hagenesie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #131 Gepost op: 8 Februari 2012, 22:57:48 » |
Onze hond had ik ook de zooltjes ingesmeerd met uierzalf. Maar doe het niet meer. Had juist met de zalf last en zonder niet.
Zak brood mee vandaag voor de eendjes in het bos, maar die krijgen zoveel dat ze het niet eens meer opeten.
|
|
|
hagenesie
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #130 Gepost op: 8 Februari 2012, 22:12:12 » |
Die van me moeder heeft zulke zachte zooltjes dat het weinig helpt , net poezenzooltjes . Werkt wel wat maar echt wandelen vind ze niet leuk , ze kan soms ook piepen  Doet zeer denk ik . Ze is echt heel weiniog gewent , helaas . Jimmy doe ik ook de kussentjes en goed tussen de kussentjes smeren , hij kan daar aardig mee door hoewel ik `m dan wel zo nu en dan moet optillen , die pekel doet zeer aan de pootjes en , komt toch sneeuw stukjes of ijs tussen 
|
|
|
|
|
|
Marion
|
 |
|
|
|
« Antwoord #129 Gepost op: 8 Februari 2012, 14:24:53 » |
wij wilden ook van die sokjes kopen maar hebben ze afgeraden , in plaats daarvan zei ze dat we beter zo'n spray konden kopen nou dat hielp dus ook voor geen ene meter , overal waar die pekel ligt kan onze kleine teckel niet meer verder lopen en moet je steeds zijn pootjes schoonmaken of dragen 
|
|
|
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #128 Gepost op: 8 Februari 2012, 13:42:24 » |
Mooie goede tips van de zalfjes, onze zoon zijn hond heeft er ook last van -een bordeaux dog, en die trek je niet gauw sokjes aan 
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #127 Gepost op: 8 Februari 2012, 13:36:39 » |
voordat ik naar buiten ga smeer in vaseline op haar zooltjes..werkt ook goed..
|
|
|
|
|
|
Mirna
VIP
-
|
 |
|
|
|
« Antwoord #126 Gepost op: 8 Februari 2012, 12:54:37 » |
Doe ook wel eens uierzalf op de pootjes smeren voordat ze naar buiten gaat,schijnt ook erg goed te zijn ,voor kloofjes of andere wondjes...(pekelpootjes)
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #125 Gepost op: 8 Februari 2012, 11:56:21 » |
 foto Tom van Dijke Sokjes voorkomen pijnlijke pekelpootjesKAMPEN - Het paarse jasje verkoopt het beste. Jasjes voor honden in vijf andere kleuren lopen minder hard. Maar nu de winter de baas is in Nederland, stijgt de verkoop flink.Van gemiddeld een hondenjasje per week, gaat er nu eens per dag zo'n kledingstuk over de toonbank bij Boer Diervoeders in Kampen. Voor Kamper begrippen zijn dat er al met al heel wat, zegt Jan Rein Boer. "Maar als je het vergelijkt met het westen van Nederland is het geen handel." De aard van de bevolking speelt daarin een grote rol, denkt hij. "Kampenaren zijn een nuchter volk. Ze zeggen: ik ga niet met de hond lopen als die een jasje aan heeft." Dat is vooral in de Randstad wel anders. De kleine maatjes zijn het meest in trek, voor rassen als chihuahua. Fleece is het meest gebruikte materiaal, al doet een waterafstotende variant het ook wel goed. Voorraad is er bij Boer nog genoeg. "Het is nu pas winter, dus we kunnen nog wel even vooruit." Sokjes voor honden, gemaakt van kunstleer en voorzien van een anti-sliplaag zijn er ook, ter bescherming van kwetsbare voetzooltjes. Een kloofje kan bij het huidige winterse omstandigheden behoorlijk pijnlijk zijn. "Pekel, sneeuw, pekel. Echt prettig is dat niet als de zool kapot is." Niet elke hond is gediend van een sok om zijn poot. "Daarom is er ook een spray om op de voetzolen te spuiten, voor een verzachtend laagje." De meeste klanten van Boer denken ook om vogels. Tachtig procent gaat de deur uit met ook wat strooizaad, een pindanetje of een paar vetbollen voor de meesjes. Hondenliefhebbers laten vaak ook lampjes niet liggen die ze om nek van hun dier kunnen doen. "Kunnen ze hond in het donker terugvinden, als hij losloopt. Ook handig in het verkeer, kunnen mensen op de weg de hond ook zien." Bron: De Stentor.
