Silly Syl
Start the day with a DANCE!!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 21 November 2008, 11:43:34 » |
Parel
Als een parel op het verlaten strand, niet meer glanzend, maar smerig door het natte zand. Een parel die ooit zo uitzonderlijk mooi geweest is, lag daar bijna te vergaan door gevoelens van pijn en gemis.
Dit mooie sieraad mag gewoon niet verder vergaan, want dan zou er toch iets heel moois van onze aardbol gaan.
Gelukkig zal deze parel haar glans weer terugkrijgen, mooier dan ze ooit geweest is zal haar glans zelfs de zon overstijgen. Ze zal schitteren met meer kleuren dan een regenboog ooit zal komen, haar gloed zal nog feller en dieper zijn dan we zelfs kunnen dromen.
En geloof mij, van deze prachtige parel is er maar een, en dat ben jij…..
|
|
|
ik ben niet gek....hihihihi.... ik ben een vliegtuig!
|
|
|
Silly Syl
Start the day with a DANCE!!!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 21 November 2008, 11:43:02 » |
Een zaadje in de grond dat gaat groeien. Een stengel met een knop die gaat bloeien.
Zo mooi als een bloem kan het leven zijn. Maar het leven kan ook zijn, met heel veel pijn.
Als een bloem die geknakt is door wind en regen, en je de blaadjes bij elkaar moet vegen.
Het zaadje geeft weer een nieuwe bloem. Eerst een stengel met blaadjes, o zo groen en dan ontplooit die bloem.. vol pracht en kracht.
Maar als de pracht is verdwenen blijft er toch nog wat staan. Dit is de kracht die je hebt opgedaan.
Zoals een bloem.. ja zo is het leven
|
|
|
ik ben niet gek....hihihihi.... ik ben een vliegtuig!
|
|
|
Jiska
|
 |
|
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 19 November 2008, 15:59:45 » |
Roddels....
Roddels zijn niet te vermijden... Roddels kun je ook niet bestrijden... Er zijn mensen die je kleineren... en bewust proberen je te bezeren...
Die alles maar ook alles verdraaien... met als doel... onrust te zaaien... Je kunt ze maar beter laten gaan... en er ver boven gaan staan...
Jij weet als enige...het beste hoe je bent... laat een ander maar denken, dat hij/zij je kent...
Verlaag je niet tot deze figuren... dan zal de pret ook niet lang duren...
|
|
|
|
|
|
anna
|
 |
|
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 15 November 2008, 19:52:52 » |
JIJ
Ik zie je in de bloemen, Ik zie je in de zon,
Al ben je niet altijd zichtbaar, Ik bespeur je warmtebron,
Steeds voel ik jouw nabijheid, Steeds ben jij om me heen,
Door wat wij samen hebben, Voel ik mij niet alleen.
|
|
|
|
|
|
Jiska
|
 |
|
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 14 November 2008, 13:06:31 » |
Is het echt zo lang geleden... dat jij nog een baby was... dat ik je heb leren lopen... heel voorzichtig...pas voor pas...
Dat ik liedjes heb gezongen... met jou bovenop m'n knie... je bent al zo groot...mijn zoon... ik weet echt niet wat ik zie...
Zou je zoveel willen zeggen... maar dit *blaadje* is te kort... daarom wens ik je alleen maar... dat je heel gelukkig word...
|
|
|
|
|
|
anna
|
 |
|
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 11 November 2008, 19:02:07 » |
De SIER VAN LEEFTIJD
Op de vleugels van de wind worden de jaren meegevoerd.
De tijd, gewillig, doch ongenadig, ruimte scheppend en beperkend ineen,
trekt met alle kracht aan het jeugdige, het prille en frisse.
Hem verslaan is onmogelijk, winnen een illusie.
berusting lijkt al wat rest. Verouderen past niet in onze tijdsgeest.
om het hardst wordt getracht de jeugd in netten te verstrikken.
Waarom niet de kracht van de jaren, de rijpheid en sier van leeftijd zien?
