Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #433 Gepost op: 11 Januari 2011, 13:10:06 » |
Ow die ga ik echt en keer proberen , zo makkelijk en lekker . Ben gek op pasta 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #432 Gepost op: 11 Januari 2011, 12:52:58 » |
Romige pasta met kip en prei
Ingrediënten:400 g spaghetti 2 el olijfolie 500 g kipfilet, in blokjes 800 g prei, in smalle ringen 200 ml crème fraîche 1 el kappertjes Bereidingswijze:Kook de spaghetti in ruim water met zout volgens de aanwijzingen beetgaar. Verhit in een koekenpan de olijfolie. Bak de kipfilet lichtbruin aan. Voeg de prei toe en bak in 3-4 minuten al omscheppend mee. Draai het vuur laag en roer de crème fraîche door de prei. Breng op smaak met de kappertjes, zout en peper. Giet de spaghetti af en vang een kopje kookvocht op. Schep de spaghetti door de prei en voeg eventueel een scheutje opgevangen kookvocht toe. Voor 4 personen en in een goed kwartiertje klaar... 
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #431 Gepost op: 5 Januari 2011, 14:38:58 » |
De griepvechter - Het griepseizoen is gestart.
Tijd dus om wat extra aandacht te besteden aan je weerstand. Dat kan met deze smoothie!
Dit heb je nodig voor 3 glazen van de 'griepvechter':
- 1/2 mango, geschild en in stukjes - 1/4 meloen, zonder schil en in stukjes - 1/4 ananas, geschild en in stukjes - handjevol gemalen amandelen - 100 ml amandelmelk (bij de natuurvoedingwinkel) - handjevol ijsblokjes - amandelschaafsel voor garnering
De indrukwekkende hoeveelheid vitamine C en bètacaroteen in deze shake verhogen de aanmaak van witte bloedcellen. Het zink uit de amandelen is bovendien belangrijk voor een sterk afweersysteem.
Per glas: 165 kcal, 6,8 gram vet (0,5 gram verzadigd), 22 gram koolhydraten, 4 gram vezels, 4 gram eiwit.
Bron: MensHealth
|
|
|
|
|
|
Limbo
|
 |
|
|
|
« Antwoord #430 Gepost op: 17 December 2010, 17:50:58 » |
Graag gedaan hoor marchien ben blij dat ze het lekker vonden, word er zelf blij van , en ook alien wens ik veel succes met het recept , leuk te horen #xmassmile002.gif
|
|
|
Leven en laten leven ...........
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #429 Gepost op: 17 December 2010, 17:23:14 » |
Marion .....bedankt voor je heerlijke zalmcoctail recept .... Mijn schoondochter had gisteren haar jaarlijkse Kerstdiner met vriendinnen ,aangezien ze geen tijd had om zelf iets te maken vroeg ze mij ......de dames hebben ervan genoten hoor ....maak ze zelf nu ook voor de Kerst ..... #kerstklok002
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
Limbo
|
 |
|
|
|
« Antwoord #428 Gepost op: 17 December 2010, 15:13:03 » |
En om het af te leren een heerlijk sausje voor bij het gourmetten , fonduen of steen grillen , of bij vis #xmassmile004.gif
Ravigottesaus ....
Paar lepels mayonaise en een groot bekertje creme fraiche goed met elkaar vermengen. 1 theelepeltje dyon mosterd erbij , wat kappertjes HEEL KLEIN snijden en ook 2 van die augurk sticks, ook HEEL KLEIN snijden beetje dille uit een potje, Alles goed onderelkaar mengen, eventueel een beetje koffiemelk toevoegen mocht het te dik zijn , en zout en peper Als het te zuur is , iets of wat zoetstof in poedervorm erbij doen.
