unox2
|
 |
|
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 24 November 2010, 13:56:41 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 24 November 2010, 13:36:02 » |
De weerberichten geven sneeuw en vorst aan ... Denken we ook aan de diertjes die buiten de winter moeten overleven....  Ik heb de vetbolletjes en pinda's al in huis....jij ook?
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 14 Januari 2010, 00:01:03 » |
mijn collega en ik nemen het brood mee ik geef bij mij eten en zij in gouda zo zielig voor de dieren ik zag ook dat de dieren hier op de kinderboerderij nog buiten waren ga daar ff langs morgen ff kijken
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
Berma
|
 |
|
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: 13 Januari 2010, 23:58:24 » |
Trui ik neem ook brood mee van mijn werk, stooi het gelijk als ik thuis komt op mijn dak van het schuurtje en binnen 5 minuten is alles op, de volgels hebben het echt moeilijk.
|
|
|
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: 13 Januari 2010, 23:48:59 » |
ik neem brood mee van het werk het woerd toch weggegooid
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
Trui
VIP
Lekkerrr hihihi
|
 |
|
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 13 Januari 2010, 23:44:43 » |
|
|
|
lang leven de lol hoppa
|
|
|
geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 11 Januari 2010, 11:27:35 » |
vogels willen weg kunnen vluchten,dus voer kort bij een haag,of struik,boom hangen /zetten  maar als ze echt nergens eten vinden komen ze wel bij mijn zus die heeft een balkon komen ze zelfs op 2 hoog  hier zie ik een raaf jeetje wat is dat een grote vogel  maar deze vogel is al zo'n kwartier aan het proberen te landen  het voer staat en hangt hier onder een boom,en de vogelhuisjes voor de kleine vogeltjes past de raaf niet in  ik denk dat deze vogel wacht dat er op de grond brood valt 
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 10 Januari 2010, 22:41:42 » |
Huh in welke plaats woon je dan Marchien ? heb gisteren wel de eendjes gevoerd en de meeuwen komen er ook nog bij was zo door een brood heen en het was me een dolle boel in het water
|
|
|
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 10 Januari 2010, 21:38:57 » |
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
emie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 9 Januari 2010, 14:34:05 » |
|
|
|
hondje cj
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 9 Januari 2010, 12:55:28 » |
Heb vetbollen hangen alleen komen ze niet, gisteren zag ik zo`n koerduifje dood liggen veels te mager 
|
|
|
|
|
|
geeniee
|
 |
|
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 9 Januari 2010, 11:10:28 » |
veel eten geven de vogels verbranden veel vet 'snachts! vetbolletjes desnoods hard frituurvet-stukjes 
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 8 Januari 2010, 15:58:14 » |
Water geven:
Als er sneeuw ligt zullen de vogels dat als waterbron gebruiken. Wanneer er geen sneeuw ligt en alle water is bevroren dan kunnen we de vogels helpen. Geef gewoon zuiver water en zet dat op een windvrije, beschutte plaats. Door de drinkbak af te dekken met gaas kunnen ze geen koude douche nemen.
Het verenkleed zou anders kunnen bevriezen met alle gevolgen vandien. Op zeer koude dagen mag men het ijs met een hamer in kleine ijsbrokjes slaan. De vogels pikken de stukjes op en laten het in hun bek smelten.
Je kan ook een beetje druivesuiker door het drinkwater doen en geregeld verversen...
Stukjes appel vinden ze ook lekker en halen daar ook vocht uit....
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Berma
|
 |
|
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 7 Januari 2010, 19:35:08 » |
Het brood is niet aan te slepen, gooi iedere dag op het dak van mijn schuurtje het brood dat ik overhoud van de lunch die ik verzorg op mijn werk.
Nu heb ik al een tijdje meeuwen die er op af komen zo mooi om te zien, ze wachten in de lucht en pikken dan omsterbeurd een stukje brood.
|
|
|
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 7 Januari 2010, 11:44:17 » |
Hoe help ik vogels de winter door?
Vogels de winter doorhelpen kan prima met brood, vetbollen en (ongezouten) pinda's. Sommige vogels, zoals merels en spreeuwen, zijn ook dol op ook appels, liefst even doormidden gesneden zodat ze 't wat makkelijker hebben.
Kippenvoer doet het goed bij vinken en tortelduifjes, aldus vogelkenner Henk van Vuure. Restjes van de avondmaaltijd, zoals een prakje van aardappels of rijst met of zonder groente gaat er ook wel in.
