Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #545 Gepost op: 25 Mei 2010, 13:14:14 » |
CDA-lijsttrekker Jan Peter Balkenende. Het CDA wil als alternatief de strafdienstplicht invoeren, bestaande uit nachtdetentie en strenge heropvoeding. Het CDA pleit al langer voor een strafdienstplicht voor overlastplegers tussen 14 en 24 jaar. (ANP)
|
|
|
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #544 Gepost op: 25 Mei 2010, 12:54:52 » |
balkenende wil de taakstraffen afschaffen. wat vinden jullie
|
|
|
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #543 Gepost op: 25 Mei 2010, 12:38:57 » |
Wat vinden jullie hier van ??
De spirituele beweging heeft zich nu zo ver ontwikkeld dat zij op de drempel staat van een nieuwe tijd: nu zal zij op alle terreinen van het leven voor omvormingen gaan zorgen. Zo zal zij niet alleen de biologische en biologisch-dynamische landbouw ondersteunen, maar ook de alternatieve gezondheidszorg ondersteunen en mogelijk maken. Ze zal niet alleen een andere vorm van onderwijs gaan ontwikkelen, waarin centraal staat wat het kind nodig heeft om zich te kunnen ontplooien tot een warm, open en liefdevol mens, maar ook een andere rechtspraak, waarin vergelding meer en meer plaats gaat maken voor vergeving. Bovendien zal zij een andere, universele religie gaan ontwikkelen en mogelijk maken: die van het innerlijke weten en het hart.
Om dit alles mogelijk te maken, is het belangrijk ook de politiek serieus te nemen om daar gehoor te vinden. Voor het eerst lijkt het mogelijk dat een spirituele politieke partij nu ook daadwerkelijk zijn intrede zal maken in ons parlement om daar te werken aan de zo noodzakelijke transformatie van onze samenleving. Daarom steun ik partij voor Mens en Spirit van harte! Doet u mee?
Hans Stolp Pastor, auteur, kandidaat (40) partij voor Mens en Spirit
|
|
|
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #542 Gepost op: 25 Mei 2010, 11:17:29 » |
het was maar een idee van mij en ik schreef heel duidelijk, B.V. 5 euro en ik kan me wel vinden in het schrijven, dat het administratief een grote rompslomp wordt. tja en die politieke partijen die ik aanschreef. pvda, pvv behalve de dieren partij heb ik ze allen aangeschreven en niet eens een mailtje dat ze mijn schrijven hadden ontvangen. hebben het natuurlijk te druk met hun geratel over niks en wat die alternatieve behandelingen betreft, daar is wel wat voor te vinden, alhoewel het woord kwakzalverij me weer te ver gaat en die salarissen van die aparte hoge heren, die kan gehalveerd wprden en dan kijken we naderhand wel, of het nog minder kan
|
|
|
|
|
|
moppersmurf
Reporter
|
 |
|
|
|
« Antwoord #541 Gepost op: 25 Mei 2010, 02:07:14 » |
Van mij mogen alle alternatieve behandelingen uit het basispakket, zeker omdat het discutabele (werkt het wel) methodes betreft. Ik zie niet in waarom ik moet meebetalen aan kwakzalverij. Als iemand dat wil, prima, maar dan wel op eigen rekening.
Als je mensen apart laat betalen voor het eten, vrees ik dat 2/3 de ervan al opgaat aan administratieve kosten en waar leg je op een gegeven moment de grens. Extra betalen voor gebruik beddegoed, je spaart slijtage en waskosten thuis uit toch? 50 cent betalen voor gebruik douche of toilet? Sorry, kan niet voor het idee warm lopen.
|
|
|
Hier had iets kunnen staan.
|
|
|
shegirl88
|
 |
|
|
|
« Antwoord #540 Gepost op: 25 Mei 2010, 00:47:08 » |
Wat mij betreft mag er gekeken worden, naar de salarissen van de hoge heren, en waar zij er mee vandaar gaan.
Misschien ook handig, om je niet, voor ieder flutdingetje, jezelf te melden bij de 1ste hulp, wat nu gewoon heel vaak gebeurt.
|
|
|
Als ik wilde dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.
|
|
|
Berma
|
 |
|
|
|
« Antwoord #539 Gepost op: 25 Mei 2010, 00:39:21 » |
Vind het ook geen goed idee, ik eet ook voor veel minder per dag verder is de premie van de ziekte kosten al hoog genoeg en dan die eigen bijdragen nog die we ook iedere keer moeten ophoesten. 
