Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #321 Gepost op: 7 Oktober 2010, 01:58:37 » |
Altijd in mijn hart Er zijn vaak van die dagen. Dat ik veel aan je denk. De gedachte niet kan verdragen. Dat je er nooit meer bent.
Dat ik je nooit meer kan zeggen. Hoeveel ik om je geef. Je nooit meer uit kan leggen. Waarom ik wenste dat je bleef.
Want toch moet je weten. Dat ik je nooit meer zal vergeten. En mijn liefde voor jou blijft altijd bestaan. Hoe ver je ook bij mij vandaan bent gegaan.
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #320 Gepost op: 7 Oktober 2010, 01:48:38 » |
Ik noem je m'n lief
Ik noem je m'n schat
Ik noem je het beste
dat ik ooit bezat
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #319 Gepost op: 27 September 2010, 20:05:07 » |
Respect
Heb respect voor de mensen om je heen hoe ze leven en hoe ze doen want iedereen heeft recht op respect.
Wees respectvol want met respect bereik je iets
Heb respect voor iemand ook al is hij of zij anders dan jij hij of zij heeft ook gevoelens even goed als jij
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #318 Gepost op: 27 September 2010, 20:02:29 » |
Stiltes..Er zijn stiltes om van te genieten.
Dat zijn stiltes die vinden we fijn.
Er zijn stiltes waarin we herdenken.
Dat zijn stiltes die stil horen te zijn.
Er zijn stiltes die isoleren.
Dat zijn stiltes van pijn.
Toch blijft een stilte een stilte die maar op één manier kan zijn.
Stil..
Peluster
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #317 Gepost op: 27 September 2010, 17:30:44 » |
FC Pluche
Zij liegen en bedriegen staan zelden op één lijn zitten stralend op het pluche een klein beetje God te zijn
ze walsen over mensen vernietigen zo naam en faam ooit zullen zij zich verborgen wensen leiding geven doe je nog altijd saam
toch blijven zij draaien en keren raken soms tot tranen toe gefrustreerd nooit en te nimmer zullen ze leren van datgeen hen is (aan)geleerd
zo verkondigen zij eigen waarheid als zijnde het hoogste goed voor het terugdraaien van fouten ontbreekt hen steeds de moed
publiekelijk iemand nagelen dat was oprecht hun enig doel "je kunt nu mee draaien en keren zo niet houd dan je smoel”
er is hen geleerd niet te liegen ouders hadden het goed met hen voor zittend op het pluche gaan zij door met bedriegen achter hen staat toch het "leugenaarskoor"
ik wens hen heel veel wijsheid vooral de aankomende tijd wanneer écht uitkomt wat er gaande is gaat ons land ten onder aan hun wanbeleid
|
|
|
|
|
|
willemijn
|
 |
|
|
|
« Antwoord #316 Gepost op: 27 September 2010, 17:13:49 » |
Lieve Isis, ben blij dat Bobbie dit topic ge-upt heeft want misschien had ik dan je gedicht niet gelezen. Je hebt heel wat van je afgeschreven onlangs, en dat moet je erg goed gedaan hebben.. want kijk eens wat een prachtig en blij gedicht je geschreven hebt. Heel mooi! Schrijven is zo fijn om te doen, je schrijft letterlijk zoveel gedachtes en emoties van je af, en dan kan je het later nog eens teruglezen ook.. En hier kan het, we kennen elkaar allemaal een beetje maar het komt net niet te dichtbij. Hier is het veilig en wordt het gelezen en gewaardeerd.
|
« Laatste verandering: 27 September 2010, 17:40:51 door willemijn »
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #315 Gepost op: 27 September 2010, 16:39:32 » |
UP
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #314 Gepost op: 24 September 2010, 21:35:17 » |
Blij.
Blij dat ik op dit plekje van moeder aarde ben geboren.
Blij met 2 ouders, waar ik mij zo voelde geborgen.
Blij in de lente dat alles opnieuw word geboren.
Blij in de zomer, dat ik puf van de hitte maar er een plekje in mijn tuin is waar ik zonloos verblijven mag.
blij in de herfst dat ik over een tapijt van bladeren mag lopen.
