kejo
|
 |
|
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 18 Februari 2010, 12:22:59 » |
Ik heb gewerkt bij ptt-post maar dat is lang geleden en ben nou al heel lang huisvrouw dat is ook zwaar als je alles lekker bij wilt houden.Mijn man gaat met september met pre-pensioen en kunnen dan samen leuke dingetjes gaan doen.
|
|
|
|
|
|
shegirl88
|
 |
|
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 18 Februari 2010, 02:40:33 » |
Ik ben mijn loopbaan begonnen, als 15-jarige bij een winkel annex kapsalon, om allerhande klusjes op te knappen. Daarvoor, hielp ik mijn vader, met het uitventen van bloemen, langs de deur. Vroeger ging je ervoor om een beroep te leren, en mijn keuze was kapster, ik heb deze opleiding doorlopen, met goed resultaat, en alle examens met goed gevolg afgelegd. Alleen vond ik het voor een baas werken, niet zinvol, 12 uur per dag full speed, geen pauze's en zitten was er helemaal niet bij. Als je even tijd had, om te zitten, vouwden we handdoeken op en deden andere klussen. En dat voor een zeer mager loon, maar beter iets dan niets. Ondertussen ontwikkelde ik mijn eigen beleid, en daar werd ik dan wel weer blij van. Door mijn uiterlijk, werd ik gevraagd voor diverse fotosessie's en het lopen modeshows en dat was natuurlijk heel erg leuk. Het leverde dan ook weer andere diverse voordelen op. Ik kon niet goed omgaan met het "wereldje"en daarom besloot ik afscheid te nemen. Ik kreeg een baan aangeboden als administratief medewerkster, ziektewet, wao en alle mogelijke afdelingen, bij een bedrijfsvereniging, semi overheid. Dat heb ik 12 jaar volgehouden, ondertussen gewerkt aan een eigen bedrijfje, samen met een ex-man, Toen ik mijn 2de kind kreeg, besloot ik dat het tijd was om een totaal iets anders te gaan doen. Ik heb toen een groothandel opgezet, import export, en dat ging heel goed. Nu run ik een webshop en doe nog 1 x per week de markt.
|
|
|
Als ik wilde dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.
|
|
|
carmen
|
 |
|
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 17 Februari 2010, 15:12:13 » |
Vorig jaar maart kreeg ik een baan aangboden op een R.O.C. Ik doe daar de administratie, telefoon en de receptie, samen met nog 2 geweldig leuke collega's. Wij werken vooral samen met de inburgeraars, de docenten, vluchtelingenwerk en gemeentes.
Tis een veelzijdige drukke baan maar wel een hele leuke, ik kom met veel verschillende mensen in aanraking uit alle delen van de wereld.
Omdat ik mij veel bezig houd met deze mensen is mijn blik verruimt ik begrijp meer, en je wilt niet weten wat een leed er onder deze mensen schuil gaat. Maar ondanks dat ze veel met zich mee dragen zijn ze allemaal zeer gemotiveerd om een steentje te gaan bijdragen aan onze maatschapij.
Omdat mijn gezondheid het nog niet toelaat kan ik niet meer werken dan de ochtenden, maar in de nabije toekomst hoop na de zomervakantie wil ik proberen om een paar uurtjes mee te pikken in de middag.
|
|
|
Zij die het opgeven weten nooit
hoe dicht ze bij hun doel waren.
|
|
|
Silly Syl
Start the day with a DANCE!!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 17 Februari 2010, 13:33:55 » |
ik begon in de brugklas op niveau mavo/havo..... 1e jaar ging perfect maar mn 2e jaar was vele malen minder.... en de leraren wilde mij naar vbo sturen....., dit wilde ik niet en heb toen in overleg met mn ouders en mn mentor besloten om een jaar over te doen zodat ik als nog naar de mavo kon!