|
|
|
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #538 Gepost op: 24 Mei 2010, 23:06:12 » |
geloof ook niet dat ik dat zón heel goed idee vind... 5 euro per dag aan eten in het ziekenhuis. (zit daar ook het drinken bij?) je betaald altijd een eigen ziektekosten bijdrage, waar vele mensen niet eens gebruik van maken, tenminste niet wat ziekenhuis opnames betreft. het is een soort algemene dekking, voor iedereen. komt dat dan te vervallen..? dan zal het er nog veel beroerder uit gaan zien. veel mensen kunnen van veel minder geld als 5 euro per dag eten en drinken. denk dat ze dat dan ook in het ziekenhuis willen, zou 1 groot gedoe worden. wil er niet aan denken hoeveel mensen dan spatjes gaan krijgen, om (nog meer) waar voor hun geld te willen. denk in de wintermaanden aan stampotjes... zak aardappelen, uien, wortels... kan je dagen van eten... kost geen 5 euro per dag. thee, koffie, aanmaak limonade, soepje... zijn ook de kosten niet... (niet de 5 euro per dag) vrees dat de mensen met 2 weken ziekenhuis opname en 70 euro extra eet kosten + verzekeringen + extra kosten wat bezoek/gezin/familie kwijt is om er te komen... niet in dank afgenomen zal worden. je zou ook kunnen bedenken dat familie maar voor het eten moet zorgen... ik hou me hart vast voor mensen die nauwelijks familie hebben... laten we gewoon met zijn alle een bijdrage doen en ongemerkt betalen we voor elkaar. (net zoals met brand/inboedel en andere verzekeringen) wat kost het weer om die administratie bij te houden en wie gaat dat weer doen... vind het wel een aanfluiting dat jessica verschillende politieke partijen heeft aangeschreven en niemand een reactie heeft gegeven.. (zelfs de s.p, groen links, p.v.d.a en p.v.v niet)... is toch ook om  van te worden...
|
|
|
|
|
|
Speedy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #537 Gepost op: 24 Mei 2010, 20:39:54 » |
Niet eens zo'n heel slecht idee als ik er over nadenk.
|
|
|
|
|
|
diana46
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #536 Gepost op: 23 Mei 2010, 21:26:13 » |
Lijkt me geen goede zaak 5 euro voor het eten in n ziekenhuis om dat je dat thuis ook kwijt zou zijn....normaal in n gezin van 4 mensen en 1 ligt in het ziekenhuis moet er toch gekookt worden....dus is het extra....dan is het ook nog als er iemand van n gezin in n ziekenhuis ligt het toch al meer kost.... het op bezoek gaan vervoer....het ook wat meenemen....ongeregelde tijden waardoor je snel wat moet eten wat zowiezo meer kost....dus nee
|
|
|
leef het leven
|
|
|
geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #535 Gepost op: 23 Mei 2010, 18:14:21 » |
in frankrijk rekenen ze zich ook rijk aan de buitenlanders die in het hospital liggen  geen handoeken,moest me met een laken afdrogen  en het eten is niet te vreten  75,-euro voor 2dagen 
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #534 Gepost op: 23 Mei 2010, 11:35:09 » |
Zelf ben ik niet voor dit plan.. want de kosten worden toch al vergoed door de ziekenfondsen !!
|
|
|
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #533 Gepost op: 23 Mei 2010, 11:02:40 » |
wat vinden jullie van het idee om een eigen bijdrage te vragen voor het eten in een ziekenhuis? b.v. 5 euro per dag? dat ben je als je thuis bent, ook kwijt en het scheelt de staat een hele hoop per jaar. ik ga der van uit dat er flink bezuinigd moet worden en dit merk je niet zo in je portemonnee, omdat als je thuis bent, je het ook kwijt bent. ik heb dit naar verschillende politieke partijen verzonden en helemaal nergens van iemand een reactie gehad.
|
|
|
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #532 Gepost op: 21 Mei 2010, 09:41:40 » |
maar dat is hier toch ook en wij moeten toch meehelpen de boel weer op poten zetten en dus inleveren. wat is nu wijsheid? de boel verder verstjieren of maarmeegaan en bezuinigen? op deze wijze helpen de grieken het toerisme om zeep en dat is een essencieel onderdeel van de grieken, om mee te kunnen leven
|
|
|
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #531 Gepost op: 21 Mei 2010, 09:20:49 » |
ik weet er ook te weinig van, wat ik wel begrepen heb is dat de overheid van Griekenland de boel flink bedonderd heeft en de (onschuldige) burgers daar nu de dupe van zijn... dat de Grieken hun boosheid nu uiten dat snap ik wel... zei moeten boete voor de fouten van hogere hand. rellen/ruzie/geweld veroorzaken snap ik weer niet... deze demonstratie's liepen eerder ook al uit de hand. politie is dan de zondebok, terwijl die ook maar weer hun werk van "orde bewaren" doen...  het is en blijft allemaal zo ingewikkeld, de echte waarheid zullen we toch nooit weten... we zien nu vooral wie de dupe is... 
|
|
|
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #530 Gepost op: 21 Mei 2010, 08:55:52 » |
de eu geeft heel veel miljarden aan griekenland, maar daarvoor moet griekenland bezuinigen en nu gaan de grieken zelf massaal de straat op om te demonstreren tegen die bezuinigingen. ze helpen zelfs het toerisme om zeep hiermee, met die protesten en stakingen weten jullie toevallig wat die grieken dan wel wilen? ik snap er weinig van
|
|
|
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #529 Gepost op: 19 Mei 2010, 11:48:46 » |
BERLIJN - De euro is volgens de Duitse bondskanselier Angela Merkel in gevaar. De crisis rond de eenheidsmunt is volgens haar „de grootste test voor Europa sinds decennia”.
