gedroogde [ ik gebruik de gedroogde] 1 eetlepel suiker 1/4 liter lauwwarme melk 1 1/4 theelepel zout 2 eetlepels olijfolie De bloem in een kom zeven en een kuiltje erin maken. de melk lauwwarm maken en de gist erbij doen [ even roeren] de melk met gist in het kuiltje gieten en de suiker erover strooien. Een 15 a 20 minuten zo laten staan , dan het zout en de olijfolie erbij doen en kneden maar dames . Is het te nat wat bloem bij doen te droog een beetje melk , maar meestal is hij zo al goed .... denk eraan goed je handen met bloem bestuiven. Je kan dit natuurlijk ook met een keukenmachine doen is wel zo makkelijk. Een mooie bol van vormen in de kom doen en afgedekt laten rijzen , tussendoor weer kneden en laten rijzen meestal maak ik dit s'morgens al klaar maar hoeft niet perse Tomatensaus voor de pizza is ook heel gemakkelijk Een pakje gezeefde tomaten een blikje tomatenpurree zout peper oregano 2 eetlepel olijfolie dit maak je ff warm Na het rijzen wat deeg pakken, niet alles natuurlijk , je kan er 4 pizza's van maken ongeveer. Dit rol je mooi dun uit op een bloembestoofde plank of aanrecht, vergeet niet je handen en deegroller te bestuiven met bloem , de tomatensaus eroverheen , wat kaas voor pizza , dan dat wat je maar lekker vind erop en als laatste veeeeeeeeeeel oregano erover. Ondertussen heb je de oven [ heteluchtoven ] op 200 graden laten voorverwarmen. Je legt bakpapier erop... de pizza erop en in ongeveer 7 a 8 minuten bakken en klaar is je overheerlijke italiaanse pizza . Het lijkt veel werk maar is het toch echt niet ,een kind kan de was doen. Smakelijk eten 
|
« Laatste verandering: 1 Augustus 2010, 22:20:01 door Marion »
|
|
Leven en laten leven ...........
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #320 Gepost op: 1 Augustus 2010, 21:56:23 » |
Dat lijkt mij ook lekker marion, dat ga ik echt proberen 
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #319 Gepost op: 1 Augustus 2010, 21:36:25 » |
oh dit kan ik hoor, heerlijk lijkt me dat weer  zeker bij koud weer heerlijk, maar voor nu ook hoor 
|
|
|
|
|
|
Marion
|
 |
|
|
|
« Antwoord #318 Gepost op: 1 Augustus 2010, 21:28:47 » |
Smoor...................Indische hachee 600 gram rundvlees voor hachee 2 dikke uien [snipperen] 2 a 3 teentjes knoflook 2 kruidnagels wat azijn ...paar eetlepels 2 a 3 ongeveer 0,5 dl ketjap zoete [ ik doe wat meer ,en doe dan ook iets meer azijn ] half bouillontabletje ongeveer 1,5 dl water zout peper nootmuskaat Het rundvlees inwrijven met zout , peper en flink wat nootmuskaat en in boter bruin bakken . Vlees uit de pan nemen en in het overige vet [of er nog iets vet bij doen] de uien en knoflook fruiten. daar doe je bij de kruidnagel , azijn, ketjap, water en het bouillontablet. Het geheel laten smoren tot het gaar is ongeveer 1,5 tot 2 uur Ook dit moet net als gewone hachee zoetzuur zijn, denk je dat het te zuur is doe je er wat ketjap bij is het te zoet dan nog wat azijn , zoals je zelf het lekkerst vind. Ook bij dit gerecht smaken de komkommers [zie hieronder] heerlijk. Als je het te dun vind kan je het een beetje binden . Selamat makan ....smakelijk eten 
|
« Laatste verandering: 1 Augustus 2010, 21:36:55 door Marion »
|
|
|
|
|
sita
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #317 Gepost op: 1 Augustus 2010, 21:01:07 » |
alleen het lezen is al om te 
|
|
|
|
|
|
marchien
|
 |
|
|
|
« Antwoord #316 Gepost op: 31 Juli 2010, 17:25:55 » |
Joepie!!!! We hebben je recept vanmiddag gemaakt ,mijn man en ik samen ,we hebben het gemaakt volgens jou recept ,het was best te eten ,maaaaaaaar ,niet voor een tweede keer ...ik denk dat het komt door de banaan en de kwark ,de sherry ontbrak bij ons ook !Maar net als jij al zei,de kleur is niet te defineren het is bij ons niet zo van .....wat de boer nait kint ,dat vret er nait ...Zal mijn zoon zometeen ook even laten proeven ! Groetjes van Marchien .