zo gezegd zo gedaan... ik deed een jaar over.....ik had toen idd betere cijfers en kon naar de mavo.... nu komt het.... ze waren bang op school dat ik het niet ging redden op de mavo...en moest alsnog naar vbo..... de leerlingen die het allang wisten zijn naar kijk dagen geweest....mijn school was in lochem en vbo was toen in borculo.... ik wist niks van die school... maar moest wel ff binnen een paar weken beslissen welke richting ik ging doen....
uiteindelijk had ik besloten om consumptieve technieken te gaan doen (koken/serveren en brood/banket) heb er veel geleerd en vond vooral de bakkerij echt super om tedoen. na 2 jaar en een diploma wilde ik toen de banketbakkers opleiding gaan doen in wageningen.... maar was toen 16 jaar en mn moeder wilde niet dat ik toen al opmezelf daar ging wonen. omdat heen en weer reizen geen optie was, heb ik toen weer een andere richting moeten kiezen...
na lang denken ben ik terecht gekomen in deventer en heb daar een opleiding gedaan als SPW-er, sociaal Pedagogisch werker - kinderopvang..... na 3 jaar had ik daar mn diploma gehaald en ben kort daarna met mn vriend naar enschede verhuisd.
ik dacht grote stad...met werk komt het vast wel goed.... nou amehoela dus.... heb met helemaal groen geel en blauw gesolliciteerd en heb vanalles gedaan..... van kantine werk tot productie en veel in de ww gezeten....de baantjes zijn niet op 2 handen te tellen...
heb wel ff als kinderopvang leidsters gewerkt, maar dit was oproep werk en was eigenlijk veel te weinig en het werd alleen maar minder...
dus weer een ww aanvragen..... op het moment dat ik bij het CWI zat kwam er net een vacature binnen voor postkamer mederwerker bij menzis zorgverzekeraar. (waar ik al eens op gereageerd had) ze hebben een gesprek geregeld voor mij en een maand later kon ik beginnen....
mijn instelling was toen... ik heb nu iets en zie wel wat me dat brengt..... ik had in ieder geval een proefperiode met kans op een jaar contract... die kreeg ik dus ook.... na dat jaar kreeg ik een nieuw contract direct voor 2 jaar.... dit was toen gelijk ook het laatste want de regel is daar 3 jaar... of 3 contracten en dan moet je eruit..... heb dat nooit echt begrepen...maar goed...ik had iets.....
vervolgens heel onverwachts in deze periode van de crisis kreeg ik zomaar een vast in mn schoot geworpen.... dit was geheel uitzonderlijk... maar gezien de nieuwe ontwikkelingen en werkwijze wel nodig.... er ging dus een streep door mn 2 jarig contract en sinds 1 januari 2010 heb ik dus een vast contract als postkamer mederwerker bij menzis.....
het is niet waarvoor ik geleerd heb...... maar kinderopvang kan ik er altijd nog bij gaan doen.....
|
|
|
ik ben niet gek....hihihihi.... ik ben een vliegtuig!
|
|
|
Sofie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 17 Februari 2010, 12:49:26 » |
Ik werk bij de GGZ afdeling ouderen. Mijn werk bestaat uit het over de streep helpen van m.n dementerende zorgweigeraars. Ik zie veel ellende, veel eenzaamheid, veel verwaarlozing. Mijn beroep is geestelijk best zwaar maar als het lukt om iemand zo ver te krijgen dat hij de juiste zorg toelaat krijg ik een heel speciaal gevoel. Dit werk is een bewuste keuze geweest. Dementerende ouderen gaan mij aan het hart en ik wil als het ware hun spreekbuis zijn omdat ze vaak niet gehoord worden. Ik doe dit werk alweer 22 jaar. Mijn werk kan ik zelf indelen, dagen tijden uren. Ik werk 24 uur per week.