Merkel heeft dat woensdag gezegd in de Bondsdag. Het Duitse parlement moet zich uitspreken over het noodplan dat de EU-lidstaten onlangs overeenkwamen om de euro te ondersteunen. De eurolanden en het Internationaal Monetair Fonds willen daarvoor 720 miljard beschikbaar stellen.
Merkel wil dat alle EU-landen maatregelen nemen om de begrotingsdiscipline te verbeteren. Gebeurt dat niet, dan zullen de gevolgen „niet te overzien” zijn voor de EU.
denken jullie, dat het de goede kant op gaat met de euroof is de euro wijlen
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #528 Gepost op: 19 Mei 2010, 11:23:13 » |
Belachelijk
ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren dit kan toch niet?!!!
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
Berma
|
 |
|
|
|
« Antwoord #527 Gepost op: 18 Mei 2010, 16:34:13 » |
Ik vind dit te zot voor woorden hoe halen ze dit in hun hoofd. 
|
|
|
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd
|
|
|
Agnes
Je hebt een vriend als die met je lacht en grient
|
 |
|
|
|
« Antwoord #526 Gepost op: 18 Mei 2010, 15:34:22 » |
Ik denk niet dat dit gaat gebeuren. het is te gek voor woorden. Men moet ook aan de nabestaanden denken. 
|
|
|
|
|
|
10neke
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #525 Gepost op: 18 Mei 2010, 11:34:13 » |
Dan heb je toch echt een gaatje in je hoofd , als je een moskee bij Ground Zero wilt plaatsen..... Ik zie dit gewoon als provocatie 
|
|
|
Een mens heeft 2 oren en 1 mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten
|
|
|
geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #524 Gepost op: 18 Mei 2010, 11:32:55 » |
die moslims die dit willen gaan letterlijk en figuurlijk over lijken! geen greintje respect hebben ze voor de doden/nabestaanden! 
|
|
|
|
|
|
dijkmeel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #523 Gepost op: 18 Mei 2010, 09:20:07 » |
een dokter die onbereikbaar is dat is niet normaal maar wel waar
|
|
|
|
|
|
Jessica
|
 |
|
|
|
« Antwoord #522 Gepost op: 18 Mei 2010, 08:47:45 » |
Ophef in New York over megamoskee nabij Ground Zero maandag 17 mei 2010 15:09
New Yorkse moslims zien het als een handreiking aan de nabestaanden van de aanslagen van 11 september 2001. Critici spreken van een regelrechte provocatie. De New Yorkse imam Feisal Abdul Rauf wil een grote moskee laten bouwen vlakbij Ground Zero, de plek van de aanslag.
Een moskee nabij Ground Zero ligt gevoelig in New York Op de plaats waar momenteel een verlaten kledingwinkel zit, moet een 13-verdiepingen hoog ‘islamitisch centrum’ verrijzen, compleet met moskee, fitnessruimte, theater en dagopvang; een ontmoetingsplaats voor moslims en niet-moslims, benadrukt de initiatiefnemer.
Woede Volgens de New York Post is de geplande openingsdatum 11 september 2011, exact tien jaar nadat moslimextremisten met twee gekaapte vliegtuigen het World Trade Center binnenvlogen. Bij de aanslagen kwamen bijna drieduizend mensen om het leven.
De plannen hebben de woede opgeroepen van New Yorkers en nabestaanden van de aanslagen. De tegenstanders vergelijken het project met de bouw van een Duits cultureel centrum in Auschwitz. Een actiegroep is een website gestart tegen de komst van de moskee, die naar verluidt ruim 120 miljoen dollar gaat kosten.
Gematigde moslim Met het centrum wordt er ‘in het gezicht gespuugd van iedereen die omgekomen is bij de aanslagen’, schrijft Blitz, een zelfverklaarde anti-jihadkrant.
Initiatiefnemer Feisal Abdul Rauf snapt niets van de ophef. ‘Al die jaren is er geklaagd: waar blijft de stem van de gematigde moslim? Nou, hier zijn we.’
Door Jeroen Langelaar
bron; elsevier
wat vinden jullie?moet die moskee daar komen of niet?
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #521 Gepost op: 17 Mei 2010, 22:08:25 » |
nou een huisarts krygt voor elke ziekenfondspatient een vast bedrag per jaar..of je nu wel naar de arts gaat of niet..dus dat heeft er niets mee te maken.ze hebben ongeveer 2500 patienten..en daar leven ze van dan doen de meeste huisartsen nog keuringen erbij dat is extra inkomen..dat was een paar geleden 2600gulden per jaar per patient..ik heb die wijsheid niet van mijzelf hoor..onze vriend is huisarts
|
« Laatste verandering: 17 Mei 2010, 22:15:29 door biesjoe »
|
|
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
|
|
|