Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1759 Gepost op: 26 April 2012, 00:50:51 » |
Joran krijgt op 8 mei bezoek van rechter
LIMA - Joran van der Sloot krijgt op 8 mei bezoek in zijn cel van een Peruaanse rechter in verband met het uitleveringsverzoek van de Verenigde Staten. Dat maakte justitie in de Peruaanse hoofdstad Lima woensdag (plaatselijke tijd) bekend. De VS beschuldigen Van der Sloot van afpersing van de moeder van Natalee Holloway. Het bezoek is onderdeel van een procedure in Peru om al dan niet gehoor te geven aan het uitleveringsverzoek van de Amerikanen. De rechter doet verslag aan het Hooggerechtshof en dit formuleert een resolutie. Die wordt bekeken door het ministerie van Justitie en mensenrechten. Het ministerie neemt de beslissing. Als Van der Sloot wordt uitgeleverd, gaat hij voor zijn proces naar de VS. Daarna gaat hij terug naar Peru om zijn resterende straf uit te zitten. Als hij ook in de Verenigde Staten veroordeeld wordt, gaat hij pas na zijn straf in Peru uitgezeten te hebben naar de gevangenis in de VS. Van der Sloot wordt beschuldigd van afpersing. Hij zou de moeder van Natalee Holloway geld hebben gevraagd om haar te zeggen wat er met het lichaam van haar dochter is gebeurd. Het zou gaan om 250.000 dollar, waarvan Van der Sloot al 25.000 dollar had gekregen. In Peru is Van der Sloot veroordeeld tot 28 jaar gevangenis en een kleine 60.000 euro smartengeld voor de moord op en beroving van de Peruaanse Stephany Flores.  Bron:Telegraaf
|
|
|
________ Zon, Sneeuw, Storm of Regen ____ Mijn P.C. is een Zegen ________
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1758 Gepost op: 23 April 2012, 11:18:29 » |
'Joran van der Sloot naar VS voor berechting'
Peru heeft ingestemd met het in gang zetten van de uitlevering van Joran van der Sloot aan de Verenigde Staten. Dat meldt de Peruaanse krant El Comercio. De Amerikaanse justitie wil Van der Sloot berechten voor het afpersen van de moeder van Natalee Holloway. Van der Sloot zou in ruil voor 250.000 dollar aan Beth Holloway vertellen waar het lichaam van haar dochter lag. Natalee verdween op 30 mei 2005 op het eiland Aruba. Van der Sloot is altijd hoofdverdachte geweest in deze vermissingszaak. Hij kan in de Verenigde Staten 25 jaar cel krijgen voor afpersing. In Peru is Joran van der Sloot afgelopen januari veroordeeld tot een gevangenisstraf van 28 jaar voor de moord op de Peruaanse studente Stephany Flores.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1757 Gepost op: 9 Februari 2012, 15:42:10 » |
Joran zoekt 20 mille
Joran van der Sloot is vastbesloten terug te keren naar de relatief comfortabele Castro-gevangenis in de Peruaanse hoofdstad Lima. Hij zit op dit moment zijn celstraf van 28 jaar uit voor de moord op Stephany Flores, in het zwaardere regime van de Piedras Gordas gevangenis. Dat meldt Radaronline. Van der Sloot heeft zijn advocaat Jose Luis Jimenez Navarro ontslagen en maakt nu gebruik van de diensten van een nieuwe advocaat, wiens naam niet bekend is gemaakt. Jimenez is ontslagen omdat hij de terugkeer naar Castro nog niet bewerkstelligd heeft. Hem wordt door Van der Sloot ook een 'slappe houding' verweten. De voormalig advocaat was van mening dat de overplaatsing direct na een veroordeling zeer ongebruikelijk is en dat er geen grond voor is. Hij is ervan overtuigd dat de familie van Stephany Flores de hand heeft gehad in de overplaatsing. 'Maar dat kunnen we nooit bewijzen', zei hij. Belangrijkste taak van zijn nieuwe raadsman wordt om Joran te laten verplaatsen naar een gevangenis waar het verblijf aangenamer is dan waar hij nu zit. Naar verluidt zou Van der Sloot op zoek zijn naar 20.000 dollar om zijn verhuizing te 'bekostigen'. Dat komt in de praktijk neer op het omkopen van gevangenispersoneel en ambtenaren. Joran verklaarde eerder zich erg ongelukkig te voelen in zijn nieuwe cel, terwijl hij in de Castrogevangins een comfortabel bestaan leidde. Joran zou volgens Radaronline nog steeds aankloppen bij zijn weldoenster Mary Hamer (55) voor geld. Zij kondigde echter eerder aan dat ze blut was, nadat ze al haar spaargeld had gedoneerd aan Van der Sloot.  Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1756 Gepost op: 31 Januari 2012, 19:49:38 » |
Van der Sloot terug naar Castro Castro
De overplaatsing van Joran van der Sloot naar een andere gevangenis is onterecht. Hij moet zo snel mogelijk terug naar de Miguel Castro Castro-gevangenis. Dat vindt zijn raadsman José Jiménez Navarro. De advocaat schrijft hierover een brief aan de Peruaanse gevangenisautoriteit INPE.