Wens jullie een smakelijke kerst #xmassmile002.gif
|
|
|
|
|
|
Limbo
|
 |
|
|
|
« Antwoord #427 Gepost op: 17 December 2010, 14:35:15 » |
Nog een lekker en makkelijk receptje voor bij de kerstborrel .......tomatentapenade #xmas014
1 glas zongedroogde tomaten op olie wat pijnboompitjes in een pan roosteren wat kappertjes ......maar hoeft niet perse +/- 2 teentjes knoflook handvol blaadjes basilicum wat zout en een beetje peper naar smaak,
Alles in de keukenmachine doen , ook de olie van de tomaten en purreren maar , je kan hem zo smeuig maken als je zelf wilt. Hmmmmmmmmmmm genieten maar ................ #xmassmile015.gif
|
|
|
|
|
|
alien
|
 |
|
|
|
« Antwoord #426 Gepost op: 16 December 2010, 17:04:54 » |
bedankt voor het chocolade recept Marion, ik heb hier echt lang naar gezocht, Super...
Groetjes Alien Je PM is vol gelopen.....
|
|
|
|
|
|
angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #425 Gepost op: 13 December 2010, 00:32:49 » |
Marion die is ook heerlijk!!! Lijkt me ook lekker als je in het midden een toffiefee stopt die gaat ook lekker smelten..... (heb ik ook niet van mezelf hoor maar is heeeerlijk).
|
|
|
We leven maar 1x, dus LEEF!!!
|
|
|
angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #424 Gepost op: 12 December 2010, 23:14:12 » |
Dit is ook een lekker voorgerecht. Lekker licht, ik eet het ook wel eens als hoofdmaaltijd als ik een lijndag heb. Alleen deel ik het dan door 3en. Ik heb de magere basis, en voor gasten kun je er nog extra's bij doen.
Kipcocktail. Voorafje voor 4 pers. Basis: 2 kipfilets 1 rode paprika bakje champions 2 bosuitjes/lenteuitje ananas uit blik naar smaak, ik doe een klein blikje peterselie het liefst vers evt verse bieslook theelepel kerriepoeder theelepel paprikapoeder zout ik doe geen peper.... maar dat is net wat je lekker vind kipbouillon blokje
De kip en groente (paprika en champions) in kleine blokjes snijden. Dit samen in een ruime pan water met bouillon blokje een kwartiertje koken. Intussen snijd je de bosui, ananas bieslook, en peterselie en doe je met elkaar in een schaal. De kruiden erover en wachten tot het vlees en groenten klaar zijn. Dan vlees en groenten afgieten en warm bij de bosui enz in de schaal doen. Roeren en klaar. Koud opdienen... Om het pittiger te maken kun je er ook een theelepel sambal bijdoen of hot curry gebruiken ipv kerrie poeder.
Voor gasten om het lekkerder te maken doe je er dan bij: Walnoten die je tussen je vingers verkruimeld. 2 eetlepels creme fraise, als je het lekker vind kun je er ook nog een beetje majo door doen.... Proeven, proeven.... beetje verse selderij is ook lekker.
Blaadje sla op een bordje. Je mengsel naar smaak erop. Afmaken met een takje peterselie en een walnoot, en je hebt een heerlijk voorgerecht. Door mijn lange verhaal lijkt het misschien moeilijk, maar het is zo klaar!
|
« Laatste verandering: 12 December 2010, 23:19:47 door angelique2 »
|
|
|
|
|
Limbo
|
 |
|
|
|
« Antwoord #423 Gepost op: 12 December 2010, 21:46:29 » |
En nog een lekker nagerecht voor de kerst #xmas021 Chocolade lava cakejes Ingredienten 5 eieren 5 eidooiers 125 gr suiker 250 gr cocolade puur 250 gr boter 50 gr bloem - Klop de eieren, dooiers en suiker door elkaar in een kom. - Smelt de chocolade en boter in een pannetje - Meng de gesmolten chocolade met het eimengsel. - Voeg de bloem toe - Doe dit mengsel in een spuitzak - Vet ondertussen een aantal kleine schaaltjes in - Doe het mengsel vervolgens met de spuitzak in de bakjes. - Tenslotte doe je dit alles op 160 graden ongeveer 12 minuten in een hete luchtoven. Dit zorgt ervoor dat de buitenkant helemaal gebakken is en binnenin er vloeibare chocolade overblijft! - Let op! Dien dit direct op! Zo lekkerrrrrrrrrrrrrr dit ....... Smakelijk eten en een #xmas012
|
« Laatste verandering: 12 December 2010, 21:57:20 door Marion »
|
|
|
|
|
Limbo
|
 |
|
|
|
« Antwoord #422 Gepost op: 12 December 2010, 20:56:42 » |
Twee heerlijke kerstrecepten #xmas007
De eerste is een lekker voorgerecht...... een zalmcocktail de tweede is een hoofdgerecht ...... kalfstongetje
Zalmcocktail........
