olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 12 December 2009, 16:37:29 » |
pimytje...duiven zijn toch geen roofvogels....
|
|
|
|
|
|
pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 12 December 2009, 16:14:27 » |
heerlijk hoor die vogels ik geef het hele jaar door voer alleen niet als er jongen zijn want die kunnen stikken in het voer het is te hard voor die jongen
water in over vloed en wij zelf genieten hier van
tja en duiven zijn roofvogels voor de kleinere vogels ik jaag die ook weg
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 12 December 2009, 14:08:07 » |
lopen er soms katten in jou tuin?...
|
|
|
|
|
|
Kristel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 12 December 2009, 13:42:30 » |
Oké olly ik ga het niet opgeven. Ik vind het alleen vreemd dat ze zelfs de vetbolletjes vermijden. Ik ga toch door met voederen. Het is inderdaad zo mooi om naar te kijken.
|
|
|
Een wijde blik verruimt het denken
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 12 December 2009, 13:13:31 » |
ze zitten gewoon door elkaar Kristel...groot en klein..af en toe jaagt de een de ander weg...maar over het algemeen eten ze lekker met zijn allen..ik kijk er erg graag naar...
|
|
|
|
|
|
Kristel
|
 |
|
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 12 December 2009, 12:55:21 » |
Wat lief van je Olly! Ik leg vaak van alles neer voor de beestjes vaak op een plek waar niet langs wordt gelopen. Ik heb ook jaren een huisje voor de vogels gehad maar het lijkt of ze niet willen. Ik snap er werkelijk niets van terwijl ik ze met liefde wil helpen een lekker hapje te geven.
Bij mij vliegen wel vaak duiven over van boom naar boom over het huis heen. Misschien is dat de reden voor de kleinere vogeltjes en zijn ze misschien bang voor die duiven.
|
|
|
Een wijde blik verruimt het denken
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 12 December 2009, 11:55:43 » |
ik voer het hele jaar door...we hebben dertig tortelduiven...een heel stel mussen..spreeuwen...staartmezen...een roodborstje....kauwtjes...vinken...vanalles...en ze lusten heeel graag musli van euroshopper...als er niets meer ligt komen de tortels voor het raam zitten met hun kopjes scheef....en ik maar weer strooien.....
|
|
|
|
|
|
AWBelt
Reporter
leven,laten leven
|
 |
|
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 12 December 2009, 11:06:23 » |
ik heb een extra half broodje gehaald voor 'n musjes en vetballen voor de koolmeesjes
|
|
|
Leer van gisteren,droom over morgen,leef vandaag.
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 12 December 2009, 04:18:12 » |
De weerberichten geven sneeuw en kou aan voor na het weekend.....
We zijn allemaal druk met de kerstvoorbereidingen... maar
denken we ook aan de diertjes die buiten de winter moeten overleven....
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Snowy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 18 November 2009, 15:36:04 » |
Ow een vriendin van mij had dat in de gordijnen in de slaapkamer , die heeft ze het huis uit gezet met een mooi potje met hooi en dergelijke  wat denk je na een paar dagen waren ze weg ze zijn zeker boos 
|
« Laatste verandering: 19 November 2009, 10:11:28 door Nancy74 »
|
|
|
|
|
geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 18 November 2009, 12:36:24 » |
ik heb zo'n grote parasol maar durf hem niet weg te leggen! laatst wilde ik dat doen,zitten er wel honderd lieveheersbeestjes in de plooien  ik laat um maar staan  want als ik um neerleg gaan ze misschien dood!en staande nou dan liever gewoon in de standaard 
|
|
|
|
|
|
maanbo
|
 |
|
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 29 Januari 2009, 00:57:30 » |
als we weer een poosje ijs krijgen zoals verwacht denk dan ook aan de Reigers, ik weet het voor mensen met een vijver (zoals ikzelf) zijn ze niet altijd geliefd maar door het ijs kunnen ze geen vissen meer vangen en verhongeren ze, en dat willen we toch ook niet !
Tip van Vogelklas Karel Schot.......
gooi voor de Reigers wat kattenvoer neer bij de sloot als het water bevroren is.
|
|
|
|
|
|
Huulie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 3 Januari 2009, 03:02:12 » |
Vogels kunnen zich redden in het bos, vogels die voelen, dat het niet meer winter wordt in Nederland zijn de sigaar. Fantastich werk doen de vogelopvang van Nederland. We moesten destijds op de MULO een gedicht schrijven en het maakte niet waarover.........het is alweer meer dan 40 jaar geleden. Wat hadden we toen veel mussen. Het tafelkleed werd uitgeschud in tuin, want dan hadden de mussen ook weer wat, zei mijn moeder altijd. Mijn gedicht ging over de vogels in de winter buiten...............heeeeeeeeeeeeel dramatisch. Op een reunie jaren later, zat ik naast een leraar, die deze opdracht had gegeven. Zei hij Ohhhhh jij bent dat meisje van dat vogel gedicht. Ik stond met stomheid geslagen, Ik had van alles uitgevoerd, maar hij wist mijn vogelgedicht.........ik overigens niet meer. Kortom vogels in de wintertijd spreekt tot ons. De kou de dicht gevroren vijvers........de bolletjes met vet en zaden, de waterbakjes met olie, zodat die niet dicht vriezen. De hele oliebollenkraam, die gedumpt worden in vijvers en sloten, al het oude brood.........in onze stad na de zaterdag uitgangsdag, halve pizza's, broodjes dat en dat........de mayonaise bakjes van Mac.........ik zie onze vogels vrolijk zwemmen in een wak.......gek wordend van het hele zootje bij elkaar.......ruzie maken, de kraaien, die komen als de markt geen klanten meer kan helpen...........het gaat goed met onze vogels, ze zijn zwak geworden van ons welvaart vreten. Ze zijn net ze ziek als wij geworden. Gewoon een vetzaadjesbolletje wat pinda's............en slapen, want over niet al te lange tijd, fluiten ze weer de oren van de kop ( ik hou der van).