Van der Sloot wil volgens Jiménez zelf ook het liefst terug naar de gevangenis waar hij kort na zijn uitlevering aan Peru in juni 2010 werd vastgezet. Hij zit nu vast in de Piedras Gordas-gevangenis in het noorden van Lima. "Het is niet dat hij doodgaat van de honger in Piedras Gordas, maar het regime is veel strenger. Zo mag hij maar heel kort zijn cel uit om te luchten", zegt Jiménez.
Van de Sloot werd op 13 januari veroordeeld tot 28 jaar cel voor de moord op Stephany Flores. De advocaat vindt het 'zeer opmerkelijk' dat rond de dag van de veroordeling er beelden naar buiten kwamen waarop te zien zou zijn dat Van der Sloot onder meer een flatscreen-tv en een blu-ray-speler in zijn cel heeft. Jiménez is ervan overtuigd dat dit niet de cel van Van der Sloot is: "Dit kan ook wel in mijn huiskamer zijn opgenomen".
De advocaat zegt dat de overplaatsing direct na een veroordeling zeer ongebruikelijk is. Hij is ervan overtuigd dat de familie van Stephany Flores de hand heeft in de overplaatsing. "Maar dat kunnen we nooit bewijzen", zegt hij.
Bron:dePers
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1755 Gepost op: 26 Januari 2012, 23:14:23 » |
Joran van der Sloot depressief
LIMA - De gezondheid van Joran van der Sloot zou hard achteruitgaan nadat hij twee weken geleden werd overgeplaatst naar een andre gevangenis. Genoot Van der Sloot in de Castro Castro-gevangenis nog verschillende priviliges, in zijn nieuwe onderkomen in de Piedra Gordas bajes gaat het er stukken anders aan toe. Van der Sloot brengt sinds 2010 zijn leven door achter de tralies. Eerder werd duidelijk dat dat voor de Nederlander niet bepaald een leven op water en brood betekende. Sinds zijn arrestatie beschikte hij in de Castro Castro over een smartphone en een LCD-televisie en kreeg hij meer privileges. Dat leidde onder meer bij de vader van de vermoorde studente Stephany Flores voor een grote verontwaardiging. Nadat de Nederlander op 13 januari tot 28 jaar gevangenisstraf werd veroordeeld, werd hij overgebracht naar het strengere Piedra Gordas. Die overplaatsing zou hem niet in de koude kleren zijn gaan zitten. "Zijn gezondheid lijdt eronder. Joran geeft het eten het water de schuld," laat een bron weten aan Radar Online. Ook de zelfbenoemde beschermengel van Joran heeft inmiddels haar zorgen over de gezondheid van haar 'cliënt'. Mary Hamer: "Ik ben bang en voel me hulpeloos." In de bajes, ten noorden van de hoofdstad Lima, geldt een strenger regime. Tussen maffiabazen en terroristen zit Van der Sloot alleen in een cel, zodat hij beter gecontroleerd kan worden. Dat betekent voor Joran dat hij niet langer zijn charmes kan gebruiken om bewakers en medegedetineerden voor zijn karretje te spannen.  Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
"De ogen zijn de spiegel van de ziel"
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1754 Gepost op: 20 Januari 2012, 14:45:56 » |
zou zij er weer intrappen?
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1753 Gepost op: 20 Januari 2012, 13:20:26 » |
Joran al niet meer boos op Mary Hamer: Ik wil geld
Er is weer een handgeschreven brief opgedoken van Joran van der Sloot. In dit schrijven vraagt hij zijn 'beschermengel' Mary Hamer om een slordige 70.000 dollar, onder andere voor een nieuwe telefoon. Het feit dat zij e-mails lekte naar de pers waardoor hij zijn privileges verloor, lijkt hij haar vergeven te hebben. De Nederlander vraagt de Amerikaanse nu wel te wachten op zijn instructies. 'Lieve Mary, ik hoop dat je me blijft steunen,' begint de voor moord veroordeelde Van der Sloot deze brief. 'Als alles volgens plan gaat, ben ik binnenkort in staat om contact met je op te nemen. Naast de 69.000 dollar voor de rekeningen, heb ik ook 1000 dollar nodig voor een nieuwe telefoon, zodat ik met je kan blijven communiceren.' Boze ondertoon De brief is in handen van website Radar Online en moet na de veroordeling van Van der Sloot op 13 januari zijn geschreven. Eerder kwam een brief van hem, gericht aan zijn zelfbenoemde beschermengel, met een boze ondertoon in de media. In dat document, geschreven op de dag dat hij veroordeeld werd tot 28 jaar cel, stelt Van der Sloot dat Hamer door het lekken van e-mails naar de pers bekendmaakte dat hij in zijn cel speciale privileges genoot. Mede als gevolg daarvan is hij overgeplaatst naar een strengere gevangenis, tot grote ergernis van Van der Sloot. Opgelicht Mary Hamer liet in de afgelopen dagen op haar beurt in diverse media-optredens weten Joran nog wel te steunen, maar beschuldigde zijn advocaat Jose Luis Jimenez ervan haar voor 75.000 dollar te hebben opgelicht. Geld dat ze nu terug wil. Jimenez zou haar vervolgens dreigmails hebben gestuurd, omdat de radiologe, die inmiddels zo veel geld gaf aan Joran dat ze zelf bijna aan de grond zit, de reputatie van de raadsman schade berokkent. Vertrouwen De Nederlanders is zijn boosheid blijkbaar al weer te boven, maar drukt Hamer op het hart geen actie te ondernemen. 