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
carmen
|
 |
|
|
|
« Antwoord #315 Gepost op: 30 Juli 2010, 10:08:19 » |
Babi pangang saus dit recept staat in mijn kookboek op smulweb eigen recepten.
Ingrediënten voor 4 personen
1 kopje bouilion 2 eetl. suiker 1 eetl. sherry 1 eetl. olie 1 blikje tomatenpuree (70 gr) 1/2 theel. vetsin 1 klein uitje zeer fijngesneden 1/2 theel. knoflookpoeder of 1 verse geperst.
Bereidingswijze Fruit het gesnipperde uitje en knofl.poeder in de olie. Doe er een mengsel van bouilion, suiker, sherry (= de smaakmaker), tomatenpuree en vetsin bij en laat de saus ondergoed roeren 5 min sudderen, doe er eventueel wat water bij.
|
|
|
Zij die het opgeven weten nooit
hoe dicht ze bij hun doel waren.
|
|
|
joepie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #314 Gepost op: 30 Juli 2010, 00:40:08 » |
P.S: die foelie om de rijst te laten kleuren is in mijn resept verkeerd geschreven...  soms heb je een kruid in je hoofd, omdat je het potje net hebt vast gehad... foelie doet "niks" als je rijst wilt kleuren  ik denk dat bobbie beter zit met haar saffraan kruid  ik had het zelfs in de pan rijst gedaan... gewoon een witte korrel...  oja... leuk om misschien even te weten "mijn vriendin vond het eten vanavond heerlijk"!!! echt waar... de smulpaap 
|
|
|
|
|
|
Marion
|
 |
|
|
|
« Antwoord #313 Gepost op: 29 Juli 2010, 22:39:45 » |
komkommers op z'n indisch heerlijk voor bij de babipangang zie hieronder ik gebruik 2 komkommers , als je er maar 1 gebruikt dan natuurlijk de helft van alles gebruiken de komkommers met een kaasschaaf in dunne plakjes snijden .......schil eraan laten zitten in een steelpannetje: 2 dl water doen 4 a 5 eetlepels azijn wat zout 2eetlepels suiker erbij doen en dit alles even laten koken tot de suiker gesmolten is en zo heet over de komkommers gieten , even doorroeren en koud laten worden , meestal maak ik dit alvast tussen de middag zodat het lekker door kan trekken . Een uurtje voor je gaat eten , 1 dikke ui heel klein snijden en 1 of 2 rode pepertjes ook heel klein snijden en bij de komkommers doen , ff lekker husselen en nog een uurtje wegzetten............is heerlijk bij heel veel dingen , bij de nasi bij sate en noem maar op , moet wel zoetzuur zijn , denk je dat er iets te weinig van in zit kan je dat er altijd nog bij doen . Smakelijk eten 
|
|
|
|
|
|
Marion
|
 |
|
|
|
« Antwoord #312 Gepost op: 29 Juli 2010, 22:00:45 » |
Babi pangang [ is natuurlijk niet de echte maar overheerlijk.] Ingrediënten (3 pers.): 500 gr kipfilet of varkensvlees,in blokjes snijden [ ik doe iets meer vlees] 2 uien 1 teentje knoflook [ of meer zoals ik hahhaa] 3 el bruine bastertsuiker 1tl djahe [ hoeft niet perse] 1 tl sambal 1 bouillion blokje 1 groot blikje tomatenpuree 1 el stroop 5 el ketjap manis 2 dl water Bereiding: uien en knoflook snijden vlees aanbraden en laag zetten. uien en knoflook erbij doen. Suiker, ketjap,djahe en sambal door elkaar roeren en dat bij het vlees en uien doen. Water, boullionblokje en tomatenpuree in een steelpan doen, verwarmen tot het blokje is opgelost en dan bij het vlees doen. De stroop erbij en alles even 5 min op een laag pitje zetten. eventueel verdikken met zetmeel. Ik heb varkenslappen gebruikt en die moeten natuurlijk wat langer sudderen. Smakelijk eten en ik hoor het wel wat jullie ervan vonden 