Een bekertje slagroom stijf kloppen met een klein beetje suiker daar wat mayonaise bij doen.... 2eetlepels of zo wat tomatenketchup , dat het wat roze word zout en peper beetje citoensap scheutje vieuw of cognac....ook 1 a 2 eetlepels 2 blikjes zalm schoonmaken en een blik ananasringen , goed uitlaten lekker en in stukjes snijden
de zalm en de ananas eronderdoor doen , even afproeven en anders nog wat van alles erbij doen..... in een mooi glas blaadjes sla leggen, de zalmcocktail erin doen, klein beetje paprikapoeder over doen en eventueel een beetje peterselie of dille , en aan de zijkant van het glas een schijfje citroen steken smakelijk eten #xmas014
Kalfstongetje of rundertong .... , kalfstong is kleiner maar vinden wij lekkerder .
kalfstong goed afwassen opzetten [ net als soep ] met koud water en zout en aan de kook laten komen ......als het kookt de rotzooi die bovendrijft afschuimen . 2 a 3 preien erbij doen , het meest groene eraf halen en de prei in een aantal stukken snijden een winterwortel , schil eraf halen en ook in 3 stukken snijden en er ook in doen , en wat foelie eeen paar stukjes , foelie is een kruid wat in zakjes zit net als laurierblad bijvoorbeeld. dit laat je net als soep een aantal uren trekken , 2 a 3 uur , maakt niet uit het word alleen maar malser.Als de tong gaar is , dat weet je als je goed door het puntje van de tong kan prikken trek je het vel van de tong af . Het vuur uitzetten en de tong erin terugleggen , krijgt alleen maar meer smaak
1 a 1,5 kilo champignons wassen, als ze te groot zijn een keer doorsnijden . De champignons met koud water opzetten met zout en aan de kook laten komen , als het kookt een minuut of 10 doorkoken en afgieten , maar wel wat vocht bewaren.
nu ga je een roux maken..... klont boter laten smelten .....hoeveel weet ik niet precies ik doe het op de gok.....als het gesmolten is wat bloem bij doen , en goed roeren. dan wat vocht van de tong [ meeste van de tong ] en de champignons erbij doen......goed blijven roeren anders krijg je klonten . Dan krijg je dus een lekkere roux ......niet te dun maar ook niet te dik maken , en daar doe je de gekookte champignons bij op smaak maken met peper , zout en maggi !! eventueel een klein beetje citroensap Tong in dunne schijven snijden en de champignonroux eroverheen doen , dit is echt overheerlijk , lijkt veel werk maar ook dit valt heel erg mee , ik maak het altijd een dag van tevoren . Wij eten hier alleen maar brood bij #xmas014
Ik wens jullie bij deze allemaal alvast een hele fijne kerst en een culinair 2011 #xmas008 #xmas017 #xmas016
|
« Laatste verandering: 12 December 2010, 21:20:18 door Marion »
|
|
|
|
|
angelique2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #421 Gepost op: 12 December 2010, 20:53:59 » |
Dat is zeker heerlijk. Jij doet er weer andere nieuwe dingetjes in. Ga ik zeker proberen. Wat ook lekker is in plaats van stokbrood eerst in elk bord een schep pandan rijst te doen en dan de soep erover. Zelf doe ik er ook een rood pepertje in ringetjes (met zaadjes!) door dan word hij lekker pittig. Dit naar het recept van mijn Indische buurman, heerlijk. De gehakt balletjes zou ik zeker ook doen.