'Ik smeek je om tot dan (refererend aan het punt dat ze elkaar weer zullen spreken red.) vol te houden, zodat ik alles aan je kan uitleggen. Alsjeblieft, vertrouw me, dat is alles wat ik van je vraag, zodat ik kan bewijzen dat je altijd gelijk hebt gehad over mijn persoon.' Hij benadrukt dat Jimenez wel een goede advocaat is, die alle kosten netjes heeft gedocumenteerd. Bijgaand met de brief is een overzicht van de rekeningen gestuurd. Hij benadrukt dat zijn eerdere advocaat Maximo Altez, Mary zou hebben opgelicht, niet zijn huidige raadsman. Hoger beroep serieuzer Via de brief laat de moordenaar van Stephany Flores weten dat hij de uitspraak van zijn hoger beroep veel serieuzer zal nemen. 'Ik hoop, meer dan je zult weten, dat ik je snel spreek, en wat ik en Jimenez hebben gedaan, was het beste. Ik weet dat ik nog in hoger beroep ga, wat veel serieuzer is. Elke advocaat die ik spreek, is het daarover met me eens.'  Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1752 Gepost op: 18 Januari 2012, 19:52:31 » |
Brief van Joran uitgelekt
LIMA - Een handgeschreven brief van Joran van der Sloot, waarin hij beknopt zijn levensverhaal optekende, is op internet opgedoken. Joran schreef de brief in opdracht van de Peruaanse politie, als onderdeel van een handschriftonderzoek. Waarschijnlijk wilden de onderzoekers echter ook meer te weten komen over de drijfveren van de moordenaar van Stephany Flores. In de brief, die op de site van RadarOnline te lezen is, verhaalt Joran puntsgewijs en op een erg zakelijk manier over zijn leven. Hij begint over zijn jeugd op Aruba, waar hij veel aan tennis en voetbal deed en veel vrienden had. Op zijn veertiende had hij zijn eerste serieuze relatie. Op zijn zestiende begon hij met pokeren en niet lang daarna werd hij opgepakt in verband met de verdwijning van een Amerikaans meisje, schrijft hij in dezelfde zin. "Ik zat drie maanden in de cel en werd toen vrijgelaten." Over de verdwijning van Natalee Holloway laat hij verder weinig kwijt, behalve dan dat het voorval zijn droom om in Amerika te studeren in duigen deed vallen. "Ik ging naar Nederland en keerde terug in mijn geboortestad (Arnhem, red.) om te studeren..." Na twee jaar had hij het wel gezien en vertrok hij naar Thailand, zo schrijft hij. Daar opende hij een eigen winkel en reisde hij veel om te pokeren. "Ik woonde twee jaar lang samen met mijn meisje in Thailand. Ze kwam uit de Verenigde Staten en ik had haar daar ontmoet." In 2010 ging hij terug naar Aruba om zijn moeder te helpen na de dood van zijn vader. Joran besluit de brief met "Op 14 mei 2010 kwam ik naar Peru om mee te doen aan een pokertoernooi..." Over de moord op Stephany Flores rept hij met geen woord. Joran werd vorige week door de rechtbank in Peru veroordeeld tot 28 jaar cel. Hij zou van plan zijn het vonnis nietig te laten verklaren.  Bron:Telegraaf http://www.radaronline.com/sites/radaronline.com/files/Joran%20Van%20Der%20Sloot%20Personal%20Story.pdf
|
« Laatste verandering: 18 Januari 2012, 19:58:28 door Bobbie »
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1751 Gepost op: 17 Januari 2012, 02:22:27 » |
'Schuldigverklaring Joran onhandig'
vk UPDATE Joran van der Sloot had zich niet schuldig moeten verklaren aan de aanklacht van het Openbaar Ministerie. Dat heeft zijn voormalige Peruaanse advocaat Máximo Altez maandag tegen het ANP gezegd.
Volgens Altez is de kans klein dat de klacht wordt toegewezen bij de Interamerikaanse Commissie voor de Mensenrechten, nu hij zich schuldig heeft verklaard. Jorans rechten als verdachte in Peru zouden zijn geschaad.
Wel ziet Altez nog mogelijkheden voor de klacht dat Jorans rechten als verdachte bij de aanhouding in en uitzetting uit Chili zijn geschonden. 'Chili had hem moeten uitleveren en dat duurt vijf of zes maanden. Ze hadden hem niet zo maar de grens over mogen zetten', aldus Altez.