Blij in de winter met zijn sneeuw en ijs, de gezellige tijd met mijn gezin de kerst met kaarsjes cadeautjes te beleven.
Blij om de zon op en onder te zien gaan.
Blij om een vriendin te hebben gehad 48 jaar lang.
Blij om je te missen , anders had ik dat niet gehad.
Blij met mijn puber kleinzoon, waarvan je altijd moet afwachten hoe zijn muts zal staan.
Bij met mijn kleindochter, knutselen en winkelen met elkaar.
Blij zijn met de lach die ik van beiden krijg.
Blij met mijn kinderen, ze vinden mij een super mam en zijn blij met mij.
Blij met mijn vriend die al 3 jaar kankervrij is.
Blij met mijn nichtje, die zo sterk is! het zo goed doet met haar chemo`s.
Blij ben met een vriendin, die nu zo verdrietig is, maar zeker weten naar verloop van tijd weer blij zal zijn.
Blij ben met de kleine dingen "een lach"
Blij ben dat ik bijna in alle mensen, de goede dingen zie.
Blij ben met ik, ik die leven mag.
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
Kristel
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #313 Gepost op: 24 September 2010, 17:21:45 » |
Boshoffski mooi....  Bobbie wat een prachtig gedicht over de herfst  Echt wel wennen dat we de nachtschuit weer in gaan. Moeten we het binnen maar gezellig maken met kaarsjes enzo.
|
|
|
Een wijde blik verruimt het denken
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #312 Gepost op: 24 September 2010, 16:52:08 » |
mooi gedicht bobbie, ik denk er het zelfde over, nu de herfst, kan erg mooie dagen geven. bos en duin vind ik dan op z`n mooist! de winter met z`n eigen gezelligheid en kaarsjes! maar éérlijk gezegt ik ben een lente mens!!!
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #311 Gepost op: 24 September 2010, 01:49:44 » |
Dag lief zonnetje, je verdween achter de wolken. Dag lief zonnetje, je bent nu een ster
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #310 Gepost op: 24 September 2010, 01:44:54 » |
was ik maar een hond dan zat ik lekker op mijn luie kont van tijd tot tijd gaat mijn baasje met mij uit wandelen dan heb ik weer een luie bui en dan krijg ik een bot dan kan ik lekker kluiven en ben ik heel tevreden
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #309 Gepost op: 24 September 2010, 01:41:18 » |
Heel bijzonder, heel gewoon Gewoon een heel bijzondere man
|
|
|
|
|
|
willemijn
|
 |
|
|
|
« Antwoord #308 Gepost op: 19 September 2010, 18:11:02 » |
Aah Bobbie, wat een mooi gedicht...!
Ik was er vandaag ook zo mee bezig, het afscheid van de zomer is onherroepelijk als ik naar m'n tuin kijk. De druiven verschrompelen alweer, de bladeren worden al een beetje bruin, het gras voelt zompig aan als je erover loopt. Misschien later in de week nog een keertje maaien, als het nazomerse weer doorzet.
Maar ik kijk ook vooruit, het doek van de parasol gaat de was in, klaar voor het voorjaar. Ik zie wat er nodig gesnoeid moet gaan worden, want het is wel hard gegaan dit jaar.
Heb gekeken in m'n kledingkast, wat kan er in de doos, zoals die witte linnen broek. Maar zag ook die leuke vesten en broeken hangen, waar ik me zo behaaglijk in voel.
Tja, de zomer leek kort, ik heb er niet zo erg van kunnen genieten dit jaar, maar de herfst en de winter hebben ook hun charmes zoals je schrijft.
En het wordt altijd weer lente...!