|
« Laatste verandering: 17 Februari 2010, 13:02:44 door sofie »
|
|
Be the change you wish to see in the world.....Mahatma Gandhi
|
|
|
mirantje71
Im not perfect, Im just myzelf!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 17 Februari 2010, 12:32:14 » |
vanaf me 15 altijd in de horeca gewerkt van schoonmaakster tot 1e medewerkster bediending en keuken.ook al mijn diploma,s voor behaalt.toen ik kinderen kreeg gestopt met werken en vanaf ze 4 waren en naar school gingen weer gaan werken als congergie heb dit 5 jaar gedaan maar wegens bezuinigingen moest ik eruit. ben toen een beetje zoekende geweest en van alles wat gedaan om te kijken wat ik echt leuk vondt horeca bleef wel trekken maar wilde niet meer s,avonds en weekende draaien van wegen de kinderen. zo ben ik terecht gekomen bij een bedrijf die eigenlijk voor mensen is met een verstandelijke of lichamelijke beperking ik werk daar als voorvrouw schoonmaak. ik stuur de mensen aan doe de bestellingen maak afspraken met de klant enz enz. ik doe dit nu een jaar en kan wel zeggen dat dit de baan is die nog het beste bij me past en het ook een bedrijf is waar dat ik nog kan groeien. ik werk smorgens van 7:00 tot 10:00 op een cultureel centrum daar heb ik ik 7 mensen werken die ik aan moet sturen dan ga ik lekker naar huis en maak het eten klaar en zit meestal lekker ff op de pc dan begin ik weer om 14:00 tot 18:00 dat is een brede school een brede school daar zit alles in dus kinderen komen daar vanaf 0 jaar voedvrouw zit er kleuterburo,kinderdagverblijf,peuterspeelzaal,en 2 basisscholen,een bso (buiternschoolse opvang )daar heb ik 6 mensen werken die ik aan stuur.ik werk 32 half uur per week.
|
|
|
ik heb geen hart van zilver en ook niet van goud maar wel een hart wat van heel veel mensen houdt !!
|
|
|
rutje
|
 |
|
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 17 Februari 2010, 12:02:08 » |
ik ben al 15jaar werkzaam als timmerman in verschillende richtingen van het timmervak. Mn moeder was er niet blij mee toen ik op mn 13 naar de LTS ging om timmerman te worden. De LTS stond vroeger namelijk niet echt in aanzien(zeg maar gerust helemaal niet) en mn moeder schaamde zich er eigenlijk voor. Ik kon nou eenmaal goed leren en ze vond timmeren te min voor onze familie. Na n lange strijd heb ik mn zin doorgedreven en heb mn diploma gehaald. Toen ben ik de vervolgopleiding gaan volgen in Deventer.Na ongeveer 3jaar als timmerman te hebben gewerkt had ik t eigenlijk wel gezien met de bouw. Ik heb toen aardig wat sprongen gemaakt in verschillende beroepen zoals poelier/ brandweerman en soldaat(hahaha is wel echt iets anders geweest). Maarja t bloed kruipt waar t niet gaan kan en na n paar jaar begon t toch weer te kriebelen... dus ik heb er nog n opleiding en cursussen bijgedaan in de avonduren en tevens mn leermeester-diploma gehaald en ben weer in de bouw gaan werken als allround. Sinds een klein jaar ben ik nu werkzaam in de wegenbouw(maken van bruggen/tunnels) en ik moet eerlijk toegeven dat ik het toch echt t mooiste beroep ter wereld vind en ik nog steeds geen spijt heb van de strijd met mn moeder om mn droom waar te maken..... (later was ze best wel trots  )
|
|
|
|
|
|
Huulie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 15 Januari 2009, 15:34:22 » |