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #124 Gepost op: 6 Februari 2012, 20:33:55 » |
Gelukkig komen bij ons de vogeltjes niets te kort !Wij helpen ze wel de winter door ..
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #123 Gepost op: 6 Februari 2012, 17:38:14 » |
ach die arme vogeltjes, vind het zojammer dat ik ze niet kan bijvoeren, maar durf het niet met al die poezen die rondlopen, zelfs in de sneeuw .
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #122 Gepost op: 6 Februari 2012, 17:11:39 » |
Vogels vallen 10 procent af in koude nacht
ZEIST - Vogels verliezen nu het streng vriest elke nacht ongeveer 10 procent van hun lichaamsgewicht. Dat moeten ze er overdag weer bij eten, maar door vorst en sneeuw is er weinig voer te vinden. Dat stelde maandag de Vogelbescherming, die pleit voor bijvoeren van vogels. De organisatie vraagt tuinbezitters dringend om pindaslingers en vetbollen op te hangen. Ook vogelzaad en fruit zoals rozijnen en krenten zijn welkom. Als het weer warmer wordt is bijvoeding nog steeds nodig, want de verzwakte vogels hebben dan juist veel energie nodig om te kunnen nestelen en broeden.  Bron:Telegraaf
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
alidah
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #121 Gepost op: 6 Februari 2012, 15:47:12 » |
Eerste geitenlammetje van het jaar in Ede  EDE - Na de eerste schapenlammetjes is nu ook het eerste geitenlammetje van 2012 geboren bij kinderboerderij De Oude Hofstede in Ede. Het vrouwtje werd zondagochtend geboren in een volgens de kinderboerderij 'heel koude stal'. Inmiddels zorgt een warme lamp voor wat extra comfort voor moeder en dochter. Iedereen is welkom het pasgeboren diertje te bekijken op de kinderboerderij aan de Bovenbuurtweg in Ede. De eerste schapenlammetjes van het jaar kwamen begin januari al ter wereld. BRON: De Gelderlander.
|
|
|
Friendship is like a glass,handle it with care ones its broken, its hard to repair!!!
|
|
|
biesjoe
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #120 Gepost op: 5 Februari 2012, 19:54:57 » |
geweldig spiky..mijn hart gaat weer open..ik heb met ze gereden in lapland.. 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #119 Gepost op: 5 Februari 2012, 19:02:01 » |
Koud hè?
|
|
|
|
|
|
diana46
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #118 Gepost op: 5 Februari 2012, 18:42:18 » |
Mooi om te zien spiky ...daar word je toch warm van
|
|
|
leef het leven
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #117 Gepost op: 5 Februari 2012, 17:16:48 » |
Wauw Spiky geweldig zeg  Hier op balkon trouwens komen er ook geen vogeltjes , maar ga van de week weer kijken naar de eenden en ganzen en zo om ze wat bij te voeren 
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #116 Gepost op: 5 Februari 2012, 13:55:56 » |
leuk video Spiky
|
|
|
|
|
|
spiky
|
 |
|
|
|
« Antwoord #115 Gepost op: 5 Februari 2012, 13:50:39 » |
In Canada zitten ze er niet zo mee als een edelhert de stad bezoekt. De Canadezen vinden het prachtig en passen gewoon het verkeer aan. Mooi om te zien deze video http://www.youtube.com/watch_popup?v=794wEIbHlDc&vq=large
|
|
|
't leven is een lach en een traan....