|
« Laatste verandering: 12 December 2010, 20:55:35 door angelique2 »
|
|
|
|
|
joannie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #420 Gepost op: 12 December 2010, 18:41:04 » |
deze is heerlijk vooral nu het koud weer is
oosterse bruine bonen soep
1 grote pot bruine bonen en een klein potje bruine bonen 400 gr speklapjes 2blok of zakjeboemboe bali conimex of tante lien 2 grote uien 5 teentjes knoflook 1 paprika 1 dikke prei blad selderij 1 theelepel trassi 3 eetlepels ketjap manis snij het vlees in dobbelsteentjes zet het op in ruim een halve liter water met de boemboe balisnipper 1 ui en de knoflook en snij de paprika is reepjes of blokjes en de prei in dikke ringen voeg dit alles aan de soep toe zodra het kookt.dit 30 min zachtjes gaar koken pureer de grote pot bruine bonen en voeg dat na die 30 min toe plus het kleine potje hele bonen plus de selderij snij de ander iu in snippers en bak dit glazig met de trassi 3 eetlepels ketjap toevoegen en zachtjes bruin bakken voeg het toe aan de soep
ik doe er zelf nog 3ons gehakt bij die ik kruid met indische kruiden de balletjes even bakken is lekkerder stok brood er bij
eet smakelijk
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #419 Gepost op: 11 December 2010, 17:54:25 » |
Kip in yoghurt
Hoofdgerecht: kip in een yoghurtsaus uit de oven met bieslook en rijst met gebakken groenten.
Voorbereidingstijd: 20 minuten Bereidingstijd: 120 minuten
Benodigde hoeveelheden per persoon 1/2 citroen 1/4 courgette groen 1/4 rode paprika 3 takjes bieslook 100 gr Pandan Rice 1/4 Label Rouge hele kip 125 ml Griekse yoghurt 1 1/2 el olijfolie 1 teentje knoflook 1 snufje zwarte peper 1 snufje keukenzout 1/2 ei
Bereiding 1. Verwarm de oven voor op 180°C. Boen tweederde van de citroen schoon en snijd hem in stukken. Pel de knoflook en snijd in stukken. Vul de kip met de knoflook en citroen. Leg de kip in een ovenschaal, pers de rest van de citroen uit over de kip. Besprenkel met tweederde van de olijfolie en bestrooi met peper en zout.
2. Braad de kip in de oven gedurende ongeveer 1 uur bijna gaar en bruin.
3. Kook intussen de rijst. Snijd de paprika en courgette in blokjes en bak een paar minuten in olie. Klop de eieren los, en meng deze met de yoghurt en de rest van de olijfolie. Breng op smaak met peper en zout.
4. Schep het yoghurtmengsel om de kip en zet hem nog ongeveer 20 minuten in de oven. Dek, indien de kip al bruin genoeg is, deze af met een stuk aluminiumfolie. Het yoghurtmengsel moet zacht romig gestold zijn. Serveer de kip met de rijst en groente en garneer met de bieslook.
|
|
|
|
|
|
alien
|
 |
|
|
|
« Antwoord #418 Gepost op: 4 December 2010, 17:05:56 » |
jeetje Bob, nu breng je mij aan het twijfelen voor mijn kerst toet!
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #417 Gepost op: 3 December 2010, 01:57:04 » |
Stoofpeertjes met karamelijs
’Wie zoet is krijgt... Stoofpeertjes, gestoofd in rode wijn met een flinke schep rietsuiker, geurige specerijen en een bol sticky karamelroomijs.’
Nagerecht voor 10 personen
10 stoofpeertjes 1 fles rode wijn 5 flinke scheppen rietsuiker 1 sinaasappel, in plakjes 2 stokjes kaneel 2 cm gemberwortel, ongeschild in plakjes van 1-2 mm 4 kruidnagels 2 liter karamelroomijs
Voorbereiden: 20 minuten, plus ca. 30-40 minuten stoven
1 Doe de peertjes in een pan en schenk er de wijn bij tot de peertjes helemaal zijn bedekt. Vul de wijn eventueel aan met water als de peertjes niet helemaal onder staan. Voeg de suiker, de sinaasappel, de kaneel, de gember en de kruidnagels toe en breng aan de kook.