Ik ben verpleegkundige, vanaf kind wilde ik dat al. Mijn ouders vonden dat een te zwaar beroep en vroegen of ik eerst op een kantoor wilde werken. Ik kreeg een baantje bij Auto Onderlinge (Nu AEGON). verschrikkelijk en bakte er dus niets van. Toen als particulier secretaresse voor een advokaat daar,nog erger! Na 4 maanden, kreeg ik een beoordelingsrapport en dat was positief, toen de directeur vroeg, wat vind je er van, zei ik, wil nog liever vandaag weg dan morgen. Ik kon gaan, maar thuis komen zonder werk zat er bij mijn ouders niet in. Eerst me aangemeld bij het Academisch ziekenhuis voor een opleiding verpleegkundige en toen naarstig op zoek naar een baantje, die de tijd overbrugde. Gewerkt tijdens de feestdagen bij Galerie Modern (bestaat niet meer) zelfs dat vond ik leuker dan die kantoorbaan. 16 jan begonnen met mijn opleiding. Daarna wilde ik geneeskunde studeren, maar moest meer weten van scheikunde en fysica. Mijn inteleigentie was daarop niet ingesteld, bovendien vond ik die vakken vreselijk. Kreeg werk als leidinggevende op een kraamafdeling. Daarna een opleiding gedaan voor wijkverpleegkundige.........kinderen, huis, man ( die ook een zware job had en economisch meer te bieden had in de toekomst), ben ik minder gaan werken. Van psychiatrie, tot ic verpleegkundige. Mijn man kreeg een betere job ergens anders en wij gingen mee. Er was ineens een overschot aan verpleegkundigen (ontslagen vielen toen) en men ging drastische reorganisaties doorvoerde. Ik was dus overbodig. Ik kreeg een hernia, daarna nog vele andere medische kwalen. Geen werk, geen uitkering en de kans opnieuw te beginnen werd miniem. Daar heb ik me heel rot over gevoeld. vrijwilligers werk gedaan wat niet bevredigend was. Mijn man ging in de vut en we zijn weer terug gekeerd naar de stad waar ik geboren, opgetogen, elkaar hebben leren kennen, de kinderen heb gekregen. Ik ben heel gelukkig nu. De kinderen zijn groot, ik doe geen vrijwillergers werk, alleen in het parkje waar ik loop met mijn hondje, kan ik heel veel mensen helpen, van allerlei pluimage. Dat is genoeg.
|
|
|
|
|
|
Speedy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 15 Januari 2009, 14:50:02 » |
Ik werk voor vast 1 1/2 dag als verpleegkundige. Soms draai ik een exstra nachtdienst en regelmatig wordt ik opgeroepen om in te vallen. Verder werk ik op woensdagochtend als vrijwilligster in de mantelzorg en heb sinds dit jaar mijn eigen reiki praktijk. Deze staat nog in de start, maar dinsdag en woensdagmiddag zit ik vol. Prima zo!!!
|
|
|
|
|
|
|
marlene
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 15 Januari 2009, 13:44:13 » |
Heb eerst bij een groot waterleiding bedrijf de schoonmaak gedaan.Toen het verbouwd werd en er een groot restaurant bij kwam ben ik in de catering gegaan en heb dat 14 jaar gedaan met veel plezier.Nu zit ik door gezondheidsredenen in de wao.
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 15 Januari 2009, 13:39:14 » |
Ik wilde even melden dat ik het ontzettend leuk vindt dat er zo positief gereageerd wordt op het openen van deze topic. 
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
djago
|
 |
|
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 15 Januari 2009, 13:13:14 » |
ik heb 21 jaar bij tpg post gewerkt,3 nachten in de week,na reorganisatie hadden ze me niet meer nodig wat ik erg jammer vond.ben het werk gaan doen toen de kinderen nog klein waren zo kon ik er voor de kinderen zijn overdag.nu werk ik twee dagen in de week bij didi dames en kinderkleding ook erg leuk,en pas 3x in de week op de kleinkindjes wat nog leuker is.
|
|
|
blijf altijd je zelf.