De advocaat meent dat Van der Sloot is misleid, ook door de druk van de media, die hem al hadden veroordeeld. 'Hij was bang dat hij 35 jaar of meer kon krijgen als hij zich niet schuldig zou verklaren, omdat ze hem dan misschien zouden veroordelen wegens roofmoord. Maar dat kon helemaal niet. Als daar voldoende bewijzen voor waren geweest, had de officier van justitie dat wel in de aanklacht gezet. Maar die bewijzen waren er niet en daarom was de aanklacht moord gevolgd door diefstal. Meer dan 30 jaar kon hij niet krijgen.'
Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1750 Gepost op: 16 Januari 2012, 22:46:20 » |
Van der Sloot wil vonnis nietig laten verklaren
Joran van der Sloot wil het vonnis van de Peruaanse rechtbank, die hem vrijdag tot 28 jaar cel veroordeelde voor de moord op Stephany Flores, nietig laten verklaren. Zijn advocaat, José Jiménez Navarro, meldde vanmiddag dat hij dit met Van der Sloot overeen is gekomen. Dat meldt persbureau Novum.De raadsman moet voor de nietigverklaring naar het Peruaanse hooggerechtshof. Daarvoor moet hij binnen tien dagen een onderbouwde brief naar de hoogste rechtsinstantie voor dit soort zaken in Peru sturen. 'De rechters hebben nooit zijn eerste bekentenis op waarde geschat', beargumenteert de advocaat. De advocaat verwacht uiterlijk in april uitsluitsel te krijgen van het hooggerechtshof. De nietigverklaring is wat anders dan een hoger beroep, dat Jiménez ook overwoog. Dit zou bij dezelfde rechtbank dienen en kon alleen leiden tot een lagere straf. De raadsman sprak Van der Sloot maandag in de Piedras Gordas-gevangenis. Het weekeinde wilde hij zijn cliënt al bezoeken, maar dit werd hem naar eigen zeggen geweigerd. Volgens Jiménez maakt Van der Sloot het goed. 'Hij is rustig en altijd positief ingesteld', merkt de advocaat op. Overplaatsing De familie van Stephany Flores is tevreden met de overplaatsing van Joran van der Sloot naar de Piedras Gordas-gevangenis. Dat zegt hun advocaat Edward Alvarez. De familie wilde aan de pers bekendmaken onder wat voor 'luxe' omstandigheden Joran in zijn vorige gevangenis leefde. Dit gaat nu niet door. Van der Sloot werd vrijdag, nadat hij zijn vonnis van 28 jaar cel had aangehoord, naar de zwaarbewaakte Piedras Gordas-gevangenis in het noorden van Lima overgeplaatst. Volgens de dienst voor het Peruaanse gevangeniswezen zou hij hier te maken krijgen met een strenger regime. In de Peruaanse pers waren berichten naar buiten gekomen dat hij een iPhone, een blu-rayspeler en een flatscreentelevisie in zijn cel in de Miguel Castro Castro-gevangenis had. Lokale media berichtten dit weekeinde dat Van der Sloot in de nieuwe gevangenis 24 uur per dag bewaakt wordt door twee agenten. Hij zou in een ruimte van drie bij vier meter enkele uren per dag rond mogen lopen. Vier keer per week mag hij bezoek ontvangen. Dit regime zou gelden totdat hij een celblok krijgt toegewezen door de gevangenisautoriteiten. De Piedras Gordas-gevangenis kwam eerder in opspraak omdat gevangenen telefoons hadden en er sprake was van drugshandel. Ook konden lokale media er interviews houden. De advocaat van Joran van der Sloot, José Jiménez Navarro, laat weten dat zijn cliënt het goed maakt in Piedras Gordas.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1749 Gepost op: 16 Januari 2012, 00:10:41 » |
'Joran van der Sloot 24 uur per dag bewaakt'
AMSTERDAM - Joran van der Sloot wordt in zijn nieuwe onderkomen in de Piedras Gordas-gevangenis 24 uur per dag door twee agenten bewaakt. Dat melden Peruaanse media op basis van bronnen binnen het gevangeniswezen. Van der Sloot zou een eigen cel hebben en een ruimte van drie bij vier meter, waar hij rond kan lopen.Vrijdag, nadat hij zijn vonnis van 28 jaar cel had aangehoord, werd hij overgeplaatst van de Miguel Castro Castro-gevangenis, waar hij al ruim 1,5 jaar vastzat, naar de gevangenis Ancón 1 in het noorden van Lima. In de volksmond wordt de voormalige naam, Piedras Gordas, gebruikt. Zijn overplaatsing kwam na kritiek op de vermeende luxe levensomstandigheden in zijn vorige gevangenis, onder meer door de familie van de omgebrachte Stephany Flores. Hij zou de beschikking hebben gehad over een iPhone, een blu-rayspeler en een flatscreentelevisie. De Piedras Gordas-gevangenis zou een strikter regime kennen, hoewel de inrichting ook in opspraak is geweest om onder meer drugshandel. Zaterdagochtend werden er nog telefoons, waar gevangenen over beschikten, in beslag genomen. Van der Sloot deelt de ruimte, waar hij mag rondlopen, met Peruanen die van drugshandel en moord worden verdacht. Hij mag hier vier uur per dag zijn. Maximaal vier keer per week mag de Nederlander bezoek ontvangen, alleen van directe familieleden. Van der Sloot praat met niemand en eet niet wat hij krijgt van de gevangenisautoriteiten, aldus de lokale media. Van der Sloot blijft in ieder geval onder het huidige regime totdat hij een vast celblok krijgt toegewezen. Ook wordt dan bepaald onder welk regime van toezicht hij wordt gesteld.  Bron:NU