2 Draai het vuur laag en stoof de peertjes in 30-40 minuten gaar.
3 Neem de peertjes uit de pan en laat het stoofvocht tot siroop inkoken. Doe de peertjes terug in de pan en zet de pan op een koele plek.
Bereiden 4 Verwarm de stoofpeertjes op laag vuur. Zet de pan op tafel. Serveer de warme stoofpeertjes met de wijnsiroop en een flinke bol karamelroomijs.
Tip Zet her en der schaaltjes met grof gehakte karamels, geroosterde noten en chocoladesaus op tafel en laat iedereen z’n dessert zelf toppen.
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #416 Gepost op: 28 November 2010, 16:13:06 » |
Kerstkransjes maken —van Italiaans schuim
IngrediëntenVoor 30 kerstkransjes of 500 gr. schuim
• 400 gr. gram suiker • 75. gram water • 225. gram eiwit, ongeveer 5-6 eieren
Bereidingswijze1. Breng 325 gram suiker met het water aan de kook. Verwam tot 121° c. Roer het mengsel niet door! Kwast tevens de randen van de pan met water om aanbranden te voorkomen.
2. Wanneer het suiker mengsel op 113 graden komt. Begin dan met het kloppen van de eiwitten met 75 gram suiker.
3. Voeg dan het suikermengsel al kloppend to aan de eiwitten. Klop op de hoogste stand anders mengt de gesmolten suiker niet goed door de eiwitten.
4. Verlaag de klopsnelheid na 1 of 2 minuten en klop dan nog 15 minuten het mengsel stijf.
5. Het mengsel is dan hard en afgekoeld. Je kunt het Italiaanse schuim gebruiken in bavarios, taarten of je gebruikt het voor Kerstkransjes.
6. Voor de kerstkransjes doe je de eiwitten in een spuitzak en spuit er ringen van. Laat de kerstkransjes dan op 30 graden drogen gedurende 6 uur.
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #415 Gepost op: 28 November 2010, 16:10:56 » |
Glühwein maken
IngrediëntenVoor 300 ml. gluhwein (2 glazen)
•300 ml. rode wijn •½ citroen, in partjes •½ sinaasappel, in partjes •1 kaneelstokje •3 kruidnagels •1 steranijs (optioneel)
Bereidingswijze1. Schenk de rode wijn in een steelpannetje en voeg de citroen- en sinaasappelpartjes toe. Doe meteen het kaneelstokje, drie kruidnagels en eventueel de steranijs erbij.
2. Verwarm het mengsel op een laag vuur. Blijf ruim onder het kookpunt, want alcohol verdampt bij 80ºC. En voor het echte warme effect moet de alcohol tenslotte behouden blijven.
3. Laat de kruiden en het fruit minimaal 15 minuten in de wijn trekken door het pannetje op een laag vuur te zetten.
4. Zeef de glühwein en roer er naar smaak suiker door. Knijp ook eventueel wat sinaasappelsap door de wijn.
5. Serveer de wijn warm. Heerlijk met een stukje apfelstrüdel en een flinke sneeuwbui buiten.
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #414 Gepost op: 26 November 2010, 12:45:07 » |
Borstplaat recept zag ik op blz. 2 staan, Antwoord #376....Succes !
|
|
|
|
|
|
PetraS
|
 |
|
|
|
« Antwoord #413 Gepost op: 26 November 2010, 12:23:27 » |
wie heeft voor mijn het recept voor borstplaat 
|
|
|
|
|
|
alien
|
 |
|
|
|
« Antwoord #412 Gepost op: 25 November 2010, 23:34:23 » |
Zo daar staan ook lekkere recepten tussen...