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #114 Gepost op: 2 Februari 2012, 17:17:56 » |
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
Boshoffski
|
 |
|
|
|
« Antwoord #113 Gepost op: 2 Februari 2012, 10:00:23 » |
kan helaas de vogeltjes niet voeren hier in mijn tuintje, want er lopen zo ontzettend veel katten rond, jammer vind ik het.
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #112 Gepost op: 1 Februari 2012, 17:24:35 » |
 Het aangroeiende ijs vormt ook een bedreiging voor zwanen. Foto: ANP Dierenambulance heeft handen vol aan vastgevroren dierenZWOLLE - Dierenambulance Zwolle heeft de handen vol aan vastgevroren dieren. Sinds vanochtend bevrijdden de vrijwilligers al zeventien - voornamelijk - vogels. "Het gaat vooral om zwanen, ganzen en meerkoeten", zegt Folgert de Vries van de ambulance.De Vries verwacht ook de komende uren en zelfs dagen nog druk te zijn. Om het werk aan te kunnen, rijden alle drie ambulances. Bron: De Stentor.
|
|
|
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #111 Gepost op: 30 Januari 2012, 20:09:30 » |
dank je Bobbie voor je raad ,heb gelijk maar even een bakje water met druivensuiker neergezet ..... 
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #110 Gepost op: 30 Januari 2012, 18:15:52 » |
dank je bobbie, voor de uitleg over het drinkwater voor de vogels!
ik ga het water gelijk buiten zetten.
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #109 Gepost op: 30 Januari 2012, 17:24:15 » |
Denken we ook aan de diertjes die buiten de winter moeten overleven.... Ik heb de vetbolletjes en pinda's al opgehangen....jij ook? Als er sneeuw ligt zullen de vogels dat als waterbron gebruiken. Wanneer er geen sneeuw ligt en alle water is bevroren dan kunnen we de vogels helpen. Geef gewoon zuiver water en zet dat op een windvrije, beschutte plaats. Door de drinkbak af te dekken met gaas kunnen ze geen koude douche nemen. Het verenkleed zou anders kunnen bevriezen met alle gevolgen vandien. Op zeer koude dagen mag men het ijs met een hamer in kleine ijsbrokjes slaan. De vogels pikken de stukjes op en laten het in hun bek smelten. Je kan ook een beetje druivesuiker door het drinkwater doen en geregeld verversen... Stukjes appel vinden ze ook lekker en halen daar ook vocht uit.... 
|
|
|
|
|
|
Mirna
VIP
-
|
 |
|
|
|
« Antwoord #108 Gepost op: 17 Januari 2012, 00:18:04 » |
zag gisteren zo,n leuk stukje op tv ,regionet geloof ik, ging over twee zwanen die aan kwamen wandelen ,tikte met hun snavel tegen de ruit van de deur,en wisten precies dat ze wat te eten kregen ,vond het zo komichs om te zien ,die mevrouw zei kan de klok er op gelijk zetten ,wanneer ze aan komen ..  ..,zo grappig om te zien..
|
|
|
|
|
|
isis
|
 |
|
|
|
« Antwoord #107 Gepost op: 16 Januari 2012, 21:53:21 » |
wij ieder jaar de vogels voeren in de tuin.  lijkt wel of ieder jaar dezelfde vogels terug komen. ze s`morgens zitten te wachten en naar ons raam zitten te kijken, "van hallo, het is wel voedertijd" een vogel tikt altijd tegen het keukenraam en gaat daarna op het bankje naar binnen zitten kijken, tot er gevoederd word!!! wij noemen dat moppie dan ook "pokkie"  ze komt al voor de 3 de winter bij ons! we genieten ieder jaar weer!!!
|
|
|
Leef vandaag!!!
|
|
|
|