Prachtig verjaren, mooi en wijs. En met behoud van het kind in je hart...
toch jong blijven.
|
|
|
|
|
|
milletje
|
 |
|
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 8 November 2008, 13:10:16 » |
in de schaduw van de vallende bladeren, denken wij terug aan hen die ons zelf ontvallen zijn. mensen die wij met liefde koesteren en zo hard moeten missen. de herinneringen die wij zo vaak in ons heroproepen, omdat die zo intens in onze gedachten blijven hangen. het gemis van hun warmte, hun stem en hun voelen. het ontbreken van hun tederheid en de zekerheid die ze ons gaven. waarom schieten deze gedachten dieper bij ons door als de koude tijd zit aan te komen? terug een jaar voorbij? het zal hun warmte wel wezen, omdat we die zo erg moeten missen. mogen wij zeggen dat wij hen missen? ik hoop van wel. want ik mis hen oh zoveel!
|
|
|
vriendschap is een illusie.
|
|
|
anna
|
 |
|
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 8 November 2008, 07:43:47 » |
VRIENDSCHAP
Er is geen honger in huis als vriendschap de tafel dekt;
Er is geen kilte in huis als vriendschap waakt bij het vuur;
Er is geen duisternis in huis als vriendschap de lamp ontsteekt;
Er is geen eenzaamheid in huis waar vriendschap op bezoek komt;
Er is geen oorlog in huis waar vriendschap vergeving spreekt;
Er is geen wanhoop in huis zolang er vriendschap woont.
|
|
|
|
|
|
Kristel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 6 November 2008, 19:49:07 » |
Een lach en een traan
soms is het leven lastig vol spanning en zwaar dan zit je vol ellende en met je handen in het haar soms hebben we moed dan weer verdriet soms gaat het ons goed en dan even niet zo gaat dat nou steeds het is komen en gaan dat is nu het leven een lach en een traan.
|
|
|
Een wijde blik verruimt het denken
|
|
|
anna
|
 |
|
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 6 November 2008, 00:06:37 » |
TOEKOMSTDROMEN
Zoveel mensen zoeken Maar zijn als de dood dat ze het vinden; Zoveel zijn er bang Dat er een waarheid kan bestaan;
Zoveel mensen zwijgen vaak Zouden willen schreeuwen van verdriet Zenden wel signalen uit Maar niemand die het hoort;
Zoveel mensen waken Hun gedachten blijven tollen in hun hoofd; Zoveel mensen slapen Als de dief komt in de nacht
Zoveel mensen werken Aan hun toekomstdromen van een goede baan Bouwen op een fundament Maar glijden langzaam weg;
Zoveel mensen om me heen Voelen zich onzeker en zo bang Houden zich wel groot maar ach Ze weten zich zo klein.
|
|
|
|
|
|
Jiska
|
 |
|
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 4 November 2008, 14:44:38 » |
Vriendschap....
De vriendschap van een hond, is vriendschap voor het leven. Voor een ander niet te zien, hoeveel een dier kan geven.
Want ben je eens verdrietig, hij kijkt je dan zo aan... alsof hij zeggen wil... ik zal altijd naast je staan.
En als je dan weer vrolijk bent, dan slaat hij met z'n staart, en blaft alsof hij tegen je zegt: dat hebben we weer geklaard.
Zo'n vriendschap is een wonder, een wonder om te beleven. Zo'n vriendschap kan geen mens... geen mens kan zoiets geven.
|
|
|
|
|
|
anna
|
 |
|
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 4 November 2008, 11:29:05 » |
GELUK
Je kunt geluk Niet grijpen met je hand Niet zetten in een lijstje Niet binden in een band
Je kunt het zelf niet maken Van hout,van steen,van zand, Niet breien en niet haken, niet knippen uit de krant
Je maakt het niet van aarde Ook niet van gras of hooi En omdat je het niet kunt maken, Daarom is geluk zo mooi.
|
|
|
|
|
|
Kristel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 4 November 2008, 00:26:07 » |
Mijn masker
Mijn masker van steen Onkwetsbaar Voor iedereen Je ziet mijn gelaat Kijkt er niet doorheen Wat er achter schuilgaat Weet geen één
Wanneer mijn masker Breekt Sla ik mijn handen Voor mijn gezicht Beschermend Bang voor het daglicht
Mijn masker Mijn masker van steen Huilend veeg ik nu Je scherven bijeen...