|
|
|
|
|
|
|
Sly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #411 Gepost op: 25 November 2010, 21:48:06 » |
|
|
|
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #410 Gepost op: 25 November 2010, 18:52:52 » |
traditionele kerststol. 200 gram blanke rozijnen witte rum 500 gram bloem gezeefd 1 a 2 eetlepels geraspte citroen schil 40 gram verse gist verbrokkeld anderhalve deciliter lauwe melk 1 ei losgeklopt 30 gram fijne tafel suiker 1 theel. zout 225 gram gesmolten boter 150 gram geschaafde amandelen 125 gram dadels grof gehakt ca. 300 gram amandelspijs. 1 eidooier poedersuiker bereiden, kan 1 of 2 weken van te voren, kan nog eerder als je hem invriest! week de rozijnen een dag of 3 in de rum schenk zonodig rum bij, de rozijnen moeten bol staan van de rum, zonodig de rozijnen met de rum warm maken tegen de kook aan, vullen ze zich sneller met de rum. doe de bloem met de geraspte citroen schil in een kom en maak in het midden een kuiltje. los de gist op in de melk en schenk dit mengsel in het kuiltje. voeg ei, suiker, zout en 175 gr. gesmolten boter toe. roer alles door elkaar en kneed het met de handen, in 10 tot 15 min. tot een glad soepel deeg. laat het afgedekt 20 min. rusten. rol het dan uit tot een lap van 2 cm. dik. verdeel de rozijnen, dadels erover, rol het deeg op en kneed het goed door. vorm het deeg tot een ovale vorm en laat het afgedekt 30 min. rijzen. meng de amandel spijs met de eidooier en vorm hier van een rol. druk met een deegroller over de lengte in het deeg en rol een helft van het deeg tot een platte lap. leg de rol amandel spijs op het deeg en vouw het uitgerolde stuk deeg over de spijs. druk het brood dicht, vorm er een ovale vorm van en leg deze op de bakplaat. laat het deeg 2 tot 3 en een half uur onder een doek rijzen. bak het brood in het midden van een voorverwarmde oven op 180 graden. in 50 tot 60 min. lichtbruin en gaar. bestrijk de warme stol met 50 gram gesmolten boter , rol hem in de aluminiumfolie en laat hem afkoelen. zo kan je hem 2 weken bewaren, of nog eerder maken en invriezen. serveren, bestrooi de stol rijkelijk met poedersuiker en serveer hem in plakken, lekker dik besmeerd met roomboter. het is best veel werk om te maken. het is een vrij stevig brood dus als je van zachte kerststol houd niet aan beginnen!!! jammer dat er ook weer alcohol inzit 
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #409 Gepost op: 25 November 2010, 02:55:00 » |
Hartige banketstaaf met bosui
De bekende staaf eens op een andere verrassende manier!
Voorbereiding: 15 min. Bereidingstijd: 45 min. Aantal porties: 4
Ingrediënten 1 el verse tijmblaadjes 1 el kerriepoeder of pittige kruiden 4 bosuitjes, fijngesneden zout versgemalen peper 350 g grofgedraaid rundergehakt 6 plakjes hartige-taartdeeg ontdooid 1 eidooier, losgeklopt 1 el sesamzaad
Bereidingswijze 1. Verwam de over voor op 175 C. Kneed de kruiden, bosui en wat zout en peper goed door het gehakt.
2. Leg de deegplakjes overlappend tegen elkaar aan om een rechthoekige lap te vormen. Druk de naden goed dicht, zodat het één geheel wordt. Vorm een lange rol van het gehakt en leg die in het midden van het deeg.
3. Bestrijk de rand met een beetje eidooier en vouw het deeg om het gehakt heen. Leg de rol op een vel bakpapier op een bakplaat; met de vouwnaad naar beneden. Kwast ook de bovenkant in met eidooier en strooi de sesamzaadjes erover.
4. Schuif de bakplaat in het midden van de over en bak de banketstaaf in 45 minuten. Laat de staaf iets afkoelen en snijd er dikke stukken van.
Tips! Zelf maken is zo makkelijk: een kwartiertje werk maar en de oven doet de rest. Het gehakt kun je kruiden met de specerijen die jij het lekkerst vindt. Het Marokkaanse kruidenmengels ras el hanout bijvoorbeeld, Turkse köftekruiden of garam massala-kerrie uit India. Heb je dat allemaal niet in huis, dan is gewoon kerriepoeder ook prima.
Je kunt deze hartige staaf al eerder bakken en dan op een koele plek wegzetten (of invriezen). Even opwarmen in de oven, maar niet in de magnetron. Daarvan wordt de krokante deegkorst slap.
|
|
|
|
|
|
|