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1748 Gepost op: 15 Januari 2012, 12:37:48 » |
Advocaat Holloway wil uitlevering Joran
John Q. Kelly, de advocaat van de moeder van Natalee Holloway, wil dat Joran van der Sloot wordt uitgeleverd aan de VS om terecht te staan voor afpersing. Van der Sloot zou daarna zijn twee celstraffen samen kunnen uitzitten in Peru. De Peruaanse krant El Comercio meldt dat de advocaat van Beth Holloway bezig is Joran van der Sloot naar Amerika te krijgen. Hij zegt te hopen dat de Amerikaanse regering snel de uitlevering van Van der Sloot regelt. Een van de Amerikaanse auteurs van het boek Portrait of a Monster, over Joran van der Sloot, zegt te hebben gesproken met Kelly. De advocaat zou van plan zijn Joran binnen enkele maanden naar Alabama te krijgen om hem terecht te laten staan voor het afpersen van de familie Holloway. 58 jaar cel Volgens Kelly hoeven de VS niet te wachten tot Van der Sloot zijn straf in Peru uitzit. Hij zou binnen enkele maanden terecht kunnen staan in Alabama, volgens de advocaat. Joran kan voor de afpersing 30 jaar cel krijgen, die hij vervolgens in Peru zou kunnen uitzitten. De straf zou bovenop de 28 jaar komen, die Joran al moet zitten. Dat komt neer op maximaal 58 jaar cel.  Bron:RTLnieuws
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1747 Gepost op: 15 Januari 2012, 12:18:56 » |
Joran schrijft 'beschermengel' Mary Hamer boze brief
Joran van der Sloot is boos op Mary Hamer, de Amerikaanse vrouw die zich de afgelopen maanden opwierp als zijn beschermengel, mensenrechtenactiviste en spiritueel leider. De vrouw gaf veel geld aan Joran en zou nu het bedrag dat ze neertelde voor zijn borg terug willen. Onbegrijpelijk en pijnlijk schrijft Joran. De brief, die geschreven is op 13 januari 2012, is gefotografeerd door de ploeg van Hart van Nederland die in Lima was om van zijn proces verslag te doen. Volgens de website van het programma gaf Van der Sloot toestemming om de brief te bekijken en te fotograferen. Joran werd vrijdag tot 28 jaar cel veroordeeld en schreef de brief diezelfde dag. Omdat de vrouw e-mails lekte naar de pers werd onder meer bekend dat Nederlander in zijn cel speciale privileges genoot. Mede als gevolg daarvan is hij overgeplaatst naar een strengere gevangenis, tot grote ergernis van Van der Sloot. Hij schreef het volgende: 'Mary, Ik wil dat je weet dat ik tevreden ben over meneer Jimenez en zijn werk. We gaan in hoger beroep tegen de uitspraak en dan zal het minder zijn. Plus, vergeet niet dat je in Peru maar 1/3 van je straf hoeft uit te zitten. Je zal altijd een plek in mijn hart hebben, maar wat je me nu aandoet begrijp ik niet. Waarom wil je me pijn doen? In al die tijd dat ik je ken had ik dit nooit van jou verwacht. Ik heb meneer Jimenez gevraagd het geld dat je me gestuurd hebt nog niet naar je terug te sturen. Hij wilde het meteen terugsturen toen je daar om vroeg. Ik wil een uitspraak met je delen: 'Wacht niet op het laatste oordeel, het gebeurt iedere dag.' Je zal altijd een plek in mijn hart hebben, maar wat je nu gedaan hebt is iets waar ik niet mee om kan gaan. Ik hou van je, maar ik heb zo veel pijn, dat kun je je niet voorstellen. Geef me alsjeblieft de tijd, tot dit achter de rug is. Ik word nu gestraft omdat ik een telefoon had, omdat jij e-mails van mij naar de pers hebt gestuurd. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar je hebt me meer problemen bezorgd dan je je voor kunt stellen en mijn medegevangenen lijden er ook onder. Ik ben uitgeput en ga nu proberen te slapen. Ik hoop dat alles goed met je gaat en ik wens je niets dan het beste. Veel liefs, Joran' (Redactie) Mary Hamer (l), radiologe uit Amerika, voelde zich geroepen om Van der Sloot te helpen.Bron:AD
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1746 Gepost op: 13 Januari 2012, 19:24:46 » |
hij gaat voorlopig tot 2038 achter de tralies maar hij heeft beroep aan getekend.hij heeft 28jaar gekregen
|
« Laatste verandering: 13 Januari 2012, 19:31:02 door biesjoe »
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1745 Gepost op: 13 Januari 2012, 18:20:46 » |
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1744 Gepost op: 13 Januari 2012, 13:40:49 » |