|
« Laatste verandering: 29 Juli 2010, 22:26:06 door Marion »
|
|
|
|
|
marchien
|
 |
|
|
|
« Antwoord #311 Gepost op: 29 Juli 2010, 16:23:00 » |
stom van me ..ik had het natuurlijk ook zelf even kunnen opzoeken ...maar bedankt hoor Bobbie en Trui.xxx
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
* ChatMod *
|
 |
|
|
|
« Antwoord #310 Gepost op: 29 Juli 2010, 14:48:17 » |
Djinten of ook wel djintan is gemalen komijnzaad
en idd van conimex...
Nog een Tip: Rijst kun je ook mooi met saffraan "kleuren"...
|
|
|
|
|
|
Trui
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #309 Gepost op: 29 Juli 2010, 14:44:35 » |
marchien djinten is kruiden moet ff kijken bij conimex daar staat het in de supermarkt
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
marchien
|
 |
|
|
|
« Antwoord #308 Gepost op: 29 Juli 2010, 14:37:40 » |
Misschien dom Joepie,maar wat zijn djinten ??? Ik heb eigenlijk alles al op mijn boodschappenlijstje staan ,maar weet niet waar ik de djinten moet zoeken in de supermarkt.... Dank je hahaha
|
|
|
|
|
|
joepie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #307 Gepost op: 29 Juli 2010, 07:44:33 » |
"pikante varkens schotel" (+- 4 personen) *500 gram varkens poelet (ik neem altijd 2 niet gepaneerde schnitzels die ik in dunne reepjes snij en natuurlijk bio, das logies  * 1 grote ui * 2 teentjes knoflook * beetje olie * zout *mespunt cayennepeper * 1 scheutje (droge) sherry (hoeft niet) * 1 dl vleesbouillon *1 eetlepel ketjap * 1 bolletje gember * halve theelepel djinten *sap van een halve citroen *1 bakje magere kwark *2 rijpe bananen. *rijst. *boontjes. *kroepoek. *komkomer in schijfjes. en een dosis lef  Bereiding: bak vlees-ui-knoflook in de olie goudbruin. dan... zout, cayennepeper, sherry, bouillon, ketjap, gember, djinten, en citroensap toevoegen. deksel op de pan en 20 minuten laten stoven. prak de bananen tot moes en meng dit met de kwark. voeg dit aan het vlees toe en langzaam laten verwarmen om schiften te voorkomen. wij vinden het errug lekker...  maar zijn tot nu toe de enige... voor ieder die het hier gegeten heeft, bedankt vriendelijk voor een 2de keer.  het is pittig-zoet-zuur... de kleur laat te wensen over... maar dat kan je opleuken door b.v een klein beetje foelie in de rijst mee te koken, word die leuk geel van. ik zou zeggen... eet smakkelijk.  en wie het ooit maakt... ik ben heeeeeeeeeeel benieuwd of je het lekker vind/vond. "conneke valt al af"... bij het idee alleen al, om het te moeten eten, dus die geven we een blikje fabriek soep. 