Leg het liefst verschillende soorten voer verspreid op meerdere plekken in de tuin, zodat de dieren zo min mogelijk in elkaars vaarwater zitten en kostbare energie moeten verspillen aan het wegjagen van een concurrent.
En leg het voer op een veilige plek (waar de kat niet bij kan) zoals in een voederhuisje of op plankje aan de schutting. Nog beter: hou de kat een tijdje binnen, bij de warme kachel. "Een verkleumd vogeltje is trager en daardoor een makkelijke prooi." Kattenbrokjes daarentegen gaan er bij sommige merels in als zoete koek.
Bron: De Stentor
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
geeniee
|
 |
|
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 7 Januari 2010, 10:44:20 » |
heb net soort papegaaienvoer buiten op de voederplank gelegd, is een houtduif alles op aan het eten  vanmorgen zag ik een merel die kon niet zo goed vliegen,gelukkig naderhand wel weer! arme beesten buiten en de vogels die niet meer in de waterplassen terecht kunnen 
|
|
|
|
|
|
geeniee
|
 |
|
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 18 December 2009, 09:11:07 » |
we hebben de stafford,zij zit buiten in een ren/met nachthok,een schapenwollen deken gegeven,lekker nestje gemaakt met de andere dekens. kwam ik gisteren middag bij haar,het hele hok/ren lag vol met pluizenbollen  ze moet gedacht hebben een schaap  ,ff ontdoen van het vachtje  allemaal gaten in de deken  maar ze heeft zich wel niet verveeld 
|
|
|
|
|
|
emie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 14 December 2009, 16:54:44 » |
ik heb ook de tuin weer versiert! maar dan wel voor de vogels! 
|
|
|
hondje cj
|
|
|
pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 14 December 2009, 15:31:32 » |
@kristel dat gaat niet lukken met die stok daar klimt poes ook in  je kan een waslijndraad spannen en daar vetbollen aan hangen dat doe je met die witte stripen van de vuilniszakken zo,n stip door het gaas van de vetbol en dan aan de waslijn knoppen probeer maar sucses 
|
|
|
|
|
|
Kristel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 13 December 2009, 18:26:26 » |
@pimytje dat lijkt me een goed plan. Een lange stok in de grond plaatsen en daar het voer aan hangen. Thanks...
|
|
|
Een wijde blik verruimt het denken
|
|
|
pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 13 December 2009, 17:18:36 » |
@kristel je zou voer voor vogels kunnen hangen dus niet meer op de grond strooien
@olly volgens mij zijn duiven roofvogels voor kleinere vogels denk ik want als er duiven zijn op mijn teras komen er geen kleine vogels bij dus vandaar
|
|
|
|
|
|
Kristel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 13 December 2009, 15:40:36 » |
@olly inderdaad lopen er hier nogal eens katten. Als ik ze zie geef ik altijd een ram op het raam. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat de kleine en grote gevleugelde vriendjes wegblijven? Ik heb al peper gestrooid maar ze blijven komen.
|
« Laatste verandering: 13 December 2009, 15:44:16 door Kristel »
|
|
Een wijde blik verruimt het denken
|
|
|
johanna
leef met de dag
|
 |
|
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 13 December 2009, 11:20:03 » |
Ik ben het hele jaar aan het voeren wat bolletjes in de boom en heb heel veel musjes en eenden ik woon aan het water en en park ja genoeg vogels vind het zo leuk om te zien
|
|
|
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 12 December 2009, 22:35:59 » |
Wat ik nou zo jammer vind is dat ik een ingebouwd balkon heb , hier komen ze niet als het vriest dan voer ik ze dan haal ik een brood bij de supermarkt en ga de vogeltjes en de eendjes voeren ik zat te denken om hier in de boom onder me raam maar wat te hangen voor de kleinere vogeltjes
|
|
|
|
|
|
marchien
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 12 December 2009, 19:26:36 » |
wij hebben een tak van ongeveer10 cm dik een tak gemaakt voor de vogels ,die in een boom hangt ...mijn man heeft gaten geboord van 5 cm doorsnee en 3 cm diep en die heb ik gevuld met gesmolten niervet waardoorheen ,gemalen pinda,s en vogelvoer ,als je ziet met hoevelen ze er soms aanhangen ,is gewoon kostelijk om naar te te kijken ,zoveel soorten vogels !!!
|
|
|
Ik kijk naar de zon en laat de schaduw achter me!!
|
|
|
|