Vonnis Joran LIVE op AD.nl vanaf 16.00 uur
Joran van der Sloot hoort vandaag in de rechtbank in Lima welke straf hij krijgt voor het vermoorden van Stephany Flores. Via een liveblog houden wij u hier vanaf 16.00 uur op de hoogte van de uitspraak. In de hoop dat zijn straf lager uitvalt, bekende Van der Sloot woensdag dat hij schuldig is aan moord. De openbaar aanklager wil dat hij 30 jaar krijgt. Volgens de advocaat van de Nederlander kan daar nog een paar jaar vanaf gaan, vanwege de bekentenis. Moord Joran wurgde miljonairsdochter Flores op 30 mei 2010 in zijn hotelkamer. Van der Sloot vertelde na zijn arrestatie aan de Peruaanse politie dat hij woedend op haar werd, omdat ze op zijn laptop informatie bekeek over de verdwenen tiener Natalee Holloway. Van der Sloot is altijd hoofdverdachte geweest van de verdwijning van Holloway in mei 2005 op Aruba. Ze is nooit teruggevonden en gisteren werd het meisje officieel doodverklaard op verzoek van haar familie. De familie van Stephany Flores liet in een reactie na de rechtszaak woensdag weten dat Joran een psychopaat is die nooit meer terug kan naar de maatschappij. Zij zien hem het liefst levenslang achter de tralies.  Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1743 Gepost op: 11 Januari 2012, 21:31:15 » |
Advocaat Flores: Joran is een psychopaat
LIMA - Joran van der Sloot is een psychopaat die niet terug kan naar de maatschappij. Dat vindt advocaat Edward Alvarez van de familie Flores. Hij zei dat in een persconferentie direct na de zitting waarin Van der Sloot zich schuldig verklaarde aan de aanklacht. Volgens Alvarez was het duidelijk dat Van der Sloot Stephany Flores vermoord heeft om haar van haar geld te beroven. „En daarvoor staat levenslang”, zei hij met nadruk. Toen hem werd gevraagd of hij in beroep zou gaan als Van der Sloot strafvermindering krijgt, wilde hij niet reageren. Maar hij stelde dat een straf van 20 jaar te weinig is. Die 20 jaar wordt als mogelijkheid genoemd voor het vonnis dat de drie rechters uiteindelijk gaan vellen. Vrijdag om 10 uur wordt het proces vervolgd en zal het vonnis voor Van der Sloot worden uitgesproken. De drie taxichauffeurs die hem na de moord van Lima naar Chili hebben gebracht en beschuldigd worden van het achterhouden van informatie over strafbare feiten hebben zich onschuldig verklaard. Hun proces gaat door. In een emotioneel betoog probeerde Van der Sloots advocaat José Jimenez na diens bekentenis aan te tonen dat hij de dag van de moord beheerst werd door een diep psychologisch trauma. Kennelijk om de rechters tot een lichtere straf te bewegen. Maar hij kreeg niet veel ruimte omdat dit soort argumenten volgens de rechtbank nu een gepasseerd station zijn. Van der Sloot heeft zich schuldig verklaard aan de aanklacht. Jimenez wees ook opnieuw op vermeende onregelmatigheden bij de politieverhoren. Desgevraagd verklaarde hij tegenover het ANP dat de klacht bij de Interamerikaanse Commissie voor de Mensenrechten gewoon blijft staan. Niet alleen vragen Van der Sloots advocaten de aandacht van de commissie voor de verhoren, ook zeggen ze dat zijn aanhouding in en de uitzetting uit Chili onrechtmatig waren. „Maar dit is een zaak van lange adem”, aldus Jimenez. „Als we in het gelijk worden gesteld, is het mogelijk dat het proces vanaf nul over moet, omdat Peru zich moet onderwerpen aan deze uitspraak.”  Bron:Telegraaf
|
|
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1741 Gepost op: 11 Januari 2012, 12:36:06 » |
Advocaat Joran: Hij zal deze keer alles bekennen
Joran van der Sloot verschijnt vandaag weer voor de rechtbank in Peru. Waar hij vrijdag nog vroeg om bedenktijd over het hem ten laste gelegde, zal hij vandaag volgens zijn advocaat schuld bekennen op alle aanklachten tegen hem. 'We volgen nagenoeg dezelfde strategie als voor aanvang, er is niet veel veranderd.' 'Je hoeft niet heel slim te zijn om te zien welke richting het op gaat,' liet Van der Sloots raadsman Jose Luis Jimenez weten, zo meldt The New York Post op zijn website. Als Joran toegeeft dat het om moord met voorbedachte rade ging, kan hij als gevolg daarvan volgens de wet in Peru meer voordelen genieten tijdens het uitzitten van zijn straf, zo kan deze verminderd worden en kan hij op verlof onder toezicht. Definitieve straf Mocht Joran vandaag schuld bekennen op alle aanklachten, dan zal de rechtbank binnen 48 uur de definitieve staf opleggen. Blijft hij ontkennen dan begint er een proces tegen hem, waarin de hoogst mogelijk straf, levenslang, tegen hem geëist kan worden. Het zou een ongewone wending zijn, gezien ook het eerdere pleidooi van zijn advocaat die verwacht dat zijn cliënt bij een volledige bekentenis zijn straf zou kunnen verminderen met 15 jaar. 