Liefs, Willemijn
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #307 Gepost op: 19 September 2010, 14:22:17 » |
Hou me maar daar aan vast dat het voorjaar weer komt 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #306 Gepost op: 19 September 2010, 00:44:26 » |
HerfstDe herfst is er weer en de wind giert en gromt, En de bladeren vallen weer op grond... Alweer een seizoen voorbij, Daarvan worden we niet blij... Wat zou het toch fijn zijn, Als het nog zonnig en zomers kon zijn... De donkere dagen voor Kerst komen er ook aan, Gezellige tijd, maar ook vroeg donker is het dan... De warme dagen en zwoele nachten zijn van de baan, En we pakken onze winterkleren en trekken die weer aan... Maar 1 zekerheid die blijft bestaan, Na de winter komt het voorjaar er weer aan... Elk seizoen heeft toch zijn eigen charme, Aan die gedachte moet we ons nu maar warmen... Met de kachel aan en kaarsen erbij, Worden we toch weer een beetje blij... Ook kunnen we nog naar het bos gaan, Misschien zien we dan ook paddestoelen staan... Dennen appels rapen voor het haardvuur is ook een plan, Lekker buiten lopen, dus we nemen het ervan... Nog effies, dan is de herfst aangekomen, Ondertussen blijf ik lekker van het voorjaar dromen. 
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #305 Gepost op: 9 September 2010, 11:52:52 » |
Mooi hoor els 
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #304 Gepost op: 8 September 2010, 21:54:10 » |
De vriendschap van een hond !De vriendschap van een hond, is vriendschap voor het leven, voor een ander niet te zien, hoeveel een hond kan geven.
Want ben je eens verdrietig, dan kijkt ze je aan, alsof ze zeggen wil, ik zal altijd naast je staan.
En als je dan weer vrolijk bent, dan slaat ze met haar staart, en blaft alsof ze zeggen wil, dat hebben we weer geklaard.
Zo'n vriendschap is een wonder, een wonder om te beleven, geen mens kan zoiets geven.
|
|
|
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #303 Gepost op: 5 September 2010, 20:11:06 » |
heel mooi de gedichten, Boshoffski
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
willems00
|
 |
|
|
|
« Antwoord #302 Gepost op: 5 September 2010, 12:17:47 » |
wat een mooie gedichten els
|
|
|
kijk eerst in de spiegel dan naar een ander
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #301 Gepost op: 4 September 2010, 20:55:06 » |
Waarom hebben ze je van me afgenomen? Waarom ben je van me weg gegaan? Waarom kon jij niet blijven? Waarom ben jij gestorven?
Met deze vragen blijf ik zitten, Mijn hele leven lang. Want er is niemand Niemand die ze beantwoorden kan.
Mayke Konjer
|
|
|
|
|
|
Boshoffski
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #300 Gepost op: 4 September 2010, 20:43:56 » |
Telkens als ik denk 't gaat niet meer Schijnt er een ster keer op keer Die ons de kracht en moed geven om verder te leven
Niemand die het weten kan hoeveel ik van je hou Niemand die mij troosten kan in mijn verdriet om jou Niemand die begrijpen zal hoe vresenlijk ik je mis Niemand die beseffen zal hoe erg die pijn wel is
Eric Wils
|
|
|
|
|
|
alidah
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #299 Gepost op: 2 September 2010, 23:47:11 » |
Tranendal
Onze voorouders zeiden het al: de wereld is een tranendal Niets geleerd; veel gaat verkeerd Men zegt wel ernaar te streven in vrede met elkaar te leven Maar het enige dat telt, is het kille geld
|
|
|
Friendship is like a glass,handle it with care ones its broken, its hard to repair!!!
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #298 Gepost op: 26 Augustus 2010, 15:05:57 » |
alie, jij hebt me verwend geheel gratis en voor niks. Dank je wel 
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #297 Gepost op: 26 Augustus 2010, 14:50:57 » |
Gratis voor niks
Heb jij er wel eens bij stil gestaan dat veel dingen in ons leven die toch heel belangrijk zijn helemaal gratis worden gegeven. De zon, die elke dag opnieuw weer aan de horizon verschijnt de regen, de wind, de sneeuw zelfs de lucht die in je longen verdwijnt. Geluk, vriendschap en liefde en een glimlach, al is hij nog zo klein, want moest je daarvoor betalen, zouden toch alle rijken gelukkig zijn. Dus je ziet, dat je ook zonder geld best wel wat weg kunt geven betalen moet je alleen de dood die betaal je met je leven.
|
|
|
|
|
|
|