|
|
|
ladydiana
elke dag is een feest
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 15 Januari 2009, 09:21:46 » |
 hoi,,,,,,,,,, Ik werk sinds 1 november in het ziekenhuis in amsterdam. Ik ben sinds 6 wk thuis geweest omdat het voor mijn zoon belangrijk was hij is gehandicapt. Vindt het erg leuk en hoop het nog lang tekunnen blijven doen maar ja dat weet je nooit. Met kerst ging het fout met mijn zoon en gelukkig heb ik een oplossing kunnen vinden dat er iemand is als hij uit school komt. diana
|
|
|
|
|
|
|
klahan
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 15 Januari 2009, 02:07:43 » |
Leuk Andrea dat je deze topic geopend hebt. heb alles al gelezen en zal er morgen ook mijn deel van uitmaken. het is al laat weet je, of vroeg....zoals je het noemen wilt. 
|
|
|
|
|
|
trees
kwaad straft zichzelf
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 14 Januari 2009, 23:46:04 » |
en ik ben begleidster voor mensen met een verstandelijke beperking doe het met heel veel liefde en plezier al moet ik wel zeggen dat het wel steeds zwaarder wordt door alle bezuinigingen......begon ik met het begleiden van een groep van 8(met een extra dienst erbij die de pauzes waarnamenen met de clienten 4een boodschapje ect. kon doen) nu sta ik alleen op een groep van 13 clienten..... #smiley_pleasehoever willen ze in denhaag nog gaan....je moet echt gemotiveerd zijn om dit werk met plezier te kunnen doen
|
|
|
|
|
|
Beppie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 14 Januari 2009, 20:42:00 » |
moet ik alle baantjes opnoemen  ik zal het maar bij de laatste 4 jaar houden,ik werk als vrijwilliger bij de oudere van dagen boekje voorlezen mee naar de winkel enz dat doe ik 3 dagen van 10 tot 14 uur en 1 dag in de week op de kinderboerderij dat laatste zou ik graag altijd wel willen doen 
|
|
|
leef niet gisteren,morgen,maar vandaag
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Januari 2009, 19:40:41 » |
ah !! weer wat geleerd 
|
|
|
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Januari 2009, 19:08:27 » |
hihi......kon het niet laten 
|
|
|
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 14 Januari 2009, 19:05:55 » |
nee polly ik dacht ik hou het netjes 
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 14 Januari 2009, 19:03:29 » |
was je de U vergeten Trui ?? 
|
|
|
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 14 Januari 2009, 19:02:34 » |
kraamverzorgster ben ik van beroep , later ben ik in de thuiszorg gaan werken, daarna bejaardenzorg en toen de huishouding draaiende gehouden van mijn overleden zus (er waren/zijn 2 kinderen )Intussen ook nog geholpen in de winkel van m`n maatje. poeliers bedrijf dus uitbenen, rollades maken, gordon bleu enz. sinds 1997 op wat thuiswerk na niets meer i.v.m. een wrak lichaam 
|
|
|
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Januari 2009, 18:45:04 » |
ik werk in de catering bij een internationalehoge school heel erg leuk alleen mijn chef is een l.l
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 14 Januari 2009, 18:32:55 » |
@ sita wat is net zoiets als juffrouw Janny ?? en nee ik ben echt niet blond hahahaa
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Januari 2009, 18:26:36 » |
Ik ben bejaarden verzorgende geweest.maar ik ben nu met pensioen en daar geniet ik echt van.niks moet,en alles mag..heerlijk. maar ik heb altijd heel veel plezier in mijn werk gehad(al werd het de laatste tijd wel heel zwaar) En als ik het over zou moeten doen,ging ik hetzelfde werk weer doen. 
|
|
|
|
|
|
rinja123
horen zien en zwijgen
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Januari 2009, 18:03:45 » |
ik heb altijd in decatering gewerkt bij d.e en door een ongeval 5jaar geleden ben ik nu in de w.a.o ik vind het heel erg jammer had graag nog gewerkt maar ja wat niet kan daar moet je eigen bij neer leggen het is niet anders
|
|
|
als ik boven op de dom sta kijk ik ff naar benee
|
|
|
|