'Absurd' Dat klinkt de advocaat van de familie van slachtoffer Stephany Flores, ongelofelijk in de oren. 'Dat is absurd. Het is aan de rechtbank om dat vast te stellen,' aldus raadsman Edward Alvarez. Alvarez acht het dan ook niet realistisch dat de maximale straf voor moord met voorbedachte rade, waarvoor 30 jaar staat, vermindert zal worden naar bijvoorbeeld 20 jaar. 'De straf zal tussen de 30, 29 of 28 jaar uitvallen,' schetst hij op de website van het Peruaanse El Commercio. De man verwacht ook niet dat Joran in de gevangenis veel privileges zal krijgen, omdat hij 'volgens psychiatrisch onderzoek een psychopaat is die eenmaal vrij, een gevaar voor de samenleving is.' Eerlijk proces Het lijkt er op dat Joran van der Sloot een eerlijk proces krijgt. Eerder werd gesuggereerd dat de familie Flores, die veel aanzien geniet in Lima, al haar macht zou gebruiken om de Nederlander zo lang mogelijk achter de tralies te zien verdwijnen. Een verslaggever van De Stentor merkt op dat er kalm gereageerd wordt in Peru op het proces. De advocaat van Joran laat zelf ook weten dat er geen reden is om te denken aan corruptie. 'Het komt zeker voor in Peru dat mensen met geld en connecties soms proberen invloed uit te oefenen op de rechtsgang. Maar in deze rechtszaak heb ik er niets van gemerkt.' (Willeke Tersteeg)  Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1740 Gepost op: 8 Januari 2012, 21:15:25 » |
'Overplaatsing Joran van der Sloot is fabeltje'
Berichten dat INPE, de dienst voor het gevangeniswezen in Peru, plannen heeft om Joran van der Sloot over te plaatsen naar de beruchte Challapalca-gevangenis zijn uit de lucht gegrepen. Dat heeft de advocaat van de Nederlandse moordverdachte, José Jiménez Navarro, gezegd. Volgens hem is er nooit sprake van geweest dat zijn cliënt naar het 'Siberië van Peru', zoals de gevangenis in het Andesgebergte ook wordt genoemd, zou worden gestuurd. Van der Sloot zit nu vast in de Miguel Castro Castro-gevangenis in de Peruaanse hoofdstad Lima. Vrijdag werd hij vroeg in de ochtend korte tijd naar de nabijgelegen Lurigancho-gevangenis overgebracht om de eerste dag van zijn proces bij te wonen in een belendende rechtszaal. Een bron bij de rechtbank laat weten dat het in zaken als die van Joran ongebruikelijk is om gevangenen over te plaatsen na een veroordeling. De Challapalca-gevangenis, gelegen in het district Tacna, in het zuiden van Peru, werd in 1996 geopend om met name leden van terroristische groepen als het Lichtend Pad op te sluiten. In deze gevangenissen wordt volgens critici de hand gelicht met de mensenrechten. Datzelfde geldt, maar in mindere mate, voor de Miguel Castro Castro-gevangenis.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1739 Gepost op: 6 Januari 2012, 19:41:57 » |
Van der Sloot heeft 5 dagen om te bekennen
Joran van der Sloot heeft zich vandaag tijdens de eerste zitting van zijn proces onschuldig verklaard aan moord gevolgd door diefstal. De rechter heeft hem tot woensdag 11 januari de tijd gegeven om hierop terug te komen en te bekennen. In het geval dat Van der Sloot bekent dat hij Stephany Flores heeft vermoord en vervolgens spullen heeft gestolen, hebben de rechters tot vrijdag 13 januari de tijd om een vonnis te formuleren, zei de openbare aanklager. In het geval dat hij blijft ontkennen, gaat het proces gewoon door. De eis die het Openbare Ministerie tegen Van der Sloot heeft geformuleerd is 30 jaar gevangenis en omgerekend ongeveer 50.000 euro boete. Als hij bekent, kan daar ongeveer de helft vanaf gaan. Als hij niet bekent, zal de verdediging aansturen op doodslag, waarvoor tussen de 5 en 20 jaar gevangenisstraf staat. Van der Sloot verscheen tijdens deze eerste zitting van zijn proces fris geschoren en met gemillimeterd haar. Hij geeuwde herhaaldelijk terwijl de openbare aanklager en zijn advocaat José Jimenez uiteenzetten dat er getuigen moesten worden gehoord van het hotel waar hij verbleef en het casino waar hij met Stephany Flores pokerde. De rechter wees hem terecht over zijn nonchalante zithouding en er was wat gedoe over de vraag of hij een vertaler nodig had of niet. Er waren twee vertaalsters aanwezig, een voor Spaans-Nederlands en een voor Spaans-Engels.  Bron:VK
|
|
|
|
|
|
biesjoe
VIP
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1738 Gepost op: 5 Januari 2012, 14:17:41 » |
ik heb er geen medelijden mee..ik hoop dat de ijspegels dan aan zijn oren hangen..