|
|
|
|
|
|
|
joepie
Gast
|
 |
|
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 31 December 2008, 19:05:49 » |
vind het zooooooooo zielig al die beesten de komende 24 uur...
vogeltjes die niet weten in welke boom ze wel veilig zijn. al die (kinder) boerderijen... die katten en poesen die niet optijd binnen zijn...
eigenlijk voor alle, alle dieren is dat vuurwerk zo vreselijk, laat staan alle smok/vervuilde lucht die nog uren en uren blijft hangen, dat voor de buiten beesten dan...
tja... ze willen het gaan verbieden, vuurwerk... weer een verbod erbij... om moe van te worden... maar voor de dieren zou ik het fijn vinden, want die kunnen zelf geen actie ondernemen.
|
|
|
|
|
|
johanna
leef met de dag
|
 |
|
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 30 December 2008, 20:54:24 » |
ik heb heel veel wilde duiven en dan de musjes nog en koop daar voer voor en dan de eenden voor de deur daar koop ik brood voor van 39 euro cent en dan nog de vetbollen en de zakjes pindas en 3 keer perdag louw water die beesjes hebben wel wat ekstras nodig
|
|
|
|
|
|
geeniee
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!
|
 |
|
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 30 December 2008, 14:09:28 » |
ik weet niet of ik genoeg suiker erin heb gedaan ,maar het vriest ook dicht! ga nu crushen  ow en appels tuurlijk!
|
|
|
|
|
|
pimytje
eerlijkheid
|
 |
|
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 30 December 2008, 13:21:56 » |
mensen kijk op vogelbescherming .nl zet geen bak met water neer voor vogels zij gaan er in badderen en dat is niet goed voor die vogels dan gaan de veertjes bevriezen en met suiker ook niet want dat bevriest ook het beste is ijsklonten tot gruis maken dat eten ze op hebben ze toch nog water gehad dat moet ook ivm dat droog voer wat ze masaal krijgen en is ook beter voor hun spijs vetering alle vogeltjes badderen in het zand
|
|
|
|
|
|
olly
|
 |
|
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 28 December 2008, 21:44:07 » |
alleen huismussen badderen zomers in zand om luis kwijt te raken en de veertjes van vogels kunnen niet bevriezen de tortelduiven zaten zich vanmiddag ook te badderen in de vijver.
|
|
|
|
|
|
Beppie
|
 |
|
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 28 December 2008, 19:40:11 » |
ik heb ook nootjes en vetbolletjes op mijn balkon opgehangen,maar maar had er geen water neergezet dat ga ik morgen doen met suiker
|
|
|
leef niet gisteren,morgen,maar vandaag
|
|
|
dabbertje
Hello it's me
|
 |
|
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 28 December 2008, 15:42:10 » |
Suiker in water oplossen dan bevriest het niet zo snel, maar wel zorgen dat ze er niet in kunnen badderen anders bevriezen ze hun veren. Wat ook kan is gecrusht ijs.
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 28 December 2008, 15:36:40 » |
vond het ook al een raar verhaal met dat zout .. dacht al van is dat wel goed voor de dieren
wat jij zegt lauw water lijkt me inderdaad beter
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
Jiska
|
 |
|
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 28 December 2008, 15:25:38 » |
Kun je beter suiker in een beetje lauw water oplossen als drinkwater, en een paar keer per dag.... bevriest minder snel en beter voor de dieren, zout drinkwater is niet aan te bevelen, kan zelfs dodelijk zijn ....
Tip....manderijn of appel, daar halen ze ook vocht uit...
|
|
|
|
|
|
Andrea63
|
 |
|
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 28 December 2008, 15:03:19 » |
Ik hoorde net op radio noordholland een tip
dat je een beetje zout in het water moet doen zodat het minder snel bevriest .. maar ik denk met deze vrieskou dat niets helpt tegen bevriesen.
gewoon maar iedere dag nieuwe neerzetten denk ik zo.
|
|
|
Eerlijk duurt het langst!
|
|
|
vito
laat iedereen maar naar zichzelf kijken
|
 |
|
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 28 December 2008, 11:40:35 » |
mogge dosja, ja de veertjes bevriezen, het word dan ook aangeraden om te zorgen dat bijv fontijn enz leeg zijn als het gaat vriezen of je moet heel fijn gaas eroverheen trekken, zodat ze net met hun koppie erdoorheen kunnen, een schaaltje fijn zand is een hele goede tip van pimytje
|
« Laatste verandering: 28 December 2008, 11:48:52 door vito »
|
|
|
|
|
Speedy
|
 |
|
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 28 December 2008, 11:36:40 » |
Geenidee, dat is een goed idee, ga ik ook proberen. Pymetje , een bak zand is ook een goed idee. Ik zag namelijk dat indd de vogeltjes zich gingen wassen in mijn bak met water en vroeg me af of hun veertjes dan niet zouden bevriezen als het ook overdag vriest. Wie weet of dat kan? Dat hun veertjes bevriezen als zij zich wassen in een bak water? Dank voor jullie tip 
|
|
|
|
|
|
|