Bron: Dreamer
|
|
|
Een wijde blik verruimt het denken
|
|
|
anna
|
 |
|
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 3 November 2008, 23:05:03 » |
"STOKOUDE RIJKDOM"
Een stokoud echtpaar ging naar bed Op 't kastje twee bakjes met tanden. Vol liefde keek de man haar aan En streelde haar rimpelige handen.
Hij zei:"Al meer dan 60 jaar Zijn wij gelukkig,meid. Geloof me,als ik je zeg:ik wil jou voor een miljoen niet kwijt.
"Dat weet ik ,jongen",zei zijn vrouw. "Ook jij bent niet te koop,nog niet voor een miljoen en dat is een hele hoop.
Zo lagen zij daar tevreden, In de avond van hun leven. Twee mensen die elkaar zo lang Zoveel hadden gegeven.
Ze zeiden:"Slaap lekker,hoor!" Hij gaf haar een zoen. Zij gaf hem een zoen. Hij fluisterde:"Is de deur op slot? Hier ligt voor twee miljoen!"
|
|
|
|
|
|
Whopie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 30 Oktober 2008, 04:37:28 » |
nog een gouwe ouwe. nou ja gouwe?? maar wel ouwe:
15 december, 02.30 uur
Nu slaat mijn hoofd weer op hol Maar zoals ik al zei: interesseert toch geen drol Dus pak ik de pen maar weer En schrijf het hier maar weer neer Al ben ik wel een beetje moe Moet er toch ergens mee naar toe
Vele “gedichten” zoal geschreven Daarna lange tijd vermeden En als ik ze dan weer tegen kwam WEG, want ach wat heb je er nog an?? Alleen ellende wat je leest En DAT stoort me nog het meest.
Zou ook wel eens “als mijn hersens weer overdrijven” Eindelijk eens iets leuks willen schrijven. Denkend aan Nick en Marijke Iets wat hun leven verrijkte Of aan Dees en Edwin Eindelijk een leven met gewin
Is het teveel wat ik vraag Of gaat het allemaal erg traag Een fijne toekomst voor je kinderen Dat kan toch verder niemand hinderen Waarom duurt het allemaal zolang Wat is daarvan het belang?
December 2006
|
|
|
riavdijk
|
|
|
|
Lothar
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 29 Oktober 2008, 13:53:04 » |
Even verplaatst naar het goede topic
Whopie
Re: Minosabbies Gedichten! « Antwoord #24 Gepost op: Vandaag om 03:29:53 »
--------------------------------------------------------------------------------
Soms heb je het gevoel of je ontploft, Van teleurstelling, van boosheid, of van verdriet. Van iemand zo dierbaar, Die plotseling ons verliet.
Van mensjes zo oud Waar je ontzettend veel van houd Bijna aan het eind van hun leven Die dan toch nog, zoveel moeten beleven
Hebben zij geen recht om te nemen??? Mensen die zoveel hebben gegeven Sommigen zullen het nog niet bevatten Maar die mensjes zijn ware schatten
Zijn het waard, dat JIJ beweegt hemel en aard Hun het naar de zin te maken Zonder, het loopt in de gaten Stilletjes aan, maak je het HUN aangenaam!
Al slaat je hoofd soms op hol Interesseert toch geen éne drol “wij vergeven de schuldenaren” Raakt dat dan sommige snaren?
Ga niet bij voorbaat zitten grienen Maar geef eerst wat ze verdienen Laat weten, dat je ze nooit zult vergeten Zij zijn het waard, want deze mensen zijn pas
De WARE SCHATTEN van deze aard.