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1737 Gepost op: 5 Januari 2012, 12:09:11 » |
'Joran van der Sloot naar andere gevangenis'
Joran van der Sloot wordt binnenkort overgeplaatst naar de beruchte Challapalca-gevangenis in de bergen van Peru. De gevangenis ligt in een onherbergzaam, nauwelijks te bereiken gebied, op een hoogte van 4500 meter, en wordt om het ijskoude klimaat wel het 'Siberië van Peru' genoemd. Vrijdag begint in Lima het strafproces tegen Van der Sloot wegens de moord op Stephany Flores, anderhalf jaar geleden. Hij krijgt tijdens het proces te horen dat de Verenigde Staten in december een officieel verzoek tot uitlevering hebben gedaan, aldus de Telegraaf.  Bron:AD
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1736 Gepost op: 1 Januari 2012, 14:47:27 » |
Van der Sloot eindelijk voor rechter
Ruim anderhalf jaar na de moord op de Peruaanse Stephany Flores begint vrijdag het proces tegen verdachte Joran van der Sloot. De openbaar aanklager in Lima maakte eerder al bekend dat hij 30 jaar gevangenisstraf gaat eisen tegen de 24-jarige Nederlander. Justitie wil verder dat Van der Sloot een boete van omgerekend 50.000 euro betaalt.
De eerste zitting in de zaak-Van der Sloot begint om 10.00 uur lokale tijd. De mediabelangstelling zal ongetwijfeld zeer groot zijn.
Holloway In Peru, in Nederland en in de Verenigde Staten werden de ontwikkelingen rond de moordzaak op de voet gevolgd. Van der Sloot geldt niet alleen als verdachte van moord op de 21-jarige Flores, maar was eerder ook nadrukkelijk in beeld als verdachte van betrokkenheid bij de verdwijning van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway op Aruba op 30 mei 2005, precies vijf jaar voor de gewelddadige dood van Flores. Van Holloway ontbreekt nog altijd elk spoor.
Tijdens eerdere verhoren heeft Van der Sloot bekend dat hij Stephany Flores heeft gedood in zijn hotelkamer in Lima. Hij zou hebben gehandeld in een gewelddadige emotie, nadat hij zag dat Flores in zijn laptop documenten bekeek over de zaak-Holloway. Het proces tegen Van der Sloot heeft plaats in de Lurigancho-gevangenis in Lima. Dit detentiecentrum staat in hetzelfde district waar ook de Castro Castro-gevangenis ligt, waar Van der Sloot in hechtenis zit.
Het Openbaar Ministerie stelt dat Van der Sloot ook spullen heeft gestolen van Flores. De Nederlander werd na een klopjacht gearresteerd in Chili. Hij werd overgedragen aan de Peruaanse autoriteiten en riskeert nu dus een lange celstraf.
Bron:dePers
|
|
|
|
|
|
Bobbie
Nowlive Chat Moderators
|
 |
|
|
|
« Antwoord #1735 Gepost op: 24 November 2011, 20:51:49 » |
'Proces Joran op 5 januari van start'
Dat bevestigt donderdag een medewerker van Edward Alvarez, de advocaat van de familie van de omgekomen Stephany Flores, na een bericht in de Peruaans krant El Comercio. De voorlopige hechtenis van Van der Sloot is met achttien maanden verlengd, meldt de medewerker van Alvarez verder. Maandag werd bekend dat de hoogste openbaar aanklager de aanklacht tegen Van der Sloot heeft bekrachtigd. Van der Sloot wordt vervolgd voor moord op de 21-jarige Flores op 30 mei 2010, gevolgd door roof. Hij wacht al bijna achttien maanden op zijn proces. De Nederlander hangt dertig jaar cel boven het hoofd. Verwacht wordt dat het proces twee tot vier maanden duurt. De advocaat van Van der Sloot in de VS, Aldo Cotrina, overweegt volgens El Comercio de Peruaanse staat voor het Inter-Amerikaans Hof voor de Mensenrechten te dagen. Er zouden onregelmatigheden in het politieonderzoek zitten. De Peruaanse wet schrijft voor dat als zijn proces binnen achttien maanden niet is begonnen, hij moet worden vrijgelaten. De strafrechtsdeskundige Giovanna Gismondi uit Peru laat desgevraagd weten dat zij niet verwacht dat dit ook zal gebeuren. "Dat gebeurt in de praktijk nooit", zegt zij. De advocaat van Van der Sloot in Peru, Jose Jimenez, liet onlangs weten dat hij bij het verstrijken van de termijn aan de rechter zal vragen Van der Sloot vrij te laten. De termijn zou op 4 december aflopen.  Bron:NU
|
|
|
|
|
|
|