|
« Laatste verandering: 29 Juli 2010, 07:47:32 door joepie »
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
* ChatMod *
|
 |
|
|
|
« Antwoord #306 Gepost op: 22 Juli 2010, 00:00:11 » |
Ovenschotel van kabeljauw met groenten
Ingrediënten:750 g kabeljauwfilet zonder vel 4 aardappelen, met schil in vieren gesneden 6 tomaten, gehalveerd 1 rode ui, in vieren gesneden 1 venkelknol, in partjes gesneden 2 teentjes knoflook, geperst 75 g zwarte olijven zonder pit 25 g kappertjes 4 el citroen 3 el olijfolie zout en peper handvol fijngesneden peterselie als garnering Bereidingstijd: 20 min Aantal porties: 4 Bereidingswijze:1.Leg de kabeljauw, aardappelen, tomaten, ui en venkel in een ingevette ovenschaal. Probeer niet meer dan 1 laag te maken. 2.Strooi er de geperste knoflook, olijven, kappertjes en citroensap over en voeg zout en peper naar smaak toe 3.Besprenkel het gerecht met olijfolie en zet hem bovenin een voorverhitte oven (230 graden stand 6) gedurende 25 minuten. 4.Verdeel het gerecht over vier borden en garneer met peterselie. Tip: Vervang de venkel door flinke stukken prei, dat is ook heel lekker. Heel simpel....heel lekker.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
* ChatMod *
|
 |
|
|
|
« Antwoord #304 Gepost op: 14 Juli 2010, 00:02:36 » |
Orecchiete met broccoli
Ingrediënten500 g orecchiette (oortjes-pasta) 500 g broccoli 4-8 sardinefilets in olie 2-4 teentjes knoflook 1-2 gedroogde Spaanse pepertjes 4 el goede olijfolie zout Orecchiete betekent `oortjes`. Dit is een kleine pastasoort die niet overal te koop is. Je kunt ook rustig macaroni of penne nemen! Voorbereiding: 5 min Bereidingstijd: 15 min Aantal porties: 4 Bereidingswijze:1.Breng ten minste 5 liter water met 1 eetlepel zout aan de kook. Doe de pasta er in, omroeren en beetgaar koken. 2.Orecchiette hebben altijd wat meer tijd nodig dan andere pasta`s, circa 12 minuten. Af en toe even proberen dus. 3.Wanneer de pastapan op het vuur staat de groenten aanpakken: de broccoli wassen, de roosjes afsnijden, de dikke steel schillen en in plakken van ca. 1/2 cm dik snijden. 4.Grote plakken halveren. De broccoli na ca. 8 minuten in de pan bij de pasta doen en laten meekoken. 5.De overblijvende tijd is genoeg voor de rest: de sardinefilets laten uitlekken en fijnsnijden. 6.De teentjes knoflook pellen, eerst in plakjes en dan in reepjes snijden. De peper in de vijzel tot kruim stampen. 7.De pasta met de broccoli in het vergiet laten uitlekken. De olie met de sardines, de knoflook en de peper in de pan doen, de pasta met de broccoli toevoegen en alles doorscheppen. 8.Misschien heeft het nog wat zout nodig, maar dan ook snel over de borden verdelen en op tafel zetten. 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
* ChatMod *
|
 |
|
|
|
« Antwoord #303 Gepost op: 6 Juli 2010, 00:58:29 » |
Pasta met garnalen, doperwten en muntpesto