10 december 2006 Whopie
|
« Laatste verandering: 29 Oktober 2008, 13:59:47 door Lothar »
|
|
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 29 Oktober 2008, 10:41:44 » |
Voor zo,n schitterend lijf als dat van jou is er niet genoeg zijde te koop. Jij laat iedere koopman op de markt begeren, en lustend opwekkende stof zal er tekort zijn om alle plooien te laten vallen. Jouw kont heeft een pracht omvang, zij is in een perfecte balans omkranst met bloemenstof die haar zachte licht zal werpen op mijn blik. Maar boven alles is daar dat bouwwerk dat tweemaal de waarde heeft, een kleiner,maar nog meer schitterend voorwerp lager dan de navel is die bloeiende lelie op een kruispunt van fonkelende verwondering. Een vurig oog,allesziend en door haar vlammen mij verterend. Met mijn naald en draad zal ik jouw stof vastnaaien. Maar het is geen wonder dat waar vrouwen als jij zijn, Rubens in staat was zulke mooie schilderijen te maken
dit gedicht kreeg ik van een bewonderaar ik ken de man niet, weet alleen z`n voornaam !
|
|
|
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 29 Oktober 2008, 10:39:21 » |
Stilte
Letterlijk pijn.. …valt er stilte om je heen… Letterlijk eenzaamheid…. …valt er stilte om je heen… Roep om troost…. …valt er stilte om je heen… Vreemd, dat bij een vraag om steun… …er een stilte valt om je heen.
Want leven doe je zelf… …dus valt er stilte om je heen… Kan je het niet meer aan…. …valt er stilte om je heen… Weet je het niet meer… …valt er stilte om je heen…. En uiteindelijk die stilte gevonden….. …valt een ieder over je heen… van een vriend
|
|
|
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten
|
|
|
anna
|
 |
|
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 27 Oktober 2008, 18:51:48 » |
OMDAT......
De heuvel niet jaloers is op de bergtop De roos geen korenbloem zou willen zijn Vogels niet zingen voor medailles de olifant geen zorgen heeft over de slanke lijn de dauwdruppel geen bonus vraagt Als zij de de grasspriet voedt Vecht de mensheid voor een beter leven Maar snapt nog steeds niet hoe het moet.
|
|
|
|
|
|
lavendel-k
Vrijheid - Blijheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 22 Oktober 2008, 15:01:28 » |
|
|
|
|
|
|
|
nettie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 19 Oktober 2008, 14:54:45 » |
|
|
|
|
|
|
|
Djelza
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 19 Oktober 2008, 10:19:47 » |
Up
|
|
|
|
|
|
milletje
|
 |
|
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 14 Oktober 2008, 14:56:15 » |
er moet een plek zijn voor de merel er moet een plek zijn voor de specht er moet een plek zijn op de wereld waar niemand met je vecht
er moet een plek zijn voor de bomen er moet een plek zijn voor de maan er moet een plek zijn voor de sterren waar je samen heen kunt gaan
er moet een plek zijn voor de mensen er moet een plek zijn voor het dier er moet een plek zijn voor de zieken want we leven met z\'n allen hier
|
|
|
vriendschap is een illusie.
|
|
|
|
Lothar
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 14 Oktober 2008, 13:29:21 » |
Dit gedicht van Havinga49 heb ik hierheen verplaatst pa is onze beste kammeroad zien laifde veur ons is grenseloos in stoere tieden, staait hai as n rots moudeg en staark geft hai ons waarmte en zeker haid nooit kloppen wie vergeefs bie hom aan staait veur en kloar met road en doad pa,ie bennen onze laifste touweverload
|
|
|
|
|
|
karweitje
Tekening van mijzelf
|
 |
|
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 10 Oktober 2008, 13:06:51 » |
Als 1 druppel zegt ik hou van jou en jij me vraagt hoeveel ik van je hou regent het de hele dag
|
|
|
|
|
|
|