Ingrediënten:375 g tagliatelle of farfalle (strikjes) 6 el walnoot- of olijfolie 1 prei, in dunne ringen 2 teentjes knoflook, in plakjes 375 g gekookte en gepelde garnalen 125 g doperwten, diepvries, ontdooid 4 el slagroom (of koksroom) 25 g geroosterde walnoten, grof gehakt zout en peper takjes munt als garnering Ingrediënten voor de muntpesto3 el fijngesneden verse munt 1/2 el fijngesneden peterselie 1/2 teentje knoflook, fijngesneden 1/2 el vers geraspte Parmezaanse kaas 1/2 el slagroom 1/2 tl balsamicoazijn 1 á 2 el olijfolie zout en peper Voorbereiding: 10 min Bereidingstijd: 5 min Aantal porties: 4
Bereidingswijze:Voor de muntpesto pureert u alle ingrediënten in een keukenmachine of blender tot een glad mengsel. Breng op smaak met zout en peper en zet de pesto apart. Doe de pasta in een pan met ruim kokend water en zout. Laat de pasta volgens gebruiksaanwijzing beetgaar koken. Roer de pasta tijdens het koken een paar keer goed door. Intussen verhit u de olie in een grote koekenpan en roerbak de prei en knoflook 5 minuten tot ze zacht zijn. Roer de garnalen en de doperwtjes erdoor zodat deze goed meewarmen Laat de pasta uitlekken en roer meteen de pesto en de slagroom er doorheen. Doe ook het garnalenmengsel erdoor en dien direct op, met wat walnoten en een takje munt als garnering. Eet smakelijk 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
* ChatMod *
|
 |
|
|
|
« Antwoord #302 Gepost op: 30 Juni 2010, 00:07:14 » |
Italiaanse runderreepjes
Eenpansgerecht met alles: vlees, groenten en aardappelen.
Ingrediënten:1/2 el kappertjes 200 g gep. tomaten (blik) 1 sjalotjes of ui 1 teentje knoflook 1 el groene pesto 250 g vastkokende aardappelen 100 g olijven zonder pit 2 el olijfolie 1 tl Italiaanse keukenkruiden 200 g runderreepjes (magere bieflappen, rosbief) 1/2 el balsamicoazijn 1/2 potje witte bonen (150 gram) peper 2 el geraspte Parmezaanse kaas Voorbereiding: 5 min Bereidingstijd: 15 min Aantal porties: 2 Bereidingswijze:Verhit 1 el olie in de wok en roerbak de runderreepjes met de keukenkruiden 3 min. Schep ze eruit en zet apart Schil de aardappelen en verdeel ze in blokjes. Gaar ze 5 minuten op 800 watt voor in de magnetron Pel de sjalotjes, snipper ze en bak ze met de aardappelblokjes, geperste knoflook en de pesto in 2 el olijfolie Voeg de tomaten, olijven, kappertjes, azijn, witte bonen en peper toe. Roerbak 3-4 minuten. Schep de runderreepjes erdoor Bestrooi het gerecht vóór het serveren met de kaas. 
|
|
|
|
|
|
angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #301 Gepost op: 24 Juni 2010, 15:12:00 » |
spaanse tortilla 8 eieren 2 uien, grof gesnipper 2 paprika's, in blokjes 500 gram tomaten, in blokjes 5 gekookte aardappeltjes, in blokjes 2 teentjes knoflook 200 gram chorizo of salami, in plakjes koffiemelk, olijfolie, zout zwarte peper BEREIDINGSWIJZE VOOR SPAANSE TORTILLA
Bak de uien en de paprika in olijfolie met de geperste knoflook tot de uien glazig worden. Voeg de chorizo toe en bak deze ook even mee. Voeg de tomaten toe en bak deze heel even mee. Doe alles in een schaal en laat even wat afkoelen.
Klop ondertussen de eieren los met een scheutje koffiemelk, peper en zout. Bak de aardappeltjes heel even in wat olijfolie en voeg hieraan het tomaten-paprikamengsel toe. Voeg het ei toe en bak het geheel zonder roeren tot het gaar is. Draai de omelet voorzichtig om met behulp van een deksel of bord. Bak nu ook de andere kant even.
|
|
|
We leven maar 1x, dus LEEF!!!
|
|
|
|